Zorgverzekering wil toelichting - verplicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:34

Sylvia schreef:
Niet helemaal juist. Als je gemoedsbezwaard bent, ben je niet verplicht verzekerd :) Gemoedsbezwaard kun je ook zijn vanwege principiële bezwaren tegen verzekeringen. Maar je betaald dan wel een stuk meer belasting en je bent niet zomaar gemoedsbezwaard.

Zelfs voor gemoedsbezwaarden is er een potje gereserveerd bij een zorgverzekering zodat de kosten wel betaald worden. Alleen de premie wordt anders betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:38

Pfff....wat een drama om wat privacy, gooi het dan ook niet op bokt ;)
En dan zijn dit weer de mensen die het hoogst van de toren lopen te blazen dat de premie's zo hoog zijn.
Ga mee met je tijd, tegenwoordig is het heel normaal dat je even wat tekst en uitleg geeft bij een
rekening die ingedient wordt bij het ziekenfonds.
Vrij simpel, zo kunnen ze het eventueel bij de tegenpartij herhalen, en tadaa!! +:)+ Onze premie's in de toekomst weer omlaag kunnen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:39

Anne_GTI schreef:
Sylvia schreef:
Niet helemaal juist. Als je gemoedsbezwaard bent, ben je niet verplicht verzekerd :) Gemoedsbezwaard kun je ook zijn vanwege principiële bezwaren tegen verzekeringen. Maar je betaald dan wel een stuk meer belasting en je bent niet zomaar gemoedsbezwaard.

Zelfs voor gemoedsbezwaarden is er een potje gereserveerd bij een zorgverzekering zodat de kosten wel betaald worden. Alleen de premie wordt anders betaald.

Nee, al het geld wat ze indirect betalen wordt op een spaarrekening gezet, ze krijgen alleen "vergoed" als er nog geld op de rekening staat.
zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaard

daantjuhhh

Re: Zorgverzekering wil toelichting - verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:46

Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij.
Niet in de zorgverzekering, maar in auto's inboedel, reis enz...

Als een klant een schade wil verhalen van bijvoorbeeld een diefstal dan is de klant ook verplicht om zijn medewerking te verlenen.

Hierbij gaat dat inprincipe denk ik net zo.
Jij claimd iets, hun hebben dan ook het recht om te weten waarvoor jij dit claimd en hoe dat ontstaan is.

Daarbij vind jou argument met ja als je niet precies weet waarvoor je beld dan nemen ze zo een antwoord aan wel heel zwak.
Jij kan gewoon opbellen en je vraag stellen.
Volgens mij weet jij namelijk heel goed waarvoor je beld.

Is het verplicht om daar toelichting op te geven ja of nee?
Zo ja, waarom?

Zo onduidelijk lijkt mij die vraag niet.
Daarbij als je het niet geprobeert hebt, moet je ook niet klagen en hier vragen waarom en alle redens van de tafel vegen!!!

Bel ze gewoon op en vraag het gewoon!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:18

Chiqa schreef:
En dan zijn dit weer de mensen die het hoogst van de toren lopen te blazen dat de premie's zo hoog zijn.

Daar heb ik nog nooit iets over gezegd voor zover ik weet :)

Daantjuh: mijn ervaringen met telefonische diensten is gewoon dat ze lang niet altijd de juiste informatie geven. Daarnaast vind ik het niet nodig om de helpdesk te belasten met iets dat misschien ook prima zo beantwoord kan worden.

Mjay: ik wil het niet toelichten omdat ik het niet juist vind dat wij steeds meer de kant van Amerika opgaan, waar de aansprakelijkheidsclaims extreme vormen aannemen, en alles daarom in de meest bizarre regels verpakt wordt ('hond niet in de magnetron stoppen') om die aansprakelijkheid weer te ontduiken. Ik vind dat een hele zorgwekkende ontwikkeling en als medewerking vrijwillig is en ik het dus niet hoef te doen, zou ik dat dus liever laten. Ik heb daar ethische bezwaren tegen.
Maar, ik heb inmiddels begrepen dat het verplicht is, dus dan heb ik niet zoveel keuze en zal ik een toelichting schrijven.

