Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:00

Ik doe niet open als ik alleen ben, heb al vaker wat vreemde dingen meegemaakt. ( om 3 uur snachts een junk aan de deur die om 500 euro "vroeg") en een keer een jehova met zijn voet tussen de deur en mij opzij duwde en binnenkwam dus liever niet. Maar heb wel een hond die bijt als het nodig is..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:02

femke27 schreef:
Voor mij geen probleem om de deur open te doen. Tenzij ik op bed lig.
Voor de rest probeer ik mijzelf niet gek te maken in deze wereld waar allemaal gekken loslopen. Want dan kun je namelijk helemaal geen stap meer verzetten.

Idd, daarom heb ik besloten om niet meer bang te zijn maar wel op te letten en luisteren naar mijn gevoel.
Valt me trouwens op dat veel mensen een hond hebben en zich daardoor veiliger voelen. Had ik ook met mijn Berner maar ik moet zeggen dat een Jack Russell niet zoveel vertrouwen uitstraalt als ze enthousiast op iemand afloopt :=

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:04

als je niet open durft te doen kun je ook door de brievenbus kijken, en vragen wie het is :o

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:04

Ik doe de deur wel gewoon open als ik alleen thuis ben. Voordeel is dat wij een grote zwarte hond hebben zitten, die echt wel iets zal doen als er vreemden binnen komen. Dus ik hoef de kamerdeur maar open te trekken, en daar is mijn wapen :P
Nee, even serieus. Ik ben dat gewoon gewend van thuis uit, dat we dat doen. Tenzij het donker is, dus in de winter rond een uur of 6, als er dan nog gebeld wordt doe ik niet open. En nu ook, rond half 10 10 uur gaat de deur ook niet meer open als ik alleen ben. Inderdaad, als mensen me nodig hebben hebben ze mijn mobiele nummer.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:05

Nou Carola, mijne is dus een berner, maar die zet nog net geen koffie en dat is ook alleen maar omdat hij niet weet hoe hij de senseo aan moet zetten.
Mijn york daarintegen die bijt als het nodig is, maarja, beest is 2 kilo, die schop je gewoon weg.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:05

Mijn ouders hebben een Dalmatiër en hiervoor een St. Bernard die ontzettend hard aansloeg als er volk op de plaats kwam. Maar beiden zijn van het type 'zet nog net geen koffie voor de gasten'. :') Imo is het met een hond net als met andere 'beschermingsmiddelen', ramen open doen ipv deuren, door brievenbussen kijken etc: iemand die echt kwaad wilt krijgt dat toch wel voor elkaar imo. Meer dan uiterlijk vertoon en jezelf een veiliger gevoel geven is het naar mijn mening niet.

Ik ben het wat dat betreft ook helemaal eens met femke27. Kwestie van gezond verstand gebruiken en jezelf niet al te gek maken... :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:06

Nou ja, ik heb ook geen slechte ervaring of zo. Misschien heb ik gewoon geen zin in onverwacht bezoek?
Zeker niet in gezeur om geloof of 1 of ander goed doel.
Ik ben misschien gewoon een beetje een éénling?
Nah controle komt hier in België niet langs vanuit Nederland. Ik zou dan op controle moeten gaan 50 km verderop :( Ik denk dat de huisbezoekjes te duur werden ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:07

Ja en nee :+

Ja ik ga wel altijd kijken wie het is,en nee ik doe de deur niet open omdat mijn hond niet met alle vreemde mensen te vertrouwen is
dus ik loop altijd naar de slaapkamer en kijk via het raam (die maak ik dan open) wie er voor de deur staat en spreek ik ze aan
de hond daarintegen staat wel achter mij ,voor het geval dat

edit: tis wel een hond, geen hondje, pas net 2 jaar en 55 kg schoon aan de haak met megakaken geeft bij menig mens toch wel indruk
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 26-05-09 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:07

_Nadia_ schreef:
mijne is dus een berner, maar die zet nog net geen koffie en dat is ook alleen maar omdat hij niet weet hoe hij de senseo aan moet zetten.

