Lekker snoepen, alternatieven voor chocolade e.d.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Lekker snoepen, alternatieven voor chocolade e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:26

vergeet niet dat pepermunt 1 suikerbom is! kauwgom kan je in principe de hele dag kauwen, maar probeer niet ieder half uur een nieuwe te nemen. dan KAN het idd een laxerende werking hebben.

je hebt tegenwoordig ook liga met cholade enzo, is dat een idee?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:58

Die liga met chocolade (en muesli) is lekker! :9 Veel knapperiger en je proeft de choco best wel :j

Wat betreft kauwgom, zo laxerend werkt het niet hoor :n Ik eet soms een half tot driekwart pakje per dag en heb nergens last van! :n Bovendien kun je met goede kauwgom ook wel een tijdje doen :)

Succes met je "strijd"!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:47

Ik heb het ook hoor, kan ook dagen door snoepen. Maar gewoon eten? Ho maar!
Sinds kort hebben wij van die verpakte stukken ontbijtkoek, die vullen wel en zijn ook redelijk gezond volgens mij.
Verder sultana's of evergreen koeken zijn volgens mij ook al gezonder dan chocola.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:48

Sultana's bevatten evenveel calorieën als een brownie, helaas |( (als je een heel pakje (3 stuks dus) op eet tenminste)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:49

Echt waar? Nooit geweten! Mijn diëtiste zei altijd dat ik sultana's en evergreen moest eten, dat was gezonder. Maargoed, ik hoefde ook niet af te vallen, maar gewoon gezonder eten en meer.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:58

Ja echt waar! Ik quote even van de caloriechecker van het voedingscentrum: 3 sultana appel (andere fruitsoorten vergelijkbaar) 168 kcal. Voor een brownie geven ze dan 219 kcal aan, wat dus wel meer is..Ik heb laastst echter een brownie gegeten van 172, haha..
Nou goed, het ligt er dus aan wat voor brownie je hebt, maar sultana's bevatten dus nog best veel kcal :j Das de clou van mijn betoog :')

3 Sultana hartig komt trouwens neer op 187 kcal en 3 Sultana Naturel op 165, maar wel met minder vet :) Die kun je dus het beste nemen :)
TS: Op de calorieënchecker kun je trouwens heel veel producten bekijken, dus misschien kun je daar nog wat inspiratie vandaan halen! http://www.caloriechecker.nl/

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:34

Marilla schreef:
Ik heb het ook hoor, kan ook dagen door snoepen. Maar gewoon eten? Ho maar!
Sinds kort hebben wij van die verpakte stukken ontbijtkoek, die vullen wel en zijn ook redelijk gezond volgens mij.
Verder sultana's of evergreen koeken zijn volgens mij ook al gezonder dan chocola.

Je kunt beter gewone ontbijtkoek eten, dan de verpakte. :j
In de verpakte zitten meer suikers etc wat ze minder gezond maken.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:40

Corelli schreef:
Ja echt waar! Ik quote even van de caloriechecker van het voedingscentrum: 3 sultana appel (andere fruitsoorten vergelijkbaar) 168 kcal. Voor een brownie geven ze dan 219 kcal aan, wat dus wel meer is..Ik heb laastst echter een brownie gegeten van 172, haha..
Nou goed, het ligt er dus aan wat voor brownie je hebt, maar sultana's bevatten dus nog best veel kcal :j Das de clou van mijn betoog :')

3 Sultana hartig komt trouwens neer op 187 kcal en 3 Sultana Naturel op 165, maar wel met minder vet :) Die kun je dus het beste nemen :)
TS: Op de calorieënchecker kun je trouwens heel veel producten bekijken, dus misschien kun je daar nog wat inspiratie vandaan halen! http://www.caloriechecker.nl/

