het leed dat keukenconcurrent heet :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:36

Staat er in het contract geen levertijd genoemd? Als zij niet binnen een bepaalde tijd leveren, had ik mijn geld allang terug gehaald.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:36

nee maar dit alles is wel vandezelfde eigenaar

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:37

pfff ik hoop dat jullie eruit komen en anders gewoon het geld terug krijgen.

Ik weet wat voor frustraties het kan opleveren, zitten zelf ook midden in de bouw op dit moment en dan moet je al zoveel regelen dat het soms erg onoverzichtelijk is. Dan ook nog eens iets wat tegenvalt dan kun je weer een heel schema omgooien.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:38

Breghje schreef:
Pashon schreef:
wij hebben zowel met de filiaalmanager als met de persoon bij wie wij de keuken besteld hebben als met het hoofdkantoor gesproken. kortom wij hebben alles gedaan wat binnen onze macht lag.

Wij kunnen idd het geld terug laten halen, maar dan plegen wij contract breuk en mocht het tot een zaak komen dan zijn wij in gebreke gebleven en dat risico willen wij niet nemen (dit is al in overleg met de advocaat geweest).

Dat laatste snap ik niet. Zij plegen contractbreuk zover ik kan zien aangezien jij kan aantonen dat er betaald is voor een dienst en die dienst nu niet geleverd wordt toch?? Zij komen hun deel van de overeenkomt niet na, en dan mag jij de overeenkomst afblazen, dat is dan volgens mij je recht. Op wat voor gronden zouden jullie dan in gebreke blijven volgens je advocaat?

omdat zij niet met een reden over de brug komen waarom ze niet willen leveren is het niet verstandig om het geld terug te halen (het is overigens niet met automatisch incasso gegaan, maar wij hebben het zelf overgemaakt) pas als zij met een reden over de brug komen kan onze advocaat zien of het rechtmate verstandig is om het geld terug te halen en ergens anders een keuken te bestellen/ kopen of dat wij eisen dat zij de keuken leveren. uiteraard willen wij nu ook dat zij de advocaats kosten terug gaan betalen aangezien die ook niet bepaald goedkoop is. buiten dat om als zij gewoon de keuken volgens afspraak geleverd hadden, hadden wij onze advocaat niet in hoeven schakelen en had ons dat weer een hand vol met euro's gescheeld.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:39

er staat zelfs op de busjes van de monteurs een woord grapje waarin je kan lezen mandemakers en keukenconcurent.
helaas kan ik er zo even niet opnemen wat er ook al weer op stond

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:39

Diablo schreef:
Staat er in het contract geen levertijd genoemd? Als zij niet binnen een bepaalde tijd leveren, had ik mijn geld allang terug gehaald.

er staat in het contract idd een levertijd, deze konden zij niet nakomen omdat de keuken nog niet klaar was. dus is er mondeling een andere levertijd afgesproken.

ik wist dus niet dat de keukenkampioen en de keukenconcurrent van dezelfde eigenaar waren, mijn excuses hiervoor.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:40

latnahc2 schreef:
WillemYntJee schreef:
Nou blijkbaar heb je niet echt opgelet toen je ex daar werkte, zo gaat t namelijk bij de keukenkampioen er echt niet aan toe hoor..Bovendien zijn er sinds het nieuwe jaar weer nieuwe regels voor de verkopers dus dat soort dingen kunnen ze niet meer doen.

edit: mijn vriend werkt bij de keukenkampioen dus ik weet echt wel waar ik het over heb Latnahc :)
k zei ook ONDERdirecteur, Ben Mandemakers is eigenaar van bijna alles wat je je kunt bedenken.

ja en dus is dmg groep van 1 en dezelfde eigenaar ;)

Ja maar niet van de eigenaar van de keukenconcurrent (wat jij beweerde), die is namelijk in dienst van Ben.

