(Ik doe het eerste jaar docentenopleiding biologie, volgend jaar ga ik voor een andere opleiding: Psychologie aan de RUG
)-Een docent didactiek die zelf totaal geen les kan geven!
-Inconsequente regelgeving
-Docenten die lak hebben aan het OER (examenregelement met o.a. regels voor het inleveren van portfolio's)
-Docenten die daarop durven te roepen dat over 5 dagen een gigantisch portfolio in hun postvak moet komen te liggen, of anders...
-Wij moeten een taaltoets doen, maar de readers die we krijgen zijn gammel wat betreft taal en spelling.
-Tentamens waaraan meer mankeert dan dat er iets aan klopt
-Fouten met postadressen, waardoor mijn cijferlijsten steeds naar een onbekend adres worden gestuurd

-Een overstap naar Sharenet (waarover o.a. de cijfers en mail gaat, digitaal leernetwerk laat maar zeggen) midden in een tentamenweek...
(met als gevolg dat portfolio's niet konden worden ingeleverd, docenten niet bereikbaar waren per mail, readers niet konden worden besteld, printers het niet meer deden, draadloos netwerk op privelaptops het niet meer deed, cijfers niet konden worden ingevoerd etc. etc.)-Onduidelijkheden over wat er van je wordt verwacht door inconsequente informatie, waarvan de student de dupe wordt, omdat het volgens de docent wel "ergens op blackboard staat" (en de 10x dat het er anders staat heeft hij dan weer maling aan).
-Docenten die verwachten dat alles op je stage school maar moet kunnen...
-portfolio's die worden gecontroleerd op spelling, waarvan de docent vindt dat "ik word" maar met "dt" moet
Ik vind ook dat een zeer groot aantal studenten verwachten dat docenten/scholen alles maar 'even regelen'. Sommige moeten even wennen dat ze niet meer thuis zijn waar mammie alles voor ze regelt