Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:27

tamaramt schreef:
pesten is een verschrikkelijk iets en dat wil niemand natuurlijk
maar als je 12 bent vin ik het echt belachelijk en onnodig dat je zoveel make up draagt en rookt!!
wat vinden je ouders hiervan
je bent pas 12 en nog een kind en je gedraagt je als iemand van 10 jaar ouder
geniet van je jeugd, stop met roken , draag niet zoveel make up en je zult zien dat de mensen al heel anders naar je gaan kijken en met meer respect met je om zullen gaan

Maar het gaat hier niet om de make-up of roken of wat dan ook. Het gaat erom dat ze gepest word, en het is de bedoeling dat daar wat aan gedaan wordt. Want zo kan je natuurlijk niet doorgaan. Dus aan reacties van 'je moet minder make-up gaan dragen' heeft TS weinig.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:28

mistery schreef:
Heb net ook even in je profiel gespiekt en je bent absoluut een mooi meisje!

Vind het een beetje raar dat er mensen zijn die zeggen dat ze het een beetje op haarzelf afroept door haar make-up ed.
Ik vind het zelf ook too much voor een 12 jarige, zeker met het roken er ook nog bij, maar zij vindt het blijkbaar mooi dus dan moet het toch kunnen. Dat is geen vrijbrief voor anderen om te gaan pesten.

Mee eens. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:28

Iris82 schreef:
Weet je, dat soort dingen hebben altijd twee kanten. Van de ene kant heeft niemand het recht andere mensen te pesten, treiteren, terroriseren. Maar van de andere kant zie ik in jouw profiel ook geen 12 jarige. Wat een berg make up, en dan nog roken ook? Ik kan me best voorstellen dat dat reacties oproept bij andere leerlingen. Alleen het zijn natuurlijk geen goede reacties.

Als je er zo mee zit dan zou ik ook zeker naar je mentor gaan. Maar vergeet ook niet in de spiegel te kijken.

Ben ik niet met jou eens. Eingelijk indirect zeg je dus als ik een voorbeeld pak op een bril.

Een meisje draagt een bril omdat die logisch niet zo goed kan zien. Dan zeg jij het is niet te rechtvaardige dat die mensen jou pesten. Maar jij moet ook maar lenzen pakken dan lok je geen pesterijen uit...

Is wel een andere vergelijking, maar het moet niet uit maken of TS gepest word of ze wel of niet rookt. Er hoort gewoon niet gepest te worden. punt

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:30

Als je veel make-up draagt en rookt betekent dat meestal niet dat je gepest word. Maar als je gepest word en je draagt veel make-up en je rookt dan word je er vaak wel mee gepest.
Het slaat nergens op, maar gebeurt wel.

Maar aan het begin van het jaar pestte ze je ook al? Wat was toen precies de reden dan? En wisten ze toen dat je rookte?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:34

pubelia schreef:
Is wel een andere vergelijking, maar het moet niet uit maken of TS gepest word of ze wel of niet rookt. Er hoort gewoon niet gepest te worden. punt

Als je het zo stelt ben ik het ook niet met mezelf eens. :P
Ik ben altijd gepest om mijn bril, ik vond het een hele opluchting om lenzen te hebben.

Maar ik wil wel zeggen: jezelf op die manier gedragen als je zo'n leeftijd hebt, roept gewoon reacties op. Klaar.
En in TS haar geval zijn het verkeerde reacties, is het pesten. Ik ga het gepest NIET goed praten, maar ik kan alleen maar zeggen dat je 'reacties' (hoe dan ook) wel kan verwachten. Daar zijn het scholieren voor.

Als je onzeker bent, kun je je wel verschuilen achter een berg make up en een sigaret, maar meer dan verschuilen niet.
De vraag is of dat iets oplost, en het blijkt nu ook weer dat het dat niet doet.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:36

pubelia schreef:
Iris82 schreef:
Weet je, dat soort dingen hebben altijd twee kanten. Van de ene kant heeft niemand het recht andere mensen te pesten, treiteren, terroriseren. Maar van de andere kant zie ik in jouw profiel ook geen 12 jarige. Wat een berg make up, en dan nog roken ook? Ik kan me best voorstellen dat dat reacties oproept bij andere leerlingen. Alleen het zijn natuurlijk geen goede reacties.

Als je er zo mee zit dan zou ik ook zeker naar je mentor gaan. Maar vergeet ook niet in de spiegel te kijken.

Ben ik niet met jou eens. Eingelijk indirect zeg je dus als ik een voorbeeld pak op een bril.

Een meisje draagt een bril omdat die logisch niet zo goed kan zien. Dan zeg jij het is niet te rechtvaardige dat die mensen jou pesten. Maar jij moet ook maar lenzen pakken dan lok je geen pesterijen uit...