Pashon schreef:
WillemYntJee schreef:
Nou blijkbaar heb je niet echt opgelet toen je ex daar werkte, zo gaat t namelijk bij de keukenkampioen er echt niet aan toe hoor..Bovendien zijn er sinds het nieuwe jaar weer nieuwe regels voor de verkopers dus dat soort dingen kunnen ze niet meer doen.

edit: mijn vriend werkt bij de keukenkampioen dus ik weet echt wel waar ik het over heb Latnahc :)
k zei ook ONDERdirecteur, Ben Mandemakers is eigenaar van bijna alles wat je je kunt bedenken.

wij hebben het over de keukenCONCURRENT en niet over de keukenkampioen dit gaat dus ook niet over hen ;)

De regels wbt verkopen e.d. zijn in alle filialen van DMG vrijwel gelijk, wat geldt voor de kampioen geldt dus ook voor de concurrent. En het was een reactie op Latnahc :)

K lees dat je al naar het hoofdkantoor hebt gebeld en je daar ook niet echt een antwoord krijgt. K zou een aangetekende brief naar het hoofd van concurrent sturen en daarin om opheldering vragen. Je kan de keuken waarschijnlijk niet meer annuleren, of je moet 30 % van het bedrag betalen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:42

Pashon schreef:
omdat zij niet met een reden over de brug komen waarom ze niet willen leveren is het niet verstandig om het geld terug te halen (het is overigens niet met automatisch incasso gegaan, maar wij hebben het zelf overgemaakt) pas als zij met een reden over de brug komen kan onze advocaat zien of het rechtmate verstandig is om het geld terug te halen en ergens anders een keuken te bestellen/ kopen of dat wij eisen dat zij de keuken leveren. uiteraard willen wij nu ook dat zij de advocaats kosten terug gaan betalen aangezien die ook niet bepaald goedkoop is. buiten dat om als zij gewoon de keuken volgens afspraak geleverd hadden, hadden wij onze advocaat niet in hoeven schakelen en had ons dat weer een hand vol met euro's gescheeld.

Aha. Dan zou ik alvast een aangetekende de deur uit doen waarin je een reden eist. Komt die niet, heb je in elk geval bewijs in handen dat je én betaald hebt (want alles wat via de bank gaat wordt geregistreerd op je afschrift) én dat zij in gebreke blijven wegens het niet opgeven van een reden, of een ongeldige reden zouden voeren. Meteen ook in die brief zetten dat je de zaak uit handen gaat geven aan derden, dat zij aansprakelijk gesteld worden voor de kosten bij het niet leveren van het gevraagde etc etc etc. Negen van de tien keer komt men dan ineens echt wel over de brug. ....

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:43

WillemYntJee schreef:
De regels wbt verkopen e.d. zijn in alle filialen van DMG vrijwel gelijk, wat geldt voor de kampioen geldt dus ook voor de concurrent. En het was een reactie op Latnahc :)

K lees dat je al naar het hoofdkantoor hebt gebeld en je daar ook niet echt een antwoord krijgt. K zou een aangetekende brief naar het hoofd van concurrent sturen en daarin om opheldering vragen. Je kan de keuken waarschijnlijk niet meer annuleren, of je moet 30 % van het bedrag betalen.

dat is niet helemaal waar. Als de keuken niet geleverd wordt op de afgesproken datum, dan zijn ze automatisch in gebreke. voor de zekerheid stuurt een advocaat op die datum vaak nog een ingebrekestelling. het voordeel van in gebreke zijn is dat er dan in casu sprake is van wanprestatie en dat je o.a. kunt ontbinden. er ontstaat dan een ongedaanmakingsverplichting en ze zullen moeten terugbetalen. (alles even kort door de bocht maar zo steekt het in elkaar, mits er in het contract geen andere kleine lettertjes staan ;) )

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:44

een keuken kosteloos annuleren kan alleen maar als je de financiering niet rond krijgt. als wij hem daarna nog willen annuleren aangezien ze de keuken pas maken als ze een akkoord hebben dat de financiering rond is moeten wij het volledige bedrag betalen (€14.765,-) dit staat duidelijk in het contract.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:45

En die kleine lettertjes staan er volgens mij wel :) Heb hier toevallig even geen contract liggen, maar k weet 99% zeker dat ze dat contract heel erg waterdicht hebben opgesteld.
Maar k weet natuurlijk niet hoe t zit met contractbreuk e.d.

