Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:43

Die van mij die knippert ook met groot licht naar medelinkerbaan rijders als ze naar zijn zin niet te snel naar rechts gaan.
Hoe irritant. :(

Gelukkig rijdt ie verder wel vrij netjes, maar ik vind het knipperen zo lomp!

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:47

zorro schreef:
Ik weet niet of zijn rijstijl iets zegt over zijn persoonlijkheid. Het is geen gemakkelijke jongen, maar ik ben ook niet gemakkelijk. We kunnen elkaar wel aan, en dat is voor ons ook heel belangrijk. Verder is het wel degelijk een lieve jongen, die alles voor me over heeft. Behalve zijn rijstijl aanpassen :+

Dat is niet iets wat ik zelf verzonnen heb. Daar heb ik laatst nog een heel interessant boek over gelezen. Naar dit soort dingen is wetenschappelijk onderzoek gedaan. Bij mannen die in de auto naar andere weggebruikers schreeuwen werd bv gezegd dat ze agressief ze zijn aangelegd en dat de kans heel reëel is dat je daar binnen de relatie mee te maken zult krijgen. Zo zeggen de voorkeuren voor eten ook het eea. Hoe exotischer de voorkeur voor het eten is hoe exotischer de wensen in de slaapkamer. Heeft hij het leefst een eenvoudig, maar degelijke maaltijd, dan mag je dat in bed ook verwachten. De beste manier om een eventuele nieuwe partner te beoordelen is dus hem jou in een drukke stad laten rondrijden met de auto en ergens uit eten te gaan. Daar schijn je hele waardevolle informatie uit op kunnen maken. :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:47

Ik heb zo'n ontieglijke hekel aan verkeershufters...
Ik zou idd proberen erover te praten , evt hulp inschakelen van vrienden en famillie,dat die er zo nu en dan ook eens iets van zeggen...

En anders niet meer bij hem instappen.

Vind aso verkeergedrag een enorme afknapper.
Ik ben geen heilig boontje, rijd gewoon lekker door, maar duwen, ervoor schieten en vooral hard rijden op de snelweg en andere mensen aanduwen , bleegh heeeel erg achterlijk gedrag.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:48

Hihi, mijn schoonvader rijdt precies het zelfde op de snel weg, maar gelukkig binnen de bebouwde kom (als het druk is) ietsje minder enthousiast.. Maar nu begint mijn vriend het ook een beetje over te nemen, maar ik heb pas mn rijbewijs, dus ik zit elke keer van ja weet je hoe irritant dat is voor die les auto bla bla bla, en gelukkig past ie zich wel een (al is het maar een klein beetje) aan... Ik bedoel te hard oke, veel te hard weer niet, maar optijd remmen enzo,,,das toch niet zo'n probleem..

edit: nu rijdt ik heel vaak vanaf feestjes naar huis enzo, dus als mn vriend dan zit te zeuren dat ik door moet rijden ga ik expres 10 km zachter rijden, leert ie het vanzelf:p En anders, bobt hij maar!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:50

Ik zou het veel valser spelen en de politie bellen dat er op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats iemand véél te hard voorbij gaat komen en dat je zou willen dat ze er wat aan komen doen.
Rijbewijs kwijt? Jammer, verdiend. Zullen de mensen die anders mogelijk door hem aangereden worden je dankbaar voor zijn.

Of als je een (SEH-)verkleegkundige kent kan die hem ook wel wat mensen laten zien die minder blij uit een auto gekomen zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:52

delerium schreef:
Ik zou het veel valser spelen en de politie bellen dat er op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats iemand véél te hard voorbij gaat komen en dat je zou willen dat ze er wat aan komen doen.
Rijbewijs kwijt? Jammer, verdiend. Zullen de mensen die anders mogelijk door hem aangereden worden je dankbaar voor zijn.
.

Briljant idee !!!

Dat ik daar niet op was gekomen :D

Oh ja ik val niet op mannen met een slechte rijsteil :')

Maar nee serieus, goed idee :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:55

Helaas is rijbewijs kwijt pas bij art.5.. en dan moet hij wel heel ernstig het overige verkeer in gevaar brengen.. Een boete gaf meneer niks om schreef TS..

Maar ik moet heel eerlijk zeggen.. BRILJANT PLAN, dat wel :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:55

Citaat:
...dat het me geen barst interesseert hoe hij of zij rijdt als ik er niet bij ben maar dat ze uit respect voor mij ...

Eigenlijk opmerkelijk. Wat mij betreft is het gewoon niet ok als iemand zo doet, niet als ik er bij ben en niet als ik er niet bij ben. Het is asociaal en gevaarlijk gedrag - en de rest van de weggebruikers heeft al net zo min om zoiemand op de weg gevraagd als de persoon die ernaast zit.