Ben ik het mee eens :j
Veel make-up dragen en roken moet geen reden zijn om te pesten, sowieso moet er niet gepest worden.
Aan dit soort reacties heeft TS inderdaad niets.
En onzeker zijn en daarom gaan roken en alles kan wel kloppen, maar het kan toch ook dat ze dat gewoon mooi vind, dat ze zich zo mooier vind? Ik ken ook genoeg mensen die tien keer zoveel makeup als zij op hebben en die worden toch ook niet gepest? Dus daar gaat het niet perse om ;)
Ik zou ook naar je mentor gaan, en als dat niet helpt, misschien een andere school om helemaal opnieuw te beginnen.
Sterkte :)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:37

zo wat een nare opmerinkingen allemaal hier..

Ik ben zelf gepest vanaf groep 2! tot en met de 1ste!!..
Ik weet mijn pakkie er van..

Maar TS ik zou jou graag het advies geven:
ZOEK HULP!! En ook al staan die wijven jou op te wachten, Als jou mentor het weet let hij er denkik wel op. En zorgt hij er ook voor dat andere leraren daar op letten. maar lopen er dan geen leraren rond in de pauze's?? Want dan moeten hun denkik toch ook wel iets zien?? Of zijn ze blind ofzo!!.. Maar elke school heeft ook vertrouwings personen. Ga gewoon langs want zo kan het niet..

En die opmerkingen over veel make-up en roken BULLSHIT!!!..
Ik werd gepest omdat ik
1: lang haar had
2: een hoog voorhoofd
3: grote ogen
4: als eerste ongesteld werd (11)

Als ze je willen pesten vinden ze altijd wel iets om te pesten!!.. En dan die opmerkingen over make-up en alles laat dat lekker terwege. Ze is hier voor hulp. En niet om afgekraakt te worden!

Biebabeloeba

Re: Ik zit er al zo lang mee... Ik kan wel janken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:40

Niets is een vrijbrief om te pesten, maar spijtig genoeg gebeurt het toch, dus het enige wat ze eraan kan doen, is van school veranderen of met mentor praten of minder make-up dragen want het is wss door die make-up en roken dat ze haar psten.
En nee, natuurlijk is dat geen reden, maar geef is 1 goede reden, die pesten rechtvaardigt? Er is geen enkele reden, maar het gebeurt wel...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:43

@PrinsesJ: Dat is dus precies wat ik schrijf ;) Er zijn geen redenen om iemand te pesten. Maar helaas vinden pesters altijd wel redenen om zwakkere mensen, of mensen die neit goed in hun vel zitten om te pesten. En wat ik het ergste vind is dat het op iedere school wel gebeurt. Als je aan scholieren vraagt ken jij iemand op jou school die gepest word dan kunnen ze er altijd wel 1 iemand op noemen. Mensen weten niet dat die mensen die ze er mee pesten voor hun hele leven lang er voor hebben.

Dit weet ik overigens omdat mijn zus 28 jaar is en die heeft nog steeds last van dat ze vroeger tot en met de 2 de klas gepest is. Vanaf de creche af aan...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:44

Biebabeloeba schreef:
Niets is een vrijbrief om te pesten, maar spijtig genoeg gebeurt het toch, dus het enige wat ze eraan kan doen, is van school veranderen of met mentor praten of minder make-up dragen want het is wss door die make-up en roken dat ze haar psten.
En nee, natuurlijk is dat geen reden, maar geef is 1 goede reden, die pesten rechtvaardigt? Er is geen enkele reden, maar het gebeurt wel...

Van school veranderen heeft wss ook weinig zin.. Mensen vinden je, echt. Ze komen er snel genoeg achter op welke school je zit, met wie je omgaat en hoelaat je vrij bent. Die mensen moeten gewoon flink op hun donder krijgen!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:46

En vergeet het online pesten via MSN, Hyves of fora niet.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:50

Zoiets maakt je . ;)
Dat ken ik. Ik ben nu soms zo hard in mijn reacties.
Omdat ik ook jaren was gepest.
Ik heb 1 meisje kunnen uithoren* Ze kent mijn vriend. Dus heb het via mijn vriend zijn msn gedaan* En de reden was: Mijn familie was raar. En omdat mijn broertje adhd had.
o en: Omdat iedereen het doet.

Als ze iemand zoeken om te pesten doen ze het toch wel.
Of je nou zo lief bent of een bitch. Als ze je willen pesten dan doen ze dat...
Best sneu eigenlijk.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:53

Froexiie schreef:
tamaramt schreef:
maar als je 12 bent vin ik het echt belachelijk en onnodig dat je zoveel make up draagt en rookt!!
geniet van je jeugd, stop met roken , draag niet zoveel make up en je zult zien dat de mensen al heel anders naar je gaan kijken en met meer respect met je om zullen gaan

Maar het gaat hier niet om de make-up of roken of wat dan ook. Het gaat erom dat ze gepest word, en het is de bedoeling dat daar wat aan gedaan wordt. Want zo kan je natuurlijk niet doorgaan. Dus aan reacties van 'je moet minder make-up gaan dragen' heeft TS weinig.

