Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
femke27 schreef:Voor mij geen probleem om de deur open te doen. Tenzij ik op bed lig.
Voor de rest probeer ik mijzelf niet gek te maken in deze wereld waar allemaal gekken loslopen. Want dan kun je namelijk helemaal geen stap meer verzetten.

Imo is het met een hond net als met andere 'beschermingsmiddelen', ramen open doen ipv deuren, door brievenbussen kijken etc: iemand die echt kwaad wilt krijgt dat toch wel voor elkaar imo. Meer dan uiterlijk vertoon en jezelf een veiliger gevoel geven is het naar mijn mening niet.
Ik denk dat de huisbezoekjes te duur werden

_Nadia_ schreef:Nou Carola, mijne is dus een berner, maar die zet nog net geen koffie en dat is ook alleen maar omdat hij niet weet hoe hij de senseo aan moet zetten.
Mijn york daarintegen die bijt als het nodig is, maarja, beest is 2 kilo, die schop je gewoon weg.

Nickytje schreef:Soms doe ik ook de deur niet open als er iemand aanklopt die ik niet ken. Als ik bezoek verwacht weet ik dat meestal ook wel op voorhand.
Door de raam kan ik hier wel zien wie er aan komt lopen. Ons huis staat ook vrij achterin en ver van de straat dus collectanten krijg ik
hier niet vaak over de vloer. Ik heb een mechelaar die half hysterisch tegen de raam hangt te blaffen als er iemand klopt (hangt zo'n klopper aan
de deur, maakt een hels kabaal), dus als het mensen met slechte bedoelingen zijn zullen ze zich wel snel genoeg bedenken.
Heb wel ooit één keer iets eng meegemaakt toen ik alleen thuis was. Het was in de winter rond 19.30u ongeveer, het was allesinds al aan de donkere kant buiten. Er kwam toen een auto op onze oprit gereden, een man stapte uit en klopte aan. Destijds hadden we nog drie mechelaars die dus achter mijn andere deur zaten te blaffen. Die man vertelde me dat hij van één of andere beurs kwam en dat hij nog tapijten over had die hij absoluut nog moest verkopen. Ik zei dat ik geen interesse had omdat ik geen tapijten heb liggen met toen 5 honden in huis. Toen ik de deur wou dichtdoen stak hij zijn voet
ertussen en begon te dreigen. Ik heb toen gezegd: als ik de deur achter mij open doe, heb je exact 3 seconden om aan je auto te raken.. Wie gaat er sneller zijn? JIJ of mijn drie mechelse herders? Toen is hij maar afgedropen, de gek.

Ik ben niet bang aangelegd ( ik zit ook 36 uur per week in mijn uppie op kantoor in het havengebied
) Ik heb een poosje thaiboxen gedaan, als iemand kwaad wil ligt hij sneller met zijn reet op de keien als dat hij me heeft aangeraakt

.