lifaya schreef:criollolover schreef:nou ik snap je ouders wel een beetje hoor, niet dat je te dik bent! maar als je in 2jr tijd 15 kg bent aangekomen dan is dat wel veel. je ouders zijn natuurlijk bang dat je nog meer gaat groeien. op mijn werk zie ik veel vakantiewerkers van 15 jr binnenkomen. ze werken elke vakantie dus ik zie hoe die meisjes zich ontwikkelen. en ik zie ook dat veel meisjes van 15 slank zijn en in de loop der jaren steeds dikker worden.....meer dan de helft van die meisjes zijn zelfs te dik! ik wil er maar mee zeggen dat ik je angst van je ouders wel begrijp. zolang je maar niet zwaarder wordt dan je nou bent is er niks aan de hand.
Ik ben 19, geen 15, pubertijd heb ik iig nu wel achter de rug en eet echt niet extreem ongezond! Ik probeer zelf junkfood te mijden en dat gaat moeilijk geloof me! Ik werk in de Burger King.
En daarbij - je bent 19, dus aan het eind van je puberteit. Dan kom je even wat aan, want er komt vorm in je, zeg maar. Was bij mij ook zo, ik ging ook in twee jaar tijd van 48 naar 65 kilo en ik was geen uitzondering. Dat is echt niet zo ongezond. 48 kilo blijven wegen (of 52 in jouw geval
) was minder normaal geweest, zeg maar
Ik zie in jouw profiel ook gewoon een gezonde jonge griet die er goed uitziet. Als ik je zo hoor eet je echt niet extreem.

). Ze bedoelde het altijd als een grapje maar er zat een serieuze insteek achter en dat merkte ik. Heeft me veel gedaan wat betreft mijn zelfverzekerheid. Nu doet ze het nog wel eens (ik ben 1.63 en weeg 63 kilo) maar dan denk ik joh, kijk naar jezelf. En daarbij voel ik me goed, ben ik niet te dik (mijn bmi is goed en die van jou is als het goed is, ook goed!!) en tegenwoordig is niet iedereen meer de dunste. Ik eet brood,groente,vlees,snoep maar ook fruit. Ben een gezonde eter, en ik eet dan ook graag. Daarbij drink ik voldoende en ik voel me goed. Jij zou je ook gewoon goed moeten voelen hoor TS, lekker je moeder laten praten ze bedoeld het best goed. Het komt er alleen behoorlijk rot uit, kan zij ook niet veel aan doen ben ik bang. Lekker je ding doen, ijsje eten..appel eten, broodje eten..voldoende drinken..wees maar lekker gezond en vrolijk, dat doe ik ook. Later draaien ze wel bij, mijn moeder zegt het nu ook steeds minder. Elke keer als ze me ziet eten, eet ik fruit, en zo niet..dan lekker niet. Ik voel me goed, en jij bent echt niet te dik!
) ook niet afgevallen ..