samenwonen, en nu? (budgettips etc)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: samenwonen, en nu? (budgettips etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:01

Je kunt iig bij ons terrecht voor alles wat je nodig hebt in de keuken. :j Ook wat accesoires hebben we staan maar dit hebben op dit moment wat plaats gemaakt voor tuinartikelen dus niet echt veel meer jammer genoeg! Verder voor de badkamer wat dingen.. Iig een hoop dingen die je kunt gebruiken/nodig hebt in een nieuw huis. :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:03

Waar zit jouw winkeltje Nathalie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:06

Dat komt goed uit Nath!

Prijzen een beetje vergelijkbaar als bij de Action?

Echt een tuin heeft het appartement, maar wel een leuk balkon, waar ik wat met plantjes etc wil doen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:13

wat leuk von!

inderdaad de kringloop, ikea, action, xenos en dat soort winkeltjes :)

en hou marktplaats ook goed in de gaten, ik heb daar een prachtige, als nieuwe bank op de kop getikt voor 50 euro :) dat soort dingen schelen ontzettend veel geld!

die witte kasten hebben ze nog wel eens in de aanbieding bij een grote intratuin, daar heb ik ze wel eens gezien in ieder geval :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:15

Ja idd vergelijkbaar met de Action. ;) (ook dezelfde leverancier)
Enigste nadeel voor ons is dat Action soms in tienduizend-tallen koopt en wij bijv 12 stuks, en zij krijgen dan een speciaal prijsje. Zodra we dat weten gaan we op dezelfde prijs zitten als de Action, maar wij maken dus veel minder winst *huil* ;)

Een balkon is ook leuk! Ik mis het wel een beetje, een tuin, maar ons balkon is ook hartstikke gezellig. :D

Quellian, onze winkel zit in Eindhoven. :)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:16

Voor nieuwe spulletjes Action, Xenos, Leenbakker..

Voor kasten tafels ed zou ik kijken bij 2e handswinkeltjes.. Kost niet veel en staan vaak hele mooie spullen tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:21

we kunnen de vloer en gordijnen overnemen, dat doen we zeker. Die kosten zijn zo hoog en zij kan er niks meer mee.

De eettagel met 6 stoelen en de salontafel kunnen we voor 250 overnemen, als het ons bevalt nemen we die ook.

Een jaartje geleden is de oudoom van Bas overgeplaatst naar een aanleunwoning en toen kon hij zijn witgoed niet meer meenemen. Hij had alle spullen pas nieuw gekocht!
Wasmachine, droger, koelkast en koelvriescombinatie!

dus dat is wel super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:22

jij kan me dan vast wel wat balkontips geven Nath! :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:26

Vriend en ik wonen sinds kort ook samen en we hebben een supermooie kast bij Ikea gekocht. Het zijn eigenlijk 2 kasten naast elkaar (Liatorp serie). Wij hebben voor de boekenkast variant gekozen, maar er zijn veel verschillende deuren die erin kunnen. De kast was in totaal (dus beide samen) zo'n 600,- euro
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:27

dat valt mee Storm!!!

als alles rond is gaan we op de woonboulevard eens goed rondkijken en oriënteren.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:34

Von, ik heb aan mijn balkon 2 mooie rieten plantenbakken hangen met plantjes. 8-) En ik ga nog aan de rechterkant een hangplant ophangen, en aan de muur aan de linkerkant 2 riete ronde plantenbakken voor aan de muur met dezelfde bloemen als in de bakken aan het balkon. Een rond tafeltje en twee stoeltjes met kussentjes, in beide hoeken heb ik een lavendelplant staan. Leuk kaarsje op tafel en het is helemaal gezellig. :D

Als je naar ekkersrijt gaat, moet je ook écht Rofra even binnenwandelen hoor! Ziet er van buiten echt stinkend duur uit maar valt echt heel erg mee!
Zit tussen de burgerking en de kwantum. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:38

ja ik weet idd waar dat zit!
dat ziet er idd loeiduur uit, ik dacht dat dat echt een super dure winkel zou zijn.

ik hoorde net dat de vader van de huidige huurster en een mooie hoekbank in gemaakt heeft, schijnt echt een mooi ding te zijn dus dat is leuk!!

ik wil allerlei plantjes, als bioloog zijnde kun je daar niet omheen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:45

Leuk dat je gaat samenwonen zeg, gefeliciteerd!