Maar TS, k zou toch eerst proberen om er achter te komen waarom ze niet leveren.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:46

ik zei alleen dat alle filiaalen van 1 en dezelfde eigenaar waren.
de eigenaar van dmg is ben en daar valt keuken concurent ook onder.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:47

Pashon schreef:
een keuken kosteloos annuleren kan alleen maar als je de financiering niet rond krijgt. als wij hem daarna nog willen annuleren aangezien ze de keuken pas maken als ze een akkoord hebben dat de financiering rond is moeten wij het volledige bedrag betalen (€14.765,-) dit staat duidelijk in het contract.

Maar een contract zal nog altijd aan wettelijke eisen moeten voldoen, en als zij niet over de brug komen met de keuken blijven ze wel degelijk in gebreke, en zoals Loezoe ook al aangeeft zijn er ook dingen waaraan zij moeten voldoen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:47

Maar zo zei je het niet, dus waarschijnlijk heb je t zelf ietwat onduidelijk opgeschreven en is daarom de verwarring ontstaan. We hebben het in ieder geval over hetzelfde :)

Weet niet hoelang het al uit is tussen jou & je ex? (gaat me verder ook niks aan natuurlijk), maar ben je ook op het feest geweest 17 januari?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:48

Pashon schreef:

dit klopt ook niet hoor.
ze zeggen het wel maar ik ken genoeg mensen die aan hun contract vast zaten zelfs als ze de financieen niet rond kregen.
ik heb eens in de rechtzaal gestaan met 30 mensen met dit probleem allemaal van de keukenconcurent.
maar omdat ze hadden getekend zaten ze toch vast

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:48

WillemYntJee schreef:
Maar zo zei je het niet, dus waarschijnlijk heb je t zelf ietwat onduidelijk opgeschreven en is daarom de verwarring ontstaan. We hebben het in ieder geval over hetzelfde :)

Weet niet hoelang het al uit is tussen jou & je ex? (gaat me verder ook niks aan natuurlijk), maar ben je ook op het feest geweest 17 januari?

ohw dan heb ik het verkeerd verwoord sorry :(:)
mijn ex en ik zijn al 3 jaar uitelkaar ik was dan ook niet op het feest:)
Laatst bijgewerkt door latnahc2 op 28-05-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:49

9 van de 10 leest hun contract ook niet goed door en ja dat is natuurlijk het domste wat je kan doen! K heb t zelfs meegemaakt dat mensen de volgende dag opbelde om te vragen wat ze nou eigenlijk gekocht hadden...

edit: ohh oke, dat is inderdaad al wel een tijdje geleden! :)
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 28-05-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:49

WillemYntJee schreef:
Maar TS, k zou toch eerst proberen om er achter te komen waarom ze niet leveren.

Wij zijn al ruim 2 week bezig om te achterhalen waarom ze niet willen leveren, hier krijgen wij gewoon geen antwoord op.

Ook hebben wij al 3 datums gehad waarop ze de keuken zouden komen leveren, uiteraard zaten wij op die dagen braaf te wachten en zonder af te bellen of iets zijn ze niet op komen dagen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:51

latnahc2 schreef:
Pashon schreef:

dit klopt ook niet hoor.
ze zeggen het wel maar ik ken genoeg mensen die aan hun contract vast zaten zelfs als ze de financieen niet rond kregen.
ik heb eens in de rechtzaal gestaan met 30 mensen met dit probleem allemaal van de keukenconcurent.
maar omdat ze hadden getekend zaten ze toch vast

