Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:47

siskeh schreef:
ik heb hem ingevuld, en kwam bij groenlinks uit...
ik weet niet precies wat ik ga stemmen...
maar nu heb ik dat stemwijzer ding weggeklikt geloof ik, dus kan ook niet echt verder kijken ;P

maar het gaat bij mij vooral om landbouwzaken en dingen als homohuwelijk
andere dingen als turkije e.d. bij europa heb ik echt geen probleem mee...

En wat wil je dan met landbouw? Dat het europees geregeld wordt of juist niet? En ben je voor of tegen het Homo huwelijk?

siskeh

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:50

ik ben voor homohuwelijk en tegen megastallen, daar komt het vooral op neer...

en van mij mag het wel europees geregeld worden!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:51

waarom ben jij tegen megastallen siskeh?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:52

Ik ga net als de vorige keren op de SP stemmen.
Op de belangrijkste punten ben ik het met veel dingen eens en ook de stemwijzer gaf het als 2de optie.
Op de eerste plek stond Partij van de Dieren maar die denken over bepaalde punten anders als mij.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:53

@wildgirl: ten eerste zie ik de toegevoegde waarde niet,
en naar mijn ervaring met grote stallen is het zo dat het niet beter is voor de dieren, of de mensen.

daarnaast vind ik dat de omgeving er ook niet mooier van wordt, en wat mestoverschot is het ook niet praktisch naar mijn idee

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:53

siskeh schreef:
en naar mijn ervaring met grote stallen is het zo dat het niet beter is voor de dieren, of de mensen.

daarnaast vind ik dat de omgeving er ook niet mooier van wordt, en wat mestoverschot is het ook niet praktisch naar mijn idee

Ik ben ook tegen de megastallen hoor, snap het nut er totaal niet van..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:54

siskeh schreef:

dat mestoverschot.. Als je heel veel kleine stallen hebt zit je daar ook mee hoor.
En een grote stal betekent niet per definitie dat ze slechter zijn voor de dieren/mensen dan kleine stallen. Maar goed, da's ervaring en mening natuurlijk. :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:57

pharagirlke schreef:
siskeh schreef:

dat mestoverschot.. Als je heel veel kleine stallen hebt zit je daar ook mee hoor.
En een grote stal betekent niet per definitie dat ze slechter zijn voor de dieren/mensen dan kleine stallen. Maar goed, da's ervaring en mening natuurlijk. :)

Mee eens Pharagirlke en daarnaast, de megastallen helpen de kleine boer in stand te houden en dat is voor mij belangrijk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:57

pharagirlke schreef:
siskeh schreef:

Dat is ook weer zo, maar landschapsvervuiling vind ik het sowieso. En toch heb ik ook het idee dat kleinschalige bedrijven de boel beter in de gaten kunnen houd en kunnen controleren dat die enorme stallen..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:59

wat je stemt hangt ook af van hoe je leeft, ik kan me voorstellen dat genoeg mensen het niet erg vinden dat er megastallen komen, en alle andere landbouwzaken.
maar als je op een boerderij woont stem je daar ook meestal naar

@pharagirlke:
mestoverschot is ook verkeerd omschreven, het heeft te maken met de minas, je moet een bepaalde hoeveelheid grond hebben voor het aantal dieren wat je hebt, als je dat niet hebt moet je het anders afvoeren.
meestal wordt er dan land bijgekocht/gehuurd, en wordt dit vervolgens niet onderhouden...

en ik geloof wel in grote bedrijven, maar voor mij houd het met 600 stuks vee echt wel op!
daarboven vind ik het gewoon te veel worden

@wildgirl: waarom helpen de megastallen om de kleine boer in stand te houden...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:00

Dat hangt er van af hoeveel personeel ze hebben en hoe goed dat personeel is denk ik. Tuurlijk zal je slechte megastallen hebben, maar IMO heb je ook kleine stalletjes die beter meteen opgedoekt zouden worden :(:) Over het algemeel genomen zal het wb welzijn wel meevallen. Landschapsvervuiling tja... Da's mening/smaak. En je weet wat ze zeggen van smaken... :D

siskeh snap ik. Maar hier in België komt (of is) er een wet dat, wanneer men land heeft, dat ook gebruikt/onderhouden moet worden ;) Zo niet word het onteigend. :) Misschien dat ze het dan zo kunnen oplossen? Zo is er geen land dat onbeschikbaar is voor de "gewone mens" terwijl het grote bedrijf er helemaal niets mee doet.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:03

