bang voor onweer wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:08

Vreeeeeselijk bang.
Het was *flits* en direct *BOEMBOEMBOEM*.
Ik dacht dat er een bomaanslag was, toen ik midden tijdens de doner wakker werd, haha.
Ging het autoalarm van mijn pa's auto ook nog eens af, dus direct nog meer in paniek. Mietje ben ik. :+

Noeps

Ben normaal niet bang voor onweer, kan er altijd gebiologeerd naar kijken. Maar vannacht kwam het ineens wel érg dichtbij en het donderde zó hard en een gigantische nagalm. Toen vond ik het wel een beetje spannend worden := Omdat de aardlek hier ook al was omgeklapt...

Anoniem

ik ben 17 en ja ik ben bang :)

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:09

Hier nog 1, vannacht vond ik ook helemaal niks! En 2 van de 4 van mijn paarden stonden nog buiten!! Ik was echt heel erg bang dat die geraakt zouden worden... Gelukkig stonden ze vanochtend allemaal nog! Ik heb echt het idee dat ik de hele nacht niet geslapen heb, toen ik op bed ging begon het en toen ik eruit ging hield het op :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:10

Bah ik vind het ook super eng. Ook al rommelt het in de verte.
Gelukkig heb ik vannach nog een poos kunnen slapen, maar tegen half 5 werd ik wakker.
Omdat ik dacht dat het al licht was buiten. Maar toen daarnaar hoorde ik gelijk al het gedonder |(
Tjah en ik gelijk naar beneden gerent, om alle stekkers er uit te trekken. Maar me vader had het gelukkig al gedaan.
Dus ik weer na boven en even tv gekeken. En toen tegen 6 uur was me er toch een knal :wow: Al het stroom viel bij ons uit. Bleek het ingeslagen te zijn in huis een paar straten verder op }:0

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:11

Normaal ben ik inderdaad ook niet bang.
Maar vannacht toch echt wel hoor!
Het was FLITS en metéén BAMBAM!! :oo Echt vreselijk..

Ik was bang:
- Dat er iets met de paarden zou gebeuren die in de wei stonden
- Dat het zou inslaan in ons huis

En toen kwam ik om kwart over 4 beneden, ik vond die knallen te eng om te gaan slapen,
en klabam, opeens alles donker.. Weg was de electriciteit.. :\
Ja hoor, alsof ik nog niet bang genoeg was. :+

En dan hoor ik van anderen dat het dus bij hun echt ingeslagen was, televisies kapot, pinautomaten bij winkels kapot..

Hebben wij toch geluk gehad, want het was echt heel erg dichtbij.. :oo

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:11

Ik vind onweer heerlijk om naar te luisteren! De knetterharde regen en het gedonder. Al was ik vanacht toch even bang dat de hagelstenen dwars door mijn ruit naar binnen zouden komen. Heb toch wel een uur wakker gelegen..

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:13

Ik zit altijd te griezelen met onweer. Niet dat ik echt erg bang ben, maar ik wil wel even een keer doorlopen om naar binnen te gaan. Ik schrik ook vreselijk als de donder slaat. Zelfs als ik weet dat het komt, maar iiiew. Het gaat zo hard en je voelt alles bewegen. Nee, geen onweer voor mij!

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:13

het enige wat ik dahct was "potverdorie, wat een herrie"

ik kom al zo moeilijk in slaap en dan slaap ik eindelijk...begint het te onweren

Kaatje64

Re: bang voor onweer wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:14

Wij zijn nooit bang 's nachts, want als het enorm hard regent, ontweert of waait dan horen wij dat niet. We hebben 's nachts onze hoorapparaten uit en dan zijn we stokdoof. Is ook wel weer een voordeel :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:16

ik vind onweer gezellig ^^

ben maar 1 keer echt bang geweest..
aantal jaar terug (wel echt lang geleden, gok zelfs zon 10 jaar geleden) stonden we op een camping in portugal..
snachts was het zulk noodweer daar was dit van gister in NL een miezerbuitje bij..
Wij zaten daar met zn alle in de tent..wij (mn broertjes en ik) waren al uit onze kleine tentjes gehaald omdat het water zo hoog kwam te staan dat het de kuip van onze tentjes in kwam stromen. het regende zo hard dat alles in de 'grote' tent (zo'n karsten tent) in de voortent dreef, de koelkast begon water te maken en we hebben nog net optijd de electriciteit af kunnen sluiten voor het water in de stopcontacten wam.

alleen het onweer bleef recht boven de camping hangen en op een gegeven moment ging het zo hard dat we naar elkaar moesten schreeuwen om elkaar te verstaan, de keiharde klappen volgden elkaar aan een stuk door op en op een gegeven moment horen we het vlakbij ons inslaan, gevolgd door het kraken van een boom die naar beneden kwam. nog nooit zo bang geweest, vanuit de tent konden we niet zien welke boom er naar beneden kwam maar het klonk alsof het op onze plek was (straks valt die boom op je tent , maarja, je durft je ook niet te bewegen want stel dat je 1 meter opzij verplaatst en de boom komt net daar terecht).
godzijdankt was het niet een boom op onze plek maar ergens anders op de camping, maar we zijn zo snel als we konden naar de auto gerend om daar in te gaan zitten en het af te wachten.

de volgende ochtend was de hele camping letterlijk veranderd in een zwembad. op onze plek stond je tot je knieen in het water maar wij hadden blijkbaar mazzelgehad.
op andere plekken stonden mannen in t water om nog spullen te redden, en zij stonden tot hun middel in t water.
Wat een chaos, overal brandweer auto's die het water stonden weg te pompen en bussen die de kampeerders naar hotels brachten.

