Sonja schreef:Ik kan met allebei rijden, maar heb toch absolute voorkeur voor schakelen.
Hier nog 1, heerlijk als je zelf kan bepalen in welke versnelling (en wanneer) je gaat. Bij een automaat ga ik me dus ook 'vervelen'.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
mariska32 schreef:cassidy@ ik dacht dat je een automaat ook gewoon kon slepen hoor in een bepaalde stand.....
[maar ben ook niet helemaal zeker]
Alhoewel een automaat veel zuiniger is toch?
Oamaru schreef:In Nieuw Zeeland rijdt vrijwel iedereen al automaat en in Amerika ook. Het handschakelen zit er hier gewoon in, veel sportiever en je hebt het gevoel dat je meer controle hebt.Alhoewel een automaat veel zuiniger is toch?

.
.
. Kost je alleen wel wat meer benzine. 
Als hobby vind ik het schakelen maar beperkt, dan zet ik liever een leuk muziekje op en zing mee. Ik snap dat argument nooit helemaal. Vooral omdat schakelen meestal moet op kruispunten en in de file, momenten die al voldoende hebben dat de aandacht vraagt. Lange rechte stukken weg kunnen wel saai zijn, maar wat heb je daar nou te schakelen?
Draaikolk schreef:Oamaru schreef:In Nieuw Zeeland rijdt vrijwel iedereen al automaat en in Amerika ook. Het handschakelen zit er hier gewoon in, veel sportiever en je hebt het gevoel dat je meer controle hebt.Alhoewel een automaat veel zuiniger is toch?
Nope automaat is juist niet zuinig
Ik vind een schakelauto eerlijk gezegd prettiger dan een automaat, vraag me niet waarom.
Een automaat is alleen prettig in de file, maar meer ook niet![]()
Je hebt ook nog eens een beperkte keuze bij aanschaf, tenzij je een dikke knip hebt, dan kan alles natuurlijk![]()
Wil je een leuk autotje om mee te beginnen, dan heb je veel meer keuze in schakelauto's en automaat is gewoon niet zuinig in brandstof.
Mijn vriend is een echte automaat-fan, mij maakt het weinig uit. Ik heb zowel schakelauto's als automaten gereden en kan met beide prima overweg. Ik begrijp trouwens net als Shadow, niet wat er nu zo 'sportief' is aan schakelen. Een dommere bezigheid kan ik zo gauw even niet bedenken
Maar het werkt, en daar gaat het om.
) en het houd je bij het verkeer.
roylinde schreef:schakelen is zuiniger (altans met een goede bestuurder) en het houd je bij het verkeer.