Koper beschuldigd me van...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne200

Re: Koper beschuldigd me van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:41

Hij kan overgens zelf wel het geld stoneren.....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 12:43

Ok, thnx anne200. Nee het geld kan alleen bij een automatische incasso worden gestorneerd, niet als je het zelf vrijwillig overgemaakt heb. Ik zal het even doorgeven aan haar, aan dat antwoord heeft ze vast veel.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:44

Ik zou er mee overeenstemmen om ze terug te nemen, MITS ze in dezelfde staat zijn als toen jij ze hebt opgestuurd. Als die man ze al 3 weken in huis heeft gehad en ze gedragen heeft kan jij ze ook niet meer verkopen. Misschien zaten ze helemaal niet lekker of kreeg hij er blaren van, weet jij veel. Had hij maar eerder actie moeten ondernemen. Ik zou het hem gewoon duidelijk maken. Als hij gaat dreigen kan jij de politie inschakelen en eventuele rechtsbijstand kan ook helpen. Succes iig!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 19:35

Kreeg een mail van hem dat hij de schoenen terug stuurt want hij heeft het adres toch en hij vroeg of zij zijn rekeningnummer heeft.

Daarna stuurde ik hem email dat ik op dat adres niet zelf woon (dit is ook het geval). Dat hij de schoenen hier mag komen ophalen ergens in de buurt en dat die dan €30,- kan krijgen, maar dit wil die niet want dan moet hij nog bezine betalen.

Daarop kreeg ik weer een email van ik word zo moe van die gezeur. Ik ga andere stappen ondernemen. Je hoort van mij.

Nou zij heeft denk wel meer dan 200 dingen verkocht via mp en nooit problemen gehad.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:01

ze is gek dat ze die 30 euro nog geeft, ze moet gewoon die foto's sturen en zeggen dit is de staat zoals ze verkocht waren, ik neem geen contqact meer op succes met je stappen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:03

naja, prima toch... "je hoort van mij". Ben benieuwd wat ie nu precies gaat doen, maar ik zou het rustig afwachten....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:05

ik krijg wel steeds meer het idee dat ze die foto's toch niet heeft, want ik heb het al meerdere malen gezegd maar ze zit er duidelijk erg mee, als ik die foto's had stond ik duidelijk in me recht en had ik hem dus de foto's gestuurd en verder naar hem gezwaaid..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:09

Ik zou het ook gewoon negeren.
En bewaar het bewijsmateriaal gewoon goed voor het geval dat..
Na een tijdje stoppen ze vanzelf ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:16

Nou, erg apart zeg.. Ik zou hem toch echt in zijn sop gaar laten koken.. Als je na 3 weken pas komt klagen is je recht op teruggave hoe dan ook al verstreken ;) Als ik iets koop van een ander ( ongeacht bedrijf of particulier ) heb ik het recht om het product binnen 8 dagen te retourneren. 3 weken zijn in deze wereld nog steeds geen 8 dagen, dus ik zou er geen aandacht meer aan besteden :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 10:41

Ik zou me er niet te druk om maken. :) Of nouja, natuurlijk doe je dat toch wel, het is gewoon vervelend, zo'n vent. Maar zoals gezegd, hij heeft geen poot om op te staan en echt niet dat de politie op komt draven voor een paar schoenen voor €40. := Zelfs als ze dat zouden doen zou je vriendin gewoon in haar recht staan.

Wel vind ik het niet slim dat ze heeft gezegd wel €30 te willen teruggeven. Zo kom je nooit van die man af..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 15:42

hij heeft haar gisteren een mail en sms ontvangen en daar stond ik dat hij de schoenen opstuurd met barcode dat ze ze dan zelf weer kan verkopen.

Wat moet ze doen, want ze heeft al eerder aangegeven dat ze op het adres wat hij heeft nog geen eens woont en dat ze er niet mee akoord gaat dat hij de schoenen mag komen brengen en anders heeft hij pech.

en dat ze nog foto's heeft van de schoenen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:50

Zij staat in haar recht, de koper had maar onderzoek moeten doen naar wat hij precies kocht.
Zo is het nou eenmaal als je iets via internet koopt.
Ik zou de beste man gewoon negeren!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:32

Ik weet niet of je vriendin van jouw leeftijd is maar anders wordt het maybe even tijd haar ouders in te schakelen en die even te laten reageren, het lijkt nu wel een spelletje aan het worden en dat is niet de bedoeling.

Gewoon 1 duidelijke weet je wat ik ben het gezeur ook zat, hou de schoenen dan hou ik het geld en als je het er niet mee eens bent ga je maar naar de politie, succes ermee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 00:53

Ik zou een laatste duidelijke mail terug sturen.

