Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:47

Ik zou er dus echt niet eens over nadenken om een vreemde in mijn bed te laten :=
M'n kamer is het enige plekje dat echt van mij is en daar heeft dan ook echt niemand iets te zoeken, behalve mijn moeder voor de was te brengen ;)

Ik vind dat je ouders hier dan ook wel begrip voor mogen opbrengen... Hier thuis weten ze ook dat ze zoiets niet eens hoeven te vragen en dat respecteren ze gelukkig ook.

Kan dat vrouwtje dan geen luchtmatras meebrengen oid?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:48

Ik zou dit ook echt niet grappig vinden, mijn kamer is voor mij echt iets persoonlijks evanls mijn bed, spulletjes..
Okal zou ik mijn bed erna wassen het lijkt me gewoon niet fijn..

KiWiKo

Re: Moeder leent mijn bed zomaar uit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:54

heel even voor de duidelijkheid :)

In Huize [***].... is het moeders die bepaald :) :)

en in Huize [***] is pas iets van jou als je het zelf betaald (heb) :)

Dus als er huur word betaald voor de kamer en je hebt zelf je bed betaald, dan kan je zeggen dat het van jou is........ en dan kan je eisen stellen :) :)

zo niet dan is het nog altijd van de ouders :) en dan moet je blij zijn dat je daarvan gebruik mag maken van je ouders, en dat ze zo lief zijn om een bed voor je te kopen :)

Ik ben misschien een hele lastige moeder :) :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:56

Maar wel duidelijk in ieder geval ;) Das al heel wat tegenwoordig :D

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:56

Mijn moeder moest het eens flikker een wild vreemden in me bed laten slapen *D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:58

gastvrijheid noem je dat he??

al zou er een zwerver in moeten liggen en zou ik een nieuw matras moeten kopen.....als iemand mijn bed nodig heeft dan sta ik die graag af.

vroeger toen ik ngo eens tuk jonger was moest ik er ook niet aan denken bah iemand anders in mijn bed?
blegh straks stinkt het helemaal ofzo.
maar als je wat ouder word dan word je makkelijker en dan sta je je bed graag af voor een ander. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:59

Marije112 schreef:
KiWiKo schreef:
heel even voor de duidelijkheid :)

In Huize [***].... is het moeders die bepaald :) :)

en in Huize [***] is pas iets van jou als je het zelf betaald (heb) :)

Dus als er huur word betaald voor de kamer en je hebt zelf je bed betaald, dan kan je zeggen dat het van jou is........ en dan kan je eisen stellen :) :)

zo niet dan is het nog altijd van de ouders :) en dan moet je blij zijn dat je daarvan gebruik mag maken van je ouders, en dat ze zo lief zijn om een bed voor je te kopen :)

Ik ben misschien een hele lastige moeder :) :)

Ik zou inderdaad, als ik dit zo hoor, niet jou kind willen zijn :o.
Dus jou kinderen hebben ook niks in te brengen, en jij hebt ten alle tijden het laatste woord, en doet altijd wat je zelf wilt, omdat jij moeder bent in Huize [***]? :o

Yep, puntje bij paaltje wel :) :) En ik zeg nergens dat ik doe wat IK wil........ ik zeg dat ik vind dat mijn kind respect mag hebben voor de dingen die ik voor haar koop.

Ik ben thuis inderdaad degene die beslist, PUNT :) verder heb je als kind alle vrijheid hoor :) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:01

Das de ouderwetse opvoeding Kiwiko, krijg je wel hele brave kindjes van. ;) Mijn ouders zijn anders (gelukkig, sorry) en ach ik ben dr ook niet slechter op geworden. Mijn ouders leven vanuit het idee: Wij wilden kinderen en die kinderen krijgen van ons een kamer etc. wat ze hun eigen mogen noemen en waar wij in principe niks te zoeken hebben. En ik vind dat heel fijn. :)

Ik zou m'n bed trouwens wel afstaan hoor, ben niet vies van andere mensen. Maar dan zou ik wel graag willen dat mijn moeder dat even besprak, en zo denkt m'n moeder dr ook over (is nl wel eens voorgevallen zoiets). :)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:03

Juul schreef:
Das de ouderwetse opvoeding Kiwiko, krijg je wel hele brave kindjes van. ;) Mijn ouders zijn anders (gelukkig, sorry) en ach ik ben dr ook niet slechter op geworden. Mijn ouders leven vanuit het idee: Wij wilden kinderen en die kinderen krijgen van ons een kamer etc. wat ze hun eigen mogen noemen en waar wij in principe niks te zoeken hebben. En ik vind dat heel fijn. :)

Ik zou m'n bed trouwens wel afstaan hoor, ben niet vies van andere mensen. Maar dan zou ik wel graag willen dat mijn moeder dat even besprak, en zo denkt m'n moeder dr ook over (is nl wel eens voorgevallen zoiets). :)

Ja precies hetzelfde..