_O-

Ik doe eigenlijk gewoon open, tenzij het al heel laat is ..

m1992

Re: Doe jij de deur open voor vreemden als je alleen bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:08

Savonds laat doe ik nooit open als ik alleen ben, kom lekker een andere keer terug haha.. Of bel even van te voren.. :P

Liesjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:09

Hangt een beetje van het tijstip af. Na 22.30 komen dr meestal geen mensen meer langs.
Dan zou voor mij een raar tijdstip zijn
Ik kan trouwens gewoon zien wie er voor de deur staat. Wij hebben een glazen voordeur. Best makkelijk!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:10

_Nadia_ schreef:
Nou Carola, mijne is dus een berner, maar die zet nog net geen koffie en dat is ook alleen maar omdat hij niet weet hoe hij de senseo aan moet zetten.
Mijn york daarintegen die bijt als het nodig is, maarja, beest is 2 kilo, die schop je gewoon weg.

Dat was mijn Berner ook, kwam enthousiast begroeten maar bleef wel dicht tegen me aanstaan als ik iets niet vertrouwde en dan was hij echt waaks en vooral die harde blaf zorgde ervoor dat mensen niet zo gauw binnen wouden stappen :=
Het is voornamelijk de uistraling dat grote honden hebben en hun blaf ook denk ik. Mijn jack russel heeft dat niet omdat zij zacht van karakter en klein is (terwijl dat niet vaak voorkomt met jr's weet ik). Ze is daarin geen gevaarte.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:11

Soms doe ik ook de deur niet open als er iemand aanklopt die ik niet ken. Als ik bezoek verwacht weet ik dat meestal ook wel op voorhand.
Door de raam kan ik hier wel zien wie er aan komt lopen. Ons huis staat ook vrij achterin en ver van de straat dus collectanten krijg ik
hier niet vaak over de vloer. Ik heb een mechelaar die half hysterisch tegen de raam hangt te blaffen als er iemand klopt (hangt zo'n klopper aan
de deur, maakt een hels kabaal), dus als het mensen met slechte bedoelingen zijn zullen ze zich wel snel genoeg bedenken.

Heb wel ooit één keer iets eng meegemaakt toen ik alleen thuis was. Het was in de winter rond 19.30u ongeveer, het was allesinds al aan de donkere kant buiten. Er kwam toen een auto op onze oprit gereden, een man stapte uit en klopte aan. Destijds hadden we nog drie mechelaars die dus achter mijn andere deur zaten te blaffen. Die man vertelde me dat hij van één of andere beurs kwam en dat hij nog tapijten over had die hij absoluut nog moest verkopen. Ik zei dat ik geen interesse had omdat ik geen tapijten heb liggen met toen 5 honden in huis. Toen ik de deur wou dichtdoen stak hij zijn voet
ertussen en begon te dreigen. Ik heb toen gezegd: als ik de deur achter mij open doe, heb je exact 3 seconden om aan je auto te raken.. Wie gaat er sneller zijn? JIJ of mijn drie mechelse herders? Toen is hij maar afgedropen, de gek.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:11

Als ik alleen thuis ben en er wordt aangebeld zorg ik dat ik de luchtbuks binnen handbereik heb en dan pas opendoe :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:12

Nickytje schreef:
Soms doe ik ook de deur niet open als er iemand aanklopt die ik niet ken. Als ik bezoek verwacht weet ik dat meestal ook wel op voorhand.
Door de raam kan ik hier wel zien wie er aan komt lopen. Ons huis staat ook vrij achterin en ver van de straat dus collectanten krijg ik
hier niet vaak over de vloer. Ik heb een mechelaar die half hysterisch tegen de raam hangt te blaffen als er iemand klopt (hangt zo'n klopper aan
de deur, maakt een hels kabaal), dus als het mensen met slechte bedoelingen zijn zullen ze zich wel snel genoeg bedenken.

