Ik ben vanmiddag langs geweest en het zijn echt hele lieve mensen. Ze maakten zich meer druk om mij dan om het gebeuren met hun zoon leek het wel. De jongen is gistermiddag na het hele gebeuren weer lekker naar zijn geitjes op de kinderboerderij geweest. Heeft nu een beetje een stijf been, maar kan gelukkig alles nog en is ook heel goed te spreken.
Ouders vinden het eigenlijk een beetje belachelijk dat ik een proces verbaal aan mijn broek krijg, omdat ze er zeker van zijn dat ik het niet expres deed en de gevolgen minimaal zijn.
Op zich kan ik me daar goed bij inleven, maar aan de andere kant heb ik toch gewoon een fout gemaakt door geen voorrang te verlenen uiteindelijk, dus hoort de boete er gewoon bij.
Wel vraag ik me heeeeel erg af wat die boete gaat kosten. Ik vrees dat ik er een baantje bij kan nemen, omdat (idd wat Sylvia zegt) fietsers kwetsbare bestuurders zijn en het een jongen van onder de 16 was.
Schade vergoeden gaat de verzekering doen mag ik hopen...
Die boete kom ik wel overheen, dat valt hopelijk wel met mijn ouders te regelen op afbetaling oid. Kan dinsdag de auto ook ophalen en dan vraag ik meteen of ik die jongen zijn fiets mee kan nemen, omdat het voor mij om de hoek is en voor hem zo'n 20 minuten met de auto. Weet iemand of ik die fiets zomaar mee krijg of dat daar de jongen of zijn vader schriftelijke toestemming voor moet geven?