Ja, toen waren we echt bang, nu vind ik onweer gewoon gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:18

Ik.. vind dat geluid van die donder al niet fijn maar als ik al die verhalen hoor.. heb ook een keer een bolbliksem vlak voor m'n gezicht gehad. := Bah.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:19

Ja bestaat dat ding echt? Ik dacht dat dat maar een verhaal was, dat is pas echt de nachtmerrie als die ook echt onder de deur door kan!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:19

Ik!

Heb een aantal jaar terug met pony en veulen op een keuring in weiland gestaan met een onweersbui op onze kop. De lucht was bijna pikzwart, alle haren stonden overeind en de vuurballen schoten over onze hoofden.
En dan wil je veulen de trailer niet op... pffff was eng!

Afgelopen nacht is het bij ons ingeslagen. Gelukkig heb je dan een aardlekschakelaar. Die vloog er namelijk uit. Alleen bij ons, bij de buren niet...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:24

Ik ben zeker niet bang voor onweer, vind het alleen maar leuk eigenlijk. Ga ook rustig naar buiten als er onweer is. Maar zoals vannacht was eigenlijk wel iets te veel van het goede.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:28

takkie_muis schreef:
ik ben 17 en ja ik ben bang :)

Ik ben 25 en niet bang.
Mijn moeder is 51 en schijtsbenauwd. :o

Mijn vader had nachtdienst, dus je mag raden wie vanacht de banketstaaf was!! :Y)

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:32

Ik ben niet bang voor onweer.
Ik kom uit een plattelands gehuchtje
en keek altijd naar de lucht vond het altijd
geweldig om naar het geflits te kijken kon je heel
mooi zien zo over de landen heen.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:39

Nee, ik vind omweer niet fijn. Overdag vind ik er niks ergs aan, 's nachts een beetje is wel oké, maar zoals wij vanacht hier hadden was nietmeer normaal! wij kregen dus precies de volle laag, er zijn hier in verschillende huizen in ons dorp door de bliksem geraakt, en afgelopen winter was er ook een periode met veel omweer en toen is er bij ons op de manege een paard getroffen die het helaas niet overleefd heeft. Ik heb het ook weleens in de sloot voor ons huis (20 meter voor ons huis) in zien slaan. Dus als ik 's nachts helemaal alleen ben ben ik toch bang dat het in zal slaan. Maarja, veel valt er niet aan te doen dan te wachten tot het voorbij is.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:43

Ik heb er niets mee, ben vanaf jongs af aan doodsbang voor het gedonder en geflits. De directe reden kan ik niet aanwijzen en realistisch bekeken is onweer ook niet bepaald eng. Maar als het begint te donderen en te flitsen slaat mijn hart letterlijk op hol en weet ik niet hoe snel ik mij beneden in een hoekje van de bank moet 'verstoppen'.
Het is niet zozeer het geflits maar het gedonder wat mij de kriebels geeft, gister vielen al mijn gespaarde zippo's van de plank zo erg schudde het huis. Brr, geef mij dan maar een beetje regen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:46

Hier nog een, werd vanacht wakker van de onweer en kroop maar dicht tegen vriendlief aan.. toen voelde ik me toch wat veiliger.
Het ging zo hard, was volgensmij ook erg dichtbij.
Toen het anderhalve maand geleden ook zo onweerde zaten we hier een film te kijken en toen knalde het nog harder (was hier in de buurt ergens ingeslagen volgensmij). Toen belde ik me moeder omdat ik zo bang was!!
Ik vind het altijd zo zielig voor al die dieren en ben altijd bang dat er wat gebeurd.. daar maak ik mezelf dan ook een beetje gek mee.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:47

Ik vind onweer machtig. Kan er eigenlijk wel van genieten. Maar dan wel als ik veilig binnen en droog zit, in de auto vind ik het ook doodeng.

Kan me nog herinneren dat ik als kind al naar buiten stond te kijken naar onweders. Wij hadden toen een huis met alles op het gelijkvloers en een veranda vooraan (gewoon een uitstekend dak steunend op pilaren, geen gesloten veranda ofzo).
Een keer hadden we een serieus onweer vlak boven ons, de nacht was dag geworden, oorverdovend lawaai en ons huis stond letterlijk op z'n grondvesten te daveren. Ik stond als klein snotjong op de veranda gefascineerd te kijken naar al dat natuurgeweld.
Nu nog sta ik voor het raam te kijken, liefst een open raam (moet dan wel even eentje zoeken waar geen slagregen opstaat :+ ).
Het geluid van regen doet mij trouwens altijd goed slapen.
Heb vanacht niks van onweer gehoord en heb fantastisch geslapen.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:47

Hier ook een schijterd :o
Meestal ben ik niet bang , maar heel gefascineerd door het onweer! En kijk ik veel naar de bliksems.
Maar deze nacht wask echt echt echt bang! Ben om 2u30 nog mijn konijn en caafje gaan binnenhalen, ,k vond het zo zielig dat zij buiten moesten slapen, terwijl ik lag te zwete van de schrik in mijn bed. Dus Flinke Anouk O:) reddingsactie ondernome! Die beestjes sprongen bijna in mijn armen :(:)

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 17:47

ik vond het ook zo eng he,sliep bij mijn beste vriendin we kropen helemaal tegen elkaar aam haha beide vet bang hihi hond er bij was ook bang...helemaal trillen brrr...
hoop dat het vanacht rustig blijft..
is het onweersrecor trouwens gehaalt???

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:50

Ik ben normaal ook niet bang.
Maar vannacht vond in het toch niet zo heel leuk: De combiantie van harde wind, hagel en onweer die wel heel erg dichtbij was brr!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:50

Nee geloof niet, op Nos teletekst stond 75.000 ontladingen, was net niet genoeg