Voor je keuken zou je de deurtjes inderdaad kunnen verven, maar ga wel even na of dat mag ;) In sommige huurwoningen doen ze daar heel moeilijk over. In dat geval zou je ook de handgreepjes kunnen vervangen, dat scheelt een heleboel.

Verder doen planten en schilderijen/foto's al heel veel. Als je standaard witte meubels koop maar (bijvoorbeeld) rode fotolijstjes ophangt en rode kussentjes op de bank legt, ziet het er toch uit als een "rode"-inrichting. Op die manier kan je ook redelijk goedkoop van kleur veranderen als je het zat bent.

Wat meubels betreft, IKEA is ideaal en misschien staat er in de link in mijn onderschrift iets voor je?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:49

Hey zie dat je in Tilburg woont. Weet niet of je een beetje handig bent?
Ik heb mijn meubels bij een winkel in Tilburg gekocht. Blank houten meubel wereld heet het geloof ik. Daar maken ze alles voor je op maat.
Je koopt er verf/bijts bij, je kunt zelf het beslag ed uitzoeken. En je krijgt alles thuisgeleverd in planken.
Dan moet je het zelf in de verf/bijts zetten, en in elkaar zetten.
Ik heb supermooie meubels. Voor een heel leuk prijsje (ongeveer even duur als Ikea maar van veeeel betere kwaliteit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:00

mijn vriend is behoorlijk handig en ik vind het erg leuk om te doen.

Ik ken die winkel helemaal niet, daar kun je dus allerlei kasten etc kopen en dan zelf bijv. wit maken?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:59

vonneke heb je mijn berichtje nog gelezen?
want dan vraag ik het nog even na

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:44

Gefeliciteerd met je appartement!

Hele stomme tip misschien.. Maar wat kan helpen met het samenwonen zelf, is van te voren even op een rijtje zetten wat je kwijt bent aan vaste lasten (niet alleen huur maar bijv. ook aan je paard/auto/shoppen/uitgaan etc.) en wat er precies binnenkomt..
Zo voorkom je dat je aan het eind van de maand ineens wat geld 'mist'..

Veel plezier met het inrichten!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:35

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:00

Ik vind de winkel niet erg goedkoop, zeker niet als je zelf ook nog eens de meubels af moet werken. Voor dat geld heb je zat kant en klare meubels!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:03

Gefeliciteerd.

Heb alleen een vraag: Waarom vind je het zonde om dure (nouja, meubels die je écht wilt) in een huurhuis te zetten? Snap daar de redenatie niet van...?

Ik vind zelf de Ikea goedkoop is duurkoop, ik ben dan ook over de kwaliteit niet zo goed over te spreken (qua meubels), ik zou dan denk ik eerder voor de kringloop gaan en dan opknappen. Maar voor gordijntjes, plakfolies, handgrepen enzo zul je daar vast heel goed kunnen slagen. En je hebt inderdaad meer zulke winkels: Leen Bakker, Roobol, Xenos etc.

Iemand postte op de pagina hiervoor een aantal buffetkasten, die bovenste is leuk zeg!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:04

voor de keukenkasten mooi kastpapier erop nog geen 3 euro voor een rol bij blokker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:13

Gefeliciteerd dat je gaat samenwonen!

Ik ga zelf ook binnenkort samenwonen dus ik zit zelf ook middenin het regelen van de inboedels enzo...

De meest voor de hand liggende winkels zijn al genoemd.

Maar misschien nog een leuke tip:

Kijk eens naar Debby Travis' Facelift.
Dat is iedere werkdag op RTL8 om 19.30 uur.
Een heel erg leuk programma waarin ze in Amerika verschillende huizen of kamers opknappen met hele leuke technieken.
Heb daar echt heel veel van kunnen leren! En veel inspiratie door op kunnen doen.

Als je even googled naar Debby Travis kun je ook haar website vinden, waar je ook foto's kunt zien van eerdere projecten.

Succes!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:01

Yv_ schreef:
Gefeliciteerd.

