+/- 10maanden reizen en relatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:51

Manny, ik kan je dilemma echt helemaal voorstellen. Heb zelf namelijk in bijna precies hetzelfde pakket gezeten. Ik ging alleen niet rondreizen maar voor een onbepaalde tijd in het buitenland wonen. Voor de rest is alles hetzelfde :D

Mn vriend had wel de mogelijkheid om mee te gaan maar heeft daar toch vanaf gezien vanwege zijn werk. Voor mezelf dacht ik: We hebben het heel leuk samen en ik ben ook gek op je, maar als het écht wat is dan is het na die tijd ook nog wel, en dan weet ik het zeker.

In de tijd dat ik weg was hebben we elkaar ontiegelijk gemist, was soms echt niet normaal meer... als ik terug had kunnen kruipen zou ik het nog gedaan hebben ook denk ik. Maar uiteindelijk wisten we wel dat het toch best serieus was tussen ons als je elkaar zo erg kon missen. Na 8 maanden was ik weer terug in Nederland.

Ondertussen zijn we al 5 en half jaar samen (vanaf begin verkering) , hebben een kind gekregen en zijn nog net zo verliefd op elkaar als in het begin.

Ons verhaal is in iedergeval er eentje met een happy end :)

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 14:43

Emmaa schreef:
Ten eerste wat heerlijk dat je naar Aussie gaat!
In februari vertrek ik ook voor een jaar naar Australie en moet ik mijn kerel hier laten.
We hebben goed gepraat en bij ons kwam het erop neer dat als je genoeg van elkaar houdt je toch wel bij elkaar terug komt.
We gaan allebei ons eigen leven leven en als ik terug kom en alles voelt nog goed, gaan we gewoon weer verder waar we gebleven waren.
Ik zou het dus niet uitmaken, maar ik zou wel goed afspreken waar de grenzen liggen.
Succes en veel plezier alvast!

Ben ik het helemaal mee eens! De beste vriendin van mn schoonzus is afgelopen week ook voor een jaar naar China vertrokken voor haar werk en ze had nét met haar vriend een huisje gekocht. Als er 'goede afspraken zijn gemaakt dan lijkt het me niet zo'n probleem. Wel is er natuurlijk de kans dat je vriend een ander meisje heeft gevonden, maargoed als jullie echt helemaal in love zijn dan moet het vast wel goedkomen!
Ik zou in ieder geval niet je droomwens hierdoor stuk laten lopen.

Succes ermee en heel veel plezier :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:08

ik denk, dat als je deze jongen echt ziet zitten, dat je het niet uit moet gaan maken.
blijf lekker bij deze jongen, en als je daar in australie of bij terugkomst merkt, nee, ik ben teveel veranderd en dit is toch niet meer wat ik wil en het werkt niet meer. dan kun je het altijd alsnog uitmaken

Anoeska

Re: +/- 10maanden reizen en relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:53

Geef het nog een paar maanden. Nu zijn jullie nog maar zo kort bij elkaar. Dat je gaat staat vast, dus dan kan je het er ook wel wat later over hebben. Als je het er wat korter van tevoren met elkaar over hebt, weet je ook beter hoe je gevoelens op dat moment zijn, en kan je de situatie wat beter inschatten.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:57

Een belangrijk aspect van een relatie is elkaar vrij kunnen laten. Als je daarheen gaat, jullie houden goed contact en het is nog steeds aan als je terugkomt, zul je alleen maar een sterkere band hebben en meer vertrouwen in elkaar. Daarnaast leer je elkaar nu eens van een andere kant kennen; via email, sms, romantische liefdebrieven, cadeautjes versturen... Het zou jammer zijn om het alleen maar uit te maken omdat je even weggaat. Als het goed zit, zit het goed. Wat is nou 10 maanden op jarenlang samen zijn?

Mijn vriend is zes maanden weggeweest, ik ben nu een paar maanden weg, en straks gaat hij ook weer even weg. Je zult elkaar missen, maar je kunt elkaar ook opzoeken en dan is het juist extra leuk samen! :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:27

ik heb niet alle reacties gelezen.. maar ik heb dit jaar ook voor 9 maanden in het buitenland gezeten met een vriend thuis.. We gingen met nog 20 andere nederlandse mensen in Engeland studeren.

Bij de meeste waar het echt goed zat is de relatie nog steeds goed.. je gaat elkaar missen.. maar je kunt elkaar wel leuke verhalen vertellen! Als het goed zit blijft het goed en dan denk je volgens mij nog niet eens aan een ander toch?!

als het mis gaat.. dan was het misschien anders ook wel mis gegaan denk ik dan..

