Ouders vinden mij té dik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:12

lifaya schreef:
criollolover schreef:
nou ik snap je ouders wel een beetje hoor, niet dat je te dik bent! maar als je in 2jr tijd 15 kg bent aangekomen dan is dat wel veel. je ouders zijn natuurlijk bang dat je nog meer gaat groeien. op mijn werk zie ik veel vakantiewerkers van 15 jr binnenkomen. ze werken elke vakantie dus ik zie hoe die meisjes zich ontwikkelen. en ik zie ook dat veel meisjes van 15 slank zijn en in de loop der jaren steeds dikker worden.....meer dan de helft van die meisjes zijn zelfs te dik! ik wil er maar mee zeggen dat ik je angst van je ouders wel begrijp. zolang je maar niet zwaarder wordt dan je nou bent is er niks aan de hand.

Ik ben 19, geen 15, pubertijd heb ik iig nu wel achter de rug en eet echt niet extreem ongezond! Ik probeer zelf junkfood te mijden en dat gaat moeilijk geloof me! Ik werk in de Burger King.

En daarbij - je bent 19, dus aan het eind van je puberteit. Dan kom je even wat aan, want er komt vorm in je, zeg maar. Was bij mij ook zo, ik ging ook in twee jaar tijd van 48 naar 65 kilo en ik was geen uitzondering. Dat is echt niet zo ongezond. 48 kilo blijven wegen (of 52 in jouw geval ;)) was minder normaal geweest, zeg maar ;)
Ik zie in jouw profiel ook gewoon een gezonde jonge griet die er goed uitziet. Als ik je zo hoor eet je echt niet extreem.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:14

lifaya schreef:
oja, nu je het zegt, zit inderdaad ook sinds 3 jaar ofzo aan de pil. Dat schijnt ook een dikmaker te izjn maar wil niet stopen want ik heb een bloedhekel aan ongesteld worden op verkeerde momenten :(

Ik ben ook niet van plan om meer aan te komen hoor, 67kg is egt mijn limit, dus die 15 kg komt er zeker niet aan. Maar ik eet egt niet extreem ongezond en door stress val je ook redelijk af en ook door slapeloze nachten (wat ik allemaal heb) dusja...

Ik ga zoiezo wel die 3 kg afvallen, want dan is het gewoon prima, maar dat ze mij kleineren, afkatten en neerhalen is gewoon egt iet normaal in mijn ogen en moet er ook gewoon van janken :(

Idd, zeg dat tegen je ouders en dat je jezelf er onzeker door gaat voelen. Ze kunnen je ook op een normale manier motiveren of aanmoedigen.

Rennie89

Re: Ouders vinden mij té dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:16

Zoals al vermeld, het zeggen dat ze het op een verkeerde manier doen dringt niet tot ze door. en als ik zeg dat ik ga afvallen reageren ze bot met: ja dat willen we nog wel eens zien

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:25

Mijn moeder zei mij vroeger ook altijd dat ik te dik was. Niet met die woorden, maar dan zei ze dikbil, plofwang..dat soort dingen (ik heb appelwangen, van mijn opa geerft :o ). Ze bedoelde het altijd als een grapje maar er zat een serieuze insteek achter en dat merkte ik. Heeft me veel gedaan wat betreft mijn zelfverzekerheid. Nu doet ze het nog wel eens (ik ben 1.63 en weeg 63 kilo) maar dan denk ik joh, kijk naar jezelf. En daarbij voel ik me goed, ben ik niet te dik (mijn bmi is goed en die van jou is als het goed is, ook goed!!) en tegenwoordig is niet iedereen meer de dunste. Ik eet brood,groente,vlees,snoep maar ook fruit. Ben een gezonde eter, en ik eet dan ook graag. Daarbij drink ik voldoende en ik voel me goed. Jij zou je ook gewoon goed moeten voelen hoor TS, lekker je moeder laten praten ze bedoeld het best goed. Het komt er alleen behoorlijk rot uit, kan zij ook niet veel aan doen ben ik bang. Lekker je ding doen, ijsje eten..appel eten, broodje eten..voldoende drinken..wees maar lekker gezond en vrolijk, dat doe ik ook. Later draaien ze wel bij, mijn moeder zegt het nu ook steeds minder. Elke keer als ze me ziet eten, eet ik fruit, en zo niet..dan lekker niet. Ik voel me goed, en jij bent echt niet te dik!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:28

lifaya schreef:
Zoals al vermeld, het zeggen dat ze het op een verkeerde manier doen dringt niet tot ze door. en als ik zeg dat ik ga afvallen reageren ze bot met: ja dat willen we nog wel eens zien