Heb alleen een vraag: Waarom vind je het zonde om dure (nouja, meubels die je écht wilt) in een huurhuis te zetten? Snap daar de redenatie niet van...?

Ik vind zelf de Ikea goedkoop is duurkoop, ik ben dan ook over de kwaliteit niet zo goed over te spreken (qua meubels), ik zou dan denk ik eerder voor de kringloop gaan en dan opknappen. Maar voor gordijntjes, plakfolies, handgrepen enzo zul je daar vast heel goed kunnen slagen. En je hebt inderdaad meer zulke winkels: Leen Bakker, Roobol, Xenos etc.

Iemand postte op de pagina hiervoor een aantal buffetkasten, die bovenste is leuk zeg!

Ik heb dat helemaal niet bij Ikea!! Ik heb twee stoelen van Ikea (je weet wel, die iedereen heeft, Poang of zoiets heten ze), die zijn echt al 15 jaar oud en zien er nog super uit!! Ook zijn ze echt super met de service als er iets kapot gaat! Een vriendin van mij had eens een bankje gekocht, waarvan de bekleding verkleurde door de zon. Omdat ze dacht dat ze daar toch niets voor terug kreeg, heeft ze een nieuwe hoes gekocht en de oude hoes verknipt om er een stoel mee te bekleden. Jaren later vond ze het eigenlijk toch niet echt kunnen, een hoes die zo snel verkleurde. Dus toen ze een keer toch bij Ikea was heeft ze een klein lapje wat ze nog over had meegenomen naar de klantenservice. Kreeg ze meteen een nieuwe hoes! Superservice lijkt mij!!

En ik snap ook best dat ze niet haar huurapartement in gaat richten met dure meubels. Dat zal ze waarschijnlijk pas willen doen als ze iets koopt, zodat ze zeker weet dat ze het nog lang kan gebruiken (een grote bank past bijv niet overal). Ik doe dat ook zo. Het ziet er hier supergezellig uit, maar het is wel goedkoop en dalijk als ik een huisje ga kopen, dan vervang ik ze voor duurdere meubels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:06

@Ronne: Ik geloof dat Yv_ het vooral had over kasten enzo...
En die mening deel ik wel.
Zoooooo vaak missende schroeven, gaatjes die er hadden moeten zijn maar er niet ingeboord zitten, slechte afwerking, instabiliteit, etc.

Banken, stoelen, tafels, vloerkleden, fotolijstjes, etc. zijn top.
Maar de kledingkasten, vitrinekasten en andere kasten zijn vaak echt cheap en niet zo tof in gebruik. En bovendien vrijwel onmogelijkwaterpas te monteren.

Zo hebben ze een prachtige rode lak wandkast (grote) voor een behoorlijk stevige prijs (paar duizend euro, dus niet echt een Ikea prijs)... Heb de kastjes en de lades daarvan even opengetrokken, in meerdere vestigingen... En het hangt gewoon scheef, het sluit niet of slecht, lades lopen heel stroef, etc.
Dat zou bij zo'n dure kast gewoon niet 'mogen'.
En dat is toch wat ik heel vaak zie bij Ikea kasten...

True, de banken, etc. zijn super, maar de kasten en tafeltjes, etc. zijn echt 'n ander verhaal...

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:19

Als je je keukenkastjes wil verven kan je het beste een grondverf gebruiken die daarvoor bedoeld is (moet je ff in de winkel vragen, dat weten ze wel), want anders loop je de kans dat de stukken verf er af vliegen als je het deurtje een keer te hard dicht gooit! Het hoeft natuurlijk niet perse, maar die speciale grondverf zorgt voor een betere hechting tussen het deurtje en de verf. Ik heb dat zelf ook gedaan.

Ik woon zelf ook in een huurhuis, maar je hoeft de keuken niet in de oude staat terug te brengen tegenwoordig. (bij ons tenminste niet meer) Maar vraag het voor de zekerheid even na als je twijfelt.

TIP: let op met IKEA handgrepen. Ze zijn onwijs leuk, maar wijken vaak af van de "al bestaande" gaten in je deurtjes! Dus even goed opmeten! (Weet ik uit eigen ervaring! ;) )