Heel veel plezier in Aus!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:36

Ik heb het ook gehad, ik ver weg en vriend hier in nederland, maar mij is het niet gelukt om het vol te houden. Toen ik weer terug was, leek het allemaal heel anders.
Het ligt denk ik heel erg aan je eigen instelling en mijn instelling is dat ik dat niet ga redden. Eind dit jaar vlieg ik ook weer naar australië en ik hoop zo dat ik niet een te leuke jongen nog tegen kom want dat heeft me wel zoveel ellende gekost.
Veel plezier daar!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:07

@ xxsweet, ik ben van mening dat als je relatie echt iets is je eigenlijk niet omkijkt naar andere mannen

Is voor iedereen natuurlijk anders, maar mijn ervaring heeft me dit wel geleerd :)

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:18

Australië wauw! Al die surfdudes daar! :9
Maargoed om even on-topic te zijn. Doe wat je gevoel je ingeeft. Vergeet niet dat je in die 10 maanden wel veel zal veranderen. Op een goede of slechte manier. Denk je dat je na die trip nog bij hem past? Dan zou ik het aanhouden. Zeker als hij volgens jou the perfect match is!

ps. Als er een topic over Australië komt van je kom ik zeker kijken! :)

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:57

Ik zou gewoon weggaan, goed contact houden en je ziet wel hoe het komt.

Als het echt goed zit, dan overleven jullie deze "proef".

Ik begrijp dat je gaat studeren in Aus? Waar ga je heen? Ik ben net een week terug en geloof me; ik heb heeeeimwee! Het is echt een fantastisch land. Super dat je het gaat doen, geniet ervan.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:37

Laat het over je heen komen en praat over wat jullie beiden graag willen.
Je kunt natuurlijk ook tussendoor gewoon contact houden en merk je dat het op afstand niet werkt dan kun je altijd nog beslissingen gaan nemen. :(:)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:01

Stinkmodder schreef:
Ik zou gewoon weggaan, goed contact houden en je ziet wel hoe het komt.

Als het echt goed zit, dan overleven jullie deze "proef".

Ik begrijp dat je gaat studeren in Aus? Waar ga je heen? Ik ben net een week terug en geloof me; ik heb heeeeimwee! Het is echt een fantastisch land. Super dat je het gaat doen, geniet ervan.

Nee, alleen reizen en werken. We proberen zoveel mogenlijk te zien, als ons geld dat toelaat.

Heb jij gereisd of ook gestudeerd?

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:03

BounceBabe schreef:

Dat is wat mensen nu tegen mij zeggen, je krijgt daar zoveel verleiding je moet daar van genieten en dat kan niet met een vriendje in Nederland.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:19

Ik denk dat je zelf al onbewust de keus hebt gemaakt Manny ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:43

Manny schreef:
BounceBabe schreef:

Dat is wat mensen nu tegen mij zeggen, je krijgt daar zoveel verleiding je moet daar van genieten en dat kan niet met een vriendje in Nederland.

Je moet helemaal niks. Alsof iedere surfdude aantrekkelijk is en je er meteen bovenop wilt duiken. Als je echt met je koppie bij je vriendje zit, dan laten die surfdudes je koud. Probeer zelf je beslissing te nemen, laat anderen niet voor je denken :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:53

een vriendin van mij zat ook met dat dillemma daar ze net voor dr reis naar india ging waar ze een jaar weg voor zou blijven (ze is altijd een jaar hier een jaar weg ...) toen zat ze ook met dat probleem, ze blijft normaal vrijgezel vind het prima zo daar ze ook erg vrij van geest is en niet echt honkvast (ze is nu ivb een baan gewoon ff verhuist naar de andere kant van nl ondanks dat hier iedereen en alles is die veel voor dr betekenen... en die ook niet echt 1 2 3 opeens kunnen langskomen...daarom komt ze vaker naar hier.

nou alé ze heeft het nog even afgewacht en door gegaan met de relatie, en toen met hem op de tafel gaan zitten en het dilemma uit te leggen... hij wist dat ze op vakantie ging maar niet dat dit 12 maanden zou zijn ongeveer. Ze hebben toen besloten ofja vooral hij dan dat hij op dr wachten, zou proberen ook minimaal 1x 3 weekjes langs te komen enc.. dit heeft hij ook gedaan, hij is zelfs monogaam gebleven!! ging uit met mij en altijd netjes alleen naar huis (of ik moest dr al slapen) nu is ze al een jaar terug, zijn nog samen maar daar hij er het geld niet voor heeft en hij dr al heel lang als een vriendin kent wist hij dat ze ooit wel weer eens de behoefte had weg te gaan en nu gaat ze dus een half jaar/jaar naar china!

maar hij vind t prima

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:11

Mijn vriend ging 4 maanden een wereldreis maken en wat heb ik het onwijs moeilijk gehad, maar wij hadden al veel langer wat en bovendien is 10 maanden veel langer.

