goedkope tuinset of dure loungeset?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 14:48

Ik wil gewoon lekker buiten kunnen eten en buiten kunnen zitten, kan me verder niet schelen wat in is en wat niet.

Wachten tot kerst om iets te kopen ga ik denk ik niet doen, want het is nu lekker weer en dan niet meer. Dus ik hoop komende maand ofzo iets te vinden.

Amy77

Re: goedkope tuinset of dure loungeset?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:19

Kijk, als jij je spaarcentjes niet hoeft te gebruiken voor als er iets stuk is, dan zou ik gewoon zeggen, doen, ga voor wat je echt mooi vind en verwen jezelf dan lekker :)
Voorgeniet plezier gewenst en strakjes lekker avondjes aan de borrel :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:30

Ach, als je er geld genoeg voor hebt, waarom dan niet?

Ikzelf heb er én het geld niet voor en het geld er al zéker niet voor over ;) Maar das persoonlijk.

Doe mij maar een goedkopere set en daar koop ik dan wel lekkere kussens bij. Wat hiervoor al gezegd is: hoeveel tijd van het jaar denk je buiten te kunnen zitten? Dan zou je inderdaad de boel minimaal onder een parasol moeten zetten met terraswarmers zoals Prima aangeeft, dan kun je ook bij iets kouder weer buiten hangen.

Ik denk eraan om samen met mijn pa van steigerhout zelf een aantal meubels in elkaar te zetten en daar fijne kussens op te kopen. Kijken of mijn pa daar voor te porren is. Vooralsnog gaan we deze zomer eerst een uitbouw plaatsen en zal er weinig 'buitenhangtijd' zijn :\ :D

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 06:40

Ik ben er nu wel uit dat het een dure set gaat worden, en dan met name de loungeset. De eetset zal een beetje een middenklasse worden.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:04

Deze lounge set: Afbeelding
En dan is deze zelfs nog duurder: Afbeelding

Ikzelf vind die eerste wel mooi *D

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:28

XoNo schreef:
Ach, als je er geld genoeg voor hebt, waarom dan niet?

Ikzelf heb er én het geld niet voor en het geld er al zéker niet voor over ;) Maar das persoonlijk.

Doe mij maar een goedkopere set en daar koop ik dan wel lekkere kussens bij. Wat hiervoor al gezegd is: hoeveel tijd van het jaar denk je buiten te kunnen zitten? Dan zou je inderdaad de boel minimaal onder een parasol moeten zetten met terraswarmers zoals Prima aangeeft, dan kun je ook bij iets kouder weer buiten hangen.

Ik denk eraan om samen met mijn pa van steigerhout zelf een aantal meubels in elkaar te zetten en daar fijne kussens op te kopen. Kijken of mijn pa daar voor te porren is. Vooralsnog gaan we deze zomer eerst een uitbouw plaatsen en zal er weinig 'buitenhangtijd' zijn :\ :D

Hey een oud gediende! :)

Steigerhout lijkt me een heeeel goed idee. Ik zou het doen. Ik heb meubels laten makne voor mijn kantoor van allemaal steigerhout. Is mooi gelukt (en trouwens ontzettend trendy nog steeds!)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:51

Hey Prima! :D Long time no see :P

Steigerhout vind ik ook erg mooi :j En als je het zelf maakt (met behulp van iemand die weet wat hij doet :D), dan is het stukken goedkoper dan wanneer je het kant en klaar koopt. :j Alleen de kussens nog dan :j

En het is zéker trendy *D

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:58

En als je het laat maken, ook een lounge set, dan is het niet te betalen!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:05

Hoihoi,

ik heb samen met mijn vriend een tuinmeubelspeciaalzaak in Heerhugowaard (Noord-Holland).

Uiteindelijk ben je vaak goedkoper uit door 1 keer iets aan te schaffen wat kwalitatief goed is dan dat je goedkope dingen gaat kopen.
Als je bijvoorbeeld een set koopt met goedkope kussens, dan is na 2 jaar al het zitcomfort wel zo een beetje verdwenen. En verkleurt alles heel snel etc.

Goedkoop is zeker bij tuinmeubelen vaak duurkoop.

Op www.borghuistuinmeubelen.nl kun je een beetje een idee krijgen wat wij verkopen. Mocht je interesse hebben dan kun je me altidj een pb sturen, dan kan ik een bokt-deal maken ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:11

Lijkt steigerhout je niet iets?
Dat kan je ook op maat laten maken en vind ik wel erg mooi.
Dan kan je zelf beslissen hoe hoog de leuning word en dergelijke en kost waar mijn vader werkt eigenlijk niets meer als een standaard dacht ik.

