Als ik dan eenmaal ben begonnen is het allemaal zo gepiept, maar ik zie er tegenop alsof ik een heel weeshuis moet poetsen (en het is maar een appartementje
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
mo_van_dijk schreef:Ik denk dat ik een uur per dag bezig ben. Voornamelijk met opruimen, bed opmaken, glazen tafels afnemen, afwassen, spiegels/wasbakken/kranen, keuken na het koken. Dit doe ik elke dag. Dan probeer ik drie keer in de week te stofzuigen (heb geen huisdieren). Ik ga slechts 1keer in de maand door mijn hele huis. Dan neem ik deuren en kozijnen af, ramen lappen, volledige badkamer / toilet, dweilen, stoffen, afnemen van de kasten, keuken, grote beurt afzuigkap. Als je bedenkt dat ik al 3uur over mijn badkamer doe, heb ik hier een heel weekend voor nodig![]()
Ik lijk eigelijk best een viespeuk zo, maar heb eigelijk een milde vorm van smetvrees (aldus mijn omgeving
)

diessel schreef:Relaxed schreef:[
)
).
*en ik ben geen schoonmaakfanaat, maar wel bijna ongesteld :o *
Quellian schreef:Snadrem; de psychische voorbereiding duurt bij mij ook het langst van allesNog even een sigaretje, nog eentje hoor en dan ga ik aan de slag, nou vooruit, nog eentje dan...
Ik strijk nooit!
Ik heb er zo'n hekel aan he...
Tijd voor een feestje!
Snadrem schreef:Ik ben altijd vooral heel erg lang bezig met zin maken om het huishouden te doen
Als ik dan eenmaal ben begonnen is het allemaal zo gepiept, maar ik zie er tegenop alsof ik een heel weeshuis moet poetsen (en het is maar een appartementje)
) werken we allebei volgens contract 40 uur (maar draaien vaker overuren, dan dat we betijds thuis zijn), heb ik ook nog eens 2 uur reistijd woon-werk verkeer elke dag. En ja het is wel eens een rommeltje bij ons binnen, en soms heb ik ook ergens echt geen zin - tja dan sla ik het wel eens over

diessel schreef:Aha, ik begrijp al uit jullie antwoorden dat ik wel erg precies ben![]()
Ik heb geen smetvrees maar vindt het wel prettig om in een fris huis te leven.
Soms kom je bij mensen binnen en dan ruikt het helemaal naar hond![]()
Mijn vriend wil wel helpen, ik zou niet met iemand kunnen samenleven die van mening is dat het huishouden voor vrouwen is![]()
In ons geval heb ik er gewoon de tijd voor omdat ik part time werk
Want als hij gestreken heb, moet ik het echt weer opnieuw wassen voordat de vouwen uit de kleding zijn hihi
diessel schreef:Aha, ik begrijp al uit jullie antwoorden dat ik wel erg precies ben![]()
Ik heb geen smetvrees maar vindt het wel prettig om in een fris huis te leven.
Soms kom je bij mensen binnen en dan ruikt het helemaal naar hond![]()
Mijn vriend wil wel helpen, ik zou niet met iemand kunnen samenleven die van mening is dat het huishouden voor vrouwen is![]()
In ons geval heb ik er gewoon de tijd voor omdat ik part time werk
Quellian schreef:De champagne wordt weer uit de kast gehaald Blue_Eyes?
Ik vind het ook zonde tijd... Vriend en ik werken beide 40 uur, ik heb dan 2 paarden, hij zijn voetbal, je hebt je sociale leven en dan ook nog eens het huishouden. Dan worden de momenten 'samen' wel schaars en die momenten vind ik belangrijker dan een schoon huis
)
Op vrijdag maak ik schoon, als ik even doorzet ben ik zo klaar (2,5 a 3 u.). Lekker schoon voor het weekend. Toilet doe ik elke dag even tussendoor, ben ik geen uren mee bezig. Als ik spinnen zie stofzuig ik ook uitgebreid maar anders wanneer ik ineens veel troepjes zie liggen. Wassen gaat altijd tussendoor, ben je ook geen uren mee bezig. Dus ik denk gemiddeld een kwartier per dag. Koken is een noodzakelijk kwaad maar reken ik niet mee. En strijken doe ik niet aan, mocht er iemand hier in huis zijn die iets gestreken wil hebben wens ik hem veel succes
want ik weet ook wel leukere dingen te doen als schoonmaken!