feest met de treinen door blikseminslag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:20

Ik heb nog een stukje gefilmd vannacht. Het was echt niet normaal. Om 04.15 zat ik rechtop in bed van een harde knal en toen heb ik even met mijn vriend gebeld (werkt 's nachts). Was voor mij wel erg mooi hoor.. kan wijds kijken dus zag regelmatig de hele omgeving verlichten. En het ging echt snel achter elkaar aan... Mijn moeder had der kleren al aan; voor als het fout zou gaan ;)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:21

Ik ben niet bang van onweer maar vanacht had ik toch zo mijn twijfels.
Ben ik blij dat ik niet met de trein hoef.
Ben sowieso blij dat ik niet hoef te werken vandaag ik moet hier de A12 van zevenhuizen naar Nootdorp daar staat nu nog 26 km.

Nathalie

Re: feest met de treinen door blikseminslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:24

Jeetje is het zo erg geweest overal!
Hier volgens mij alleen maar wat onweer en regen, maar veel langer dan 2 uurtjes was het niet. (geen idee hoelang precies, ben na een 20 minuutjes weer in slaap gevallen :P)
Maar buiten is er niks aan de hand, alles ziet er normaal uit. :j
Het ziet er nu wel heel donker uit, dus hoop niet dat wij nu die buien krijgen? :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:25

Ik zit stiekem te hopen dat ik niet met de trein kan, eigenlijk :')
Moet voor weinig dingen naar een on-offieciele stagedag :z

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:30

Buienradar zegt dat het droog blijft, maar ik vertrouw het niet. Ga toch maar naar de paarden om te rijden ;)!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:33

Die knallen waren echt zo hard! De ramen waren gewoon aan het bibberen, als ik het goed zeg ;)

En dan woon ik in Renswoude, het westen schijnt veel erger geweest te zijn. Ik vind het altijd wel mooi om naar de bliksem te kijken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:36

quincy123 schreef:
Nou net mijn werk gebeld, niet erg vriendelijk....

Jaaa je had allang onderweg kunnen zijn, tja sorry maar er reden helemaal geen treinen?
Als je later als half 11 hier bent heb je een probleem..

Fijn! Ik kan er weinig aan blikseminslag doen?

Goh, fijn.. begrip.
Nee dat is niet leuk als je dat te horen krijgt :(:)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:36

Hier in Alkmaar heeft het ècht gespookt vannacht. Twee huizen in de fik gevlogen en hier niet ver vandaan is de bliksem in een schoorsteen ingeslagen. Ik ben helemaal niet bang voor dit weer maar moest vannacht toch een paar keer slikken! Vanmorgen was hier geen treinverkeer mogelyk. Ik ben met manlief mee naar Haarlem gereden en daar hebben we 1,5 uur over gedaan. Op Haarlem was het ook chaos maar toen ik een kaartje ging kopen werd er nèt omgeroepen dat ze een trein naar A'dam aan het klaarmaken en daar zit (!) ik nu in, dus ik heb nog geluk gehad. Gelukkig doet myn werkgever nooit moeilyk in dit soort gevallen. Ik vraag my wel af hoe de paarden de nacht zyn doorgekomen!

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:38

Heb gelukkig niets gehoord vanacht. Heb als een blok geslapen :Y) Was ontzettend moe denk ik !
Moest ook om 9 uur op school zijn ( Amsterdam Centraal ) Maar de treinen hadden zoveel vertraging dat ik het wel prima vond !

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:42

Ik hoop dat de treinen vanmiddag weer een beetje normaal rijden. := &dan vooral tussen Almelo&Hengelo.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:43

MissPippin schreef:
fijne baas heb jij. ik ga zo eerst met beide auto's naar het schadebedrijf, zijn helemaal vol met deuken door de hagelstenen van 5cm doorsnee vannacht

Zo ben net na het lezen van dit bericht dus eerst in men ochtendjas naar buiten gerend om te kijken of onze auto's nog heel zijn.
Aangezien het hier ook gehageld heeft maar ik met 2 bange kinderen zat. Gelukkig hoef ik niet met de trein dus heb ik daar geen last van, heb me wel gigantisch verslapen vanochtend en houd de oudste thuis van school aangezien ze nog ligt te slapen

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:47

ik moet eerlijk zeggen dat ik overal door heen geslapen ben...

Succes mensen die nog moeten treinen vandaag!

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:48

Hier in Westen (regio Den Haag) was het echt abnormaal, heb geen oog dicht gedaan vannacht. Paarden hebben geloof ik ook niet geslapen want toen ik vanochtend ging voeren waren er nog 2 diep in slaap :-)
Er staat ook een plas op t erf, zo'n grote plas heeft er gewoon nog nooit gelegen. Men vader wilde gisteravond nog de bak gaan sproeien haha.. :=

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:49

Wij hebben alleen rond half 6 een klein onweersbuitje gehad van ca 15 minuten, en een beetje regen meer niet :)

Ik woon dan ook helemaal in het oosten van et land..

