Merlinde schreef:Mijn vriend en ik zijn water een vuur, hij heel gesloten, ik heel open, hij nooit school gedaan, ik voorlopig nog wel aan de studie, hij goed verdienende ouders, ik niet, hij altijd veel drinken, ik eigenlijk bijna nooit, hij vroeg ze bed in, en zeer vroeg eruit, ik laat erin, laat eruit.. En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Maar dat betekend niet dat we niet goed samen gaan.. Hij is de eerste die het met mij uithoud! Het is geven en nemen..
Maar wat als de verschillen veel fundamenteler zijn dan wat karakterverschilletjes...wat bv als jij een heel multicultureel persoon bent en je komt er achter dat je vriend ongelofelijk racistisch is. Wat als jij je leven voorsteld als groot huis met alle luxe, en jouw vriend wil alleen maar iets klein en bescheiden(ik ken een relatie die om die reden is stukgelopen), wat als jij je leven niet kan voorstellen zonder kinderen, en je vriend wil absoluut geen kinderen,...terwijl je voor de rest wel heel goed overeenkomt, zal het denk je dan ook nog gemakkelijk gaan om samen te blijven? Voor mij zijn huisdieren zo'n fundamenteel ding, dat is niet iets wat ik 'wel leuk vindt maar als het echt niet kan...', dat is iets waar ik al van droom sinds dat ik een kleuter was. Met iemand samengaan die mij dat niet gunt, lijkt me net iets moeilijk dat met iemand samengaan die rookt terwijl ik nu roep 'ik wil geen roker'.