Man neemt foto´s van ons en ons huis en rijdt hard weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:27

Ja eigen spiegel wordt er inderdaad bedoeld. Verder kan je niks, alleen politie en verzekeraars kunnen bij die gegevens. Voertuiggegevens kan je wel op de site van het RDW opzoeken, maar geen naam/adres...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:43

Ohwww! Nu snap ik hem!
Ik hou die zeker in gedachten.

Bramasole

Re: Man neemt foto´s van ons en ons huis en rijdt hard weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:50

Ik zou precies hetzelfde doen; doorgaan tot ik wist wie wat probeerde te bereiken met deze foto's. Veel succes verder!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:04

Of je laat het gewoon los... Je kan je nu wel dagenlang gaan zitten opvreten, maar er is natuurlijk een dikke kans dat er niets aan de hand is. Gewoon een 'rare' man die zich betrapt voelde. Ik denk dat dit je meer energie gaat kosten dan nodig is, als je je zo druk blijft maken. Gewoon een paar dagen goed opletten, en als er verder niet bijzonders gebeurt... lekker vergeten.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:11

Ik heb hetzelfde meegemaakt, twee jaar geleden.
Ik zocht er eigenlijk niks achter hoor.

Ben wel even vriendelijk gaan vragen wat de bedoeling was en ik stond voor de auto :D

Bleek dat die mensen een foto reportage aan het maken waren voor opa.
Hij had vroeger in ons huis gewoont.
Lekker nog even gekletst en heb ze nooit weer terug gezien.

Maar ik kan wel begrijpen dat je het eng vind.
Die reactie was ook wel erg vreemd hé.
Heb je niet toevallig een grote hond?

Sterkte :(:)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:24

Misschien schrok de man gewoon dat je dat vroeg.. maar het is inderdaad wel een hele rare reactie..
Bij ons worden er ook erg vaak foto's gemaakt van ons huis en van mijn pony als ze in de wei staat. We hebben een oude stolp en mijn pony staat naast de stoomtrein. Ik zou het dus ook echt nooit doorhebben als ze foto's maken met een andere reden..

Lijkt me wel eng voor jou! Succes met het zoeken.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:17

Beetje overdreven allemaal vind ik, meteen de politie bellen als er een vreemde kerel een foto van jou en je huis maakt. Miss wou die het huis gewoon fotograveren omdat ie het een mooi huis vond.. en miss schrok die zo toen jij vroeg wat die deed dat die uit reactie wegreed.
Zo denk ik dan, ik had iig niet meteen de politie gebelt voor zoiets.. vind het eig een beetje overdreven.
Maargoed, kan snappen dat je schrikt en zo hebt gereageerd.. miss zou ik het in zo'n situatie ook wel doen, is moeilijk te zeggen zo.

Beetje vreemd idd dat de politie je niks meer wilt vertellen, neem aan dat als het een 'bekende' is bij de politie dat ze je toch wel even gaan waarschuwen.

Hopelijk komt ie iig niet meer terug!!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:26

Ik vind het dus niet overdreven. Ik heb hier wel 2 kleine kindjes en paarden staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:31

Ik vind het ook niet overdreven, toen die man in apeldoorn op de naald afreed stonden nog geen uur later al zijn gegevens op internet omdat zijn kenteken te zien was..misschien aan de beheerders van fok of zo vragen hoe je aan die info komt.

Of heb je misschien ruzie met je ex-man of zo iets?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:32

Ik zou er ook niet blij van worden, wat zul je geschrokken zijn!
Het zal wel met een sisser aflopen, maar het voelt niet fijn. Misschien rijdt de politie een extra rondje langs jullie huis?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:33

Alleen mensen die meer autorisaties hebben dan de gemiddelde nederlander kunnen tevoorschijn krijgen welke naam bij een kenteken hoort. Denk daarbij aan Politie, Justitie, RDW, CJIB etc....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:34

Het eerste wat ik dacht was: iemand van google streetview?
Maar je schrijft dat je afgelegen woont, dus dat lijkt me dus niet.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:37

breezy302 schreef:
Of heb je misschien ruzie met je ex-man of zo iets?

Die heb ik niet ;)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:37

Cayenne schreef:
Het eerste wat ik dacht was: iemand van google streetview?
Maar je schrijft dat je afgelegen woont, dus dat lijkt me dus niet.

Wat is dat dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:38

Google streetview is een onderdeel van Googlemaps, waarbij mensen foto's maken op straat en die kun je later via googlemaps terug zien. Op die manier krijg je een nog beter beeld van de omgeving.
We zien ze hier ook vaak voorbij rijden en foto's maken. In het begin is het een beetje raar, maar je went er snel aan.

Maar als die man zo verdacht reageerde, denk ik wel dat je dit kunt uitsluiten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-05-09 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:39

Als je even realistisch nadenkt kan je gewoon niet zoveel doen. De politie gaat jou echt niet de naam van die persoon geven. Lijkt me logisch. Dat zijn privacy gevoelige gegevens die ze echt niet zomaar aan elke burger meegeven. En wat kan de politie er verder mee, er is toch nog geen misdaad gebeurt. Die man heeft alleen een foto gemaakt en is weggereden.