Ze zegt zelf in de openingspost dat ze gepest wordt omdat ze zoveel ouder lijkt...
Als ze doe make-up troep verwijderd dan ziet ze er waarschijnlijk al heel wat jonger en minder hoerig uit.
Toen ik 12 was speelde ik zo ongeveer nog met m'n barbie's :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:57

Froexiie schreef:
tamaramt schreef:

Ze zegt zelf in de openingspost dat ze gepest wordt omdat ze zoveel ouder lijkt...
Als ze doe make-up troep verwijderd dan ziet ze er waarschijnlijk al heel wat jonger en minder hoerig uit.
Toen ik 12 was speelde ik zo ongeveer nog met m'n barbie's := [/quote]

écht een ontsettende kl*te reactie dit!
Hoe kun je dat nou zeggen? Ze zecht niet dat het daarom is. Ze zecht dat dat misschien een reden kan zijn. :)
En ja so what? Misschien speelde jij nog met barbie's zij rookt en draagt veel make up. Als zij dat wilt. So what, het heeft gewoon geen reden om te worden gepest. Niks! ;) Misschien werd jij wel gepest, achter je rug om omdat je nog met barby's speelde, Zou jij dan gaan stoppen met spelen? Nee juist.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:58

Ellis_ schreef:
Zoals misschien in profiel te zien, lijk ik veel ouder. En dat maakt ook dat iedereen mij 12 jarige slet en prutsmuts noemt. )

Het staat er toch echt hoor...

Als je je zo kleedt en opmaakt, dan vraag je er imo toch echt om dat ze je zo noemen.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:02

Och. Tuurlijk.
Iemand die zich weer niet kon inhouden.
Jongen.
ieder doet wat zij wilt.
Jij speelde met je barbies.
En zij draagt make-up en rookt.
Dan vraag je er niet om om gepest te worden.
Ik vind jou reactie echt totaal niet normaal.

Niks om vragen.
Je moet je laten zien wie je bent.
Niet laten zien wat anderen hopen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:02

Dus jij KarinvdM, vind dat dan een reden om iemand maar te mogen pesten??

Dus om iemand te mogen pesten om de make-up en het roken??

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:03

KarinvdM schreef:
Ellis_ schreef:
Zoals misschien in profiel te zien, lijk ik veel ouder. En dat maakt ook dat iedereen mij 12 jarige slet en prutsmuts noemt. )

Als je je zo kleedt en opmaakt, dan vraag je er imo toch echt om dat ze je zo noemen.

nou lekker kort door de bocht.. ik weet niet of je wel eens op het gemiddelde vmbo hebt rond gelopen... maar een groooot deel van de meisjes daar draagt daar veel make up.

Ik zelf vind haar hoeveelheid make up wel veel ja, maar als ik haar vergelijk met de meiden uit de vriendengroep van mijn broertje, dan valt het reuze mee...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:07

lovelygirly schreef:

Door te roken op je twaalfde? En je vol te smeren met make up?
Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:07

KarinvdM schreef:

:n

Niemand 'vraagt er om' gepest te worden. Het is toch te zot voor woorden dat mensen zich moeten aanpassen aan de massa om maar niet gekleineerd en getreiterd te worden? De pesters zijn fout, niet de TS!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:09

Iris82 schreef:
lovelygirly schreef:

Door te roken op je twaalfde? En je vol te smeren met make up?
Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in.

Ze bedoeld, laten zien wie je echt bent. Je moet je niet gedragen als een ander, als je dat gewoon niet bent... Verkeerd opgevat :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:10

KarinvdM schreef:
Ellis_ schreef:

SNAP je het dan gewoon niet?! Je vraagt er nooit om. Of je nou iemand naar de hel scheld of niet?!
Pesten hoort NIET in de maatschappei!
Daar is TS inderdaad NIET schuldig aan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:14

Vinden jullie het dan normaal dat een kind van 12 zoveel make-up gebruikt? Ik niet in ieder geval. :n Ik zou vroeger zo de deur niet uitgemogen hebben.

En nee, ik heb niet op het VMBO rondgelopen, dat was er in mijn tijd nog niet. :D

En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:16

Ach, ik houd niet zo van de term 'normaal'. Dat is nogal subjectief. Als zij make-up wil gebruiken moet ze dat toch lekker doen?

Wat ik niet 'normaal' ( :+ ) vind is dat mensen elkaar zoveel pijn doen. Daar kan ik me nou druk om maken, niet om een 12-jarige die make-up draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:18

KarinvdM schreef:
En dan vindt men het ook nog raar dat er soms zulke jonge meiden verkracht worden...

Zo, nu ga je wel heel ver. NIEMAND heeft het recht een ander aan te raken zonder toestemming. Niemand, nooit. Of je nou naakt over straat gaat of een skipak draagt. Pesters zijn fout, verkrachters zijn fout. NOOIT de mensen die slachtoffer van hen worden.