Liefdesverdriet: Hoe kom je erover heen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:16

andere dingen gaan doen idd, en je mag best even verdriet hebben :) Ik ben net ook weer single na 2 jaar, de klöotzak ging namelijk tot 4x toe vreemd :n don't mess with me! Ik ben niet zo heartbroken; ik denk dat het een goede tijd was om er mee te kappen. Maar het is lastig om hem te spreken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:17

Nee dat inderdaag niet, dan heb je ook geen tijd om er veel overna te denken.

Mijn ex had ookal een kind, maar daar heb ik nooit last van gehad. Ik kwam daar 3x in de week, en voor de rest zag ik hem op het werk iedere dag. Als ik bij hem was, was z'n zoontje altijd bij z'n moeder. Niet dat ik er problemen mee zou hebben als hij er een keer bij was geweest.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:59

elmiran schreef:
Mijn ex had ookal een kind, maar daar heb ik nooit last van gehad. Ik kwam daar 3x in de week, en voor de rest zag ik hem op het werk iedere dag. Als ik bij hem was, was z'n zoontje altijd bij z'n moeder. Niet dat ik er problemen mee zou hebben als hij er een keer bij was geweest.

Ik had zijn kind graag ontmoet. hij wilde het alleen niet en dat heeft ons genekt...

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:11

Liefdesverdriet.. Wat doet het pijn he? Vind het wel fijn om te lezen hoe jullie hiermee omgaan en wat het met jullie doet, soms denk je dat je de enige gek bent die zoveel pijn heeft om een jongen ;).

Ik heb net dik 2 maanden met een jongen gedate en nadat het 2 weken officieel was, heeft hij er ineens een punt achter gezet. Door eerdere relaties ben ik heel voorzichtig om me aan iemand te binden en eigenlijk wilde ik uberhaupt geen relatie, maar met hem was er vanaf het begin een enorme klik. Hij zei ook al gauw dat hij van me hield, we vertelden elkaar hele persoonlijke dingen, het klopte allemaal, en toen ineens bam dit. Hij zei dat het te snel was gegaan, dat hij me niet goed genoeg kende (leuk detail is dat hij nooit tijd had om eerder dan rond 23:00 af te spreken), en dat hij sinds we iets hadden niet zo verliefd meer was. En hoe goed je je ook probeert in te dekken, zoiets doet pijn, veel pijn.. Ik heb een paar dagen gehuild en probeer mezelf nu te focussen op het 'single zijn is leuk' gedeelte. Ik heb ontzettend leuke en lieve vrienden en ben er als ik dan liefdesverdriet heb, extra dankbaar voor dat ik zoveel lieve mensen in mijn leven heb. Volgens mij is de enige manier om liefdesverdriet te overwinnen jezelf ruimte geven om verdrietig te zijn en daarna door te gaan met je leven. Wat bij mij ook altijd heel belangrijk is, is om geen valse hoop te creeeren. Om niet stiekum te hopen op een smsje, of op dat hij ineens huilend voor je deur staat dat hij je terug wil, om vooral niet te denken dat 'misschien over een half jaar..?'. Acceptatie is echt heel belangrijk voor het verwerkingsproces ;) .

Leuk is het nooit, maar het gaat over.. Hoe lang zoiets duurt daar valt bij mij geen peil op te trekken, heeft heel erg mee te maken hoeveel impact een jongen had in mijn leven. Ik ben wel jaren later nog verdrietig geweest, maar anderszijds heb ik ook meegemaakt dat even verdrietig was en dat ik daarna dacht 'eigenlijk is dit het beste wat me had kunnen overkomen!'.

Carlijn101

Re: Liefdesverdriet: Hoe kom je erover heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:24

Blegh... van de week toch echt definitief afscheid genomen van ' mijn schat'. Hoewel het al eerder uit was; komt de klap van hem uit mijn leven nu pas echt.
Ik heb me volgens mij nog nooit zo enorm rot gevoeld. Ik kan niet eten, ik heb nergens lol in, wil alleen maar in bed liggen en lig ik in bed, wil ik eruit...
Ik weet niet meer wat ik wil.. Ja hem terug.. Hem in mijn leven.
Maar dat is helaas geen mogelijkheid meer. (Hij heeft een meisje leren kennen; dit was een punt voor mij om definitief afscheid van hem te nemen en mezelf niet nog verder te kwellen met hem blijven zien).

Pff... Kon ik nu maar vliegen... Gewoon wegvliegen.. Ver hier vandaan....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:33

Jeetje meis :(:)
Altijd rot om te horen dat ze een ander hebben gevonden he?
Heel veel sterkte de komende tijd! Het gaat pijn doen, maar je moet er doorheen, en ik weet zeker dat het je ook zal lukken! :)
Mij is het immers ook gelukt!

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:35

Ik kan je bijna de hand schudden ts, bij mij is het einde ook in zicht :) na bijna 1,5 jaar :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:48

Ik ken het helaas ook, ondanks dat ik het toen had uitgemaakt had ik alsnog liefdesverdriet.
Hoe je eroverheen komt? Tijd heelt wonden, zeggen ze niets voor niets... Het enigste wat je nodig hebt is tijd, het word vanzelf minder.
Het is logische dat je nu zo'n ontzettende liefdesverdriet hebt, maar geef het de tijd. Het word vanzelf minder.
Wat ook heel veel scheelt (bij mij teminste) is er veel overpraten met andere. Met je moeder, met een vriendin, met een collega of met wie dan ook. Prop het iig niet op, maar praat er echt goed over.. geloof mij maar; dat scheelt een hele hoop en zo kan je het beter verwerken.
Ook bespreek je zo je relatie en dan kom je er vanzelf achter waarom het uit is.

Heel veel succes meid, en het goed wel goed! :(:)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:50

ik denk dat er maar 1 oplossing is, een andere jongen zoeken, dat helpt bij mij super.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:58

Geef jezelf tijd om te voelen wat je voelt, en je mag best wel huilen hoor. Dat luchte bij mij juist op. Ik liep het de hele tijd tegen te houden en daar word de pijn alleen maar erger van!