Ik zou dus zeker niet zeggen dat het mij niets interesseert hoe hij zich gedraagt als ik er niet bij ben, ik vind het niet acceptabel, klaar. Ik zou verder geen kinderoppas spelen en het gaan controleren enzo, maar ik zou zeker duidelijk maken dat dat mijn mening is. Ik vraag me zelfs af of ik een relatie met zo iemand zou kunnen hebben - mijn respect zou een flinke deuk krijgen en voor mij zou het moeilijk zijn om iemand dan nog oprecht te kunnen vertrouwen. (En dat is niet eens een bewuste keuze, maar meer het gevoel dat ik niet mezelf kan zijn met iemand die zo ongelofelijk anders tegen het leven van anderen aankijkt dan ik.)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:02

delerium schreef:

Of als je een (SEH-)verkleegkundige kent kan die hem ook wel wat mensen laten zien die minder blij uit een auto gekomen zijn.

Als je al de politie nodig hebt om je partner wat manieren te leren denk ik dat je geen beste relatie hebt eerlijk gezegd. Imo zoek je dan beter één de zich wel weet te gedragen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:06

Ik heb zelf een ex die ook levensgevaarlijk op de weg is. Op de scooter was hij al gevaarlijk, in de 2 jaar dat hij scooter heeft gereden, heeft hij ook 8 ongelukken gehad. Op een gegeven moment was ik eraan gewend opgebeld te worden dat hij weer naar het ziekenhuis moest. In de auto was het ook zo erg, precies zoals jij omschrijft. Te hard, bumperkleven, overal voorschieten etc. Gelukkig heeft hij met de auto heel wat minder ongelukken gemaakt maar het blijft gevaarlijk. Ik heb ook vreselijk veel ruzie met hem hierover gehad. Op een gegeven moment was ik het ook vreselijk zat dat hij zich niet wilde aanpassen en ik elke keer met angst in de auto zat. Ik heb hem dus ook gezegd dat ik NIET meer in zijn auto stap als hij zich niet aan zou passen. Eerst lachen natuurlijk, totdat ik het ook uit ging voeren... Toen is hij zich toch maar aan gaan passen. Erover praten was gewoon niet mogelijk en ik vrees dat jij in hetzelfde schuitje zit. Je eigen veiligheid is toch echt het belangrijkste hoor! Keihard zijn is de enige optie volgens mij. Succes!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 19:13

De politie er bij halen zou ik noooit doen. Het is een leuk idee, maar ik zou het never nooit uitvoeren. Ik heb ook liever niet dat hij zijn rijbewijs kwijt raakt, het enige wat ik wil is dat hij wat rustiger en voorzichtiger rijdt, ook zonder mij, want ik wil hem ook niet tegen een boom aan hebben. Wat moet je met zo'n vent? Tja, het is mijn vent, en het blijft mijn vent. Ook als hij zo blijft rijden. Dan los ik het inderdaad gewoon op door zelf te rijden. Bij hem weg gaan is niet aan de orde. Misschien komt het ooit zover, maar dat weet je nooit.

Ik vind het beeldje van Rosanne wel een hele goede, ik ga maar eens op zoek :D

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:25

Shadow0 schreef:
Citaat:
...dat het me geen barst interesseert hoe hij of zij rijdt als ik er niet bij ben maar dat ze uit respect voor mij ...

Eigenlijk opmerkelijk. Wat mij betreft is het gewoon niet ok als iemand zo doet, niet als ik er bij ben en niet als ik er niet bij ben. Het is asociaal en gevaarlijk gedrag - en de rest van de weggebruikers heeft al net zo min om zoiemand op de weg gevraagd als de persoon die ernaast zit.

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar in een dergelijke discussie kom je een stuk verder als je het op jezelf betrekt in plaats van in zijn algemeenheid, dat heeft een beter effect.
Ik bedoel daar niet mee te zeggen dat ik het normaal vind als mensen gevaarlijk rijden, dat vind ik namelijk verschrikkelijk, maar ik weet dat ik dan met een dombo te maken heb en daar ga ik niet mee in duscussie, die meld ik dat hij zichzelf maar kapot rijdt als 'ie naar nou zo'n behoefte aan heeft (liefst tegen een boom) maar dat 'ie met zijn tengels van mijn leven afblijft.
Laatst bijgewerkt door luxx op 25-05-09 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:29

