Spontane afspraken of gepland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:30

Spontane afspraakjes worden idd steeds zeldzamer.. Het is altijd wel leuk. Ik wil soms ook nog wel eens een vriendin bellen om te vragen of ze dezelfde dag nog zin heeft iets te gaan doen. Ik bel wel altijd van te voren.

Tsja en afspraken maken die al een week vast staan.. Soms is het gewoon nodig. Mijn beste vriendin bijv. heeft het de laatste tijd enorm druk (ik trouwens ook) en dan gaat het bijna niet om 'spontaan' wat af te spreken. Dan moeten we gewoon van te voren goed plannen..

hoofdstel2

Re: Spontane afspraken of gepland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:38

Ik hou wel van spontane afspraken! Ik weet ook wel bij wie ik dat kan doen en bij wie niet... Het is niet zo dat ik alles spontaan doe, vind het ook wel fijn om door mn agenda te bladeren en te zien dat ik dan en dan een afspraak met iemand heb.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:43

Ik werk nu 60 uur in de week.
Full time stage en 2 bijbaantjes. en plan dus letterlijk elk uur van de dag. Ik plan mijn dagen tot 10 uur en dat haal ik vaak niet door moeheid dus ben ik de volgende dag weer drukker. :+

Ik vind het verschrikkelijk maar ik kan helaas niks spontaans doen omdat ik niet zou weten wanneer. Ik heb 1 avond in de week 2 uur vrij en dan doe ik wat met een vriend ofzo. En dan uitgaan nog op zaterdag. De rest werk ik of maak ik huiswerk.

Gelukkig ben ik over 3 weken klaar en dan heb ik enkel nog de 2 bijbaantjes. Dan kan ik hoop ik meer spontaan doen.
In de zomervakantie doe ik dat zowiezo even opbellen, van joh zin in een terrasje ofzo? Super :)

Nu kan dat helaas echt niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:18

Ik plan ook liever. Ik kan er heel slecht tegen als ik niet weet waar ik aan toe ben :+

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:26

Ik doe liever spontaan dingen maar ben er momenteel te druk voor. Afspraken maken doe ik liever niet omdat ik op het moment van de afspraak soms helemaal geen zin meer heb in een bepaald persoon of activiteit haha! Qua studie enz. ben ik wel dol op duidelijke afspraken

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:41

Ik probeer het zoveel mogelijk een beetje spontaan te houden door niet weken van te voren te gaan plannen (behalve als het bijv tickets gekocht moeten worden). Meestal plan ik begin/midden van de week voor eind van de week/weekend.

Heb ook geen agenda, dus enorm plannen zou ik niet bij kunnen houden :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 12:51

Ik ben in principe wel een planner, wat niet wil zeggen dat er dan geen spontane acties meer gebeuren, want die zijn er ook nog steeds, hoor.

Maar ik heb een kind wat op school zit, een paard, andere huisdieren die een dagelijkse verzorging behoeven, een huishouding en waarschijnlijk eerdaags weer een parttime baan en dan heb ik niet altijd alle tijd om maar met alle grillen van spontane acties mee te gaan. Heel vervelend, maar zo is het. En dan ben ik ook nog eens iemand die zelf de nodige ruimte nodig heeft. Ik vind het niet zo erg om te plannen en gelukkig de meesten om mij heen ook niet. Mijn agenda zit veel te snel 'vol', dus ik hou het ook vaak een beetje af, omdat ik gewoon chronisch tijd te kort kom anders en ik wil liever genieten van wat ik thuis heb en mijn naaste vrienden. Al die andere zaken daarbuiten, tja, die staan gewoon niet in mijn top 10 in deze fase in mijn leven. Het zij zo, zal best oer-Hollands zijn. De telefoon neem ik ook alleen op, als ik daar zin in heb en anders spreken ze maar in en bel ik op een later moment terug.