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 16:04

ellepel schreef:
gastvrijheid noem je dat he??

al zou er een zwerver in moeten liggen en zou ik een nieuw matras moeten kopen.....als iemand mijn bed nodig heeft dan sta ik die graag af.

vroeger toen ik ngo eens tuk jonger was moest ik er ook niet aan denken bah iemand anders in mijn bed?
blegh straks stinkt het helemaal ofzo.
maar als je wat ouder word dan word je makkelijker en dan sta je je bed graag af voor een ander. :D

't Gaat me er niet om dat het misschien gaat stinken, of dat ze 's nachts scheetjes laat in mijn bed, of met haar mond open slaapt en mijn kussen onderkwijlt, het gaat mij om het principe. Ik zou 't ook niet onwijs tof vinden al zou mijn moeder zeggen ga maar op een luchtbedje in Marije's kamer liggen...

KiWiKo, dan denk ik niet dat onze situatie te vergelijken is :). Bij ons mag iedereen meebeslissen. Overigens heb ik ook wel respect voor m'n ouders, en voor de dingen die ze kopen, maar zij mogen ook best met mij meedenken dat ik 't niet fijn vind dat er andere in mijn priveruimtetje komen.

Overigens moet ik het over m'n moeder hebben, mijn vader en broer zouden het ook niet doen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:06

Ik ben wat ouderwets inderdaad :D :D

En Sanne haar kamer is ook Sanne haar kamer hoor :) het enige wat ik daar te zoeken heb is de vuile was :)

maar als ik zou zeggen tegen Sanne dat ik haar kamer een nachtje uit zou lenen aan een vriendin van mij..... is er geen haar op haar hoofd die er aan zou denken om daar boos om te worden :) :)

want Sanne begrijpt heel goed, dat dit dan zo even moet, en dat het niet anders is...... en gewoon omdat ze dat mij gunt :) :)

zou ze wel een probleem maken, mag ze van mij een nachtje in de schuur slapen....... zodat ze misschien weer waardeerd dat ik me de tandjes werk om ook die kamer van haar te kunnen betalen ;)

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:06

KiWiKo ik vind eigenlijk wel dat je een beetje minderwaardig ( klinkt misschien wat bot, maar kan het juiste woord er niet voor vinden ) op ons kinderen kijkt.
Dus jij beslist alles ook waar je kinderen het totaal niet mee eens zijn?
Nou gelukkig doet mijn moeder me dat niet aan, en merk ik nu dat ik het ontzettend met haar getroffen heb. :D ( Ik bedoel overigens niet dat jij een slechte moeder bent, mocht het zo over komen. ) :)
Laatst bijgewerkt door AdelineL op 16-05-09 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:08

Ik zou het ook niet willen hoor dus ik begrijp je best ts. Mijn kamer is mijn plekje met mijn gedachtes,geheimen en herinneringen. Was het nu iemand die ik ken zou ik er over na denken. Maar als ik iemand niet ken doe ik het niet punt uit. Ik ben erg genoeg daarover drama te gaan maken hoor :+

Ts heb je al besloten wat je gaat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:08

KiWiKo schreef:

En Sanne haar kamer is ook Sanne haar kamer hoor :) het enige wat ik daar te zoeken heb is de vuile was :)

maar als ik zou zeggen tegen Sanne dat ik haar kamer een nachtje uit zou lenen aan een vriendin van mij..... is er geen haar op haar hoofd die er aan zou denken om daar boos om te worden :) :)

want Sanne begrijpt heel goed, dat dit dan zo even moet, en dat het niet anders is...... en gewoon omdat ze dat mij gunt :) :)

zou ze wel een probleem maken, mag ze van mij een nachtje in de schuur slapen....... zodat ze misschien weer waardeerd dat ik me de tandjes werk om ook die kamer van haar te kunnen betalen ;)

