Verhuizing naar Zwitserland..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 17:56

Lara_Silver schreef:
Oslo_girl schreef:

Ik ben in de 3 jaar nu 2 keer terug geweest naar Nederland en ik mis het helemaal niet. Ik houd absoluut niet van het kikkerland, dus ik ben daarin wel een uitzondering. Op de internationale school gaat alles in het Engels. Ik moest wel wennen aan de taal, want ik sprak geen woord engels toe we verhuizde. Spreek jij al wel Duits?

Ja, ik spreek het vloeiend en het schrijven gaat ook prima, alleen voor het lezen moet ik me nog erg concentreren..

@[naam]: Dankjewel! En oeh ja in Basel kan je goed shoppen. :D En Grindelwald is natuurlijk erg mooi.

Idd! Bern ben ik ook nog even geweest. :D Bij de Mac tegenover het station. Haha! En ook nog in Thun, ook heel mooi!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Verhuizing naar Zwitserland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:02

Einsideln is ook prachtig!
De stoeterij/Kathedraal met de gouden torens is echt ontzettend mooi.
Jaren geleden zijn we daar ook in de stallen geweest. Ze fokken daar Einsidlers.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:11

Wij zijn anderhalf jaar geleden verhuisd vanuit het westen, tussen R'dam en Gouda woonde ik, naar de provincie Groningen toe, dat is uiteraard geen emigratie maar was wel een aardige stap voor ons met 2 kids, destijds, nu 3. :D
Maar ik heb absoluut geen spijt en ben ook nog maar 1 keer terug gegaan naar het westen.
Een aantal maanden later zijn mijn broer en schoonzus geemigreerd naar Curacao en ik moet zeggen, lang leve SKYPE! *\o/*
Dat is natuurlijk ook fijn om te doen! :j

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:16

Lijkt me een erg leuk land om heen te verhuizen, en wat een kast van een huis zeg! Heb je ook een mooie grote kamer voor jezelf dan of niet? Wel prettig dta je wel al wat mensen daar kent!

Ik ben toen ik 3 was van Assen naar Bergen op zoom verhuist, en toen ik vier was van nederland naar Oman. Oman is een geweldig land, en uiteraard kan ik van de verhuis weinig herinneren. Binnen oman zijn we zo'n 3 keer verhuist, en toen ik 10 was terug naar nl. Ik vond het moeilijker om hier weer op te starten als ik het vond om het daar achter te laten... Als je 10 bent besef je dat toch minder. Hoewel ik het land enorm mis en heel veel dingen die daar zijn, en mensen die ik toen kende, pas je je uiteindelijk toch wel vlot aan... Aan het land althans. We zijn toen van Bergen op zoom naar Assen verhuist weer. Ik had meer moeite met nieuwe vrienden maken, maar dit kwam meer omdat ik in een klas kwam met kinderen die al vanaf groep 1 bij elkaar in de klas zaten, en daar kwam ik zooo moeilijk tussen! Vanaf de middelbare ging dat een stuk beter.

In Assen zelf zijn we ook 3 keer verhuist, en inmiddels zijn mijn ouders naar Nigeria verhuist waar mijn broertjes ook op een internationale school zitten. Ze gaan vaak heen en weer, en mijn broertjes hebben er nooit zo'n moeite mee... Veel vrienden van hier zien ze nog gewoon als ze hier zijn, en de vrienden daar gaan ook erg vlot.

Zelf ben ik gaan samenwonen in Enschede, dus ook weer een hele andere plek! Hoewel het mij tegenviel hoe snel je mensen leert kennen ben ik na een jaar helemaal ingeburgerd in twente, inclusief accent :=
Ik ben dus al iets van 10 of 11 keer verhuist in mijn leven :D :o

En ik heb er geen moment spijt van gehad of het jammer gevonden! Ik houdt erg van verandering, erg van vreemde landen en verhuizen vind ik ook totaal neit erg. Mijn vriend heeft juist 20 jaar in hetzelfde husi gewoont, dus dat is soms best even wennen in onze ideeen := Maar waarschijnlijk gaan we volgend jaar samen een buitenlandstage doen ergens, en het jaar daarop naar Nieuw zeeland.....

Wel heel gaaf dat je paardje ook mee kan! Heeft je zusje er ook zin in?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 15:10

@ Juul: in Bern ben ik nog nooit geweest, ik ga er wel studeren straks.

@ Cayenne: ook nog nooit geweest. :o Lijkt me wel erg mooi die stoeterij.

