Geen tv, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:55

nickyu schreef:
momenteel wel

maar "paar" jaar terug woonde ik in oude duinboerderij

geen kabel
geen schotel
geen riolering (put)
geen gas (flessen)
kolen kacheltje (leuk sochtends in de winter)
grondwater

15 telefoon lijnen (was 1 adres met 5 woningen en kpn kwam er niet meer uit dus legde iedere keer bij een nieuwe bewoner
nieuwe lijn aan :') )

was heerlijk rustig wonen en miste er idd niks an
had toen ook nog geen computer en bokt bestond nog niet :+

had daar nooit weg moeten gaan :o
ben daarvandaan verhuist ivm vriend
domste fout ever ! zowel dat huis verlaten als die vriend :+

ach ja .. life goes on 8-)

jij houd van je vriend;)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:57

Ik heb een tv ja, maar kijk er nooit op :=

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:59

Ik heb op mijn kamer in Gent wel een tv, maar ik zet hem eigenlijk echt bijna nooit aan. Heb ook geen idee wat er wanneer op tv is in België. :D

Thuis kijk ik wel meer tv, maar ook niet bijzonder veel.

my_angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:01

5 jaar geleden naar Frankrijk verhuisd, een oude boerderij aan het einde van de wereld zonder schotel.
In die 5 jaar hebben wij hem niet gemist er is zoveel te doen, wij tafelen lekker lang na, ga nog wat buiten doen, pakken een boek (vooral 's winters naast de hout kachel heerlijk) of doen een spelletje.
Nieuws pluk ik van het internet en als het erg slecht of koud is en de kinderen al dagen binnen zijn is er een dvd speler en een tv toestel. Maar mijn kinderen missen het (gelukkig) ook niet.
Mensen kijken naar je of je van mars komt ... maar ach dat wendt vanzelf.

Citaat:
nickyu schreef:
momenteel wel

maar "paar" jaar terug woonde ik in oude duinboerderij

geen kabel
geen schotel
geen riolering (put)
geen gas (flessen)
kolen kacheltje (leuk sochtends in de winter)
grondwater

Zo is het hier nog steeds !!!!

Fenrir

Re: Geen tv, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:03

Ik heb ook geen tv.. we kunnen boven tv kijken op de comp van mijn ouders (op die van mij niet) maar ik doe het nooit (lees: zo'n 3 jaar geleden voor het laatst gedaan).
Tv kijk ik dus alleen maar "toevallig" als ik bij vrienden ben en hij daar aanstaat, maar dat is ook zelden. :)

Vind er gewoon niks aan, eigenlijk.. als ik echt wat wil zien dan zoek ik dat wel op op internet ofzo, maar dat is eigenlijk ook nooit het geval. :')

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:04

Toen ik nog alleen woonde had ik wel een tv. Nou ja, wat heet... Een mini-kijkdoosje was het met een schermpje waar je een loep bij nodig had. Ik heb hem toevallig net meegegeven aan de scouting voor de rommelmarkt. Maar heel zelden stond dat ding aan, ik zat liever te lezen of ik ging lekker naar buiten, naar stal, of ik zat achter de PC te bokken. Dat was de tijd dat ik nog echt verslaafd was :)) .

Nu we samenwonen hebben we zo'n plat geval en ik erger me er soms aan dat vriendlief dat ding altijd aanzet en dat er nooit meer eens een hele avond gewoon rust is, of alleen een muziekje ofzo.

Avonden dat ik aleen thuis ben zet ik hem maar zelden aan, alleen soms om het nieuws te kijken of een documentaire, maar bij het nieuws blijkt meestal dat ik het allemaal al op de radio heb gehoord in de auto of op het werk.

In mijn studententijd heb ik jaren überhaupt geen tv gehad, maar ik miste hem totáál niet en ook nu zou ik nog makkelijk zonder kunnen. Maar ja, dan moet ik eerst vriendlief buitenwerken, vrees ik :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:08

Wij hebben wel een tv, en hij staat hier voor de kinderen ook wel redelijk vaak aan, maar zelf kijken we er tegenwoordig nauwelijks meer naar. Het scheelt ook dat we geen tvgids meer hebben, dus ik zou niet eens weten wat er op tv is, en 'zomaar' de tv aan om wat te zoeken is niks voor ons.