Heb wel ooit één keer iets eng meegemaakt toen ik alleen thuis was. Het was in de winter rond 19.30u ongeveer, het was allesinds al aan de donkere kant buiten. Er kwam toen een auto op onze oprit gereden, een man stapte uit en klopte aan. Destijds hadden we nog drie mechelaars die dus achter mijn andere deur zaten te blaffen. Die man vertelde me dat hij van één of andere beurs kwam en dat hij nog tapijten over had die hij absoluut nog moest verkopen. Ik zei dat ik geen interesse had omdat ik geen tapijten heb liggen met toen 5 honden in huis. Toen ik de deur wou dichtdoen stak hij zijn voet
ertussen en begon te dreigen. Ik heb toen gezegd: als ik de deur achter mij open doe, heb je exact 3 seconden om aan je auto te raken.. Wie gaat er sneller zijn? JIJ of mijn drie mechelse herders? Toen is hij maar afgedropen, de gek.

Op zulke momenten ben je volgens mij echt dankbaar dat je honden in huis hebt zitten.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:12

Euh ja maar voor mij is de situatie wat anders, op de gekste tijdstippen kunnen er nog weleens mensen langskomen die nog een zak dierenvoer willen halen omdat het ineens op is
Dus ik zie niet zo snel het verschil tussen een klant en iemand met slechte bedoelingen :=
Ik woon dan ook wel in een klein dorpje dus verwacht de laatsgenoemde ook niet bij mijn huis eigenlijk
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 26-05-09 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:13

Ik doe gewoon de deur open hoor.
Mijn hond geeft wel aan wanneer het niet te vertrouwen is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:16

Achja, ik doe gerust open hoor :') Ik ben niet bang aangelegd ( ik zit ook 36 uur per week in mijn uppie op kantoor in het havengebied :D ) Ik heb een poosje thaiboxen gedaan, als iemand kwaad wil ligt hij sneller met zijn reet op de keien als dat hij me heeft aangeraakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:17

Ik doe gewoon de deur open. :j
En de hond gaat ook altijd mee, alleen die zou nog eerder vrijwillig met iemand mee gaan. Dan dat ze blaft of bijt :').

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:19

Overdag als het gewoon licht is doe ik er open, als het donker is niet. Dat durf ik niet.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:20

Ik ben er 20, woon al 3 jaar op mezelf en ik doe nog altijd de deur voor niemand buiten bekenden open.

Het is gewoon iets dat ik niet doe omdat je nooit weet wie er aan de andere kant staat.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:21

Ik kijk eigenlijk undercover door het raam.
Maar meestal is het gewoon de glazenwasser die op de koffie komt ofzo :+
En soms de tnt als me zus wat heeft besteld maar voor de rest niet :n

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 12:23

Keedie schreef:
Maar meestal is het gewoon de glazenwasser die op de koffie komt ofzo :+

Zeg, wat doe jij met de glazenwasser :P

Ik ben hier zelf de glazenwasser :+

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:28

Ik doe de deur wel open als ik alleen thuis ben, tenzij ik onder douche sta (duh) of in bed lig. Als het 's avonds echt al later is kijk ik eerst even uit het doucheraampje. En 's avonds laat ik de honden lekker mee sjouwen naar de voordeur (niet dat ze wat doen, maar het klinkt alsof het heel wat is).

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:31

Knappe kerel die bij mij aan de deur komt :D .
Onze hond is erg waaks en blaft net zo lang bij het hek of de schuttingdeur tot ik kom.
Kom ik niet dan is het ook niet erg slim om bij ons binnen de hekken te komen.

Loop dus altijd naar buiten als zoals wij het zeggen: ''de bel blaft''. Ook als ik alleen ben.
De hond bijt op commando of als ik wordt aangevallen. Voelt dus wel veilig zo'n bewaking en voor bekenden, kinderen, vrouwen en ons zelf natuurlijk is ze wel super lief. Zolang je haar of mij niet 'bedreigd' is alles prima.

Wij wonen trouwens op een boerderij helemaal buiten af, vandaar de waakhond die op het huis en de paarden past als ik er niet ben of alleen ben. Zelfs wat lekkers te eten pakt ze niet van vreemden aan.