Mijn advies aan jou, laat elkaar los, gooi er even het plakkertje verkering af. En wees vrij en blij als je op reis bent, dan eis je ook niet van hem braaf te wachten. Als jullie echt gek zijn op elkaar blijf je toch wel in elkaars hoofd en komt het goed. Maar van reizen met die verwachtingen is heel erg moeilijk is bij mij gebleken!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:41

Ik zou het afwachten. Ik weet niet of het gaat als je zo lang weg bent. Heb zelf 2 vriendinnen gehad die een half jaar naar het buitenland zijn gegaan en allebei hun relaties zijn kapot gegaan. De ene had een relatie van 3,5 jaar en de andere een relatie van 4 jaar.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:24

Maar zo zie je maar, of je nou 10 maanden of langer bij elkaar bent. Het kan altijd uitgaan. Gewoon lekker afwachten, op reis gaan, en zien hoe het loopt.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:11

Grappig om dit zo te lezen, ik heb net zo iets.
Ik heb nu sinds bijna 2 weken weer een vriend en we hebben het super met elkaar.
Beiden werden nooit snel verliefd en bij ons was het een soort van liefde op het eerste gezicht.
Ik vertrek 24 juli voor 6,5 maand naar Curacao voor stage, voordat we gingen daten wist hij dit al en zei: we zien wel wat de toekomst brengt.
Nou sinds die date zijn we een stel en hebben het nog over Curacao gehad.
Toen hebben we maar samen besloten dat ie me komt opzoeken en dat als we echt om elkaar geven afstand niets betekend.
Tegenwoordig is er zoveel om elkaar te blijven spreken, hyves, msn, skype, smsen, etc.. alleen het knuffelen en het intieme zou op zich moeten wachten.
Ik zeg gewoon doen!

Je bent nog zo jong en je was dit al van plan en je moet je dromen nooit laten gaan, ook niet voor een man! Hoe leuk die ook mag zijn, als die echt van je houd gunt ie je dit en laat ie je gaan..

De tijd zal het leren, je weet natuurlijk nooit of het goed blijft gaan, maar dat weet je ook niet als je hier in NL bent..

Dus gewoon die koffer van je pakken en lekker gaan reizen!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 23:16

Manny schreef:
Nee, alleen reizen en werken. We proberen zoveel mogenlijk te zien, als ons geld dat toelaat.

Heb jij gereisd of ook gestudeerd?

Oke, sorry. Ik heb alleen gereisd.

En die surfdudes en de verleiding niet weerstaan.. We zijn verschillende vreemdgaande backpackers tegen gekomen. Een daarvan zei ook dat hij altijd precies hetzelfde dacht als mij; nooit en te nimmer vreemdgaan, hij zou het niet eens kunnen! Maar sinds ie in Aus zat... Verschillende meisjes gehad. Waarom? Hij had geen idee. Maar hij zei ook dat zijn vriendinnetje toch altijd te lief voor hem was en ze het hem wel zou vergeven.. Tsja, als je zo denkt zit er volgens mij al iets niet goed.

Ik blijf dan ook nog steeds bij mijn gedachte dat als je ECHT van je vriendje houdt en het zit ECHT goed.. Dan lukt het jullie. Dan overleven jullie die 10 maanden en denk je niet eens aan verleiding/surfdudes. (ik snap nog steeds niet wat ze daar mee bedoelen, ze vielen me erg tegen :D)

Ik zou zeggen; no worries mate! ;) Gewoon gaan, genieten, genieten, genieten en je ziet wel waar het schip strand.

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 00:03

Wat herkenbaar!
Mijn vriend is op het moment aan het solliciteren voor een baan in Praag voor minstens 1 tot 2 jaar .. en ik weet echt niet hoe het dan met ons verder moet .. wij zijn allebei mensen die behoefte hebben aan aandacht en intimiteit, elkaar 1x in de maand zien is voor mij niet genoeg ben ik bang ..
Maargoed, wij wachten even af tot zijn baan zeker is, en gaan het er dan maar over hebben ..
Succes!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:42

Renee, hoe lang zijn jullie bij elkaar? Hoezo wil ie naar Praag dan?