Als je er niet meer bent...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Re: Als je er niet meer bent...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:05

Ik heb alles ook op papier gezet, heb zelfs voor mijn kinderen brieven geschreven voor iedere verjaardag tot hun 30ste en voor alle belangrijke gebeurtenissen (trouwen, eerste kindje, tweede kindje etc, diploma, 18de verjaardag etc etc) en dit ligt bij de notaris.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:07

ik heb het er met mijn mannetje over gehad en daaruit bleek dat ik wel wensen kan hebben maar hij doet er waarschijnlijk niets aan.
Nadat hij even verdrietug is geweest probeert ie op zo;n goedkoop mogelijke manier van mij af te komen om zo veel geld over te houden.
Aan de ene kant beetje cru maar aan de andere kant, ik merk er niets meer van en wil hem toch nog zo gelukkig mogelijk achterlaten.
Als ik tijdens mijn reïncarnatie terug komt als mug zuig ik hem leeg...
Verder hou ik wel van hem hoor :D :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:09

We hebben het er wel over gehad, standaard zaken als begraven of cremeren etc zijn besproken. Details heb ik niet op papier staan, maar gaat binnenkort wel gebeuren. Veel mensen veel te jong en onverwacht verloren en mocht t mij gebeuren wil ik dat de nabestaanden ongeveer weten hoe en wat. Vooral ook qua op de hoogte brengen van vrienden enz. Veel mensen in het buitenland, dus lijstje met telefoonnrs, inlog gegevens van mn mail, welke mensen een bericht te sturen, dat soort dingen..
Kijk, de uiteindelijke uitvaart is wat mij betreft toch vooral voor de nabestaanden, dus dat mogen ze zelf invullen, maar mn ma wil wel ongeveer weten hoe ik t zie.
En omgekeerd ook, zoals de ts zegt, het is raar om over na te denken, maar voor nabestaanden kan t wel veel rust geven als t moment ineens daar is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:11

Ik vind het eigenlijk vooral belangrijk dat nabestaanden een goed geval bij mijn uitvaart hebben. Dus hoe ze het willen inkleden, kunnen zij dan beter beslissen dan ikzelf, zij gaan verder met de herinneringen.

Wel heb ik een briefje in mijn portemonnee zitten, met nummers die ik heel erg mooi vind voor een begrafenis, maar dat is eigenlijk het enige.

Ik kan moeilijk gaan neerschrijven dat ik graag wil dat persoon X of Y een mooie toespraak gaat houden, als die persoon daar zelf niets voor voelt, toch?

Mensen die iets willen zeggen, moeten daar zelf mee komen. En welke bloemen mensen willen geven, moeten ze ook zelf weten, vind ik.

@ Noukie: mensen op de hoogte brengen, dat vind ik inderdaad wel slim om vast te leggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:37

Ik heb wel een testament maar daar staat alleen mijn dochtertje in beschreven. En als ik er niet meer ben is alles voor haar.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:54

Goh, zat hier vandaag aan te denken en ook of er nog andere mensen erover dachten.
Ik wil het zelf ook op papier gaan zetten, maar dat wil ik al een paar jaar ofzo.
Vind het aan de ene kant wel handig en slim voor de nabestaande, maar aan de andere kant vind ik het ook wel een eng idee :o

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:58

Ik wil gecremeerd worden en verder moeten mijn ouders zelf maar beslissen hoe ze alles willen, ik weet er toch niet meer van en het is hun manie rom afscheid van mij te nemen.
En het maakt me ook werkelijk niet uit hoe dat gebeurd, dit weten ze ook.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:13

Door ervaringen heb ik er ook al jong over nagedacht. Ik ben nu 23, woon niet thuis, maar heb niets over mijn begrafenis op papier staan. Wat bij mij als persoon, mijn ideëen, gekkigheid, dromen en idealen zou passen - zou niet bij mijn familie passen. Ik vind het voor mezelf niet belangrijk hoe mijn afscheid is, hun idee vind ik ook mooi - maar voor hén vind ik het doorslaggevend. Dat mogen zij doen op de manier die hen troost biedt.. :)
Ik heb wel al jaren een afscheidsbrief op mijn laptop staan die ik soms bijwerk. En verder heb ik veel, heel veel aan teksten over 't leven en andere zaken staan, dat zal vast wel iets vertellen :)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:15

ik heb alles op papier gezet en ligt veilig in de kluis. mijn vriend heeft nog niks ingevuld. ik vind het wel belangrijk, je kan er idd zo maar niet meer zijn.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:18

Tsja ik ben dan wel net 18, maar de begrafenisondernemer kwam gelijk langs, mijn ouders weten nu wel een beetje wat ik zou willen. En mijn broertje weet waar hij het lijstje met liedjes kan vinden als het toch nog binnenkort zeg maar zou gebeuren O:)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:25

Nee, mijn nabestaanden mogen dat zelf verzinnen. Ik heb er toch niks meer aan, een uitvaart is mijns inziens puur voor de gemoedsrust van de nabestaanden, niet voor mij. Het enige wat ik graag zou zien is dat ik begraven werd... maar aan de andere kant, daar leg je dan ook weer een verplichting mee op. Dat weten ze wel, dat ik dat fijner zou vinden. Maar goed, zoals ik al zei, je merkt er toch niks van, dus ze doen maar wat zij fijn vinden :D