Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Breghje schreef:Pashon schreef:wij hebben zowel met de filiaalmanager als met de persoon bij wie wij de keuken besteld hebben als met het hoofdkantoor gesproken. kortom wij hebben alles gedaan wat binnen onze macht lag.
Wij kunnen idd het geld terug laten halen, maar dan plegen wij contract breuk en mocht het tot een zaak komen dan zijn wij in gebreke gebleven en dat risico willen wij niet nemen (dit is al in overleg met de advocaat geweest).
Dat laatste snap ik niet. Zij plegen contractbreuk zover ik kan zien aangezien jij kan aantonen dat er betaald is voor een dienst en die dienst nu niet geleverd wordt toch?? Zij komen hun deel van de overeenkomt niet na, en dan mag jij de overeenkomst afblazen, dat is dan volgens mij je recht. Op wat voor gronden zouden jullie dan in gebreke blijven volgens je advocaat?
Diablo schreef:Staat er in het contract geen levertijd genoemd? Als zij niet binnen een bepaalde tijd leveren, had ik mijn geld allang terug gehaald.
latnahc2 schreef:WillemYntJee schreef:Nou blijkbaar heb je niet echt opgelet toen je ex daar werkte, zo gaat t namelijk bij de keukenkampioen er echt niet aan toe hoor..Bovendien zijn er sinds het nieuwe jaar weer nieuwe regels voor de verkopers dus dat soort dingen kunnen ze niet meer doen.
edit: mijn vriend werkt bij de keukenkampioen dus ik weet echt wel waar ik het over heb Latnahc
k zei ook ONDERdirecteur, Ben Mandemakers is eigenaar van bijna alles wat je je kunt bedenken.
ja en dus is dmg groep van 1 en dezelfde eigenaar
Pashon schreef:WillemYntJee schreef:Nou blijkbaar heb je niet echt opgelet toen je ex daar werkte, zo gaat t namelijk bij de keukenkampioen er echt niet aan toe hoor..Bovendien zijn er sinds het nieuwe jaar weer nieuwe regels voor de verkopers dus dat soort dingen kunnen ze niet meer doen.
edit: mijn vriend werkt bij de keukenkampioen dus ik weet echt wel waar ik het over heb Latnahc
k zei ook ONDERdirecteur, Ben Mandemakers is eigenaar van bijna alles wat je je kunt bedenken.
wij hebben het over de keukenCONCURRENT en niet over de keukenkampioen dit gaat dus ook niet over hen

Pashon schreef:omdat zij niet met een reden over de brug komen waarom ze niet willen leveren is het niet verstandig om het geld terug te halen (het is overigens niet met automatisch incasso gegaan, maar wij hebben het zelf overgemaakt) pas als zij met een reden over de brug komen kan onze advocaat zien of het rechtmate verstandig is om het geld terug te halen en ergens anders een keuken te bestellen/ kopen of dat wij eisen dat zij de keuken leveren. uiteraard willen wij nu ook dat zij de advocaats kosten terug gaan betalen aangezien die ook niet bepaald goedkoop is. buiten dat om als zij gewoon de keuken volgens afspraak geleverd hadden, hadden wij onze advocaat niet in hoeven schakelen en had ons dat weer een hand vol met euro's gescheeld.
WillemYntJee schreef:De regels wbt verkopen e.d. zijn in alle filialen van DMG vrijwel gelijk, wat geldt voor de kampioen geldt dus ook voor de concurrent. En het was een reactie op Latnahc
K lees dat je al naar het hoofdkantoor hebt gebeld en je daar ook niet echt een antwoord krijgt. K zou een aangetekende brief naar het hoofd van concurrent sturen en daarin om opheldering vragen. Je kan de keuken waarschijnlijk niet meer annuleren, of je moet 30 % van het bedrag betalen.
)
Heb hier toevallig even geen contract liggen, maar k weet 99% zeker dat ze dat contract heel erg waterdicht hebben opgesteld.
Pashon schreef:een keuken kosteloos annuleren kan alleen maar als je de financiering niet rond krijgt. als wij hem daarna nog willen annuleren aangezien ze de keuken pas maken als ze een akkoord hebben dat de financiering rond is moeten wij het volledige bedrag betalen (€14.765,-) dit staat duidelijk in het contract.

Pashon schreef:een keuken kosteloos annuleren kan alleen maar als je de financiering niet rond krijgt. als wij hem daarna nog willen annuleren aangezien ze de keuken pas maken als ze een akkoord hebben dat de financiering rond is moeten wij het volledige bedrag betalen (€14.765,-) dit staat duidelijk in het contract.
WillemYntJee schreef:Maar zo zei je het niet, dus waarschijnlijk heb je t zelf ietwat onduidelijk opgeschreven en is daarom de verwarring ontstaan. We hebben het in ieder geval over hetzelfde
Weet niet hoelang het al uit is tussen jou & je ex? (gaat me verder ook niks aan natuurlijk), maar ben je ook op het feest geweest 17 januari?
WillemYntJee schreef:Maar TS, k zou toch eerst proberen om er achter te komen waarom ze niet leveren.
latnahc2 schreef:Pashon schreef:een keuken kosteloos annuleren kan alleen maar als je de financiering niet rond krijgt. als wij hem daarna nog willen annuleren aangezien ze de keuken pas maken als ze een akkoord hebben dat de financiering rond is moeten wij het volledige bedrag betalen (€14.765,-) dit staat duidelijk in het contract.
dit klopt ook niet hoor.
ze zeggen het wel maar ik ken genoeg mensen die aan hun contract vast zaten zelfs als ze de financieen niet rond kregen.
ik heb eens in de rechtzaal gestaan met 30 mensen met dit probleem allemaal van de keukenconcurent.
maar omdat ze hadden getekend zaten ze toch vast
latnahc2 schreef:en ze hebben ook van die zogenaamde contracten dat je alleen vastzet voor hoeveel je ongeveer een keuken gaat kopen.
zeggen ze dan he.
van die tijdelijke koopcontracten noemen ze het geloof ik alleen is er niets tijdelijks aan als je tekend ben je verplicht binnen 3 jaar een keuken te kopen bij hun voor het bedrag op dat contract.
ze zeggen dan dat als je tekend dat je dan nog gebruik kunt maken van de actie die ze op dat moment hebben.
WillemYntJee schreef:Beetje jammer dat je meteen heel de DMG groep zwart gaat zitten maken Benangelique, het is natuurlijk zo dat alleen de gevallen die mis gaan in de picture komen en niet alle zaken die goed gaan. Alle keukens van de DMG groep komen trouwens ook uit Duitsland.