Waarschijnlijk ben ik een enorm secreet, maar ik stap bij niemand in de auto met een dergelijke rijstijl. Ik heb ook een ex die weleens achterlijke capriolen uithaalde met de auto, vooral als vriendjes van hem naast of achter hem reden. Na één rit was dit snel afgelopen: ik heb gedreigd om de hele versnellingsbak van zijn auto naar de 'hemel' te helpen en vervolgens had hij ergens 'auw'. Nooit meer ergens last van gehad... O:)
ik rij als ik het niet vertrouw eigenlijk altijd zelf. Ik ben ook altijd de bob, omdat ik niet bij iemand in de auto wil zitten die gedronken heeft. Mocht ik me toch een keer vergist hebben en bij iemand zijn ingestapt die als een idioot rijdt, dan zeg ik er wat van. Met name bumperkleven vind ik een groot probleem. Wil die persoon zich niet aanpassen (wat eigenlijk zelden voorkomt), dan stap ik uit ongeacht waar ik op dat moment ben. Mijn leven is me lief en ik neem geen risico's op dat gebied. Heb helaas de gevolgen iets te vaak gezien door mijn vorige beroep...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:35

Wat mij in dit hele topic bijzonder opviel was deze quote van jou, Zorro :
zorro schreef:
Ja opzich hebben jullie helemaal gelijk, maar ik vraag me af wat er dan uiteindelijk van ons terecht komt, als ik niet meer bij hem in de auto stap..

Als je relatie dit niet eens kan overleven, hoe lang denk je dan dat je relatie zou leven? :)

En verder +:)+ dat je niet meer bij hem in de auto gaat stappen, zag dat je zelf een eigen auto hebt, nou super, ben je ook nog eens onafhankelijk voor je vervoer en alles, helemaal geen probleem meer dus :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:46

mijn vriend is ook zo'n eikel in het verkeer. Elke keer als hij gewoon te snel optrekt of te laat remt geef ik hem een mep :+ lief doen helpt niet. Ik heb zelf eens een keer een autoongeluk gehad dus ik pik niet veel.

Ook vind de mijne het leuk om voor het stoplicht de handrem erop te doen, en dan slippend weg te rijden. :7 Dat doet hij niet (meer) als ik er bij ben. :+ . Bij mij heeft heel boos worden en volhouden goed geholpen. Ik kon echt 3 dagen boos zijn en toen drong het door dat wat hij deed niet zo verantwoordelijk was.

KiWiKo

Re: Ik kan niet wennen aan de rijstijl van mijn vriend..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:49

lief............... als ik me niet veilig voel bij iemand in de auto....... dan verzoek ik hem vriendelijk de auto even stil te zetten omdat ik moet overgeven........ stap dan uit, bel een vriend of vriendin........ en vraag of diegene fijn door wil rijden zonder mij........ :) :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:50

Waarom zou hij met een kind in de auto wel rustig rijden? Het kind wil hij heel houden, maar de moeder ervan niet???
Ex-zwager reed ook zo. Met vrouw, later met kinderen en vloog gelukkig zonder 1 van hen uit de bocht... Ik geloof niet dat hij er iets van geleerd heeft.

Als mensen zich bemoeien met mijn (brave) rijstijl krijgen ze 1 waarschuwing, nog een keer en ze kunnen eruit. Dat zou ik dus ook toepassen als jij rijdt en je vriend gaat er naast zitten zuchten en zaniken. Hij doet of ie gek is, dan zou ik hem dus ook zo behandelen.
Edit: en ik stap dus ook uit als iemand zo zou rijden waar ik naast zit. Heb ook weleens het stuur van iemand overgenomen, omdat ze bijna in slaap viel.
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 25-05-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:51

Ik ken dat.. Mijn vriend rijd ook zo, vooral als hij opgefokt is. Alleen hij is zijn rijbewijs een x kwijt geweest, en is vrachtwagenschaffeur.. Hij heeft er een beetje van geleerd, soms moet hij even weer flink op het gas trappen.. Ik zeg er al niets meer van. Als hij wel te hard blijft rijden mag hij de auto aan de kant zetten..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:53

Ik zit ook altijd met kromme tenen bij mijn vriend in de auto. Vooral om het veel te laat remmen. Hierdoor moet hij vaak op het laatste moment boven op de rem en we hebben al eens achter op een trekhaak gezeten, omdat de bestelbus voor ons een fietser voor liet gaan wat ik al lang gezien had.

Daarnaast rijdt hij altijd harder dan toegestaan en als ik iets zeg: ja en... ik betaal de boetes. Ok jij je zin, ik ga de volgende keer wel met de trein :D

Ook op plekken inhalen waar niet mag en dat ellendige bumperkleven en al die onzin. Ik maak me er niet meer druk om, het helpt toch niks wat ik zeg.

Hij heeft nu een motor. Zo'n raceding. Ben toch altijd wel blij als die weer heel thuis is als ik die 'stoere' verhalen dan hoor..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 00:33

Pelryo schreef:
mijn vriend is ook zo'n eikel in het verkeer. Elke keer als hij gewoon te snel optrekt of te laat remt geef ik hem een mep :+ lief doen helpt niet. Ik heb zelf eens een keer een autoongeluk gehad dus ik pik niet veel.

