Hoeveel geven voor trouwfeest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel geef jij voor een trouwfeest?

0-15 euro
2 (4%)
15-30 euro
13 (27%)
30-50 euro
27 (57%)
meer
5 (10%)

Totaal aantal stemmen: 47

Belsje

Re: Hoeveel geven voor trouwfeest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:52

Vriendinnetje van me is ondertuss wel al even geleden getrouwd, ik was haar getuige maar ik studeerde nog ... Dus ik zat krapjes bij kas. En het was dan nog een uberpoepsjiek feestje inclusief sleepover in een kasteel enz ... Heb toen samen met mijn "date" haha ervoor gekozen haar de inhoud van een barkast cadeau te doen en geen geld. Leuk ingepakt briefje erbij en enkel een setje leonardo glazen gekocht die dan iets duurder waren ... Was leuk, zij tevreden, ik moest me niet helemaal schuldig voelen omdat het niet zoveel qua bedrag was ...

Tegenwoordig als werkende mens varieert het tussen de 20 en 50 à 75 euro per kop. Afhankelijk voor wie en wat :). Naaste familie die ik leuk vind mag wel wat meer krijgen vind ik zelf :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:48

poes schreef:
Neen ik vind niet dat het moet, en ik vind het flinke bedragen, maar het is ook niet dat ik elke maand gigantisch moet zitten rekenen om uit te komen. Ik wil gewoon een eerlijk bedrag geven.

Je hoort ook vaak mensen die een lege envelop geven en zo, zal vaak wel zijn omdat ze niet kunnen iets geven, das ook sneu e.

Dat vind ik ook niet kunnen.
Het gaat er ook om dat je aanwezig bent voor het bruidspaar.
En als je echt krap bij kas zit dan is een bloemetje (hoeft echt geen dure bos te zijn) en een kaartje al een mooi gebaar.
Maar een lege enveloppe............. :n :n :n

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:11

Mijn broer is in maart getrouwd en wij hebben 50 euro p.p. gegeven.
Maar de vrijgezellenavond hebben mijn vriend en ik ook al voor een groot stuk georganiseerd en betaald (drank bij mij thuis op mijn rekening) en ook met de voorbereidingen van de trouw hebben wij veel geholpen.
M'n broer zei toen dat wij niets meer hoefden te geven, maar dat doe je dan ook weer niet...

Beetje afhankelijk van de relatie zou ik voor een receptie 20-25 p.p. geven en voor een feest met eten erbij 40-50. Waren ook de gangbare sommen als ik het hier zo hoorde.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:17

Toen ik trouwde, hadden we nog guldens. In de envelop zat meestal 50 gulden en bij wat closere 100 gulden. Van de collega's hadden we zelfs een kaart met 10 briefjes van 100, 1000 euro dus. Aangezien guldens nu ongeeer gelijk staan aan euro's denk ik dat 50 euro een veel gebruikt bedrag is. Maar goed, het is natuurlijk aan ieder zelf! Als mijn collega zou trouwen en ik ga alleen naar de receptie, zou ik geen 50 euro doen. Is het een vriendin of familie, zou ik 50 euro doen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 09:46

Je moet geven wat je wilt geven en kunt missen.. Als het bruidspaar door de envelop op de uitnodiging op de kaart uit de kosten wil komen, dan moeten ze maar toegangskaarten gaan verkopen!
Overigens is het, volgens mij, ook nog wel redelijk streekgebonden hoeveel je geeft. Maar ik vind eerlijk gezegd dat mensen soms absurde ideeën hebben.. Vrijgezellenfeesten van 100 euro pp zijn heel normaal, een nieuw setje kleren wordt eigenlijk ook van je verwacht en dan ook nog flink uitpakken met het cadeau/de envelop. Terwijl het er naar mijn idee om gaat dat de mensen er voor jou zijn, soms een vrije dag hebben genomen en de moeite hebben genomen om te komen. Daar kan geen enkel geldbedrag tegenop!

En ja, ik ken werkelijk stellen die 's nachts enveloppen gingen tellen en 's ochtends al zwaar beledigd met het thuisfront aan de telefoon hingen omdat ze vonden dat ze van sommige mensen te weinig hadden gekregen.. Bedroevend!
Overigens vind ik ook dat je niet mag stellen dat je blijkbaar te veel hebt gegeven, omdat jij het feestje niet leuk vond. Dan ben je dus blijkbaar niet voor het bruidspaar gegaan...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 16:56

ik heb nog niet zo lang geleden een bruiloft gehad van een hele goede vriendin van mij.

ik heb toen ook indd overal rond gevraagd.

ik heb gezegd, dat ik alleen uitgenodigd was en voor de hele dag.

toen heb ik 40 euro gedaan.

als mijn vriend meegeweest was, had ik wss wel 100 euro gedaan.
maar alleen kon ik niet zoveel missen.

heb al niet zoveel geld.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:51

Je kunt wel een lege enveloppe geven maar wees dan ook niet zo kinderachtig en zet er dan wel je naam op. Als mensen veel geven willen ze het ook weten en laat het dan ook weten als je minder geeft of helemaal niks.
Aan de andere kant is het zo, zij geven een feest en die hoef jij niet te betalen.
Wij zetten altijd onze naam op de enveloppe.
Als je je geen bruiloft kunt veroorloven dan hou je toch een klein feestje.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 23:41

Ik heb ook ooit een jong koppel geweten die gewoon 10 euro inkom vroeg en na een bapaald uur was de drank betalend, maar die aanvaardden daarnaast dus helemaal geen cadeautjes. Ze wouden gewoon een leuk feest met alle mensen. Dat was echt een succes :j

We gaan voor een 35 euro pp gaan denk ik.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 23:53

Ik laat het ervan afhangen hoe close ik met iemand ben en niet van het soort feest. Collega's/kennissen/buren vind ik 20 euro pp prima (feestavond). Naaste familie en goede vrienden gaat dat bedrag flink omhoog. Zeker als je de hele dag uitgenodigd bent.