Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Veel knapperiger en je proeft de choco best wel 
Ik eet soms een half tot driekwart pakje per dag en heb nergens last van!
Bovendien kun je met goede kauwgom ook wel een tijdje doen 

Das de clou van mijn betoog 
Die kun je dus het beste nemen 
Marilla schreef:Ik heb het ook hoor, kan ook dagen door snoepen. Maar gewoon eten? Ho maar!
Sinds kort hebben wij van die verpakte stukken ontbijtkoek, die vullen wel en zijn ook redelijk gezond volgens mij.
Verder sultana's of evergreen koeken zijn volgens mij ook al gezonder dan chocola.

Corelli schreef:Ja echt waar! Ik quote even van de caloriechecker van het voedingscentrum: 3 sultana appel (andere fruitsoorten vergelijkbaar) 168 kcal. Voor een brownie geven ze dan 219 kcal aan, wat dus wel meer is..Ik heb laastst echter een brownie gegeten van 172, haha..
Nou goed, het ligt er dus aan wat voor brownie je hebt, maar sultana's bevatten dus nog best veel kcalDas de clou van mijn betoog
3 Sultana hartig komt trouwens neer op 187 kcal en 3 Sultana Naturel op 165, maar wel met minder vetDie kun je dus het beste nemen
TS: Op de calorieënchecker kun je trouwens heel veel producten bekijken, dus misschien kun je daar nog wat inspiratie vandaan halen! http://www.caloriechecker.nl/
Dan is het idd niet slim om een besuikerde sultana te eten dat kan ik me zelfs nog wel bedenken
Corelli schreef:Ja echt waar! Ik quote even van de caloriechecker van het voedingscentrum: 3 sultana appel (andere fruitsoorten vergelijkbaar) 168 kcal. Voor een brownie geven ze dan 219 kcal aan, wat dus wel meer is..Ik heb laastst echter een brownie gegeten van 172, haha..
Nou goed, het ligt er dus aan wat voor brownie je hebt, maar sultana's bevatten dus nog best veel kcalDas de clou van mijn betoog
3 Sultana hartig komt trouwens neer op 187 kcal en 3 Sultana Naturel op 165, maar wel met minder vetDie kun je dus het beste nemen
TS: Op de calorieënchecker kun je trouwens heel veel producten bekijken, dus misschien kun je daar nog wat inspiratie vandaan halen! http://www.caloriechecker.nl/
)

houvanponies schreef:Corelli schreef:Ja echt waar! Ik quote even van de caloriechecker van het voedingscentrum: 3 sultana appel (andere fruitsoorten vergelijkbaar) 168 kcal. Voor een brownie geven ze dan 219 kcal aan, wat dus wel meer is..Ik heb laastst echter een brownie gegeten van 172, haha..
Het is ook logies dat je niet de appel variant o.i.d neemt want dat wordt ook helemaal niet geadviseerd, het is juist de naturel die altijd word geadviseerd als je gezond wil etenDan is het idd niet slim om een besuikerde sultana te eten dat kan ik me zelfs nog wel bedenken
En weet je wat nou de grap is? De naturel en de appel/fruit variant verschillen niet zo zeer op suikers, danwel op vet!

MoonChloe schreef:Corelli schreef:Ja echt waar! Ik quote even van de caloriechecker van het voedingscentrum: 3 sultana appel (andere fruitsoorten vergelijkbaar) 168 kcal. Voor een brownie geven ze dan 219 kcal aan, wat dus wel meer is..Ik heb laastst echter een brownie gegeten van 172, haha..
Bijvoorbeeld, in sultana zitten er meer fruitsuikers (ik roep maar wat!) en in brownies zit er geraffineerd suiker, boter.. die zijn over algemeen minder goed dan andere soorten suikers (fruitsuikers) /vetten. (ik weet zo geen andere betere voorbeeld)
Had ik nog niet bij nagedacht..
Corelli schreef:Sultana's bevatten evenveel calorieën als een brownie, helaas(als je een heel pakje (3 stuks dus) op eet tenminste)