@ MamboBeach: inderdaad, lang leven Skype.. Voor zo lang het nog duurt, het verbaast me niks als je daar straks ook echt voor moet gaan betalen..

@ Wow jij bent inderdaad enorm vaak verhuisd en ook ver zeg.. :oo Mijn zusje heeft er absoluut geen zin in, zij is ondanks waarschuwingen van haar hele omgeving hier iets begonnen met een jongen en het is vrij serieus.. Dat wordt een dama dus...

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:18

Hoi Lara,

Ik woon al 21 jaar in het huis waar ik ben geboren... Verhuizen heb ik zelf nog niet gedaan. Wel al 3 keer mijn paard verhuist in het afgelopen half jaartje. En dan merk je wel dat hoe spannend en nieuw het is, het toch altijd wel goed komt.

Nu ga ik aankomend schooljaar aan een nieuwe studie beginnen en die zit in Dronten. Ikzelf woon in Breda. Met de auto is het al een eindje, en met het openbaar vervoer al helemaal... Verhuizen zou dan wel heel makkelijk zijn...

Zelf zou ik heel graag willen verhuizen... Ik ben 21 en zou graag op mijzelf willen gaan wonen. En dan het liefste zo ver mogelijk van hier... Als het maar mooi en nieuw is.

Helaas is bijvoorbeeld groningen o.i.d. niet mogelijk aangezien de mede eigenaresse van mijn paard ook hier in breda woont en hier ook werk heeft (en ze geen zin heeft/het niet ziet zitten om ver weg te wonen).

Ik hou je topic in de gaten... Ben benieuwd naar nieuwe foto's en hoe het verder gaat (de verhuizing e.d.)...

Groetjes,
Anne-Jo

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:22

Hee wat leuk. 10 jaar geleden heb ik ook een jaar in Zwitserland gewoond, omdat ik daar toen op een stal werkte. Mooi land hoor. Heel veel succes en plezier daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:24

Lara_Silver schreef:
@ [naam]: in Bern ben ik nog nooit geweest, ik ga er wel studeren straks.

Ja daarom.. lijkt me ook wel 'n leuke studiestad. :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:28

Ik vind het echt super tof voor je. En ik ben ook echt jaloers.
Ik ben een tijd 1 keer per jaar verhuisd, maar dat was grotendeels in de stad waarin ik nu woon.
Op de een of andere manier trekt emigreren me enorm. Ik zou zelf best graag naar een warm land willen, Spanje ofzo. Curacao, mijmer...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:33

Cayenne schreef:
Wat leuk! al kan ik me wel voorstellen dat het even schrikken is.
Mijn tante woont ook in Zwitserland en is 15 jaar geleden geemigreerd geloof ik. Ze heeft daar een praktijk voor fysiotherapie.
Ze woont nabij Zurich (Richterswil). Het is de bedoeling dat ik haar van het najaar weer met een bezoekje ga vereren. Ik ben helemaal weg van Zwitserland :+:
Van mij mag je vaak foto's plaatsen :j

Haha mijn tante ook zoiets en werkt er ook al fysiotherapeut! :)) Alleen niet in Zürich.

Bij welke plaats ga je in de buurt wonen?

Ik ga eind augustus/begin september ook naar Zwitserland, het Italiaanse deel. Voor 11 maand. :)

Citaat:
@Juul: Dankjewel! En oeh ja in Basel kan je goed shoppen. :D En Grindelwald is natuurlijk erg mooi.

Haha daar ben ik op pfaddilager geweest. :))
Laatst bijgewerkt door Loose op 25-05-09 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:40

Wat een mooie omgeving zeg! En dat huis :j heel erg mooi. Ik ben nu 25j en ben zelfs nog nooit verhuisd (ik woon nog in het ouderlijke huis).
Het lijkt me wel handig dat je daar al mensen kent, en je vriend daar hebt natuurlijk, maar het idee om voorgoed naar daar te vertrekken
lijkt me toch even wennen. In ieder geval: heel veel succes ermee!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 22:00

@ Juul: klopt, dat zei mama ook al. :j

@Ilzas: nou idd naar Spanje of Ibiza zou ik ook wel graag willen, Zwitserland is helaas wat je noemt een typisch winterland, en ik woon straks ook nog op 1000 meter, maar ach, heeft ook zn charmes. :D

@ Loose: Ik ga in het gehuchtje Le Boéchet wonen, dat is gemeente Les Bois. De bekendste dichtsbijzijnde stad is Saignelégier. (daar waar het Marché Concour ieder jaar wordt gehouden)
Je hoort het mischien al aan de namen, het is het franstalige gedeelte van Zwitserland. Jij gaat er straks ook voor een tijdje heen! Wat ga je doen, stages of uitwisseling?

