Word gek van mn vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:26

Dat vind ik ook, maar als ik zeg tegen mn vader van dat ie ook wel iets mag doen dan krijg ik altijd te horen van, Ik werk 8uur per dag en jij niet!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:26

Het zou toch heel normaal zijn als taken naar redelijkheid rouleren onder 3 huisgenoten?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:26

Hoeveel uur per dag werk jij nou buitenhuis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:27

suleilitha schreef:
Citaat:
ik heb em ook een keertje gezegt ik doe meer op een dag dan dat jij op je luie reet zit daar!

Als je zó tegen je vader praat, is reden genoeg om je heeeeeeel kort te houden!!! Rebeccaa, niet elke jonge meid is hetzelfde, de een heeft veel strengere opvoeding nodig dan de andere.
Verder vind ik het niet normaal wat sommige pubers tegen hun ouders durven te zeggen. De ouders betalen wel mooi de vaste lasten en zorgen voor brood op de plank en een inkomen en dat wordt heel vaak niet gewaardeerd.
Siggislief, een beperking is geen reden om zo een grote mond op te zetten tegen je vader, wel of geen beperking, we hebben ons allemaal te gedragen ;)

Maar je ouders kiezen er ook voor om een kind op de wereld te zetten, dus dat ze dan beginnen met het verhaal; Maar ik betaal jouw eten, een dak boven je hoofd enz.
Vind ik dan niet eerlijk.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:29

Siggislief schreef:
Ik heb het al eerder met em besproken..
En kreeg een ''GROTE'' brutale bek van em, dat ik er voor was want IK ben een vrouw en hij niet! :\

Omg, zo'n opmerking zou ik echt niet accepteren. Belachelijk!
Dat jij een vrouw bent, is natuurlijk geen argument.

Heb je weleens nagedacht over een eerlijke taakverdeling en deze aan je vader voorgesteld?
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 31-05-09 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:29

slimmerik schreef:
Hoeveel uur per dag werk jij nou buitenhuis?

Eens denken.. zo'n 20uur per week.

slimmerik

Re: Word gek van mn vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:34

Hmmm volgens mij werk je 3 dagen van 4 uur....

Is dan toch geen probleem om je eigen kamer op te ruimen?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:37

suleilitha schreef:
Verder vind ik het niet normaal wat sommige pubers tegen hun ouders durven te zeggen.

Sommige pubers zijn meer bezig met zich af te zetten. Iets wat pubers doen. Maar ben het wel met je eens dat sommige erg ver gaan. Je moet wel respect voor elkaar hebben.

Maar als je 20 bent, ben je toch geen echte puber meer...?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:40

20 uur per week werken is niet veel. Samen met het feit dat je vader zo'n 40 uur per week werkt en dat je een moeder moet missen vind ik het niet meer dan logisch dat je ook je steentje bijdraagt aan het huishouden. Je vader werkt 8 uur per dag op kantoor zeg je, dat is minstens even vermoeiend als een andere baan.
Je kunt misschien even met z'n allen om de tafel gaan zitten en een wekelijkse taakverdeling maken. Zo weet iedereen waar die aan toe is en is er geen onenigheid meer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:47

Sigislief ligt vaker overhoop met haar vader en broertje. Maar ze is een meisje met beperkingen zoals ze zelf aangeeft en heeft hierdoor veel structuur nodig.

Haar vader heeft zonder meer het beste met haar voor en moet voor hem ook allemaal moeilijk zijn. Petje af voor hem.

Desondanks kan ik het me goed voorstellen dat Sigislief af en toe haar frustraties (zoals zij het beleeft) hier op bokt neerzet.

Op "goede" dagen zal ze best wel gek zijn op haar vader.... ;)

Hij doet zijn best en Sigislief heeft af en toe een schop onder haar kont nodig.... en dat komt niet altijd acceptabel over :D