als wij de financiering niet rond zouden krijgen, dan moesten wij een brief van de bank met daarom dus dat wij de financiering niet rond zouden krijgen opsturen dan zouden wij kosteloos de keuken annuleren, dit staat allemaal zwart op wit bij ons in het contract.
Uiteraard hebben wij wel het contract doorgelezen voor het tekenen en konden ons dan ook wel vinden in de opgestelde regels.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:51

en ze hebben ook van die zogenaamde contracten dat je alleen vastzet voor hoeveel je ongeveer een keuken gaat kopen.
zeggen ze dan he.
van die tijdelijke koopcontracten noemen ze het geloof ik alleen is er niets tijdelijks aan als je tekend ben je verplicht binnen 3 jaar een keuken te kopen bij hun voor het bedrag op dat contract.
ze zeggen dan dat als je tekend dat je dan nog gebruik kunt maken van de actie die ze op dat moment hebben.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:52

latnahc2 schreef:
en ze hebben ook van die zogenaamde contracten dat je alleen vastzet voor hoeveel je ongeveer een keuken gaat kopen.
zeggen ze dan he.
van die tijdelijke koopcontracten noemen ze het geloof ik alleen is er niets tijdelijks aan als je tekend ben je verplicht binnen 3 jaar een keuken te kopen bij hun voor het bedrag op dat contract.
ze zeggen dan dat als je tekend dat je dan nog gebruik kunt maken van de actie die ze op dat moment hebben.

dat klopt, wij zaten toen in de 50% korting actie, die naar hun zeggen niet weer zou komen. laten wij hem een paar week geleden dezelfde reclame nou weer tegen komen op tv.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:52

WillemYntJee schreef:
Beetje jammer dat je meteen heel de DMG groep zwart gaat zitten maken Benangelique, het is natuurlijk zo dat alleen de gevallen die mis gaan in de picture komen en niet alle zaken die goed gaan. Alle keukens van de DMG groep komen trouwens ook uit Duitsland.

heb je aandelen ofzo?
ik ga er niet vanuit dat de kwaliteit van de materialen slecht is in NL (dat heb ik ook nergens gezegd), maar de dwingende verkoop zoals de DMG-groep kent, bestaat in DLD niet en daar gaat gewoon dan ook de zegswijze 'de klant is koning op'. Bij de DMG-groep komt achter die zegswijze nog het extra zinnentje 'Maar wij zijn Satan'.

TS; neem contact op met Tros Radar. Zij hebben al meerdere uitzendingen aan de DMG-groep besteedt en kunnen je dus uitleggen wat de vervolgstappen kunnen en moeten zijn.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:53

als wij de financiering niet rond zouden krijgen, dan moesten wij een brief van de bank met daarom dus dat wij de financiering niet rond zouden krijgen opsturen dan zouden wij kosteloos de keuken annuleren, dit staat allemaal zwart op wit bij ons in het contract.
Uiteraard hebben wij wel het contract doorgelezen voor het tekenen en konden ons dan ook wel vinden in de opgestelde regels.[/quote]

eerst was het zo dat je dan wel de keuken mocht annuleren maar dat je dan toch binnen een bepaalde tijd daar een keuken moest afnemen alleen dan hoefde dat niet gelijk maar binnen zoveel tijd.
weet dus niet of dat nog zo is aangezien ze daar heel veel problemen mee hebben gehad

latnahc2

Re: het leed dat keukenconcurrent heet :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:54

welja ze hebben geloof ik wel 6x per jaar die actie en dan ook nog de gratis apparaten actie.
en de midden nacht marathons.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:55

latnahc2 dit hoefden wij niet, als de financiering niet rond kwam moesten wij enkel de brief opsturen van de bank waarin stond dat de financiering niet rond kwam en dan waren wij verder klaar om te gaan en staan waar wij wouden. wij hoefden niet binnen bepaalde tijd alsnog een keuken bij hun af te nemen.