@ Nickytje: Nou 25 jaar in hetzelfde huis daar had ik ook geen problemen mee gehad hoor. :) Het idee is inderdaad nog een beetje onwerkelijk.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 06:18

Ja! Ibiza is zoooo tof. Ben er twee keer geweest en 1 keer op Formentera: top!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:50

Lara_Silver schreef:

@Ilzas: nou idd naar Spanje of Ibiza zou ik ook wel graag willen, Zwitserland is helaas wat je noemt een typisch winterland, en ik woon straks ook nog op 1000 meter, maar ach, heeft ook zn charmes. :D

@ Loose: Ik ga in het gehuchtje Le Boéchet wonen, dat is gemeente Les Bois. De bekendste dichtsbijzijnde stad is Saignelégier. (daar waar het Marché Concour ieder jaar wordt gehouden)
Je hoort het mischien al aan de namen, het is het franstalige gedeelte van Zwitserland. Jij gaat er straks ook voor een tijdje heen! Wat ga je doen, stages of uitwisseling?

@ Nickytje: Nou 25 jaar in hetzelfde huis daar had ik ook geen problemen mee gehad hoor. :) Het idee is inderdaad nog een beetje onwerkelijk.

Ik weet wel ongeveer waar dat ligt, maar ben niet zo bekend met de plaatsen in het Franse deel. :D :D
Ik ga er werken als au-pair. Heb er wel zin in!
Maar voor jou is het wel heftig hoor, ineens voorgoed naar Zwitserland. Ik weet dat ik gewoon na een jaartje weer terugga. :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:28

Ilzas schreef:
Ja! Ibiza is zoooo tof. Ben er twee keer geweest en 1 keer op Formentera: top!

Ben er zelf nog nooit geweest, wel in Spanje. :)
Loose schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik weet wel ongeveer waar dat ligt, maar ben niet zo bekend met de plaatsen in het Franse deel. :D :D
Ik ga er werken als au-pair. Heb er wel zin in!
Maar voor jou is het wel heftig hoor, ineens voorgoed naar Zwitserland. Ik weet dat ik gewoon na een jaartje weer terugga. :D

Ah ja nu zie ik het in je profiel! Lijkt me wel heel leuk! Ja, als je weet dat je terug gaat heb je wat meer rust eh.. Ik ben er nu alleen in vakanties geweest, en dat was natuurlijk relaxed, maar straks ben ik gewoon ook in het dagelijks leven daar en ben benieuwd hoe dat bevalt. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:44

Hoi Lara. :wave:
Ik weet niet of je me nog kent, maar ik herinner me je nog wel van de manege van vroeger.

Ineens naar Zwitserland verhuizen, tof. :D
Het klinkt alsof je je snel aanpast, maar het is toch niet niks om ineens naar het buitenland te vertrekken.
Je laat hier heel wat achter.
Fijn dat je pony meegaat in ieder geval. :)

Zwitserland is erg mooi en ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 22:27

MissHaffie schreef:
Hoi Lara. :wave:
Ik weet niet of je me nog kent, maar ik herinner me je nog wel van de manege van vroeger.

Ineens naar Zwitserland verhuizen, tof. :D
Het klinkt alsof je je snel aanpast, maar het is toch niet niks om ineens naar het buitenland te vertrekken.
Je laat hier heel wat achter.
Fijn dat je pony meegaat in ieder geval. :)

Zwitserland is erg mooi en ik hoop dat je het naar je zin gaat hebben!

Ja ik ken je nog hoor! :D Ja, ik besef nu waarschijnlijk pas de helft van wat ik achterlaat denk ik. Gelukkig mag Silver mee, anders was ik echt in staking getreden. :oo

ps. Ik zie net in je profiel dat Vico overleden is. ;( Ik ben er een tijdje terug nog geweest, heb zelfs een uurtje gratis op Spirit mogen rijden, je weet wel daar was ik toch zo gek op toen ik nog daar reed.. Maar toen stond Vico er nog gewoon, heb em nog staan aaien.. Is hij van ouderdom gestorven?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:27

Leuk, Zwitserland!
Mijn moeder komt er vandaan, dus ik ben er echt al heel vaak geweest. Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt, ik wil er misschien een jaartje gaan studeren en dat vind ik al een grote stap, terwijl ik het land en de taal al ken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 15:39

Misser schreef:
Leuk, Zwitserland!
Mijn moeder komt er vandaan, dus ik ben er echt al heel vaak geweest. Kan me wel voorstellen dat je het spannend vindt, ik wil er misschien een jaartje gaan studeren en dat vind ik al een grote stap, terwijl ik het land en de taal al ken.

