Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:35

hier helemaal niets
alleen is het nu wel erg heel hard aan het waaien
me vriend en ik waren naar de paarden en kam bijna niet vooruit met de fiets haha\

denk dat de storm nu richting hier komt hahaha

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:36

Limburg heeft toch echt wel regen nodig, bij ons is het veranderd in een sahara.
De weien schreeuwen om water.
Maar we willen alleen regen geen hagelstenen, storm, en onweer. :o

Maar zoals ik hier kan lezen heeft op veel plekken echt vies gedaan, bah bah.
Veel sterkte voor de mensen met schade.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:36

Hier, Dronten Flevoland, tot zover ook nog geen schade, maar 't was wel eng vannacht. :P Ik was errug blij dat ik gewoon in mijn bedje lag en niet naar buiten hoefde. Ik heb het volgens mij nog nooit zo erg mee gemaakt. Ik heb geen paard, maar als ik die had gehad zou zelfs ik (als natural) hem binnen hebben gezet. Volgens mij gaan die paarden helemaal door het lint en blikseminslag lijkt me ook een groot gevaar als ze op de weide lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:37

Kieffer schreef:
Bij mij in de buurt is een paar straten verder de bliksem ingeslagen, stonden gisteravond ambulances en brandweer met hoogwerkers. Het is bij een huis wat altijd ontzettend bont versierd wordt met kerst, altijd een gigantische opblaas sneeuwpop op het dak, lampjes, enz. Niet dat dat het allemaal erger maakt, maar rond kerst zit ik altijd naar dat huis te staren als ik er langs kom... Hoop dat de schade te overzien is!

Hier thuis zijn wat bomen geknakt, verder stond het meeste gelukig binnen. Heb vannacht af en toe eens naar buiten gekeken en de hel was echt losgebroken. Ik heb stiekem een paar seconden gedacht dat de wereld verging :o

Hoop dat we er allemaal goed vanaf zijn gekomen!

Waar dan? Ik woon ook in Vlaardingen en hier was ook ergens de bliksem ingeslagen ( west)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:38

Bij ons thuis gelukkig nog geen schade kunnen ontdekken maar hoorde het erg hard tekeer gaan vanacht! Maargoed dat ik naar mn moeder heb geluisterd gisteravond, die verwachtte wel een hele hoop regen en heb Sensation daarom ook maar binnen gezet... :)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:39

Hier (heerhugowaard) waait het nu ook pittig.
maa rkoud is t nog steeds niet

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:40

Hier heeft t ook zo lomp hard geregend, gewaait en geonweerd!
Heb nog even uit t raam gekeken of t wel goed ging en schrok behoorlijk hóe erg het tekeerging. Heb de staleigenaar van t pension waar mijn paardjes staan (5 km verderop) ff een sms gestuurd vannacht hoe het daar ging en toen maar weer gaan slapen.
Dacht dat de bomen zouden afknappen zo hard waaide het :=
Maar zover ik hier kan zien hebben we geen schade.
Het waait hier nog steeds wel hard. Windkracht 7 schat ik.

En idd, even een windje hier en gelijk t treinverkeer ligt plat en we kunnen geen kant meer op :+
We zijn met zn allen zó slim, maar als de natuur ff anders beslist dan gaan we al }:0

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:40

Ik heb de hele nacht me zorgen lopen maken om mn paard. :o
Ik was er van overtuigd dat de bliksem bij mn paard en bij mn huis. Dus ik heb niet meer geslapen, dat is de enige schade hiero. :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:41

Hier ook geen schade (omgeving Heerenveen), maar wel een hele nacht onweer gehad. Met vooral in de ochtend flinke knallen. De aardlekschakelaar is twee keer omgeklapt. Betekent dit dat er een inslag is geweest?

Ik hoop dat dat de paarden binnen hebben gestaan, ze stonden dit weekend steeds buiten en ben gisteren niet geweest.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:41

Hier in Wijckel is het ook lekker tekeer gegaan vannacht. Ik heb de meeste paarden gewoon buiten gehouden. Heb ik ze liever dan op stal. Als het inslaat heb je ze er nooit snel genoeg uit. Had er drie en een veulen op stal staan. Veulen met moeder staat anders ook al 24 uur buiten. Maar moest met moeders naar de hengst. De andere 2 staan altijd alleen overdag buiten. De ene omdat ze naar de keuring gaat en de ander omdat deze op dieet is.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:42

Hier alleen ontzettend hard geregent en geonweert.. geen schade, iig niet bij mij thuis :)

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:43

bij ons alleen heel erg geonweerd (zuidbroek, groningen)
voor de rest heb ik nog niks op de weg zien liggen ofzo.
het zonnetje schijnt nu ook alweer alsof dr niks an de hand was..

