Paula schreef:
wou ik ook zeggen, er is al een topic over
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Citaat:ö = eu eigenlijk.
Dan zou het dus Eutker wezen.
KC schreef:Yoshimi schreef:In het duits wordt een umlaut vaak vervangen door een E achter de bewuste klinker. Het is dus wel degelijk Dr.Utker...
Dat klopt maar voor een gedeelte, want O+e is geen u in het duits maar ö wat dus gewoon zo uitgesproken word als oe
Hier zal het dus ook altijd oetker blijven... erger me er ook aan.
Sorry, maar het is toch echt scheun
KC schreef:Dat klopt maar voor een gedeelte, want O+e is geen u in het duits maar ö wat dus gewoon zo uitgesproken word als oe
Hier zal het dus ook altijd oetker blijven... erger me er ook aan.
Citaat:ö = eu eigenlijk.
Dan zou het dus Eutker wezen.
dat is ook voor ons verzonnen
dus laat het ook maar OEtker blijven!
KC schreef:ik vind het zo grappig hoe er hier in NL over gediscussieerd word en vooral de versie van "schön = scheun" is hilarisch. Ben zelf Duits dus zal wel voor dezelfde hilarische momenten zorgen bij Nederlanders als ik iets niet goed uitspreek...
Hier ff een duitse Dr oetker reklame
http://www.youtube.com/watch?v=2bEl1scbl2g&feature=related.
verder mag iedereen het uiteraard zelf weten hoe die oetker schoen of wat dan ook uitspreekt.

Alexx schreef:Princesje schreef:Ik vind het ook zo irritant, zat me er ook al vréselijk aan te irriteren! Voor mij blijft het mooi Dr.OETker
mijn moeder werd ook helemaal gek toen ze het hoorde
Het zou dan toch Dr ütker moeten zijn?!
KC schreef:ik vind het zo grappig hoe er hier in NL over gediscussieerd word en vooral de versie van "schön = scheun" is hilarisch. Ben zelf Duits dus zal wel voor dezelfde hilarische momenten zorgen bij Nederlanders als ik iets niet goed uitspreek...
Hier ff een duitse Dr oetker reklame
http://www.youtube.com/watch?v=2bEl1scbl2g&feature=related.
verder mag iedereen het uiteraard zelf weten hoe die oetker schoen of wat dan ook uitspreekt.
Juul schreef:Alexx schreef:
mijn moeder werd ook helemaal gek toen ze het hoorde
Het zou dan toch Dr ütker moeten zijn?!
Ja klopt.. maar die oe is gewoon verzonnen volgens mij zodat mensen het goed uit zouden spreken. Alleen die reclame verpest dat weer.