Hier in de buurt wordt veel onderling geruild met land om zo de kleinere boeren nog kans te geven, er wordt door de megastallen een positief resultaat geboekt op het gebied van mest,melkquota etc en daar profiteerd de kleine boer van mee.
Veel kleine boeren zijn leverancier van grote bedrijven, zowel in veeteelt als akkerbouw.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:06

@pharagilke: dat van het land is wel een idee jah...
je hebt van beide soorten stallen die "slecht" zijn.
ik ken boeren die nog geen 20 stuks vee goed kunnen onderhouden, maar ook grote stallen die er een zooitje van maken...

daarnaast blijft het boeren toch een aparte zaak...
het blijft vaak een gevoelskwestie, en de een doet dat op deze manier en de ander op een andere

en welzijnskestie zal je ook houden.
ik vind dat koeien buiten horen te komen, en ik weet dat hoe groter de stal is, hoe kleiner de kans is dat ze buiten komen...

@wildgirl: ahh oke, naja, ik merk nog niet veel positiefs door de megastallen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:08

Er zijn inderdaad overal maar-en aan verbonden... wat dat betreft is stemmen ook wel een beetje een gevoelskwestie.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:08

ik stem op pvv of partij voor de dieren.

Ik vind Wilders gewoon goed, hij is soms wat té duidelijk, maar ben het vrijwel overal mee eens waar hij het over heeft. Ook is Wilders voor een betere dierenbescherming, zodat eigenaars van verwaarloosde/mishandelde dieren een goede straf opgelegt kunnen krijgen. Dat zou heel mooi zijn.
Van mij hoeven ook echt niet alle buitenlanders weg, maar degene die niet werken / geen opleiding hebben, mogen van mij eruit gezet worden. Wij betalen via de belasting immers voor hun uitkering, en hun zitten thuis hun familie uit te breiden (of naar nederland te halen). Of buitenlanders (niet alleen de moslims/turken en marokanen, degene die meestal verstaan worden onder de 'buitenlanders').. maar de criminele buitenlanders moeten hun straf maar uitzitten in eigen land, en niet meer terug mogen komen.

Partij voor de dieren spreekt waarschijnlijk voor zich.

En dit is mijn mening, en ik ben absoluut geen racist of wat dan ook, maar als er niet aan de regels wordt gehouden, dan vind ik dat daar maatregelen tegen genomen moeten worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:10

Volgens de stemwijzer GroenLinks op 1 en daarna Partij voor de Dieren. VVD onderaan, daarna PVV. Komt sterk overeen met de laatste 2e kamer verkiezingen, al twijfelde ik toen tussen GL, PvdD en SP. Uiteindelijk GroenLinks geworden.
Waarom? Omdat ik het met hun standpunten het meest eens ben, voornamelijk door het asielzoekersbeleid, het "groene" en het welzijn van dieren. Ik ben alleen tegen stamcelonderzoek, en GL niet, daar zit het grootste verschil.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:10

LadyLynn schreef:
En dit is mijn mening, en ik ben absoluut geen racist of wat dan ook, maar als er niet aan de regels wordt gehouden, dan vind ik dat daar maatregelen tegen genomen moeten worden.

Alleen tegen allochtonen wat sterkere en snellere maatregelen dan tegen autochtonen. Dé reden waarom Wilders bij mij onderaan eindigt, in aanvulling op mijn eerdere post ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:11

VVD of PVV
:Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:11

ik vind het echt tof om te zien dat zoveel mensen er toch nog zo over nadenken. Hier in mijn omgeving hoor ik heel veel oo het is maar voor Europa daar stem ik niet voor hoor.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:13

_Chantal89 schreef:
VVD of PVV

En waarom?