Zeg je in het vervolg niet meer dat je wilt afvallen. Ik deed dat vroeger ook. En weet je, je kan alleen afvallen als je het voor jezelf doet. Als de mensen om je heen niet zouden zeggen dat je te dik bent of af moet vallen, dan zou je je goed voelen toch? Tevreden met jezelf? Dat kun je nu ook hebben, het gaat er niet om wat hun denken, maar om hoe jij je voelt. Merk jij dat je gezond en gelukkig het leven in kan gaan met de kilo's dat je nu weegt, lekker doen!! Je kunt de mensen met kritiek maar weinig veranderen, dus je zult het bij jezelf moeten zoeken. Sluit je oren en ogen voor wat hun je proberen te zeggen.. En ben je misschien niet zo heel tevreden met jezelf, sluit je oren dan alsnog..want daar wordt je ongelukkig van. Eet wat vaker een stuk fruit, en verder lekker dat ijsje kopen als je wilt.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:32

Nouja zeg wat gemeen van je ouders! :(:)

Alleen afvallen als je dat zélf wilt.
Ik heb trouwens net zo'n gewicht lengte etc als jou, vind mezelf wel dik en ga nu veel skaten, joggen, minder snacken, veel water etc. En als ik naar paard / school ga gewoon geen lekkers in me tas stoppen :)

Succes!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:41

Je zou trouwens een kunnen overleggen met de huisarts of een andere pil zou helpen.
Ik ken verschillende meisjes die na overgaan op de nuvaring tot 8 kilo zijn afgevallen zonder verder iets te veranderen in hun eet en leefpatroon.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:43

ts,ik vind dat je er prima uitziet en als ouders zeggen dat je te dik bent vraag hun dan is waarom ze dat zeggen, misschien zijn ze zelf dik geweest in hun tienerjaren of nu nog, het kan natuurlijk geen kwaad om je gewicht en figuur in de gaten te houden maar zoals zij reageren dan hebben ze van kinderen positief en vol zelfvertrouwen groot brengen geen kaas gegeten en je maakt prachtige foto's , groetjes van een moeder die vroeger als 12 jarige veel te dik was maar alle steun en support van haar ouders kreeg en ook zo met haar kids omging toen zij dezelfde problemen kregen, tegenwoordig zijn we allemaal gezond en slank, juist omdat we van huis uit te horen kregen "je mag er zijn" , laat dit maar aan jouw opvoedkundig dom bezig zijnde ouders lezen.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:45

Ach, je ouders bedoelen het goed. Ik zeur ook dat mijn dochter teveel eet. Zij is zeker niet te dik. Maar ouders moeten nou eenmaal hun kinderen proberen goed eet gewoontes aan te leren. Dus probeer wel te horen wat ze zeggen. Slechte gewoontes en eten voor het lekkere of uit verveling zijn moeilijk af te leren. Eten doe je om honger te stillen en af en toe voor de gezelligheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:46

Tja, Michelle, maar 4 boterhammen tussen de middag is nou niet echt een ongezonde eetgewoonte voor een meisje van 19 met een drukbezette dag... en een keer een ijsje moet ook kunnen. Overigens doe je eten ook om te genieten.

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 31-05-09 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:49

Tja ik vind het gewoon jammer dat mijn ouders het niet op een subtiele manier brengen :(

oja over de pil, ik kan daar wel eens naar vragen? en zijn er ook mensen die zijn gestopt met de pil en toen afvielen? Want ik kan ook veel zijn bijgekomen door de pil in combinatie met ongezond eten (van 2 jaar geleden).

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:50

Blue_Eyes schreef:
Tja, Michelle, maar 4 boterhammen tussen de middag is nou niet echt eeen ongezonde eetgewoontje voor een meisje van 19 met een drukbezette dag... en een keer een ijsje moet ook kunnen. Overigens doe je eten ook om te genieten.

Ik ben dan 18 maar ik eet ook 4boterhammen als middagmaal hoor ..

en dan niets tot 5uur oid en dan iets kléins en dan om 7uur oid avondeten ..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:51

lifaya schreef:
Tja ik vind het gewoon jammer dat mijn ouders het niet op een subtiele manier brengen :(

oja over de pil, ik kan daar wel eens naar vragen? en zijn er ook mensen die zijn gestopt met de pil en toen afvielen? Want ik kan ook veel zijn bijgekomen door de pil in combinatie met ongezond eten (van 2 jaar geleden).

Ik ben door de pil niet aangekomen, en nu ik gestopt ben (omwille van de hormonen :=) ook niet afgevallen ..

je kan het beter eens met je huisarts bespreken, de mijne woog me om het half jaar om veranderingen meteen te zien

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:53

Leentje_ schreef:
Blue_Eyes schreef:
Tja, Michelle, maar 4 boterhammen tussen de middag is nou niet echt een ongezonde eetgewoonte voor een meisje van 19 met een drukbezette dag... en een keer een ijsje moet ook kunnen. Overigens doe je eten ook om te genieten.