's avonds staat hij alleen nog op zaterdagavond aan voor een serie die m'n man graag kijkt, en voor de rest is het de radio. Heel af en toe wel een filmpje in de dvd-speler of een spelletje op de Wii :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:47

Ik heb een tv op mijn kamer, maar die gaat echt zelden aan, alleen om te wiien :P
Ik kijk bijna nooit tv, lees liever een boek of ga op de pc :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:34

ik heb wel een tv maar kijk zelden...
Alleen op zondagavond voetbal :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 14:51

heb wel een tv maar zou er heel goed zonder kunnen
aangezien ik alleen goede tijden slechte tijden kijk en voor
de rest niks...

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:15

Ik kijk ook nooit tv.. al heb ik wel een enorme plasma Tv aan mijn slaapkamermuur hangen :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:17

Pff, respect hoor! :oo

Ik zet 's morgens gelijk de tv aan (TMF) en als ik nog tijd over heb is altijd Spongebob bezig, dat kijk ik dan even. In het weekend kijk ik ook hele dagen tv, als ik thuis kom uit school ook gelijk tv..
Nee, ik zou niet zonder tv kunnen..

Ben dan ook erg blij met mijn eigen tv + dvd speler hihi :+:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-09 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:18

Ik heb wel 'n tvtje op m'n kamer staan maar ik kijk zelden. Alleen als m'n vriend er is staat 'ie aan voor hem, en als er een leuke film komt. En soms kijk ik heel even Animal Cops voor ik ga slapen. Maar echt uit mezelf voor de tv 'hangen' doe ik bijna nooit. Vroeger wel overigens, toen kon ik er uren achter zitten. :)) En als ik aan het oppassen ben kijk ik tv omdat ik niks beters te doen heb daar. :')

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:22

Ik ben vorig jaar naar mijn eigen huisje verhuisd en heb toen niet de moeite genomen tv aan te vragen, ik wilde kijken hoe het was zonder tv en als ik het zou missen zou ik digitenne aanvragen. Nu een jaar later mis ik het totaal niet! Dingen die ik echt graag wil zien kijk ik via internet, nieuws zoek ik op internet op en ik lees regelmatig een krant, films via laptop en ik vermaak me ook goed in m'n tuin, met een boek/tijdschrift en ik nodig veel vaker mensen uit!

Het is echt goed voor je sociale leven is mijn ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:26

Nou, tv kijken is voor mij ook goed voor 't sociale leven. Ga best wel vaak mee met vrienden om tv te kijken daar. :')
Anders zouden we niet afspreken omdat we geen zin hebben om wat anders te doen.
En daarbij is het heel gezellig, met zoveel mogelijk op één bank gepropt, kinder programma's kijken. :))

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:42

Momenteel heb ik ook geen tv, woon voor een jaar in Rome voor mijn studie. En om nou een tv te kopen voor een jaar, heb ik ook niet echt zin in :). Gelukkig kun je tegenwoordig heel veel op internet kijken, want zonder tv-programma's nee denk dat ik gek zou worden :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:51

Wat mij altijd opvalt is dat als je zegt dat jij nooit kijkt, veel anderen dat ook beweren. :)
Ik was ooit cassiere, en toen vroeg er een mevrouw naar "Je weet wel, dat wasmiddel van die reclames".
- "Eh, nee mevrouw, ik kijk nooit tv, kunt u dat even aan haar vragen?"
- "Ja, ik kijk ook nooit, maar dit zag ik toevallig.." :+

Overigens, veel mensen "kijken" niet - daarbij staat ie op de achtergrond aan. Mijn ervaring is dat juist zij hem missen - omdat er geen "stiltevuller" of "centraal focuspunt" meer is.
Bij ons thuis durf ik te zeggen dat het geen gemis is, ook niet voor vriendjes/vriendinnetjes: het is hier altijd een komen en gaan van mensen/kinderen, altijd iets te beleven en er kan hier van alles :)

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:38

Ik kijk eigenlijk ook nooit tv. Ik volg niets, vind het allemaal niet zo bijzonder. Heb het wel eens veel gedaan, maar dat is alweer een aantal jaren geleden. := Dingen als dodenherdenking kijk ik wel elk jaar. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:02

Wij hebben wel gewoon tv, maar ikzelf kijk maar zelden. Ga veel liever iets anders doen! Buiten zitten, bij de paardjes zijn, of op de pc ofzo.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 17:20

Mijn ex zette die kleurenkots ook altijd gewoon gelijk aan. Ik had daar zó'n pokke hekel aan.

