Vriend of vriendinnen....?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:38

Sorry, maar wat een ontzettend kinderachtige vriendinnen heb jij zeg!
Niet aanvallend bedoelt voor jou hoor. Ze laten jou gewoon kiezen tussen je vriend en vriendinnen!
Hun willen niet op jouw verjaardag komen omdat jou vriend er dan is. Weetj wat ze ook kunnen doen?
Niet met jou vriend praten maar wèl op de verjaardag komen, ze hoeven echt niet de hele avond met jou vriend
om te gaan. Gewoon hoi zeggen etc. maar geen hele gesprekken voeren, dat kan ik wel begrijpen als je elkaar niet mag.
Maar dat je niet op jou verjaardag zou komen is écht kinderachtig. Ik ben zelf ook 17 en de vriend van een vriendin van mij
vind ik ook niet 'geweldig' om het zo maar even te zeggen. Ik heb geen hekel aan hem maar het is niet een persoon waarmee ik
zou omgaan en ik doe ook gewoon normaal tegen hem.

Ik ben het eens met Pashon.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:25

@_Rapido_: Ik ben het met je eens inderdaad, ergens had mijn vriend gelijk om ze kinderachtig te noemen...

En tsjah ik stuur iedereen maar een uitnodiging en zie wel wie er wel en niet komen, daar zullen ze ook nog wel over gaan beginnen. Vriendin 1 zegt nu ook dat ze de vriendengroep van mijn vriend niet mag... Zomaar opeens, dus waar dat vandaan komt.. Het wordt steeds vreemder en ik weet nog steeds niet wat ik ermee aan moet, alles wat ik probeer pakt verkeerd uit..

Michje

Re: Vriend of vriendinnen....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:06

Ik vind je vriendinnen inderdaad enórm kinderachtig.

Mijn vriend heeft twee vrienden die elkaar absoluut niet kunnen uitstaan. Die hebben echt al jaren ruzie en mijden elkaar zoveel mogelijk. Echter was voor de verjaardag van mijn vriend een paar jaar geleden een surpiseparty georganiseerd door zijn toenmalige vriendin. Ze waren beide uitgenodigd en zijn ook allebei gekomen. Voor hem, niet voor elkaar. Op het feest hebben ze (onnodig) contact gemeden, maar waren vrolijk en gezellig en mijn vriend was enorm blij en vereerd dat allebei zijn vrienden aanwezig waren.

Als vriendinnen moet je zoiets voor een ander over hebben. Er wordt niet van hen verwacht dat ze als beste vriendjes met jouw vriend (en zijn vriendengroep) omgaan. Ze worden gevraagd om op JOUW verjaardag te komen als JOUW vriendinnen, niet die van je vriend.
Dan 'offeren' ze zich maar een keertje op, op jouw verjaardag is jouw geluk even belangrijker dan dat van hen. Kom nou zeg.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:15

Heb je al wel echt goed met je vriendinnen gepraat? Als ik jou was zou ik ze vertellen hoe oneerlijk het is dat ze jou laten kiezen tussen hun en je vriend. Dat dat niet iets is wat echte vriendinnen doen.

Misschien als je zegt dat het je kwetst dat ze je dwingen om te kiezen, dat ze het dan snappen. Het is jouw verjaardag, het zijn jouw vriendinnen dus ze horen voor jou te willen komen en niet moeilijk zitten te doen over je vriend.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:31

Allemaal bedankt voor jullie tips, t is wel fijn om te weten dat jullie dit ook niet normaal vinden, dacht even dat ik gek werd.

Ik heb duidelijk gezegd dat ik het jammer vind dat het zo moet lopen en dat ik niet ga kiezen tussen mijn vriend of mijn vriendinnen en dat ze dat moeten begrijpen. Heb ook gezegd dat ik het belachelijk vind dat ze op het idee gekomen zijn.

Als antwoord kreeg ik: 'sorry zo bedoelen we het niet het is natuurlijk ook rot voor jou, maar we blijven erbij dat we hem of zijn vrienden liever niet meer zien'.

Ik snap gewoon niet hoe mijn vriendinnen zo kunnen denken... Mijn vriend is gewoon lekker gek af en toe en ik kan ontzettend om hem lachen (als hij tegen mij 's ochtends zegt: jeetje wat zie jij eruit (als grapje natuurlijk) lach ik lekker mee) maar mijn vriendinnen kunnen niet veel van m hebben (lichtgeraakt???).

