acryl/gel nagels, wie heeft ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Re: acryl/gel nagels, wie heeft ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:09

Ik heb vanaf mijn begin 17e acryl en dat is nu ruim 5 jaar geleden. Ik kan niet meer zonder!!

Heb van alles gehad (mooie randjes, alle nagels andere kleur, veel dingen met nail art) maar ben nu al een tijdje natuurlijk aangezien ik dat volwassener vind staan nu ik wat ouder wordt!

Ik moet zeggen dat ik echt hele slechte nagels heb vanmijzelf en ik weet dat ze hierdoor niet beter worden maar anders heb ik zulke lelijke nagels (zeker als je met paarden werkt!)

Ik raad je wel aan een goede stylist te vinden (ik heb er echt zoveel gehad) maar vooral aziatische mensen zijn hier een stuk beter in!

Veel plezier ermee, show je ze ook even!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:10

Ja ik zal wel even een foto'tje plaatsen vanavond :D :+
Maar heb jij ze ook een periode even niet? Of konstant?
Wat betaal jij voor opvullen en hoe vaak doe je dat?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:09

Ik vind dat mijn nagels er wel redelijk onder lijden ja! Maar als je ze even goed verzorgt daarna komt het wel weer goed!

Het verschil tussen Gel en Acryl is :

Gel : Er worden verschillende lagen op je nagel en tip geplaats, na iedere laag moet je onder een lamp met je handen/nagels zodat de gel kan uitharden.
Dit wordt bij mijn nagelstyliste zo'n 6 keer gedaan.
Tussen de verschillende lagen gel, en het uitharden in wordt de nagel ook gevijld. Mijn nagelstyliste vertelde mij dat acryl harder is als gel.

Acryl : Is stukker sneller gezet als gel.
Acryl wordt over je nagel en tip gedaan een laagje, wat van zichzelf uithard. Je kunt er eventueel voor kiezen, om een beetje gebrokenwit acryl op het laatste stukje van je nagel te doen (denk aan french manicure) maar ik vind zelf dat dan de uiteinden van je nagels wat dikker zijn (waardoor het ook weer minder echt lijkt)

Ik heb zelf altijd Acryl en daar stap ik ook niet meer vanaf!
Bedenk wel goed van te voren wat je doet, want als je het eenmaal heb is het heel erg moeilijk om zonder deze nagels rond te lopen :D

Ik moet ze om de 4 weken zeker bij laten vullen.

Ik laat het hier in Utrecht doen, waar het niet super duur is, maar echt super netjes wordt gedaan. Ik heb het een keer bij een hele dure en luxe zaak laten doen. Daar werdt het stukken minder netjes gedaan, als waar ik het nu doe.

Waar ik het nu laat doen, let er ook op dat de nepnagel niet breder is als je echte nagel. Dat je nepnagel niet overdreven dik is. Soms zie je wel eens nagels die zijn zo dik, dat de dikte het echt lelijk maakt.

Ik heb er best een lange tijd over gedaan, om iemand te vinden die het helemaal naar mijn zin doet. Dat dit dan toevallig een redelijk goedkoop winkeltje is.. Is lekker meegenomen.

Mocht je nog vragen hebben, mag je me altijd even pben

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:26

BSensation schreef:
Ik heb ook acrylnagels. Bij mij liggen ze er eigenlijk bijna nooit af, komt niet snel lucht onder en blijven totdat ik terug moet mooi! Toen ik ze voor de eerste keer liet zetten heb ik ze ook heel kort laten zetten zodat je er goed aan kan wennen. Met paardrijden is het voor mij ook totaal geen probleem, ik doe er alles mee en ze blijven perfect zitten! Ben er ook erg blij mee!

Hier hetzelfde! :j
Ik had ze eerst ook maar kort maar ondertussen zijn ze behoorlijk lang! En nee ... :n dat ziet er niet 'nep' uit. Ik vind van die korte nageltjes met een mega witte rand (french manicure) juist nep tonen, maar goed smaken verschillen hé ;).

En wat kleurtjes en motiefjes betreft: ik heb iedere keer wat anders op mijn nagels. Gekleurde french, glitters, steentjes of bloempjes op een nagel, maar soms zijn ze ook gewoon naturel.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:29

Ik heb zelf altijd gelnagels, acryl vind ik geen fijn product.
Over het algemeen heb ik ze vierkant en het verschilt enorm wat ik op mijn nagels heb. Op het moment zijn ze blauw met glitters :)
Ook blijven ze goed zitten en het verschilt er ook een beetje hoe lang ze zijn en wat ik ermee doe, breken ze af.. dan gebeurd het altijd bij de paarden :D

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:04

Ik ben zelfs verslaafd aan acryl-nagels!!! ( off topic ze zeggen dat extenstions verslaafd zijn, bij mij niet dat zijn mijn nagels :D)

Ik heb ze nu dan ook ruim 3 jaar al!!! En kan echt niet zonder ;)

Ik heb zelf acryl en gel gehad, en persoonlijk vind ik acryl fijner!!
Ik heb meestal gewoon frence manicure, ik heb ook wel verschillende prints gehad en zo maar ik vind de frence het prettigst en het mooist.

Wat betreft een nieuwe set vind ik het in het begin ook niet mooi ik vind ze het mooist als ze er een week op zitten, maar ook dat is persoonlijk.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:14

Ik ben ook acryl en ben er erg blij mee. Ik vind m'n nagels toch een soort visitekaartje, hoewel ik ze maar heel simpel heb, namelijk gewoon een simpele french. (zoals de foto in de beginpost)

Duur vind ik het inderdaad wel. Ik laat ze eens per drie weken bijwerken en betaal daar € 26 voor.
Mag ik vragen wat jullie kwijt zijn?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:32

Jaa ik heb ze!!!
Ze heeft het supermooi gedaan vind ik :j
De nagel is niet dik ofzo, mooi plat en de tip is wel wat dikker, heb french manicure gedaan.
Zal poging doen tot foto :D

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:43

hoe is je nagel als je acryl nagels eraf hebt laten halen? en moet je ze ook laten weghalen of kun je dat zelf.. want vorige zomer had ik gel nagels en toen had ze een stuk uitlaten groeien en kon ik ze er zo vanaf halen met een vijltje eronder.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:16

Robijn het beste is om dat te laten doen. Doe je het zelf is de kans erg groot dat je je natuurlijke nagel beschadigd.
En hoe je nagel is als je de acryl eraf hebt laten halen, dit is puur afhankelijk van hoe ze erop zijn gezet.
Ik heb vreselijke nagels gezien onder acryl, maar ik heb ook heel goede nagels gezien onder acryl (en gel).

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:32

Ik wil wel gel hebben :) heb zelf ook al hele slechte nagels lijkt me dat acryl dan niet meewerkt :P

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:38

ik heb een jaar gel gehad en nu sinds een half jaar acryl.
ben overgestapt omdat ik met me lompheid nog wel eens een gel nageltje brak en acryl is toch steviger.

zou ook niet meer zonder kunnen! begin was wennen, maar kan er nu alles mee.

ik laat ze om de 4 weken bijwerken. dan zie je de uitgroei best
erg en zijn ze te lang.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 20:45

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:14

hej orlando netjes joh heel mooi... ff wennen maar komt goed...

Ik laat mijn nagels ook om de 3 a 4 weken opvullen ik betaal 27,50 en voor een nieuwe set 42,50

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:37