Daarnaast, ALS er een vriend of vriendin belt die iemand nodig heeft, dan sta ik wel klaar voor ze, hoor. En mee-eten mag ook, als ik genoeg heb en als je van vegetarisch houdt. :D
Maar ik zeg ook rustig dat ik even alleen wil zijn en als ik bij mijn paard ben, neem ik de telefoon vrijwel alleen op als mijn dochter belt (of ik moet zeker weten dat het een kort gesprekje is). Die tijd bij mijn paard is mij heilig namelijk. :)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 17:00

Wat leuk om te lezen dat er nog meer mensen zijn die van spontaan houden,natuurlijk heeft iedereen zijn verplichtingen.Een belletje vantevoren doe ik zelf ook altijd hoor.
Soms merk ik wel dat het lastig is,heb je met iemand ver vantevoren een afspraak gepland,en dan belt er iemand net die avond op of je gezellig iets mee gaat drinken bijvroobeeld,dat vind ik dan wel lastig..niet om te kiezen,maar gewoon om het spontane,maar over het algemeen moet je het allebei een beetje bij kunnen houden denk ik!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:21

Ik weiger op mijn 29e nog steeds om er een planning op na te houden. Sinds een paar maanden schrijf ik braaf afspraken op de kalender, maar een agenda heb ik nog steeds niet. Ik werk maar een paar uurtjes en heb de paarden aan huis. Mijn vrienden weten me te vinden en iedereen is altijd welkom. We hebben altijd wel genoeg eten in huis en anders heb ik de supermarkt op 5 minuten rijden en mijn schoonouders met diepvries aan de andere kant van de deur. Mijn vriend en ik zijn wat dat betreft erg makkelijk. Mijn vrienden moeten strakker plannen i.v.m. kinderen en een fulltimebaan en dan vind ik het geen probleem om daar rekening mee te houden, maar ik plan geen afspraken weken vantevoren in. Ik word erg onrustig van een volle kalender en vergeet dan nog weleens wat. Mijn omgeving is er wel aan gewend...
Ik heb door het hele land vrienden wonen en vind het altijd leuk om ze te verrassen door 'spontaan' langs te komen als ik toch in de buurt ben. Ik heb nooit gemerkt dat ze het niet leuk vinden, maar ik blijf dan ook nooit lang (even wat drinken). Ik kan me zelf niet voorstellen dat het prettig leven is met een volle agenda, waarin weinig ruimte overblijft. Ik ben blij dat ik daarin erg flexibel kan zijn (dat was ik overigens ook toen ik nog wel fulltime werkte).
Ik moet de hele tijd aan de soepreclame denken, hebben meer mensen daar last van? :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:05

Bij ons gaat nooit wat volgens planning (als wij die al hebben)hahaha
Ik heb 3 kids en iedereen loopt hier in en uit.
Ook heb ik regelmatig mee-eters. En ik kook altijd voor een heel weeshuis, dus altijd eten genoeg.
Met sommige vriendinnen maak ik wel een afspraak, maar die wonen ook (veel) verder weg.
De andere gaan soms met sms (ben je thuis) of vallen we zo even bij elkaar binnen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:09

Ik doe ook liever spontaan maar vaak kán dat simpelweg niet. Ik heb een vriendengroepje in Friesland en ik ben de enige die in Groningen woont. Ik kan me er ontzettend aan ergeren dat hun alles op het laatste moment plannen want dan kan ik nooit mee.

Veel mensen zitten ook met werk. Als ik echt een dag iets wil doen met vrienden dan moet ik vrij vragen en dat moet 2 weken van te voren.

Vandaag was ik toevallig vrij en ben ik spontaan gaan shoppen met een vriendin van me, dat is erg leuk als dat een keer kan!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:42

Spontaan. Mijn leven is 1 grote chaos, maar ik hou ervan. Ook al heb ik het zo druk met spontane dingen, mijn spontane vrienden komen ook geregeld even langs. :)