Als je bij mensen op bezoek komt en dan staat zo'n ding gewoon nog aan en zitten ze maar met een half oor bij jou. Dan heb ik gelijk al zoiets van ik ga weer hoor :wave:

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:20

Ik denk dat ik al zeker tien jaar nauwelijks tot geen tv kijk. Heb ook een tijdje zonder kabelaansluiting gezeten toen ik net verhuisd was (toch zeker een maand of vijf) en ik miste het totaal niet. Ik kan gewoon de rust niet vinden om te zappen en daadwerkelijk tv-programma's te volgen. Mijn favoriete regiosoap heb ik ook weer vier zondagen volgehouden en toen had ik alweer andere dingen te doen. Opnemen heeft geen zin, ik kijk het achteraf wel op internet en anders niet.

Het is dat ik nu glasvezel heb en dat ik daar een compleet pakket met internet, telefoon, tv en radio heb. Dus ik heb een tv'tje en een pakket met 40 zenders, maar die tv is zo'n miniding dat ergens in een hoekje op een tafeltje staat en meer gebruikt wordt om af en toe een dvd op te kijken dan voor tv-programma's. Geloof dat-ie voor het laatst aan is geweest op de avond dat Koninginnedag in Apeldoorn herdacht werd (en dat was nog per ongeluk ook). Nieuws volg ik wel via internet en via de kranten op mijn werk, daar heb ik geen tv voor nodig. En ontspannen doe ik wel bij mijn paard, tijdens het sporten, op internet of met muziek of een boek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:50

O wilde hier al een topic over openen maar was bang dat ik de enigste was :D Niet dus!
Ik heb dr nooit wat aan gevonden, toen ik op mijzelf ging wonen werd het steeds minder en minder,
nam alles op wat ik wilde zien rest irriteerde ik mij aan.
Tot internet kwam,, toen was het helemaal over :D :D

Arabesk schreef:
Mijn ex zette die kleurenkots ook altijd gewoon gelijk aan. Ik had daar zó'n pokke hekel aan.

Als je bij mensen op bezoek komt en dan staat zo'n ding gewoon nog aan en zitten ze maar met een half oor bij jou. Dan heb ik gelijk al zoiets van ik ga weer hoor :wave:

Irritant he? Ik ben wel eens weggegaan hoor, vidn het asociaal als je ergens op visite kotm waar je zelden komt en ze met een half oor luisteren, ben zo ook niet opgevoed.
Ik kijk officieel vrijwillig dus....al in geen 15 jaar geen TV meer.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:03

Kinderen en hubie kijken dus TV, ik zelf eigenlijk never nooit. Heb er ook geen tijd voor. Krijg hier achter mijn lappie natuurlijk wel het een en ander mee.... :(

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:07

zolang ik mijn dagelijse bezigheedjes heb (school,werk, paarden, vrienden ed) staat de tv nooit aan.
Maar heb 6 maanden thuis gezeten door ongeluk, en wat ben je dan blij dat de tv bestaat! mijn moeder zou geen leven hebben gehad, mij de hele dag verveelt/sjagerijnig!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 19:12

Er zijn wel programma's die ik graag zou willen zien, ik heb bijvoorbeeld een zwak voor Engelese detectiveseries, maar die komen allemaal zo verdraaid laat :O , net als de betere documentaires :\ . Films kijk ik maar heel af en toe, het lukt me lang niet altijd ze uit te zitten, dan zit ik toch weer met een boek vioor mijn neus of met de laptop en series volg ik ook al heel lang niet meer, daar zijn er tegenwoordig zooooo veel van.

Animalsrescue kijk ik dan weer wel af en toe, maar ook dat is niet vaak.

Haha, toen ik jaren geleden mijn pols gebroken had keek ik ook ineens veel meer tv, vooral de eerste twee weken toen ik echt nog in een flinke lading gips zat en behoorlijk onthand was. Teletubbies, GTST, je wilt niet weten wat voor crap er overdag op tv komt :+ . Wat was ik blij toen ik alleen nog onderarm(nep-)gips had en weer op pad kon :D .