Liezel1

Re: Zorgverzekering wil toelichting - verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:27

Zolang de "redelijkheid en billijkheid" nog als maatstaf wordt genomen in de rechtspraak, zal het met die Amerikaanse taferelen nogal meevallen...
Dit is standaard kost voor verzekeringen, zij willen gewoon weten wat ze uitkeren...... Als er idd een derde bij betrokken is, kan dat wellicht op hen verhaald worden. Daar heb jij verder niets mee te maken, dat zijn afspraken/zaken die tussen maatschappijen onderling worden gemaakt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 08:33

Premiekosten omláág door de (luttele) kosten van een gebroken enkel op een ander te verhalen???? Blijkbaar hebben erg weinig mensen hier te maken gehad met verzekeraars die onkosten op andere verzekeringen gaan verhalen, want geloof me, daarvan gaan de premies dus NIET omlaag. En als het dan om redelijk grote bedragen gaat, oké, prima. Maar in dit geval komen de administratieve en advocaatskosten vele malen hoger uit dan alle kosten van die enkel bij elkaar...... En driemaal raden wie die kosten mogen betalen! Ik kan me persoonlijk dan ook wel voorstellen dat TS wat terughoudend is.

Ikzelf vind het ook geen goede zaak dat voor elk wissewasje gekeken word wie precies aansprakelijk is. Ongelukken gebeuren nou eenmaal, klaar. En voor zoiets onbenulligs als een gebroken enkel moet je in mijn ogen als verzekeraar dan niet moeilijk gaan lopen doen. Ik zou dan ook niet 1, 2, 3 staan te springen om mee te werken aan dit soort dingen. Juist omdat het de kosten niet omlaag werkt, maar omhoog!! En juist omdat we ons af moeten vragen of dat het soort maatschappij is waarin wij willen gaan leven. Want de consequenties ervan zijn groot en zullen uiteindelijk erg ver gaan, tot het moment dat normaal sociaal contact uiteindelijk nauwelijks nog mogelijk is. Is dat wat we willen? Zo nee, dan moeten we een keer een vuist maken tegen de praktijken van vezekeringsmaatschappijen en niet zomaar overal in mee gaan. Maar dat is mijn mening.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 10:17

Ze willen inderdaad weten wat er gebeurd is zodat ze bij bijvoorbeeld een bedrijfsongeval bij de desbetreffende verzekeraar geld kunnen terughalen. No big deal. Mijn vader heeft tijdens zn werk zn enkel gebroken (ging op zn snuit toen ie bij een klant uit de auto stapte, dus onder werktijd) en daarbij vroeg Menzis hetzelfde, wij kregen ook zo'n brief. Heb je verder zelf geen last van hoor, dit is gewoon getouwtrek tussen verzekeraars.

Je premie voor je zorgverzekering gaat echt niet omlaag trouwens.
Ik werk zelf in de autoverzekeringen als schadebehandelaar. Bij je autoverzekering zit je met een bonus-malus die al of niet wordt ingetrokken, bij een verhaalbare schade wordt 'ie niet ingetrokken en gaat je premie niet omhoog de volgende periode. Zorgverzekeringen hebben dat systeem niet.

Daantjuhhh: Is je spelling in de brieven die je naar klanten stuurt iets beter? :+ 'Claimd' 'beld' 'redens'

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 20:57

Hahaha, ik stuur alleen staandaart brieven!!

En als ik een e-mail moet verzenden gaat dat via de " back office".
Ik zeg dan alleen wat er in moet komen te staan.
Ik weet dat mijn nederlands slecht is.

Al let ik daar op mijn werk natuurlijk wel veel beter op! ;)
(daar heb ik dan ook spellingscontrole voor die ik er over heen laat gaan)

Nee, ik hang normaal alleen in de lijn voor de medewerkers van het contact center in Den Haag en de winkel medewerkers!
Als een soort hulp lijn!!
Gelukkig maar