Het is ook logies dat je niet de appel variant o.i.d neemt want dat wordt ook helemaal niet geadviseerd, het is juist de naturel die altijd word geadviseerd als je gezond wil eten ;) Dan is het idd niet slim om een besuikerde sultana te eten dat kan ik me zelfs nog wel bedenken >;)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:41

Ja de dietiste van mn vader zei neem geen sultana's! Daar zitten zeker zo'n 3 suikerklonten in 1 sultana verwerkt. Zelf vind ik het ook erg lastig vullende tussendoortjes te vinden die gezond en lekker zijn. Ik bedoel een stuk chocola of snoep heb je zo meegenomen en uitgepakt. Kiwi's moet je uitlepen, mandarijnen pellen dus dan is of je pauze al voorbij of je moet het savonds nog eerst klaarmaken. Vervolgens vult fruit bij mij ook totaal niet, binnen een half uur sterf ik weer van de honger. Kijk in Amerika hebben er wel een hoop mensen overgewicht maar daar heb ik ook iets van cornchips geprobeerd, harstikke gezond, harstikke lekker en het vult :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:43

Corelli schreef:

Het gaat niet perse om de calorieen alleen.

Calorieen geven energie.

Bijvoorbeeld, in sultana zitten er meer fruitsuikers (ik roep maar wat!) en in brownies zit er geraffineerd suiker, boter.. die zijn over algemeen minder goed dan andere soorten suikers (fruitsuikers) /vetten. (ik weet zo geen andere betere voorbeeld :P )

Maar ook hier geldt, niet te veel.

Cornchips, lijkt me chips van mais. Van mais wordt je echt dik. (ze worden niet voor niks als dikmaker gegeven bij paarden.)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:54

Op http://www.calorielijst.nl kun je goed kijken wat er allemaal in zit. Scheelt in de winkel etiketten lezen.

Dit zijn een paar tussendoortjes die je best kunt eten. Een vol gevoel geven ze waarschijnlijk niet echt maar ze leveren wel calorien zodat je toch weer even door kan, het houd je stofwisseling op gang en je hebt iets verantwoords te kauwen. Ik heb er even een paar opgezocht voor je.

Chocorijstwafels van zonnatura: 1 stuks: 79 Kcal (Word aangeraden door sonja bakker)
Voor de overige wafels van zonnatura: http://www.calorielijst.nl/?page=2&search=zonnatura

Producten van Liga (Word aangeraden door sonja bakker)
http://www.calorielijst.nl/?page=4&calorie=L kijk ook even op de volgende pagina voor nog meer liga producten

Ontbijtkoeken diverse (Word aangeraden door sonja bakker), je kunt ook friese kruidkoek nemen.
http://www.calorielijst.nl/?page=2&calorie=O kijk ook even op de volgende pagina voor nog meer ontbijtkoeken
Die van vitalinea bevat bijvoorbeeld maar 42 Kcal

B'tween producten
http://www.calorielijst.nl/?calorie=B

Dit zijn een aantal gezonde tussendoortjes. In veel gevallen zoals bijvoorbeeld sultana's is een heel pakje aardig wat calorien. Maar neem je er bijvoorbeeld 1 sultana hartig met italiaanse kruiden dan bevat het maar 58 Kcal. Voor o.a. sultana producten: http://www.calorielijst.nl/?page=22&calorie=S

Chocolade mouse light van Linessa bevat per 100 gram 92 Kcal
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=7695

Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:06

houvanponies schreef:
Corelli schreef:

Het is ook logies dat je niet de appel variant o.i.d neemt want dat wordt ook helemaal niet geadviseerd, het is juist de naturel die altijd word geadviseerd als je gezond wil eten ;) Dan is het idd niet slim om een besuikerde sultana te eten dat kan ik me zelfs nog wel bedenken >;)

Nou nou wat een vriendelijke reactie! :D En weet je wat nou de grap is? De naturel en de appel/fruit variant verschillen niet zo zeer op suikers, danwel op vet! :)*

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:06

MoonChloe schreef:
Corelli schreef:

Bijvoorbeeld, in sultana zitten er meer fruitsuikers (ik roep maar wat!) en in brownies zit er geraffineerd suiker, boter.. die zijn over algemeen minder goed dan andere soorten suikers (fruitsuikers) /vetten. (ik weet zo geen andere betere voorbeeld :P )

Dat zou inderdaad kunnen :j Had ik nog niet bij nagedacht.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:48

veel water drinken is altijd goed en vaak denk je dat je honger hebt,terwijl je lichaam eigenlijk om vocht vraagt.
als ik honger heb ga ik eerst drinken,heb ik dan nog honger,dan eet ik wat.
ook gezond zijn noten en zuidvruchten,ook zoet en lekker!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:47

All Bran mini breaks zijn ook erg lekker, en niet al te 'stout'
Leuke afwisseling, en ook in chocolade smaak! Ik vind ze iig erg lekker, en ben ook een chocomonster O:) Je hebt ook nog lekker iets om op te kauwen, dus het is niet meteen weg.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:29

Ik neem tegenwoordig als tussendoortje een eierkoek, een ontbijtkoek, een banaan of zo'n zakje All Bran mini breaks. Het was in het begin ontzettend moeilijk, omdat ik gek ben op alles wat betreft chocolade, maar als je eenmaal twee weken bezig bent met gezondere tussendoortjes, valt het echt me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:36

Het ligt er niet eens echt heel erg aan hoeveel caloriën er ergens in zitten, meer hoeveel koolhydraten (o.a. suiker dus), dus japanse zoutjes ofzo, nee nee, is ook heel slecht. Pure chocolade valt nog wel aardig mee, maar dan wel echt van die hele pure. Ik zou dus meer letten op hoeveel koolhydraten je snacks bevatten. Want dat zijn de dikmakers. Hagelslag op brood is een goede vervanger voor chocolade zou je zeggen, maar het bestaat van de 100 gram voor 95 gram uit koolhydraten ofzo. Erg slecht dus.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:29

Bab, Japanse mix kan je beter nemen dan chips hoor. Maar wat ook lekker is zijn mini tomaatjes en komkommers lekker gezond

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:35

rijstewafels zit haast niks in! Ik smeer er altijd een laagje smeerkaas op! 20+
Of babyliga's! Zijn heerlijk :D Zakje soep van super de boer(eigen merk) zit ook echt heel weinig in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:06

Snack-A-Jacks!

Dat zijn gewoon rijstwafels, maar dan met en hele lekkere smaak (Barbecue, Cheese, Caramel). Heel erg lekker en zit ook heel weinig in :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:11

Corelli schreef:
Sultana's bevatten evenveel calorieën als een brownie, helaas |( (als je een heel pakje (3 stuks dus) op eet tenminste)

Je gaat dan even voorbij aan de vergelijking van voedingsstoffen die erin zitten - uit een pakje Sultana worden een hoop meer nuttige voedingsstoffen gehaald dan uit een brownie. Kilocalorieën zijn een mate van energie die eruit gehaald kan worden, maar het blijft zo dat je prima iets met meer calorieën kunt eten als je er goede voedingsstoffen mee binnenkrijgt, zoals een boterham met kaas.

Maar goed, 'goede' tussendoortjes vind ik ook lastig om te vinden, die Kellog's mini-dingen zijn best lekker, vullen goed en zit aardig wat goed spul in voor zover ik kon zien. Verder doe ik vaak een bakje fruit, maar inderdaad vult dat niet echt, of een plakje ontbijtkoek.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:24

Misschien nog een tip:

Als je je maaltijd hebt genomen en je hebt zin in iets zoets, of bv 's avonds als je er zin in hebt, moet je je tanden poetsen. Mijn mama doet dat , en ik heb het zo eens geprobeerd, maar als je je tanden hebt gepoetst, dan kan ik je verzekeren dat je géén zin meer hebt in chocolade of dergelijke zoete dingen :+