Fritsiej

Het was hier vannacht echt zo verschrikkelijk! Het regent nog steeds. Maar het heeft hier (Rotterdam) vanaf gisteren kwart voor 10 tot zeker vannacht half 5 geonweert. Computer ging plots aan, maar ik gok dat die he tnog wel doet! Gelukkig stond de laptop niet onder stroom.
De enige schade die we hier thuis hebben, zijn de nagels van de kat die in mijn been hebben gestaan vannacht :+

Flowq

Waar was de storm ??
Noorden, Oosten ,Zuiden, Westen ??

Ik woon tussen Arnhem en Nijmegen Zuidoosten...
Niks gemerkt

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:44

hier ook geen schade, ook hier ging het behoorlijk tekeer := wel ligt er een onbekende bal in de achtertuin ik denk dat die is aankomen waaien :))
succes iedereen met het opknappen van de schade!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:44

Nou vannacht is het ook lekker tekeer gegaan in Spijkenisse.
Gelukkig niks gevonden wat kapot gegaan is.
Me paardje die stond zelfs nog in de wei, nou dat doe ik ook niet meer, arme schat van me!
Wist niet dat het zo erg zou worden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:45

Coby schreef:
Hier ook geen schade (omgeving Heerenveen), maar wel een hele nacht onweer gehad. Met vooral in de ochtend flinke knallen. De aardlekschakelaar is twee keer omgeklapt. Betekent dit dat er een inslag is geweest?

Ik hoop dat dat de paarden binnen hebben gestaan, ze stonden dit weekend steeds buiten en ben gisteren niet geweest.

Ja dat betekend dat de bliksem bij jou is ingeslagen, had je geen aardlek schakelaar gehad dan had je nu ook geen huis meer dus je hebt heel veel geluk gehad!

Spijkenisse hoort ook bij de zwaar getroffen gebieden om het maar zo te zeggen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:46

ik woon in Voorthuizen en hier was het vanacht ook goed ''feest''. Constant flitsen en donders harde knallen. Maar zover ik nu uit mijn raam kan zien geen schade

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:46

Hier in Tilburg was het gewoon licht door alle bliksemflitsen die achter elkaar doorgingen. Echte klappen hebben we maar een paar gehoord, maar het flitste zo achter elkaar door. Echt niet normaal meer.

We hebben snachts nog alle ramen dichtgezet. Ben nog niet de straat op geweest, dus ik heb nog niet gezien of de storm ook schade toegebracht heeft.

Was om 4 uur maar uit bed gegaan omdat ik rondjes lag te draaien omdat ik niet kon slapen en mn vriend er om kwart over 5 uit moest. Ik heb de krantenjongen nog langs horen komen (respect), gelukkig was het grootste gedeelte over om kwart over 5 want anders had ik mn vriend de weg niet opgestuurd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:47

In de tuin verbazingwekkend genoeg niets kapot, op een enkele geknakte bloem na.
Volgens mij is er wel ergens de bliksem ingeslagen, er was namelijk echt een gigantisch harde klap en ook heel dichtbij, de donder kwam namelijk onmiddellijk na de flits...
Zal eens een rondje door het dorp wandelen straks :D

Anoniem

Het waait hier trouwens nog steeds enorm en regend ook nog, ik hoor ook de sirenes van de brandweer weer loeien

Careano

Zo ik lag echt te shaken in mijn bedje, om de 4 sec echt flitsen en keiharde donder. Ging een keer eruit om naar buiten te kijken, schrok me dood haha.

Bij ons is verder geen schade, alleen de boom van de buren is omgevallen op ons hek, maar dat valt alles mee.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:48

Bij ons was het ook erg, heb er filmpjes van gemaakt maar het enige wat te zien is zijn de flitsen om de 5 seconden. Maar het regende gewoon horizontaal, zo erg waaide het. Moet eerlijk bekennen dat ik pas na afloop eraan dacht wat Vera hier wel niet van heeft gevonden :P maar die heeft gelukkig een inloopstal dus als ze wilt staat ze droog.

Gelukkig hadden wij veel al binnen gezet dus schade valt verder ook mee. Wel als je naar buiten keek verwachtte ik echt een orkaan te zien die op ons afkwam, leek wel of de hel losgebroken was.

Overigens bij ons betrekkelijk weinig brandweer gehoord, normaal loopt het bij ons altijd storm als het onweert wegens inslag. Wel zag je ze vanochtend al bezig de wegen te ontruimen, veel takken en bomen omgevallen.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 26-05-09 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:48

Het begon hier om 10 uur oppeens onwijs te waaien, de gordijnen gingen alle kanten op en daarna regenen en onweren.
Heel koudekerk was een meer geworden, en de helft volgens mij zonder stroom, want ook op wat plekken ingeslagen. Heerlijk dus. :+:

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:49

was er storm dan? :?
hier in arnhem niks gemerkt hoor!