kan iemand mij meer vertellen over inductie kookplaten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:09

Wij hebben sinds kort ook inductie en vinden het echt super!
De temperatuur is heel precies te regelen, overkoken is nu echt je eigen schuld ;) en de platen worden echt goed heet zodat je biefstuk ed veel beter/sneller kunt bakken.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:42

wij hebben inductie.
het is erg fijn koken moet ik zeggen.
mis alleen wel af en toe de gasplaat ( om te wokken bijv. )

verder zijn niet alle pannen geschikt voor inductie
en moet je vaak erg dure pannen aanschaffen willen ze werken op je plaat.
da's wel een nadeel vind ik.. :o

Oscar
Forumcoördinator

Re: kan iemand mij meer vertellen over inductie kookplaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:28

Wij hebben hier thuis gas, onze buren (zelfde huis) hebben sinds kort inductie en zijn er vol lof over. Ondertussen heb ik ook al een keer wat geknutseld met inductie en ik ben er goed over te spreken. Eigenlijk alle voordelen van gas, maar dan extra snel :)

Ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat je wellicht wat moet gaan (laten) veranderen in je stroomtoevoer. Meestal heb je een extra groep nodig.

inge81

Re: kan iemand mij meer vertellen over inductie kookplaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:11

oscar, dat stroom is geen probleem, ik heb nu een zware aansluiting voor de keramische kookplaat. Da inductie die ik gezien heb vraagt minder aansluiting.

Maar ik wil sowieso mijn meterkast opnieuw laten aanleggen (heb nu een kast zonder aardlekschakelaar), maar dat staat pas voor de winter op de planning.
Ik heb nu in elk geval voor volgend weekend een elektricien gecharterd die alles even komt bekijken, want met de nieuwe inductie wil ik eigenlijk ook de oven maar gelijk vervangen :o dus die info word wel getackeld. Bovendien doet hetzelfde mannetje het tegen de tijd dat alles aanwezig is alles aansluiten. Ik ben wel van het zelf klussen, maar krijg een langere garantie als het door proffesionele mensen word gedaan (en laat de nieuwe overbuurman nu een elektricien zijn :P )