Ik ben nu echt ten einde raad, vriendin 1 wil niks meer met mijn vriend te maken hebben (als ik zijn naam zeg begint ze al te schelden of opmerkingen te maken en andersom ook) en vriendin 2 wil niet meer langskomen als hij in de buurt is.

Het wordt steeds gekker en praten wil niet helpen, ik mag wel met een geweldige tekst komen mocht dit nog goedkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:06

Misschien moet je ze de betekenis van het woord respect eens voorleggen...
Ik vind het echt respectloos tov jou én je vriend, zoals ze zich gedragen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:41

Hm...ik denk dat ik mijn vriend niet eens zijn excuses had laten maken maar gewoon gezegd had hallo, je BENT kinderachtig...zeker na die laat mij lekker kinderachtig zijn opmerking.

Ik vind dat je het goed opgelost hebt, allemaal uitnodigen en de mensen zelf laten bepalen hoeveel jij waard bent *voor je vriendinnen erg weinig dus* en hoe volwassen ze kunnen zijn.
Op een dag moeten die meiden de wijde wereld in..hoe gaan ze dat doen als er iemand op hun werk is die ze niet mogen? Een uitkering aanvragen?

Ik heb ook een vriendin met een vriend die ik echt totaal niet mag, zij weet het, hij weet het, en toch doen we samen gewoon ons best omdat zij zijn vriendin is en zij mijn dinnetje is en ik gun haar alle geluk van de wereld *kuch....stiekum natuurlijk met een echt leuke vent :P maar dat zeg ik dan weer niet hardop ;)*
Zoiets doe je gewoon voor de mensen waar je om geeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:49

Ik heb vroeger ook een vriendin gehad waarvan ik de vriend niet kon uitstaan (hij mij ook niet, dus dat scheelt).
Ben altijd netjes naar haar verjaardag geweest.
Wat er ook al gezegd is: ik zei hem gedag en ging lekker kletsen met mijn andere vriendinnen.
En als ik jarig was kwam ze alleen.

Ook toen ze ging trouwen ben ik de hele dag mee geweest.

Hij en ik wisten van elkaar dat het tussen ons niet ging, maar we lieten elkaar gewoon met rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:58

Praten. Iets anders zit er toch niet op..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 06:58

Sugarfoot schreef:
@_Rapido_: Ik ben het met je eens inderdaad, ergens had mijn vriend gelijk om ze kinderachtig te noemen...

En tsjah ik stuur iedereen maar een uitnodiging en zie wel wie er wel en niet komen, daar zullen ze ook nog wel over gaan beginnen. Vriendin 1 zegt nu ook dat ze de vriendengroep van mijn vriend niet mag... Zomaar opeens, dus waar dat vandaan komt.. Het wordt steeds vreemder en ik weet nog steeds niet wat ik ermee aan moet, alles wat ik probeer pakt verkeerd uit..

als ik zulke vriendinnen had dan wist ik het wel, ze konden de deur aan de buitenkant dicht doen en dicht laten.
Ik zou ze allemaal een uitnodeging sturen en zo kom je erachter wie je echte vriendinnnen zijn degene die niet komen zijn dus geen echte vriendinnen.

tuurlijk ik heb ook vrienden van mijn vriend die ik minder graag mag, maar zet altijd een vriendelijk gezicht op en doe normaal maak een praatje met ze en ben blij dat ik aan het einde van de avond weer naar huis mag.
mijn vriendinnen hebben overigens geen problemen met mijn vriend andersom ook niet. hij vind het wel cool al dat geroddel als ze er zijn en zit er ook altijd smakelijk naar te luisteren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:53

Nou lekkere vriendinnen zeg. Wat een stelletje vreselijke kinderachtige mutsen. Vind het weinig respectvol dat ze zich er niet voor een verjaardag overheen willen zetten. Lijkt me dus duidelijk wat je aan ze hebt...