Dat snap ik idd, en dat heb ik ook wel van mijn ouders geleerd. Maar wel in overleg, dus. En dan leen ik ook heus me bed wel uit, graag zelfs als ik mams daar een plezier mee doe. :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:11

AdelineL schreef:
Kiwiko ik vind eigenlijk wel dat je een beetje minderwaardig ( klinkt misschien wat bot, maar kan het juiste woord er niet voor vinden ) op ons kinderen kijkt.
Nou gelukkig doet mijn moeder me dat niet aan, en merk ik nu dat ik het ontzettend met haar getroffen heb. :D ( Ik bedoel overigens niet dat jij een slechte moeder bent, mocht het zo over komen. ) :)

Ik ben het helemaal met Kiwiko eens. Wat een flauwekul zeg, als je spreekt over een moeder die je iets 'aandoet'.
Kinderen van tegenwoordig denken dat ze helemaal geen plichten hebben, alleen maar rechten.

Ik zou het net zo doen als moeder hoor, geen gezeur. Als je gasten krijgt, geef je die een goed bed, ookal moet je zelf dan even inschikken. Dat heet gastvrijheid. Het lijkt me heel juist om dat je kinderen te leren.

(en natuurlijk zou ik voor en na de logeerpartij het bed afhalen en verschonen, maar dat spreekt toch voor zich?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:15

AdelineL schreef:
KiWiKo ik vind eigenlijk wel dat je een beetje minderwaardig ( klinkt misschien wat bot, maar kan het juiste woord er niet voor vinden ) op ons kinderen kijkt.

Ja....... uiteindelijk kan ik een beslissing maken waar Sanne het helemaal niet mee eens is..... dat klopt, daar ben ik moeder voor :) :)

ik ben geen vriendje, ik ben moeder :)

Er is heel veel ruimte voor inbreng, maar uiteindelijk bepaal ik :)

Ik bedoel het niet minderwaardig, helemaal niet........ maar ik geef alleen een moedersperspectief mee aan dit topic :) En het is gewoon een feit dat moeders heel anders denken dan tienerdochters :D :D :D en das ook niet erg....... ik geef alleen mijn inbreng als moeder :) :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:16

Kiwiko, ik wou dat er meer moeders zoals jij waren, vooral bij mijn buren :D

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:19

beantsje schreef:
AdelineL schreef:
Kiwiko ik vind eigenlijk wel dat je een beetje minderwaardig ( klinkt misschien wat bot, maar kan het juiste woord er niet voor vinden ) op ons kinderen kijkt.

Ik ben het helemaal met Kiwiko eens. Wat een flauwekul zeg, als je spreekt over een moeder die je iets 'aandoet'.
Kinderen van tegenwoordig denken dat ze helemaal geen plichten hebben, alleen maar rechten.

Ik zou het net zo doen als moeder hoor, geen gezeur. Als je gasten krijgt, geef je die een goed bed, ookal moet je zelf dan even inschikken. Dat heet gastvrijheid. Het lijkt me heel juist om dat je kinderen te leren.

(en natuurlijk zou ik voor en na de logeerpartij het bed afhalen en verschonen, maar dat spreekt toch voor zich?)

Nou ik vind het te gek voor woorden dat je je bed maar even uit moet lenen voor een vreemde vrouw.
Het is joun bed, hebben je ouder speciaal voor jou gekocht, jij slaapt daar altijd in. En dan opeens komt er iemand logeren die je geen eens kent, en moet je maar ophoepelen naar je vriend omdat zij persé op joun bed moet slapen.

Gelukkig zou mijn moeder mijn dat never nooit vragen, en als ze dat wel zou doen zou ik dat zeker heel erg belachelijk vinden.
Een bed vind ik eigenlijk wel iets persoonlijks, en ik vind het dan gewoon geen fijn idee dat er een vreemde vrouw in mijn bed zou slapen.

En tevens staat mijn bed op mijn kamer met mijn spulletjes, waar ik grotendeels zelf voor gewerkt heb.
Zou er ook niet aan moeten denken dat een vreemde vrouw die wellicht in mijn spullen zou kunnen snuffelen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 16:20

KiWiKo schreef:

Even voor de duidelijkheid, 't gaat hier niet om een vriendin van m'n moeder, het gaat om een oud klasgenoot (wat vroeger ook geen vriendinnetje van m'n moeder was).
Overigens zou ik geeneens meer 'nee' durven zeggen als ik Sanne had geweest :).