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:49

Bij mij viel het nog mee vannacht, wel veel regen en wind, maar het onweer gelukkig niet recht over mijn huisje heen. Vanochtend over een stukje met de trein van normaal 8 minuten 3 kwartier gedaan. Maar ben nu wel een uur later dan normaal veilig op mijn werk gekomen.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:04

hier heeft het gespookt vanacht. heeft geonweerd van half 11 's avonds tot half 5 's ochtends. de onweersbui was ook mega groot te horen aan de knallen en flitsen etc. er zaten echt ontzettende harde knallen tussen en sommige zo zwaar dat het hele huis of iig ramen etc mee trilde.
hij is ook op 5 plaatsen ingeslagen oa alkmaar, heerhugowaard en heemskerk.

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:10

Hier in zeeland heeft het alleen ontzettend hard geregent en ge- onweert, gelukkig..

altans bij ons dan :D

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:15

Ik slaap sinds kort op zolder, dus heb het allemaal mee gekregen :P Meestal vind ik onweer wel leuk, maar dit was vrij heftig. Toen we vanochtend beneden kwamen stonden we met onze voeten in een plas...het was onder de openslaande deuren door geslagen :\ Gelukkig loop ik nu stage en ga ik met de bus, naar school ga ik altijd met de trein en vraag me af of ik daar wel was aangekomen :=
Laatst bijgewerkt door lindatje op 26-05-09 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:15

Nou hier heeft het ook flink geomweert zeg. Het bleef soms gewoon helemaal licht. Ben maar even naar beneden gegaan om alle stekkers eruit te halen.
Mijn dochter helemaal in de stress omdat onze verzorgpony buiten in de wei staat. Of ik even wilde gaan kijken!!!!! Boos dat ik dat niet deed, wilde ze vervolgens de eigenaar gaan bellen of die bang van omweer was ppffttt. Nou gelukkig heeft die vannacht binnen gestaan. haha

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:19

Hier heeft het ook lang geduurd. Het begon rond 11 uur en is rond 5/6 uur gestopt. Mijn paardje stond buiten :(:) arm ding. Gelukkig is ze de nacht wel goed doorgekomen. Maar als het vannacht weer zo wordt doe ik haar een nachtje naar binnen!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:21

In Enschede was nauwelijks wat. Heb niks gehoord vannacht. Ik had net wel met de trein 45 minuten vertraging naar Zwolle.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:22

Die van mij stond ook buiten vannacht. Ben net even wezen kijken, één lag nog, terwijl ze altijd al wel klaar wakker zijn om 10 uur.
Scheelde wel dat de schapen hier even stil waren tijdens de onweer :+

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:24

San1978 schreef:
Hier in Alkmaar heeft het ècht gespookt vannacht. Twee huizen in de fik gevlogen en hier niet ver vandaan is de bliksem in een schoorsteen ingeslagen. Ik ben helemaal niet bang voor dit weer maar moest vannacht toch een paar keer slikken! Vanmorgen was hier geen treinverkeer mogelyk. Ik ben met manlief mee naar Haarlem gereden en daar hebben we 1,5 uur over gedaan. Op Haarlem was het ook chaos maar toen ik een kaartje ging kopen werd er nèt omgeroepen dat ze een trein naar A'dam aan het klaarmaken en daar zit (!) ik nu in, dus ik heb nog geluk gehad. Gelukkig doet myn werkgever nooit moeilyk in dit soort gevallen. Ik vraag my wel af hoe de paarden de nacht zyn doorgekomen!

Ik had het gehoord idd! Hier in Heiloo ging het ook echt flink tekeer! Maar voor zover ik weer in ons dorpje nog niets gebeurd..

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:28

Hier alleen flink wat wind, een beetje regen en ergens in de verte onweer. Het ziet er nu wel dreigend uit, maar volgens buienradar blijft het droog.
Zo zie je maar, dat zelfs in zo'n klein landje als het onze het weer hele verschillende dingen kan doen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:34

quincy123 schreef:
Nou net mijn werk gebeld, niet erg vriendelijk....

Jaaa je had allang onderweg kunnen zijn, tja sorry maar er reden helemaal geen treinen?
Als je later als half 11 hier bent heb je een probleem..

Fijn! Ik kan er weinig aan blikseminslag doen?

Dat kan ik hier niet eens zeggen, aangezien wij de gene zijn (naja de mensen hier dan... ik beman alleen de receptie) die juist met het spoor te maken hebben ;) Heel veel mensen die al met de auto zijn gekomen, normaal mag dat niet, maar maak wel uitzonderingen.
Heb even gekeken, de groene puntjes zijn nog opstoppingen...

Afbeelding