Invalide zitplaats....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Re: Invalide zitplaats....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:05

God, ik snap echt niet waarom niemand dan zn mond open doet?
Iedereen is oh zo zielig en kan klagen tot je er zat van wordt, maar gewoon even vriendelijk vragen of je misschien kunt zitten is niet mogelijk? :?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:13

mij hoor je verder ook niet hoor, is niet iets waar ik heel de dag mee in me hoofd zit.

en trouwens lotte1990 vindt het belachelijk als het in dit land al zo erg gezakt is kwa solidariteit dat je zelf moet vragen als je met je schooltas en krukken een overvolle bus in moet en dan ook nog een buschaufeur die meteen optrekt zelf moet smeken om een plekje.

en helaas gebeurd het me alleen bij schoollieren.
andere momenten is iedereen heel behulpzaam. alleen de ochtenden en eind middagen zijn een hel in de bus

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:21

Ik zie het ook weleens gebeurden als ik in de bus zit, jammer dat mensen idd niet zelf even opstaan voor een invalide. Zelf zit ik ook weleens op die plek als ik na een lange schooldag naar huis ga, maar sta meteen op als er iemand met krukken oid aan komt.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:28

ik kan ook niet lang staan en toch zie je niks aan mij...
maar ik sta altyd op voor oudere mensen in de bus of mensen die slecht ter been zijn..
van de week stond ik op de bus te wachten en er staat ook een oud vrouwtje te wachten dus de bus komt eraan en ik zeg tegen die mevrouw gaat u maar eerst,kijkt ze me heel verbaasd aan,van meen je dat echt?
hartstikke bedankt zegt ze,zo zie je maar dat de maatschappij verandert,mensen vinden dit blijkbaar niet meer normaal ofzo?! :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 14:39

Natasja91 schreef:
lifaya schreef:
Diegene in situatie 1 was een normale jongen die normaal liep, diegene had nergens last van en de invalide in die situatie had een krom been wat je van verreweg zou zien aankomen.

Er zijn ook normale mensen die normaal lopen maar niet lang kunnen staan.

Ik weet het, maar ik heb het nu even over deze situaties. Deze jongen mankeerde niks, hij zat bij mij op school.

En er waren verder nog genoeg plekken vrij, dus vandaar dat ik me druk maakte erom. Er was een vrouw speciaal van die plek gegaan
omdat zij al die jongen aan zag komen, en dan gaat een andere jongen even lekker daar zitten. Dat is mijn punt.
@ Ellen_ Ik begrijp dat je het niet aan iedereen kan merken, en ook wagenziek bijv, dat ben ik ook, dus ik wil ook altijd vooraan zitten, maar ik pak dan wel een andere stoel die niet voor invalide bestemt is, en dat ook puur omdat je niet altijd weet of iemand slecht ter been is of niet.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:44

WillemYntJee schreef:
Oh ja zat, en zelfs toen k zelf op krukken liep en echt duidelijk mn poot in t gips had presteren mensen het nog om keihard tegen mn voet aan te lopen..

brr ja dat had ik ook! enkel zwaar gekneusd (voor de 3e keer, dus t lag een beetje aan gort daar rondom mn enkel), maar dan krijg je geen gips (volgens mij krijg je niet eens krukken meer, daar moest ik iig ook zelf voor zorgen).
hoevaak er wel niet tegen mijn voet aangelopen is in de metro/bus/trein enz.
in de trein ook..zodra die deuren open gaan stormt er een lading mensen naar buiten en tegelijkertijd probeert een even grote lading mensen zich tegen de stroom in naar binnen te wurmen.. nou zie dan maar eens die trein uit te komen, niemand die met je rekening houdt hoor met iemand die op krukken loopt.

Ik sta ook vaak op als er gewoon een ouder persoon de bus/metro/trein in komt..
Alleen als het spits is in de trein en het echt stampvol is sta ik niet zomaar voor ieder ouder persoon op.. (ik moet anders een uur lang staan en ik krijg daar erg snel last van mn rug van).

maare ts.. hebben jullie (omstanders) er niet iets van gezegd?

