Door de wekker heen slapen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Door de wekker heen slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:05

ik snoozede vroeger trouwens ook wel eens 3 kwartier lang ^^
het is nu wel minder geworden maar nog steeds zet ik de wekker een half uur voor ik er echt uit moet.. (anders word ik echt heeeeeel chagrijnig)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:07

Zwitsal schreef:
jaa ik weet de oplossing :P
je hebt van die wekkers..waar je eerst allerlei toeren moet uithalen voor ie stopt met afgaan..
wekkers met een propellor die er af springt als ie af gaat en door de kamer gaat vliegen, wekker stopt pas als je de propellor gevangen hebt en weer terug geplaatst hebt.
of een puzzel wekker, wekker gaat af --> puzzel springt uit elkaar--> wekker stopt pas als je de puzzel gemaakt hebt.
je hebt ook 'bom-wekkers' ... wekkers in de vorm van een bom, en die ook dat geluid maken ^^.

of, de meest geniale (vind ik^^), een gooi wekker..
die moet je, juist, door de kamer heen smijten/tegen een muur aan gooien voordat ie stopt..

Die wekkers werken in dit geval dus niet, want vriendlief word niet wakker, dus kan TS gaan puzzelen of de propellor vangen :+

Wat ik zou doen is dit probleem eens goed voorleggen, want als hij om 3 uur eruit moet en om 2 uur al de wekker laat jengelen, komt dit jouw nachtrust niet ten goede.

Je zou eens kunnen afspreken dat ie maximaal 20 minuten mag nemen om wakker te worden.
Probeer er achter te komen waar ie wel goed wakker van word, voor sommige mensen is een glas water nodig.
Ik sliep in mijn oude huis ook altijd heel erg diep, mijn moeder kreeg mij alleen wakker door het licht aan te doen.
Zelfs toen ik vrachtwagen reed kwam smam mij vaak nog wakker maken dmv het licht aan te doen.
Nu heb ik nog steeds vreemde werktijden, maandag 3 uur de wekker, di 4 uur, de rest vd week meestal 6 uur.
Maar ik ben standaard vlak voor de wekker wakker.
Ik denk dat een kwestie van instelling ook scheelt. Hoewel ik nog altijd voor de zekerheid 2 wekkers heb staan :=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:09

Ik ook, ik heb echt zo lang nodig om wakker te worden :S dan is het nog 5 min. -.-'

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:11

nee klopt cross monster, maar die laatste wekker kan ze wel elke ochtend tegen de muur gooien ^^
(ik denk dat die wekkers voor niemand werken..na 1 ochtend ben je ze zo zat dat je ze in de kliko gooit volgens mij).

afspraken maken is inderdaad de beste oplossing denk ik,
heb ik met mijn vriend ook gedaan.
ik kan er absoluut niet tegen om gelijk als de wekker gaat op te staan, hij kan er weer niet tegen om een half uur te blijven snoozen. als we tegelijkertijd op moeten staan doen we t nu zo: hij zet de wekker, zodra ie afgaat gaat hij douchen, en zo kan ik nog even blijven liggen.

maar dat is bij de ts ook geen optie want volgens mij moet hij er eerder uit, en de ts zelf niet,

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:17

hahaha ik stik zowat in me broodje hagelslag van het lachen! :')
Geweldig grappig hoe je je verhaal beschrijft!
Ik zag het al helemaal voor me!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:21

Mijn broer had dit probleem ook behoorlijk. Als kind werd hij al niet wakker van de plaswekker (die was nodig omdat hij dus ook niet wakker werd als hij moest plassen). Als dat alarm af ging zat het hele huis rechtop behalve mijn broertje die kreeg er nachtmerries van die erger werden als je hem probeerde te schudden oid. Het heeft heel lang geduurt voor dat beter werd.
Ook praat hij in zijn slaap en reageerd op de omgeving, dus als mijn moeder hem riep 's morgens antwoorde hij wel maar was niet wakker. Echt een lastig probleem.
Nu met werken liep op den duur echt zijn baan gevaar omdat hij echt veel te vaak te laat kwam. De oplossing is gekomen door mijn vader die hem nu elke ochtend opbelt waar hij dus wonderbaarlijkgenoeg wel op reageerd maar vervolgens ook echt even 5 minuten met hem praat zodat hij zeker is dat hij echt wakker is en niet een vorm van slaapwandeld.
Ik heb het zelf ook een beetje, maar veel minder erg. Echter moet ik geen baan zoeken waar ik om 6 uur op moet oid want dat gaat dus gewoon niet. Ik heb dat een tijdje gedaan en ging dan slaapwandelen gedurende de nacht en zette mijn wekker uit die aan de andere kant van de kamer stond.
Bij mij werkt het heel goed dat mijn vriend dreigt met in mijn zij of onder mijn voeten kriebelen, maar meestal trekt of duwt hij me er gewoon uit.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:36

MIJNE!
ARGGHHHH Verschrikkelijk :o
Mijn man slaapt ook rustig een uur door zijn wekker heen,of drukt hem uit en slaapt zo verder.
Hij heeft 6 (!) wekkers aanstaan,te beginnen anderhalf uur voordat hij daadwerkelijk op moet staan.De eerste begint dus om half5 ^)
Ik moet hem letterlijk uit bed tráppen,en geloof me,na anderhalf uur gejengel komt die trap wel aan O:)
Dus meestal druk ik alle wekkers uit,en tegen de tijd dat ik vind dat ie op moet staan duw ik hem gewoon uit bed.
1 keer stond daarna de douche een uurlang aan en ben ik maar gaan kijken... meneer lag op de grond op een handdoek te slapen :roll:

Hij slaapwandeld,praat in zijn slaap,en kan ook rustig uit bed stappen zich aankleden,de tv aanzetten en op de bank gaan zitten,om vervolgens zo weer verder te slapen zonder dat hij weet wat hij heeft gedaan.

