Hoe regageer jij op commentaar van anderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:52

Ik denk dat ik weinig zal zeggen maar me er echt superk*t over zou voelen en heel stil worden. Ik word ontzettend onzeker als andere mensen zoiets tegen me zeggen, maar ook erg kwaad. Waarom zou je tegen iemand zeggen dat diegene dik is? Dat vind ik erg gemeen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:03

de waarheid mag gezegt worden,leuk of niet leuk.
verder als het puur een opmerking om te kwetsen is,reageer ik heel wisselend merk ik.
is het iemand die wat verder van me afstaat kan ik zeeeeeeeeeer fel reageren,bij echte vrienden of familie ben ik gewoon niet te voorspellen.
meestal slik ik het in,komt het te vaak terug volgt er meestal een niet echt vriendelijke uitbarsting in de vorm van een voorgehouden spiegel.
maar dat is dan ook gelijk een harde.......

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:14

Vroeger had ik er op los geslagen, maar nu interesseert het me niet meer zo. Ik zeg dan eerder iets van Ja dus?, Fijn om te weten of ach ik heb er mee leren leven. Gelukkig maak ik me nooit zo druk over wat anderen van me denken.
Alleen als ik in een rotbui ben dan kunnen ze wel de volle laag krijgen (is mijn humeur vaak ook weer een stuk beter).

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:15

Het hangt ervanaf van wie. Als het iemand is die dichtbij me staat, dan doe ik er wat mee in de zin van 'ik ga er wat aan doen dat ik (noem maar wat) te vaak mijn mond opentrek'. Probeer rekening te houden met de 'tekortkoming' waar ik fijntjes op gewezen ben - dat wil zeggen, na voor mezelf te zijn nagegaan of de opmerking terecht was.

Komt het van een vreemde, dan kunnen ze een opmerking terugkrijgen - en ik had een oma uit hartje Jordaan, van wie ik aardig wat lik-op-stuk-gevoel heb meegekregen, zegt men :D
Voorbeeld? Zit in de bus, komt er een grietje binnen dat meteen tegen mij kwekt: 'Hee, vuurtoren, is je schaamhaar ook zo rood?' :oo Ik zat 1 seconde met mijn mond vol tanden - wie verwacht dat nou! - en toen kreeg ze terug dat ik dacht dat haar hersenen (en dus niet alleen haar haar) ook wat gebleekt waren door de waterstofperoxide... Ik geloof niet dat ze ooit nog iets tegen me zal zeggen ;)

mickydo

Re: Hoe regageer jij op commentaar van anderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:27

het maakt me echt niet uit wat mensen over mijn verschijning te zeggen hebben. Ik ben gelukkig met wie ik ben en als een ander het niet bevalt tsja dat is dan hun probleem.
Het ligt ook een beetje aan de situatie. Als een bekende commentaar op mij levert kan ik dat prima hebben, zal ik in me opnemen en wellicht iets mee doen. Maar een onbekende die het op een ruzie zoekende manier zal doen die heeft een probleem.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:30

Tegen mij word vaak gezegd dat ik zo dun ben (en dat terwijl ik al jaaaaaren probeer aan te komen).
Is niet zozeer rot bedoeld, maar doet me wel echt zeer. Dan heb je eens een redelijk goede dag dat ik
wel in een spiegel kan kijken, zegt er weer iemand van 'jeetje meid, wat ben jíj dun!' :7

Eerst kon ik me daar vreselijk druk over maken. Alles al gehad, van me gekwetst voelen en moeten huilen tot
boos worden en er boos iets van zeggen.

Tegenwoordig doe ik het anders. Als mensen er iets van zeggen, zeg ik standaard:
'Sonja Bakker gedaan, 30kg afgevallen, goed he! :D '

Dan zie je iedereen zo kijken :wow: En ik heb dikke schik _O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:33

cruesli schreef:
Tegen mij word vaak gezegd dat ik zo dun ben (en dat terwijl ik al jaaaaaren probeer aan te komen).
Is niet zozeer rot bedoeld, maar doet me wel echt zeer. Dan heb je eens een redelijk goede dag dat ik
wel in een spiegel kan kijken, zegt er weer iemand van 'jeetje meid, wat ben jíj dun!' :7

Ja echt hè... Heb ik zelf ook jaren gehad, ik was echt zo'n iel bottenpakketje zegmaar :P En ik maar aan willen komen, at alles wat los en vast zat... En dan mensen "ieehl, jij bent echt eng dun!".

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:20

Ik zeg vaak; Heb je er last van? Ja? Kijk dan lekker de andere kant op!!

Of ik zeg; Nee JIJ ziet er lekker uit wou je zeggen??
Of ik kijk ze heel erg sarcastisch aan en dat kan ik heul goed :o

Tja, als ze tegen mij onterecht commentaar komen geven, dan kunnen ze beter achter de stoel kruipen want dan zal ik ook even wat melden tegen diegene.. :P

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:30

Als iemand die ik niet ken (of niet zo goed) commentaar op mij heeft klap ik dicht, weet ik niet wat ik moet zeggen.
Maar als mijn moeder tegen mij zou zeggen dat ik dik ben, dan zeg ik; kijk eens naar jezelf dan...

Thuis en met familie heb ik wel een grote mond, maar daarbuiten ben ik wel redelijk onzeker en zal ik niet snel wat zeggen.
Ik denk genoeg hoor, maar hou altijd mijn mond gewoon dicht.