@ Ellen: ja dat hoor ik ook vaak: die verbaasde reactie als je ze een zitplaats aanbied. soms reageren ze nog met : oh maar dat hoeft niet hoor. maar tegen de tijd dat ze die zin uitgesproken hebben ben ik allang opgestaan, en als ze dan toch kunnen zitten zijn ze vaak toch eigenlijk wel blij.

edit: ik heb trouwens ook zo vaak dat ik op een 2zits plekje neer plof en mn tas op de stoel naast me laat staan..
vervolgens ben ik zo diep in gedachten verzonken dat ik t dan niet doorheb als er iemand naast me wil gaan zitten.
ik hou dan natuurlijk niet expres die zitplaats bezet, maar heb het gewoon niet door. als ik zo in gedachten verzonken ben kan er echt vanalles gebeuren, maar ik heb echt niets door dan.
als mensen dan gewoon even vragen of ze mogen zitten (idd, ipv gewoon op je tas neer ploffen en je geergerd aankijken) dan is dat natuurlijk nooit een probleem
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 19-05-09 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 14:50

@zwitsal, ik wou er zeker wel wat van zeggen, maar omdat die jongen al doorliep en ergens anders ging zitten deed ik het niet. Maar ik keek egt met open mond toe... net als die vrouw die was opgestaan. En wb die jongen met krukken, bij hem hetzelfde verhaal, ging ook gewoon ergens anders zitten. Maar blijf het respectloos vinden dat mensen gewoon niet automatisch hun plek afstaan aan mensen waar je het meteen al aan kan zien. het zijn niet voor niets invalide plaatsen. en mocht je gewoon niet lang kunnen staan, wat ik ook niet prettig vind voor mijn rug, of ergens anders zitten, of op de invalide plaats, maar dus niet daar zitten als je "normaal" bent

happyfever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:04

Zwijg me ervan van die mensen!
Ik wens dan heel hard dat zij ook een keertje met krukken de bus of trein op moeten...
Ikzelf sta altijd men plaats af, ook al is het geen invalideplaats maar als ik iemand zie die invalide/minder te been is e.d dan sta ik altijd men plaats af, ik weet goe genoeg hoe het voelt om recht te blijven staan met krukken op een bus/trein en jammergenoeg ook hoe het is om om te vallen met een pas geopereerde voet/knie/scheenbeen. Heb nl al meerdere operaties ondergaan aan men benen. Een keertje ben ik gevallen en moest terug onder het mes :( Men schroef was door men vel geschoten, plezant is anders. Ik ben heel verlegen, maar nu ga ik toch wel ferm van men oren maken hoor, als ik een invalide zie en ik niemand zijn plek zie afstaan.
Aaarghh, krijg het ervan van zo'n mensen!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:59

Ik snap niet dat je op een invalideplaats gaat zitten als je "niet lang kunt staan." Begrijp mij niet verkeerd, ik kan ook niet lang staan. Maar invalide plaatsen zijn imo. toch echt voor mensen die slecht ter been zijn, niet goed kunnen lopen of echt na 3 minuten staan door de grond zakken van de pijn. :\

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:34

juline schreef:
mij hoor je verder ook niet hoor, is niet iets waar ik heel de dag mee in me hoofd zit.

en trouwens lotte1990 vindt het belachelijk als het in dit land al zo erg gezakt is kwa solidariteit dat je zelf moet vragen als je met je schooltas en krukken een overvolle bus in moet en dan ook nog een buschaufeur die meteen optrekt zelf moet smeken om een plekje.

en helaas gebeurd het me alleen bij schoollieren.
andere momenten is iedereen heel behulpzaam. alleen de ochtenden en eind middagen zijn een hel in de bus

Ach kom, vragen ga je niet dood aan zeg. Zoals al eerder gezegd, wie weet heeft de persoon die al zit ook wel iets waardoor staan lastig is. Dan had je dat gewoon te horen gekregen als je er naar had gevraagd, dan had niemand zich boos hoeven maken en was de wereld weer een stuk minder chagrijnig..

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:20

Ik ga nooit met de bus dus heb altijd een zit plaatsje in me auto ;)

Maar vroeger toen ik nog wel met de bus ging...ja heel aso maar ging bewust achterin zitte om niet te hoeven op staan. Oude mensjes lopen toch nooit door na achteren haha

Heb ooit me enkel gebroken en moest toch met alle geweld na de stad om te winkelen en ging dus met de bus. Toen wilde een oudere dame voor me opstaan. vond dat erg lief al heb ik er geen gebruik van gemaakt.