Dat zeg ik! Geldt voor mij overigens ook - en ik ben echt geen 18 meer. Met dat verschil dat ik om 16.00 uur iets kleins eet en om 18.00 uur avondeten ;)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:55

Blue_Eyes schreef:
Leentje_ schreef:

Dat zeg ik! Geldt voor mij overigens ook - en ik ben echt geen 18 meer. Met dat verschil dat ik om 16.00 uur iets kleins eet en om 18.00 uur avondeten ;)

ik bedoelde het gewoon als bevestiging dat het idd geen ongezonde eetgewoonte is :o sorry als het anders overkwam :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:55

Geeft niet ;)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:03

Laat dat afvallen maar zitten, meisje... en vertel je ouders maar wat ik je nu ga vertellen.

Ik ben 1.72 en slechts 53 kg. Ik mag wel 60 wegen, gemakkelijk! Mijn BMI is té laag.

Ooit woog ik 58 kilo. Ik was wat molliger dan nu en was nog nooit ZO gezond geweest. Het extra gewicht gaf me voldoende weerstand en maakte me juist gezond. Ik voelde me opperbest.

En toen kreeg ik een darmontsteking. Twee weken doodziek, plat liggen, leeglopen. Ik verloor bijna 10 kg, en vermagerde en verzwakte enorm.

Ik ben inmiddels weer helemaal hersteld. Ik zal nooit meer 58 kg worden, het lukt me gewoon niet meer om dat gewicht eraan te krijgen. Ook ben ik nooit meer zo gezond geworden als in de tijd dat ik zwaarder was...!!

Geloof me... een beetje reserve is juist gezond. Daar is niks mis mee. Je bent duidelijk niks te dik, ik heb de foto's in je profiel gezien. Je bent niet eens mollig!

Ik denk dat je ouders serieus moeten overwegen met een psycholoog te gaan praten over dik zijn. Ik vind hun beeld dusdanig verstoord dat ik het een beetje eng vind. Roepen tegen je 19 jarige dochter dat ze ''te dik is'' terwijl ze dat niet is, en dat constant benadrukken, dat is echt niet goed!!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:21

Deze reactie vind ik maar apart? :=

Je bent in verhouding wel goed, oke het kan bij iedereen beter, maar niemand is perfect :)
En je voeding is juist goed, er word juist aangeraden om als puber 5/6 broodjes per dag te eten, dus ik vraag me echt af waar je ouders dit vandaag halen? :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:54

Er zijn zoveel goede boeken met het omgaan met dieten en je eigen kind. Wou dat ouders soms is een beetje meer info inzamelden voor ze actie ondernemen.

Verder moet bmi niet altijd wat zeggen, het blijft een richtlijn ik zag er met een bmi van overgewicht gewoon normaal uit.

Staat zelfs online
http://books.google.be/books?id=aHyeMxk ... t&resnum=2
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-05-09 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:57

ik had ook zoon moeder. ik ben 1.78 lang en weeg 75 kilo, ik ben idd 3 kilo te zwaar maar omdat nou gelijk dik te noemen vind ik toch wel zoon onzin.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:59

Op foto's heb je best een mooi figuur, maar dat wil niet alles zeggen. Je BMI is 25.3, ik weet niet of je fanatiek sport, maar je kunt dus ook veel vet opslaan in je buikholte rond je organen. Dat kan een risicofactor zijn voor je gezondheid. Ik zou niet direct gaan diëten, maar eerder proberen je eetgewoonten gezonder te krijgen (liever 2 broodjes en 2 stuks fruit dan 4 boterhammen) en lekker te (blijven) sporten.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:00

en nee je bent absoluut niet dik .. mooie meid juist ik zou me er niet teveel van aantrekke als ik jou was !

even off-topic! heb jij die foto`s gemaakt van je profiel ? super foto`s vooral van die katten :)

juffienaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:04

Ik heb je profiel ook bekeken, ik weet niet waar je ouders het vandaan halen, maar jij bent echt niet dik!

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:04

Ik ben het eens met Nakisha,

Ik heb ook een tijd een probleem met mijn gewicht gehad. Ik was te licht en ook echt heel vaak ziek. Dus een beetje reserve komt alleen maar goed uit.

Misschien moet je je ouders dit topic laten lezen. Dan zien ze hoe jij je voelt en kunnen ze je ook niet onderbreken of spottend gaan doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:07

patos schreef:
Op foto's heb je best een mooi figuur, maar dat wil niet alles zeggen. Je BMI is 25.3, ik weet niet of je fanatiek sport, maar je kunt dus ook veel vet opslaan in je buikholte rond je organen. Dat kan een risicofactor zijn voor je gezondheid. Ik zou niet direct gaan diëten, maar eerder proberen je eetgewoonten gezonder te krijgen (liever 2 broodjes en 2 stuks fruit dan 4 boterhammen) en lekker te (blijven) sporten.

4 boterhammen is goed hoor en dat fruit hoort tussendoor te zijn en geen vervanging voor brood.

Verder dat intern vet kan inderdaad zo zijn, maar hoeft niet. Ook niet als je er dunner uitziet dan je bmi je zegt.