Dat jij het verdacht en vervelend vindt, dat snap ik wel. Maar ik zou gewoon zorgen dat je allert bent de komende dagen. Deuren goed sluiten, extra rondje over het terrein lopen (of je man dat laten doen als die iets stoerder en groter is).

Maar om nou een hele klopjacht te gaan beginnen, gaat me echt een beetje te ver.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:39

heb je niemand in je vrienden- en/of kennissenkring die werkzaam is bij de Politie 8-) ?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:45

freespirit schreef:
heb je niemand in je vrienden- en/of kennissenkring die werkzaam is bij de Politie 8-) ?

Helaas niet.

@Anoeska, hij had me gewoon te woord kunnen staan in plaats van met 120 er van door te scheuren.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:33

Anoeska schreef:
Als je even realistisch nadenkt kan je gewoon niet zoveel doen. De politie gaat jou echt niet de naam van die persoon geven. Lijkt me logisch. Dat zijn privacy gevoelige gegevens die ze echt niet zomaar aan elke burger meegeven. En wat kan de politie er verder mee, er is toch nog geen misdaad gebeurt. Die man heeft alleen een foto gemaakt en is weggereden.

Dat jij het verdacht en vervelend vindt, dat snap ik wel. Maar ik zou gewoon zorgen dat je allert bent de komende dagen. Deuren goed sluiten, extra rondje over het terrein lopen (of je man dat laten doen als die iets stoerder en groter is).

Maar om nou een hele klopjacht te gaan beginnen, gaat me echt een beetje te ver.

En dat bedoelde ik dus ook.. Ik vind het ook nogal overdreven zoals ik zei. Als de man nou op je terrein was gelopen (maar dat was dus niet het geval, hij stond gewoon op een openbare weg.
Zoals ik al zei, miss was die gewoon geschrokken van je vraag en reed die daarom weg. Als de man echt iets verkeerds aan het doen was was die echt niet zo dom geweest om gewoon voor je deur te gaan staan terwijl je zijn kenteken zo kan zien en terwijl hij niet vermomd was o.i.d.
Daarom vind ik het nogal overdreven om de politie meteen tegaan bellen, en ik snap netzoals dat ze zijn gegevens ook echt niet zomaar bekend maken. Dat mag alleen als er een misdrijf gepleegt is en dat is in dat geval niet het geval.

Ik snap natuurlijk wel dat je het een beetje eng vind en dat je geschrokken bent.. zou ik in jou situatie miss ook wel hebben gehad.
Maar als die echt iets wou/wilt gaan doen dan had die er wel beter over nagedacht, over zijn kenteken enz.
Gewoon ff goed in de gaten houden idd.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 22:31

Dat hij stond op een openbare weg klopt. Maar hij zat niet in zijn auto een blikje cola te drinken.
Hij was bezig om foto´s te nemen van iets waar hij in mijn ogen helemaal geen recht toe heeft!
En daar gaat het mij om.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:49

Kennis van me heeft wel bij de politie gewerkt zal ik eens vragen of hij er iets mee zou kunnen nog? of oud collega's van hem? hijs net maandje bij de politie weg en werk nu in het leger maar wie weet kan hij nog iets helpen?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:50

ik snap wel dat je het eng vind hor! Zou ik ook vinden. Ben benieuwd of je nog wat te weten krijgt!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:28

Ylana schreef:
Dat hij stond op een openbare weg klopt. Maar hij zat niet in zijn auto een blikje cola te drinken.
Hij was bezig om foto´s te nemen van iets waar hij in mijn ogen helemaal geen recht toe heeft!
En daar gaat het mij om.

Is logisch dat je er niet op zit te wachten, maar ik denk niet dat de man wettelijk gezien iets fout heeft gedaan. En natuurlijk had hij je te woord kunnen staan, was ook veel netter geweest. Maar goed, jij zit je nu thuis op te winden, terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand is.

Succes de komende nachten! Ik hoop dat het allemaal inderdaad niets blijkt te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:39

Ik vidn dit ook erg overdreven, als jij het niet gezien had had er ook geen haan naar gekraait. Ik heb ook wel eens een huis gefotograveerd, of een bepaalde omgeving. Nog nooit politie op mijn dak gehad :D
En om te gaan overwegen dat er een spiegel afgereden is vind ik erg misdadig, en weet je half niet wat je je op je nek haalt.
Tegenpartij moet ook schade hebben, ooit bij stil gestaan? Nee zo gaat dat niet werken.
En dat de politie jou niet uitgebreid verslag doet wie deze man is, ooit van de wet van de privacy gehoort? Had me pas zorgen gemaakt als ze jou dat wél gegeven hadden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 23:55

Als er een muis last heeft van zijn poot zijn er gelijk 350 bokkers die gillen...

Ik kan TS goed begrijpen hoor, hallo, als je niets raars van doen hebt zou ik nog uit de auto stappen en even zeggen wat ik aan het doen ben maar zeker niet sneaky wegrijden met 120 en niets zeggen.
TS heeft ook nog kids als ik het goed begrijp!

TS, houd het gewoon goed in de gaten en rustig aan!