Dat hij de schoenen best naar dat adres mag op sturen, maar dat hij daar geen steek mee op schiet, omdat ze daar niet woont en hij zijn geld toch niet terug ontvangt. Dat ze hem succes wenst in zijn stappen.

Ik zou gewoon voet bij stuk houden hoor. Dat is gewoon het risico van internet verkoop, als hij het er niet mee eens was, had hij het maar moeten komen halen en passen.

Ik denk persoonlijk eigenlijk dat de schoenen gewoon niet lekker zitten of niet goed passen of zo en het op deze manier probeert af te doen.

Gewoon 1 laatste mail en dan verder negeren.

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 02:40

Het pakket kan ze gewoon weigeren dan krijgt de verzender deze weer retour. Voor de rest zou ik ook een rechtsbijstand inschakelen, ze staat in haar recht en ze moet zich zeker niet laten intimideren.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 03:14

jeetje wat een gel*l om die paar schoenen zeg.
Ze had vanaf het begin gewoon niet moeten reageren op zoiets. Als zij weet dat ze de schoenen 'juist' verkocht heeft,
dan laat hem maar lekker mailen, sms-en of wat dan ook.
Meestal proberen dit soort mensen je hiermee een beetje gek te maken (wat nu dus lukt), zodat je alsnog geld terug geeft ofzo. Maar uiteindelijk weten ze zelf ook wel, dat met de politie dreigen leuk is, maar totaal geen nut heeft, want die doen er toch niks mee.
Kun je dus gewoon zeggen, prima dan wacht ik het politie bezoek wel af!
Laat hem die schoenen lekker op sturen, als hij er zo nodig vanaf moet, maar ik zou absoluut geen geld terug geven.
Verkocht is verkocht, dan moet ie idd maar langs komen om eerst te kijken hoe ze eruit zien, of gewoon niet via internet kopen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 14:26

Die man heeft naar mijn vriendin gestuurd:

haha, op jouw site staat ook dat je de schoenen een 'paar keer gedragen hebt' en 'bijna nieuwe schoenen'!
Ben wel blij dat ik een adres van je heb en je site!
als ik in de buurt ben kom ik misschien nog wel even een koffie drinken.
Check oplichtingssites, daar zul je binnenkort het hele verhaal vinden.
groet

Wat moet ze doen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:31

Hoe oud is je vriendin? Vertel anders dit verhaal aan haar ouders en laat hun helpen.
Dit word zo'n getouwtrekkerij.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:32

gewoon negeren
is echt alleen maar grootspraak
echt laat haar de mailtjes gewoon niet meer openen
en vooral niet meer beantwoorden
er gebeurd echt niks

en dan nog staat zij in der recht en als ie komt is het wel een erg zielig figuur die om een paar schoenen van 30 euro een eind gaat rijden om vervolgens "koffie te drinken"

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 14:34

ze is even oud als ik, 19 dus.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:35

Je vriendin blijft ook reageren op zijn mailtjes. Dit moet ze dus echt NIET doen. Zij staat volledig in haar recht dus die man heeft gewoon pech. Geen geld terugstorten en niet meer reageren.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:09

Nee ze reageerd niet meer op zijn email. Deze niet en die 2 daarvoor ook niet meer. Ook niet op zijn sms.

ze heeft het trouwens met haar vader besproken en die wil dus een email sturen met daarin:

Ik wens op geen enkele manier dat er nog contact gezocht word. Als dit nog 1 keer gebeurd zal ik de politie inlichten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 16:20

Ooh sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen :o

Moet zeggen dat ik dat wel een rare mail zou vinden om te sturen. Ik zou dan nog gewoon 1 keer een heel normale mail versturen waarin duidelijk staat dat de schoenen zijn geleverd zoals ze aangeboden stonden, dat ze de schoenen niet terug neemt en dat hij dus ook het geld niet terugkrijgt. Vervolgens nog met een verzoek niet te mailen of te bellen omdat er toch niet meer op gereageerd zal worden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:42

Ik ga hier ook mee met mistery. Een nette, afsluitende zin en dan nergens meer op reageren.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:51

fjordjes schreef:
Die man heeft naar mijn vriendin gestuurd:

haha, op jouw site staat ook dat je de schoenen een 'paar keer gedragen hebt' en 'bijna nieuwe schoenen'!
Ben wel blij dat ik een adres van je heb en je site!
als ik in de buurt ben kom ik misschien nog wel even een koffie drinken.
Check oplichtingssites, daar zul je binnenkort het hele verhaal vinden.
groet

Wat moet ze doen?

Ze moet de rollen omdraaien, hij licht haar op. Misschien moet ze het ook eens melden bij mp.