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:13

hoezo sterkere maatregelen dan?

autochtonen moeten net zo hard aangepakt worden als ze een criminele actie ondergaan, maar allochtonen moeten zo iets in hun eigen land doen (dat doen ze niet, want daar hebben ze compleet andere straffen).

Je hoort je gewoon te gedragen op een ander. Een opleiding, en nee, ze hoeven niet allemaal advocaat te worden, maar gewoon goed geschoold en netjes als (bijna) ieder ander een baan zoeken en hun gezin onderhouden.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:18

LadyLynn schreef:
hoezo sterkere maatregelen dan?

autochtonen moeten net zo hard aangepakt worden als ze een criminele actie ondergaan, maar allochtonen moeten zo iets in hun eigen land doen (dat doen ze niet, want daar hebben ze compleet andere straffen).

Je hoort je gewoon te gedragen op een ander. Een opleiding, en nee, ze hoeven niet allemaal advocaat te worden, maar gewoon goed geschoold en netjes als (bijna) ieder ander een baan zoeken en hun gezin onderhouden.

Als ik jou was zou ik het eerdere topic over Wilders maar eens lezen. Dan zie je dat wat jij zou willen wettelijk helemaal niet kan en al zou Wilders de absolute macht in Nederland krijgen, dan kon het nog niet (tenminste niet binnen 7 jaar, want zo lang kost een grondwetswijziging). Het is dus heel nuttig om je ook even te verdiepen in de haalbaarheid van plannen van politieke partijen, dat voorkomt teleurstelling achteraf. Iets roepen is 1 ding, maar of het ook uitvoerbaar is, is een tweede... Overigens geldt dat niet alleen voor de plannen van Wilders hoor.
Laatst bijgewerkt door Consort op 15-05-09 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:19

Frouk schreef:
_Chantal89 schreef:
VVD of PVV

En waarom?

Omdat ik de strengere controle van waar het geld heen gaat goed vind.
Ik vind de vrijheid en democratie waar zij voor staan wel goed.
Ik ben het eens met de abortusregeling voor vrouwen die het nodig hebben. (denk aan verkrachting e.d.)
Ook ben ik het gedeeltelijk met Wilders eens. Niet met de manier waarop hij het brengt, maar wel met sommige van zijn ideeen.
Een beetje wat Ladylynn ook al schreef. Ik vind dat de mensen (ook autochtonen!) niet van onze belastingcenten thuis hoeven te gaan zitten. Tenzij ze afgekeurd zijn o.i.d. maar er zijn ook zat mensen die te lui zijn om te werken en geen werk zoeken.
Terwijl de mensen die hard werken en meer verdienen dus zo afgerekend worden omdat zij steeds meer belasting moeten betalen. Ik vind dat gewoon belachelijk.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:21

Zo, heb net nog een stuk of 4/5 stemwijzers ingevuld en ik word er potjandikkie niet veel wijzer van.. |(

De ene keer groenlinks, de andere keer D66... Meestal stem ik SP, en ja hoor, bij de wereldstemwijzer kwam SP uit de bus... En nu, nu weet ik het niet meer... :roll:

-:) Nog even goed nadenken, al weet ik wel wat ik belangrijk vind. Als ik kijk op milieu gebied en dierenwelzijn, dan kom ik uit bij SP. Kijk ik meer naar de sociale kant, dan is het weer D66... Mag ik niet op allebei stemmen, pleasssseeeeee! Of een genetisch gemanipuleerde tussenpartij... :+

Afijn, nog even over nadenken dus.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:23

maar om even over luie mensen te spreken. Mijn vader werkt op een gemeente hier ergens in Friesland. Hij vertelde mij laatst dat er in die gemeente een hele grote groep oude vissers is die al jaren niet meer werken sinds de visserij daar is uitgestorven en dat die dus ook al jaren teren op onze centen en ook al jaren geen werk meer hebben gehad, omdat ze domweg te lui zijn om ander werk te gaan zoeken. Dit zijn allemaal oer Hollandse mannen (en ook een aantal vrouwen)..
Ik vind het met Wilders etc altijd een beetje jammer dat het vrijwel alleen maar over de luie allochtonen gaat..