En het hangt er wel vanaf wat de opmerking is, opmerkingen als 'je hebt een rotkop' kan ik niet zoveel mee... maar als iemand zegt 'je hebt een te grote mond' dan kan ik daar wel wat aan veranderen.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:45

marrlinde schreef:
iemand uit de klas zei een keer (wel voor de grap adn ;) )

'wat heb jij toch een lelijk hoofd zeg.. :P
ik: ja, daarom houd ik er al mn hele leven een spiegel voor _O-

Die ga ik onthouden!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:05

Jildau schreef:
Ik denk dat ik weinig zal zeggen maar me er echt superk*t over zou voelen en heel stil worden. Ik word ontzettend onzeker als andere mensen zoiets tegen me zeggen, maar ook erg kwaad. Waarom zou je tegen iemand zeggen dat diegene dik is? Dat vind ik erg gemeen.

Zo als jij zegt nu zo was ik vroeger ( naja 5 jaar geleden ofzo ) ook :P Heb nu nergens last meer van maar ben ook een stuk zekerder over mijzelf, ik vond me zelf ook te dik toen en ben nu afgevallen en gegroeid en ben nu opzich wel tevree ( naja mag nog wel wat af hoor maarja ) haha maar het helpt om gwn een dis terug te zeggen zoals er dus als stond van ja dus.. ik ben dik jij bent lelijk.. ik kan afvallen *D als ze zien dat je je mondje klaar hebt staan doen ze het ook niet zo snel :P en gwn leuk mee doen met de rest laat je niet afkatten of kleiner maken :(:)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:01

Hangt er vanaf.
Meestal ga ik dan heel veel onzin uitkramen. Dan praat ik eromheen of verzin ik een stomme rede voor hetgeen waar men commentaar op heeft. En dan later bedenk ik me hoe stom dat eigenlijk is en dat ze vast wel gelijk zullen hebben.

Eigenlijk trek ik me commentaar meestal wel aan ja. Niet goed he?! :))

Ik denk wel dat echt commentaar van een bekende vervelender is. Terwijl juist zij je commentaar mogen geven. Commentaar van onbekende is stom, want zij weten totaal niet waar ze het over hebben.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:05

Het ligt eraan hoe ze het brengen en ook of ik het 'via-via' te horen krijg of iemand het gewoon tegen mij persoonlijk zegt.
Ik heb geen problemen met commentaar wat 'positief' bedoeld is en wat eerlijk (face to face) tegen me gezegt wordt.

Ik heb zelf ook geen blad voor de mond :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:09

Als ze over mijn gewicht beginnen maak ik me er niet [meer] druk om, maar ik begin toch terug te 'vechten' soort reactie wat ik altijd heb gehad. Maar uit eindelijk geef ik er niks om :')
En als mensen over me roddelen heb ik er echt dikke oliebol aan :+ zal waarschijnlijk tegen de gene die het tegen mij zei zeggen dat de roddelaar moet leren contact te maken. meer niet :D

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:03

Als iemand een rotopmerking maakt maak ik meestal een rotopmerking terug. Of ik geef heel sarcastisch een applausje!
Commentaar kan ik best slecht tegen haha ik heb heel snel de neiging om te zeggen: Daaag doe het dan zelf maar !!

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:44

ik reageer meestal ook kan me nooit inhouden haha, maar meer met een boze of arrogante blik in diegene zijn richting.
heb wel een keer de opmerking:
Nee jij trekt volle zalen, tegen iemand gemaakt,die was gelijk stil ook.
maar ben ook zo'n persoon die meestal zulke opmerkingen pas achteraf bedenkt O:)

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:47

Blue_Eyes schreef:
Het hangt ervanaf van wie. Als het iemand is die dichtbij me staat, dan doe ik er wat mee in de zin van 'ik ga er wat aan doen dat ik (noem maar wat) te vaak mijn mond opentrek'. Probeer rekening te houden met de 'tekortkoming' waar ik fijntjes op gewezen ben - dat wil zeggen, na voor mezelf te zijn nagegaan of de opmerking terecht was.

Komt het van een vreemde, dan kunnen ze een opmerking terugkrijgen - en ik had een oma uit hartje Jordaan, van wie ik aardig wat lik-op-stuk-gevoel heb meegekregen, zegt men :D
Voorbeeld? Zit in de bus, komt er een grietje binnen dat meteen tegen mij kwekt: 'Hee, vuurtoren, is je schaamhaar ook zo rood?' :oo Ik zat 1 seconde met mijn mond vol tanden - wie verwacht dat nou! - en toen kreeg ze terug dat ik dacht dat haar hersenen (en dus niet alleen haar haar) ook wat gebleekt waren door de waterstofperoxide... Ik geloof niet dat ze ooit nog iets tegen me zal zeggen ;)

Geniaal! :') Begreep ze het woord waterstofperoxide wel? _O-

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:51

IK BEN VET

JIJ BENT LELIJK

MAAR IK KAN AFVALLEN :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:54

Het ligt er maar net aan hoe het gebracht wordt.
Ik ben van mezelf iemand die uitstraalt met rust te willen worden gelaten, en iemand waar je toch wel op je woorden moet letten.
Als iemand mij beledigt ga ik niet slaan of ander zinloos geweld uitvoeren, maar krijgt diegene of niets terug of een botte sneer die nog veel harder aankomt.
Voornamelijk het eerste, hopelijk weten ze van zichzelf al dat iemand zo proberen naar beneden te willen halen meer over hunzelf zegt dan over degene die ze beledigen.