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:21

Ik vind het ook een beetje kinderachtig om er zo'n punt van te maken. Vooral omdat je moeder het je een paar weken vantevoren al meedeelt. En dan ook nog eens voor 1 nachtje. Wees blij dat je zo'n gastvrije moeder hebt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:25

AdelineL schreef:
Nou ik vind het te gek voor woorden dat je je bed maar even uit moet lenen voor een vreemde vrouw.
Het is joun bed, hebben je ouder speciaal voor jou gekocht, jij slaapt daar altijd in. En dan opeens komt er iemand logeren die je geen eens kent, en moet je maar ophoepelen naar je vriend omdat zij persé op joun bed moet slapen.

Gelukkig zou mijn moeder mijn dat never nooit vragen, en als ze dat wel zou doen zou ik dat zeker heel erg belachelijk vinden.
Een bed vind ik eigenlijk wel iets persoonlijks, en ik vind het dan gewoon geen fijn idee dat er een vreemde vrouw in mijn bed zou slapen.

En tevens staat mijn bed op mijn kamer met mijn spulletjes, waar ik grotendeels zelf voor gewerkt heb.
Zou er ook niet aan moeten denken dat een vreemde vrouw die wellicht in mijn spullen zou kunnen snuffelen.

Allereerst hebben jouw ouders dat bed betaald, en niet jij.
Ten tweede kan je je kamer van tevoren opruimen (dat zou ik zelfs eisen) en als je dat nodig vindt, persoonlijke spullen even in een kast met slot leggen.
Ten derde baal ik ervan dat pubers alleen aan zichzelf denken. Wat moet je moeder dan zeggen? Slaap maar in een hotel voor een belachelijke prijs? Kom nou toch...denk eens aan een ander.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:25

Sanne weet dat dit in dat soort situaties ook niet een handige zet is :)

Misschien omdat ik wat meer geleefd heb snap ik het drama niet :) :) Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als iemand in jouw kamer slaapt, maar geloof me....... een vrouw die bij je moeder op school heeft gezeten is niet geintresseert in wat jij op de muur hebt hangen :D :D of in je laadjes hebt zitten......

die twee gaan een bos bouwen met zn tweeen, herinneringen ophalen en de wereld verbeteren....... waarna ze naar bed gaan en geen notie meer hebben hoe die kamer er nu eigenlijk uitziet :) :)

ergens kan ik me wel voorstellen dat je het als een inbreuk op je privacy ziet....... maar helaas heb je pas echte privacy in je enigste eigenste huisje met je enigste eigenste spulletjes

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:26

Ik snap je punt..
Mij zou mn bed eigenlijk geen moer uit maken, Zolang ze me matras niet vol pist vind ik het prima, Als mn moeder het wel in overleg met mij doet.

Een vreemde in mijn kamer daarin tegen moet ik niet.
Dan gooien ze dan bed maar op een andere kamer of in de overloop maar een vreemde slaapt niet in mijn kamer, Mijn spullen , Mijn administratie en mijn persoonlijke bezittingen, Tevens liggen dr dingen zoals dagboeken en gedichten en ik wil niet dat iemand daar in loopt te snuffelen.

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:28

DDW1190 schreef:
als je in een hotel slaapt, weet je niet wie er van te voren heeft geslapen :+
en nu weet je het wel!
het staat nu al vast dus had ik gewoon alles even lekker gewassen als je het zo vies vind!

HAHAH nee dat wil ik ook absoluút niet weten ! :oo

Maar idd, hebben jullie geen reserve matras ? stop die er anders in, en anders nieuwe matras hoes en dekbed ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:29

SamSter schreef:
Ik snap je punt..
Mij zou mn bed eigenlijk geen moer uit maken, Zolang ze me matras niet vol pist vind ik het prima, Als mn moeder het wel in overleg met mij doet.

Een vreemde in mijn kamer daarin tegen moet ik niet.
Dan gooien ze dan bed maar op een andere kamer of in de overloop maar een vreemde slaapt niet in mijn kamer, Mijn spullen , Mijn administratie en mijn persoonlijke bezittingen, Tevens liggen dr dingen zoals dagboeken en gedichten en ik wil niet dat iemand daar in loopt te snuffelen.

...en hoeveel werk zou het nou zijn om éven je administratie, gedichten en dagboeken op te bergen?

Zo'n gast gaat echt niet in kasten lopen snuffelen hoor!