Hij verslaapt zich ook minstens 2 x in de week omdat mijn getrap en gescheld dan geen vruchten afwerpt...
Hij vind het zelf ook erg vervelend,en zijn baas ook,maar hij kan er nou eenmaal niks aan doen.

Ook tijdens vakantie,wanneer hij volledig is uitgerust en bijgeslapen,is hij niet wakker te krijgen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:38

Sizzle schreef:
Mijn broer had dit probleem ook behoorlijk. Als kind werd hij al niet wakker van de plaswekker (die was nodig omdat hij dus ook niet wakker werd als hij moest plassen). Als dat alarm af ging zat het hele huis rechtop behalve mijn broertje die kreeg er nachtmerries van die erger werden als je hem probeerde te schudden oid. Het heeft heel lang geduurt voor dat beter werd.
Ook praat hij in zijn slaap en reageerd op de omgeving, dus als mijn moeder hem riep 's morgens antwoorde hij wel maar was niet wakker. Echt een lastig probleem.
Nu met werken liep op den duur echt zijn baan gevaar omdat hij echt veel te vaak te laat kwam. De oplossing is gekomen door mijn vader die hem nu elke ochtend opbelt waar hij dus wonderbaarlijkgenoeg wel op reageerd maar vervolgens ook echt even 5 minuten met hem praat zodat hij zeker is dat hij echt wakker is en niet een vorm van slaapwandeld.
Ik heb het zelf ook een beetje, maar veel minder erg. Echter moet ik geen baan zoeken waar ik om 6 uur op moet oid want dat gaat dus gewoon niet. Ik heb dat een tijdje gedaan en ging dan slaapwandelen gedurende de nacht en zette mijn wekker uit die aan de andere kant van de kamer stond.
Bij mij werkt het heel goed dat mijn vriend dreigt met in mijn zij of onder mijn voeten kriebelen, maar meestal trekt of duwt hij me er gewoon uit.

Het opbellen heb ik gedaan toen ik een paar weken in het ziekenhuis lag.Meestal werd hij er wakker van,en ik vroeg hem dan altijd eerst om de kraan te laten horen (dan moet hij dus naar de badkamer lopen)
En vervolgens 'wat is 8+7?' Slaat nergens op,maar ik ontdekte bij puur toeval dat hij dit wél weet als hij wakkers is,en als hij 'slaapwandeld' zegt hij altijd '12' . Daaraan weet ik of hij echt wakker is,anders merk je het niet.

Nou zou je zeggen : zet de wekker op zijn mobiel met een beltoon als toon, maar dat helpt dan weer niet :Y)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 10:51

De tijden waarop wij ons nest uitmoeten zijn heel verschillend. Alleen ik werk geen nachtdiensten. Wel middagen ed.
Een trilwekker is geen optie, we hebben 1 matras.
Zo'n puzzelwekker klinkt leuk. :D Maar ik vrees dat ik hem dan in elkaar moet zetten. :=
Meestal kan ik er goed tegen en trek ik de dekens over me heen maar vanmorgen knapte ik uit mijn vel.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat hij de wekker echt niet hoort. Ik ben namelijk echt een meisje van de klok. Op de middelbare heb ik misschien hooguit 2x een te laat briefje gehaald en daarna, de rest van mijn studies, nooit meer. Ook op mijn werk ben ik nog nooit te laat gekomen. Snoozen doe ik niet. Eruit is eruit. ;) Mijn wekker gaat hooguit een paar seconden af.
Als ik hem heel hard knijp roept hij wel eens auw auw }> maar blijft gewoon liggen. Eruit duwen gaat niet, hij is te zwaar. :P
Maar ook als ik er niet ben is dat gehannes altijd met die wekker. Volgens mij word hij ook echt niet wakker, duwt de wekker ook in zijn slaap uit. :Z

De plantenspuit is een goede tip! Dat geeft ook minder rotzooi als een glas water. :Y)
Dus maandag ga ik de plantenspuit tip uitproberen. :)*

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:59

Bij "ons" was het net andersom... hij wakker en ikke maar drukken.. Ik weet niet hoe het komt, ik kan het niet uitleggen... Ik hoor dat kreng niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:03

Als hij écht de wekker niet hoort zou je een trilwekker kunnen gebruiken. Die kan je onder je kussen leggen en in plaats van met geluid wordt je dan wakker omdat je kussen trilt.
Wordt ook gebruikt door sommige dove mensen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:11

Ik denk dat een trilwekker niet werkt omdat wij diepslapers hebben...
Aan hem schudden,aan zijn oren trekken ... heb zelfs eens zijn neus en mond dichtgehouden om te zien wat er zou gebeuren... niets.
Trillen,lawaai,water en koude handen,ijsblokjes, kietelen en allll die dingen leveren niks op :Y)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:49

Ik weet het ik weet het ik weet het..
dan moet de tser wel met een soort maskertje erop slapen..

Ik had vroeger een trilwekker gecombineerd met flitslicht.. (en niet zo'n l*ullige wat ik nu heb maar echt dat je zelfs met je ogen dicht BLIND van wordt..)

Trilwekker daarvan kan volgens mij wel uitgezet worden (afkoppelen van het apparaat)
Dat werkte bij mij heel goed toen ik ook enorm veel problemen had met opstaan..