Je mept hopelijk niet echt he :P
Erg foei als je in de auto zit en de bestuurder mept, veroorzaak je ongelukken mee.

Hm....geen van mijn wie dan ooks rijdt zij, niet met mij in de car en niet zonder mij in de car, en als ze het wel doen zoeken ze maar een vervanger voor mij want vin het gewoon te gek voor woorden om het andere verkeer zo in gevaar te brengen omdat je zelf gewoon niet kan autorijden.

En wat betreft je vriend...zou hem gewoopn even melden dat hij alleen die 5 uur de weg op kan en dus ook alleen op vakantie kan, tenzij hij zijn rijgedrag aan gaat passen, iig met jou erbij maar eigenlijk gewoon helemaal, zeker gezien zijn werk en rijbewijzen zou hij moeten weten hoe dom en gevaarlijk het is als mensen zo tekeer gaan, en surprise!!! hij is ook een mens, niet superman en niet beter dan de rest.

Sukkel }:0

Succes

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 00:59

Ik zou zo'n persoon opgeven voor een programma als "gevaar op de weg" , zelf zou ik zijn uitgestapt en nooit meer instappen.

Je kind aan zo'n idioot meegeven........geen haar op mijn hoofd....

Deze rijstijl is ook een gedragspatroon en in mijn idee totaal respectloos naar medemensen/medeweggebruikers.
Sowieso heb ik helemaal niets met patsers en egotrippers en al helemaal niet in het verkeer. Heb helaas al diverse keren meegemaakt wat voor een leed zo'n persoon een ander kan berokkenen. Het minst erg is het als ze zichzelf tegen een boom parkeren, maar helaas nemen ze vaak een onschuldig iemand mee.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 01:40

Mijn vriend, de rust en goedheid zelve en is alles behalve macho, heeft ook zoiets als ie in de auto stapt. Dan is het opduwen, bumperkleven, overal net even tussen schieten, veel te laat remmen (remmen doen het toch goed, is dan zijn antwoord) en ik zit regelmatig met mijn hart in de keel en me stevig vastgrijpend. Ik snap er ook niets van, want verder is het een schat en is ie heel rustig en beheerst.

Ik heb nu ook gezegd dat als we ergens samen naartoe gaan IK diegene ben die rijd. Het scheelt bij ons wel dat die auto van ons samen is en ondanks dat ie op zijn naam staat ik hem grotendeels betaald heb.

Maar hij begrijpt ook echt niet waarom ik zo zeur. Krijg het hem ook niet aan zijn verstand gepeutert. Denk dat het aan het rare fenomeen "man" ligt. Alle mannen die ik ken veranderen spontaan in ongeduldige, asociale rotzakken zodra ze achter het stuur stappen. Terwijl het verder hele aardige en normale mensen zijn die geen vlieg kwaad doen (in geval van mijn vriend letterlijk).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 03:59

Gadver zeg, wat een hoop eikels blijken er toch weer te bestaan.

Wat mij betrefd raken zulke sukkels allemaal hun rijbewijs kwijt, om vervolgens na een jaar middels een heel streng examen, hun rijbewijs misschien weer terug te krijgen.

Het zijn de verkeershufters die hier in dit topic beschreven worden die juist dus anderen in gevaar brengen.
Dat ze zichzelf in gevaar brengen zal mij een worst wezen, wat mij betrefd rijden ze tegen een boom.
Maar het probleem is, ze brengen anderen in gevaar, maken anderen bang op de snelweg etc etc.

Ik walg echt van die opgefokte sukkels....
En zou ik een relatie krijgen met zo'n kwal... sorry hoe lief ie ook is, ik zou m de deur wijzen, of hij moet per direct drastisch zijn rijstijl veranderen. Hoewel ik dan wss allang teveel afgeknapt zou zijn op dat achterlijke opgefokte gedrag :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:14

ik kan niet eens vallen voor dat soort aandachttrekkertjes :) ik heb dan echt zo iets van "grow up sukkel"

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:27

ik rij zelf ook altijd wel door in de auto, maar let wel goed op dat het altijd veilig blijft. en met andere mensen in de auto (waar ik dan toch verantwoordelijk voor ben) hou ik me perfect aan de regeltjes.

heb ooit een keer bij iemand in gezeten die met 110 over een slingerweggetje reed met bomen aan weerskanten. vriendelijk verzocht of hij normaal wilde rijden ("als jij jezelf tegen een boom wilt rijden vind ik dat prima, maar ik wil graag nog langer mee dan vandaag") en dat ik anders zou uitstappen.

dus inderdaad niet meer bij in de auto stappen als hij niet normaal wilt rijden!!