Wie is er schuld? (ongeluk)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:27

eamane schreef:
is dit bij die shell op de industrielaan ?

Ja :)

nou heb plattegrond bekeken, de ventweg die er ligt, is eigen terrein vd pomp. de regels weten we nog niet precies, zoeken we nog uit. de manager zei ook dat er nooit een auto uitgereden komt. maar dit is natuurlijk geen excuus om hem niet gezien te hebben. maar t ongeluk is wel echt op de pomp gebeurd..

@ renee16: is in en uitgang daar, althans wat mijn plan was om eruit te rijden. de ventweg leidt naar de wasstraat.. is wel beide richtingen.. ik wilde niet door de ventweg rijden..

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:36

Lastig verhaal. Soms wordt ook besloten dat beide partijen schuld hebben.

Keertje meegemaakt dat twee auto's botsten: eentje reed weg uit een parkeerhaven en de ander reed achteruit langs de rij geparkeerde auto's om op het plekje achter die auto te parkeren. Beiden waren met een bijzondere verrichting bezig en beiden hadden niet goed opgelet.

Ik kan me zo voorstellen dat dat hier ook aan de orde zou kunnen zijn.

Weet dan alleen niet of de schade dan ook 50/50 wordt gedeeld of dat een ieder voor zijn eigen schade op draait.

Ook een keer gehoord dat een auto tegen de rijrichting in reed (eenrichtingsverkeer) en dus uit een straat kwam waar hij niet uit hoorde te komen. Mijn kennis had hem daardoor niet aan zien komen. banketstaaf was alleen dat mijn kennis dus schuld had want de spookrijder kwam van rechts. De spookrijder heeft een bekeuring gehad voor zijn verkeersovertreding en die kennis kon toen opdraaien voor de schade. }:0

Recht is ook wel eens krom...

MaaikeMo

Re: Wie is er schuld? (ongeluk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:44

Silfre schreef:
De spookrijder heeft een bekeuring gehad voor zijn verkeersovertreding en die kennis kon toen opdraaien voor de schade. }:0

Recht is ook wel eens krom...

Dat is idd nogal krom!!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:50

Tja, ik heb altijd geleerd dat ookal is een weg éénrichtingsverkeer je altijd naar beide kanten moest kijken...
Natuurlijk erg vervelend, maar ja.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:14

die vent weg is inderdaad van het tankstation zelf.
Is zo te zien een om van de pomp naar de wasstraat te rijden (dus die auto reed eigenlijk een soort van spook alleen geld er geen een richtingsverkeerregel daar) .

Erg lastige situatie inderdaad.
als daar al 2 auto's geparkeerd staan is het toch al lastig daar, het is daar al niet al te breed.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:18

Ik zou als ik jou was even ook mijn eigen verzekering opbellen om precies het hoe en wat te vragen; volgens mij is stapvoets rijden vereist bij tankstations.. en dan had hij je moeten zien.

Fietsers/bromfietser zijn wel meer beschermd. Als je als automobilist zijnde een fietser/brommer aanrijd ben je 9,5 van de 10 keer schuldig als automobilist zijnde. en ik kan het weten.... jammer genoeg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:20

Een tankstation is een WAM-plichtig terrein.
Hiervoor gelden dezelfde regels als dat ze voor een gewone weg zouden gelden. Ik kan helaas de tekening niet meer zien, dus ik vind het lastig om een beeld te schetsen bij de situatie.

Bromfietsers worden NIET gezien als zwakkere verkeersdeelnemers (voetgangers en fietsers bv wel)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:28

Meld het gewoon bij je rechtsbijstandverzekeraar. Over de aansprakelijkheid is zo zonder verdere gegevens helemaal niets te zeggen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:31

Meestal vechten de betrokken verzekeraars het zelf uit. Hoef jij helemaal niks aan te doen. Alleen een schadeformulier in te leveren, en een brief met de precieze beschrijving hoe het gebeurd is. Deze is heel erg belangrijk, anders kan de tegenpartij je heel goed 'naaien'. ;)

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:38

brom/snorfietsers gelden in ieder geval niet als zwakke verkeersdeelnemer, maar staan gelijk aan de auto

Verder is het van belang dat er een duidelijke uitleg en situatieschets naar de verzekering gaat