Geen echte vriendinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:16

Geloof me, over het algemeen hebben we allemaal tientallen oppervlakkige vrienden en 1 of 2 goede vrienden.
Althans in de grote mensen wereld zeg maar :P

Nu zijn er mensen waarvan het lijkt alsof ze hordes vrienden om zich heen hebben, ik geloof daar niet zo in.

Misschien kun je je aanmelden bij een vereniging waar je wel leeftijdsgenootjes ontmoet?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:16

TS geeft wel aan dat ze een van de 3 meisjes die ze uit haar klas kent wel aardig vind. Je zou haar toch beter kunnen leren kennen door haar wél eens gewoon op te bellen om een filmpje te kijken o.i.d? Als je niks onderneemt om actief vriendinnen te maken schiet het sowieso niet op toch? Wie weet denkt dat betreffende meisje hetzelfde en zitten jullie op elkaar te "wachten".........

_Inga

Re: Geen echte vriendinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:22

Wie zegt dat ik dat niet doe, gedaan heb?!
Juist wel, maar het klikt gewoon niet zo erg dat ik denk ja wat een goede vriendin.

@ Mika, die oppervlakkige vrienden; ja daar heb ik ook genoeg van, maar juist die GOEDE vrienden mis ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:24

Geen bergen verzetten voor een vriendschap die toch niet werkt!
Nooit aan beginnen!

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:26

_Inga schreef:
@ Mika, die oppervlakkige vrienden; ja daar heb ik ook genoeg van, maar juist die GOEDE vrienden mis ik.

Dat snap ik, alleen kan ik je los van verenigingen etc geen pasklare handleiding aanbieden :(:)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:26

_Inga schreef:
Wie zegt dat ik dat niet doe, gedaan heb?!.

Sorry, het hoor was maar een ideetje. Ik las in elk geval nergens dat je dat al had hebt geprobeerd maar misschien heb ik niet goed gekeken.....
Misschien zou je lid kunnen worden van een vereniging waar je interesse ligt, dan ontmoet je i.i.g. mensen met dezelfde interesses, maar dat wordt al een paar keer gezegd in dit topic.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:31

Juist, ja. Maar dan lees je toch ook dat ik gemeld heb dat ik dat toch al doe. Ben jarenlang lid geweest van een manege, maar mijn leeftijdscategorie is daar compleet verdwenen. En ik voetbal nu. Verder liggen mijn interesses bij computers, zijn maar weinig meisjes, op mijn klasgenoten na, die dit leuk vinden.

Maar ik ben ook van mening dat dezelfde interesses hebben niet echt helpt bij een goede vriendschap, raakvlakken wel.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:33

Heel herkenbaar!

Ik heb heel gezellige collega's, maar niet waarmee ik zomaar even de stad in zou gaan.
Ik heb wel een groepje vriendinnen, maar daar ben ik weer niet zo close mee dat ik ze
te pas en te onpas op zou gaan bellen.
Verder zijn mn vriend en ik wel bevriend met andere stellen, maar daar spreek je toch
sneller mee af als stellen, met zn 4en dan.

Echt 1 goede vriendin die heb ik niet.
Verder ben ik niet zo'n groepsmens, dus sluit me ook niet makkelijk aan bij al bestaande
vriendengroepen.

Maar echt heel erg missen doe ik het ook weer niet, ben heel erg gelukkig met het leven
dat ik heb, genoeg sociale contacten.
En wie weet komt die ene goede vriendin nog wel eens vorobij..