Teveel geld van rekening met pinnen.. En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:48

Vraag het toch maar even na in de winkel. Ze kunnen daar nog nagaan of ze een kasverschil hebben, en misschien zelfs nog een kopiebon uitdraaien.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:50

@ Adelinel, ik heb het ook een keer gehad dat er een enorm bedrag tevoorschijn kwam voor drie kleine dingen. De kassadame had ingetikt 24 blikjes tomatenpuree, waren er maar 2 :+ . Dus het kan wel gebeuren natuurlijk. TS, hopelijk geloven ze je op je woord!

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:52

Ja maar je zegt toch 39 euro aub.
En dan denkt zowel de klant als de gene die achter de kassa zit toch huh dat klopt niet?
Allebij niet goed bij de les dus. :D

Chrissie

Re: Teveel geld van rekening met pinnen.. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:55

Ze filmen ook alles dus misschien heb je daar ook nog wat aan :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:21

Meestal wordt alles in de computer opgeslagen, dus als je weet hoe laat het was en wanneer en misschien ook nog bij welke kassa hebben ze het zo gevonden. En als het niet klopte hebben ze waarschijnlijk ook het kassaverschil wel opgemerkt (tenzij de caissière het expres heeft gedaan en het geld uit de kassa heeft gehaald maar gaan we maar niet vanuit :D ) dus ik zou sowieso even heen gaan hoor! :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:02

Wij bij de Jumbo kunnen ook bonnen terug zoeken op de pc..
Kost wel een enorm zoekwerk, maar als je ong. t juist tijdstip en kassa nummer hebt..
Dan vinden ze t wel ;)

Ik zou er zeker voor terug gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:05

A_lette schreef:
Wendel schreef:
nee hoor als het goed is is na extra pinnen de kassa open gegaan. De kassiere had dan kunnen denken dit klopt niet. Mocht dit zo zijn dan hebben ze het geld er uit gehaald en ligt het in de kluis. Anders hebben de namelijk kasverschil.
Je kan natuurlijk wel langs gaan en je verhaal uitleggen. Misschien komt het ze bekent voor en heb je je geld weer terug.
Ik weet dit omdat ik op een klant zit te wachten die ook geld extra heeft gepint. Ik heb geen rekekningnummer op de bon dus kan er niet achterkomen van wie het ishelaas

Hier achter de kassa gaat de kassalade automatisch open na het pinnen. Ook als er geen extra bedrag is bijgepint. (niet de supermarktketen van de TS trouwens)

Het is inderdaad mogelijk om bonnen terug te krijgen, maar dan is het wel handig om de datum en de tijd te weten wanneer je daar aan de kassa geweest zou zijn en ook aan welke kassa je stond. En wel bankafschrift meenemen. Nee heb je ja kun je krijgen.

Succes :(:)

Wat Alette zegt is bij mij in de supermarkt (Spar) ook, als er een tijd en datum en bedrag is kan een bon zo teruggezocht worden in de kassa en geprint. Wij moeten dit ook wel eens doen omdat onze kassa alleen bij pin een bon print. Bij gewone betalingen printen we geen bon, en moet de klant er zelf om vragen. Echter sommige klanten die weten dit niet of vergeten dit, en dan moeten we naprinten :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:24

en daarom neem ik dus áltijd de bon aan.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:56

Shiloh schreef:
en daarom neem ik dus áltijd de bon aan.

Doe ik idd ook altijd als ik gepind heb!
Als ik TS was zou ik even teruggaan, nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb een keer geen wisselgeld gekregen (dacht er zelf ook niet aan omdat ik eigenlijk altijd pin...) en toen heb ik het later alsnog teruggekregen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:01

zou er zeker achteraan gaan, is niet een luttel bedrag om ff je best te doen :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:30

Ik kwam voor het eerst in dat supermarktje, dus kan niet van een andere keer zijn. En werk zelf in een lunchroom, heb laatst toevallig nog weer een verkeerd bedrag ingetikt op de pin. €0,50 ipv €5. Als ze bij de Casper gewoon een pinautomaat hebben waar de cassiere het bedrag intikt lijkt het me niet heel onwaarschijniljk dat zij per ongeluk een cijfertje teveel heeft ingetikt. Waardoor je dus makkelijk van €3,95 €39,59 kan maken bijvoorbeeld. Denk dat dat is gebeurd.
Maarja, stom dat ik niet op het schermpje keek alvorens op ok te drukken. En stom dat ik de bon niet heb. Toch ga ik wel even terug, je weet het nooit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:32

Ja gewoon terug gaan.

Overigens gaat het bij de Aldi iets moeilijker om een bon terug te vinden.
je moet namelijk een bon- nummer hebben.
Heb je die niet, word het een heel zoekwerk en zal er heeeeeel veel bonnen uit gedraaid moeten worden.
Ik weet niet of ze daaraan zouden beginnen.

Misschien wel als we 30 euro over zouden hebben.

Ik heb vroeger bij de Aldi gewerkt.
Bij ons ging overigens ook de La open na het pinnen, ook als je niet extra pint.