Oh leuk, net als mijn vader! Waar komt jou moeder vandaan?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:24

wij gaan ieder jaar naar Zwitserland want mijn oom, tante en neefje wonen daar :) die wonen in Zolikhofen en wij zitten altijd in sigriswill, weet niet of je dta kent? :) ligt vlakbij Thun waar Juul het over had
lijkt me echt ontzettend mooi om daar naar toe te verhuizen, is ook 1 van mijn grootst dromen. maar kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vind om hier alles achter te laten, maar volgens mij went dat vanzelf wel een beetje :)

iig heel veel plezier! :D

ben stiekum wel een beetje jarloers hoor :P

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:29

MI1990 schreef:
wij gaan ieder jaar naar Zwitserland want mijn oom, tante en neefje wonen daar :) die wonen in Zolikhofen en wij zitten altijd in sigriswill, weet niet of je dta kent? :) ligt vlakbij Thun waar Juul het over had
lijkt me echt ontzettend mooi om daar naar toe te verhuizen, is ook 1 van mijn grootst dromen. maar kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vind om hier alles achter te laten, maar volgens mij went dat vanzelf wel een beetje :)

iig heel veel plezier! :D

ben stiekum wel een beetje jarloers hoor :P

Nee helaas de plaatsen zeggen me niet veel. Geloof ook dat dat idd wel went, en heb het daar straks zo druk dat ik waarschijnlijk geen kans krijg om heimwee te krijgen. :D Wie weet maak je die droom later ook wel waar! ;)

Even een berichtje in het algemeen, de reis is nu helemaal geregeld, ik vertrek volgende week zondag. En 's avonds stoppen we op een manege in Pfalz (ligt op de helft van de totale route), zij doen daar een soort trektochten dus je hebt er een keten van manege's met overnachtingsmogelijkheid. 8 euro voor een paddockje en 20 euro incl ontbijt voor ons, prima dus! En maandag staat hij dus op zijn nieuwe stekkie omringd door 12 schone merries. (die vriend waar hij komt te staan is fokker) en 3 brutale shets als maatjes. Dus eens zien hoe hij het er vanaf brengt, ik plaats uiteraard tegen dan een berichtje en mischien wat foto's! :)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:31

WOW!
wat een groot huis :+

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:48

Hoe gaat het nu? Al nieuwe foto's"? :D

Of zijn jullie er nog niet :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:17

Alsnog heel veel succes!!
Ik ben 4 jaar geleden naar Frankrijk verhuisd. Ik kende hier nog niemand, en sprak ook nog geen Frans. Heb het dus het eerste jaar heel zwaar gehad... Had gelukkig wel de 4 paarden bij huis staan, en we hebben daar al snel 3 pups genomen.
Nu is mijn moeder weer terug naar Nederland en ik ben gebleven. Heb inmiddels een vaste baan, en een vriend... Ik zou echt niet meer terug willen naar Nederland.

Gelukkig dat je daar al wel mensen kent, dat scheelt toch volgens mij...

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:12

Ik ga over 2 jaar emigreren naar Zweden en die twee jaar duren mij nog veels te lang :D . We hebben daar al 5 jaar een huis wat we in de vakanties stukje bij beetje opknappen en momenteel zijn we een stal aan het bouwen voor onze paarden.
Het is inderdaad een hele stap, maar zoals je ziet groeien wij er al een aantal jaren naar toe. Ik laat ook alle vrienden en familie achter, dat is moeilijk, maar aan de andere kant: we gaan naar Zweden en niet naar Australië. Als het moet zijn we binnen een halve dag weer in Nederland.
We bouwen nu ook al een nieuwe vriendenkring in Zweden op en ik merk ook dat die mensen steeds meer gaan betekenen in ons leven en dat we het daar ook zeker heel erg goed zullen krijgen. Gelukkig gaat de techniek ook steeds harder vooruit en met internet, skype e.d. heb je toch nog een beetje het gevoel dat je dierbaren een beetje in de buurt zijn al blijft het altijd anders.
Jullie in ieder geval heel veel succes met de verhuizing en veel plezier in Zwitserland!