Heb jij vooroordelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Heb jij vooroordelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:41

Iedereen heeft vooroordelen en dat is in veel gevallen maar goed ook. Die man in dat donkere steegje, is die wel betrouwbaar? Misschien toch maar beter een andere route naar huis nemen vandaag...

Ik denk dat het grootste gedeelte van de vooroordelen je leven een stuk eenvoudiger maakt. Door mensen of dingen in hokjes te plaatsen is het allemaal een stuk georganiseerder in je hoofd. Maar soms ga je daarin wel gruwelijk de mist in, dus je moet er wel mee oppassen dingen uit te spreken :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:44

Je moet vooral ook oppassen dat je een ander daar niet gruwelijk te kort mee doet. Een basis van wederzijds respect doet het in de dagelijkse omgang vaak beter dan een basis van wederzijds wantrouwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 20:48

Ik heb ook vooroordelen, vooral tegen buitenlanders.

Dit is trouwens echt gebeurt, een goede vriend van mij is een neger. Ik liep een keer snachts naar huis terwijl ik aan het bellen was, in de verte zag ik een neger en zei tegen diegene aan de lijn: Ik ga ophangen er loopt een neger en wil niet dat mijn telefoon gejat wordt. En wie was die neger? Juist ja, die goede vriend van mij.

In dit geval was een vooroordeel maar meestal heb ik wel gelijk in mensen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:00

Kanelly schreef:
Ja, al probeer ik zo min mogelijk naar m'n vooroordelen te 'luisteren'.
Maar ja, als ik een groepje jongens zie staan, type kaal koppie, petje, air maxjes, gepimpt golfje... Dan denk ik niet van 'goh, dat zullen academici zijn' maar iets anders ja.
Net als dat ik dat ook niet snel denk van een meisje van 17/18, platinablond haar, zwaar getekende wenkbrauwen, gouden naamkettinkje om, grote oorringen in en al dan niet lopend achter een kinderwagen.

:') mee eens.
Ik denk dat dat geen vooroordelen, maar eerder feitelijke informatie is O:)

Verder heb ik ook wel vooroordelen tegen buitenlanders eerlijk gezegd :j

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:09

Iedereen heeft vooroordelen alleen de ander spreekt ze wel altijd uit en de ander kijkt waarschijnlijk eerst goed de kat uit de boom ;)

Ik heb zelf ook vooroordelen alleen ik spreek ze niet altijd uit.