Niks

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:30

Denk dat het sowieso verstandig is om met je vriend over te praten. Mijn ex deed dit ook altijd bij vriendinnen van me, maar hij had er schijt aan als ik er wat over zei want hij mocht ze gewoon niet, klaar.
Zorg er iig niet voor dat dankzij je vriend vriendschappen kapot gaan, dat zou zonde zijn (is bij mij helaas wel gebeurd).
(Probeer) het gewoon uit te praten en laat je vriend weten dat je hiermee zit, wat ook begrijpelijk is. Daar zou die dan enigzins respect voor moeten hebben...

Edit: Heb even verder gelezen en ik vind jou vriendinnen wel erg kinderachtig overkomen zo. Waarom mogen ze hem nu opeens niet meer? Is dat door die ene opmerking? Dan zijn het wel aanstellers zeg.. :n
Als jou vriendinnen echt om je geven zouden ze dit toch moeten begrijpen, dat jij niet gaat kiezen en nou eenmaal bij je vriend blijft.
Tuurlijk, niet alle mensen mogen elkaar altijd.. Maar dan zijn er twee dingen die je kant doen:
-Je eroverheen zetten en het niet steeds als groot probleem zien..
-Of, zoals ze nu blijkbaar doen niet meer bij hem willen zijn.
Maar dat is behoorlijk kinderachtig.
Probeer gewoon met ze te praten en vertel ze dat je er meezit. Als ze het dan nog niet begrijpen zou ik genoeg weten..
Helaas maar dan maar niet, dan blijven ze maar zo kinderachtig!
Laatst bijgewerkt door Moelie op 28-05-09 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:34

Moelie schreef:
Denk dat het sowieso verstandig is om met je vriend over te praten. Mijn ex deed dit ook altijd bij vriendinnen van me, maar hij had er schijt aan als ik er wat over zei want hij mocht ze gewoon niet, klaar.
Zorg er iig niet voor dat dankzij je vriend vriendschappen kapot gaan, dat zou zonde zijn (is bij mij helaas wel gebeurd).
(Probeer) het gewoon uit te praten en laat je vriend weten dat je hiermee zit, wat ook begrijpelijk is. Daar zou die dan enigzins respect voor moeten hebben...

Succes ermee!

even ter verduidelijking, haar vriend zit niet fout in dit verhaal maar haar vriendinnen stellen zich bijzonder kinderachtig op.
Ik zou dan zelf kiezen voor wat minder vriendinnen maar echte vriendinnen dan een heleboel die denken dat de wereld om hun draaid.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 14:50

@Moelie: Bedankt voor je tips :)

Nouja ik weet niet wat het is en het wordt steeds gekker, ik zou dus afgelopen weekend naar een van de 2 vriendinnen gaan en die woont een aardig eind weg maar ik wilde bij mijn pasgeboren veulen in de buurt blijven dus ben ik in mijn eigen dorp gaan stappen met mijn vriend ipv kílometers verderop.

Nu heeft zij gehoord dat ik ben uitgeweest en neemt me dit volgens mij echt kwalijk en denkt nu dat ik van mijn vriend het huis niet uit mag :? Omdat hij 1x zei waar ze bij was: doe je wel voorzichtig als je uit gaat en bel je nog even voor je gaat?

Ze gaat er echt vanuit dat ik óf geen zin had om te komen óf dat mijn vriend me met man en macht heeft thuisgehouden... Geen van beiden is waar, ik wilde gewoon snel naar huis kunnen om naar mn merrie en veulen te gaan als er iets mis zou gaan.

Zij zegt dan weer:"Je zei dat de buren op haar konden letten'. Ja om te kijken of er alles goed gaat, maar als het wat minder gaat hebben ze daar geen verstand van en dan moeten ze mij bellen, dát is hun taak. Niet om ook het probleem op te lossen wat er dan speelt. Ik kan mn paardjes met een gerust hart overlaten aan de buren maar ze hebben niet van alles evenveel verstand dus doe ik het toch liever zelf.

Stel dat er die avond wat gebeurd zou zijn was ik binnen 3 minuten in de wei, als ik naar haar toe was gegaan was ik na 3 úúr pas in de wei.... Waarom snapt ze dat dan niet?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:19

Àls je vriendinnen niet komen op je verjaardag zou ik ook niet meer met ze omgaan.
Ik weet niet hoelang je ze al kent, maar dit is écht te kinderachtig. Het is moeilijk om vriendinnen zomaar 'opzij
te zetten' maar als ze niks voor jou over hebben en je niet geloven, zijn ze het ook niet waard!