De kussens moet je dan wel zelf regelen, maar dan kan je ook zelf kiezen hoe dik je ze wil hebben enzo.

Als het aan mij zou liggen zou ik gewoon voor een goedkope tuinset gaan trouwens..
Ik vind het echt ontzettend veel geld minimaal 2000 euries voor een tuinset.
Zo vaak is het niet echt heel mooi weer in NL, dus alleen al daarom zou ik het nooit doen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:37

diehdieh: mooi spul hoor en vast het geld dubbel en dwars waard. Ik ben blij vor jullie dat er mensen zijn die er zoveel voor uit willen geven, want het is wel een hoop geld waar we het over hebben. :D

Doe mij dan maar een Jardin setje :))

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:20

Bij Leenbakker hebben ze nu een set afgeprijsd van € 2700 voor €1500. Bestaat uit 2 tafels/voetenbankjes + 1 bank + 2 fauteuils + 14 kussens. Ziet er goed en comfortabel uit.

En aanstaande zaterdag geven ze tot 50% korting op tuinmeubelen, -kussens, -accesoires op de parkeerplaats van diverse filialen door heel NL.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:32

Laatst bijgewerkt door iefke op 07-06-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 foto's ter illustratie, rest in link

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:02

Oohh, waauw, das mooi, alles op zo'n houten vlonder!

Ik ga morgen mijn nieuwe louncheset halen bij de Boerenbond.
Belden vanmiddag dat ze hem binnen hadden. Kom maar weer op met dat goede weer!!!!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:05

Potverdorie Prima, dat ziet er gelikt uit 8-) Je hebt ook wel de ruimte voor een dergelijk terras zie ik wel :j En ziet mijn oog een jacuzzi? :+:

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:07

Ja klopt een mooie Sundance Spa. En voor de oplettende kijker zie je ook twee buitenspeakers van JBL en een hele DJ set met twee nasty versterkers die de hele zwik aanzwengeld :D.(in het tuinhuisje) In de bak hebben we er namelijk ook 6 hangen ivm het maken van Kuren.

Een vakantie zit er niet in! Maar idd, mooi is het wel geworden. Ik kan ook nog de 'voor' foto laten zien:

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:16

Zeker erg mooi geworden, jaloers ben ik! :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:31

Zóóóó Prima! :9
Een Jacuzzi!!!! :+:
Luxe hoor, heel gaaf!
(Al zou ik het ook niet doen, maar dat is een keuze he?)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-06-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:34

Voor die 3 dagen dat het in Nederland zulk mooi weer is om buiten te zitten zou ik nooit 3000,- uitgeven aan een tuinset. Wij hebben van die geweldige lelijke plastice verstelbare dingen met leuke kussens erin en die zitten heerlijk. Maar als jij het er wel voor over hebt, vooral doen :j

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:19

moonfish13 schreef:
Zóóóó Prima! :9
Een Jacuzzi!!!! :+:
Luxe hoor, heel gaaf!
(Al zou ik het ook niet doen, maar dat is een keuze he?)

Thx Xono!

Ik kan iedereen kostentechnisch afraden een spa te nemen (water staat op 38 graden constant). Maar plezier hebben we er wel van. Ook met slecht weer. Zeker als je terras warmers hebt een een buitenhaard en een glaasje port :D (terras warmer moet ik nog wel kopen trouwens..)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:23

Nja, als je er een dakje overheen gooit, dan kun je praktisch altijd in je jacuzzi "chillen" 8-) Warm zit je dan toch wel. Maar pfff, op 38 graden constant, das idd een behooorlijk kostenplaatje! :wow:

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:36

Waaauw dat is mooi geworden zeg :oo :+:

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:33

XoNo schreef:
Nja, als je er een dakje overheen gooit, dan kun je praktisch altijd in je jacuzzi "chillen" 8-) Warm zit je dan toch wel. Maar pfff, op 38 graden constant, das idd een behooorlijk kostenplaatje! :wow:

Hij kan niet uit, behalve dan wanneer je de stop omtrekt. Soms zet ik hem op 32 graden, om de kosten te drukken :D.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:43

Mijn louncheset Malolo heeft mijn man vandaag opgehaald.
En die jongen van de Boerenbond maar dozen in onze bus aan het inladen.
Mijn man vraagt nog: dit allemaal?
Jahaa, zegt die gozer.
Komt mijn man thuis, laad de boel uit, zit er een terrashaard Tacora bij! Heb even gegoogeld....dat ding kost nieuw € 595,00!!!! :wow:

Toch maar gebeld en gezegd dat we die volgende week terugbrengen.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 18:06

Je terras is echt gaaf prima, ik zie mezelf ook nog wel een jacuzie aanschaffen over een paar jaar. Dat is ook zo lekker in de winter!