Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
detour schreef:tsja, op werk is het minder vanuit de rechtvaardigheid of emotioneel gedrag, in het verkeer meer, hoor!
Op werk heb je ook manieren aangeleerd waarop je op professionele wijze jongeren tracht te benaderen.
Als ik trouwens merk dat er onrecht wordt gedaan , dan ga ik wel op mijn emotie zitten. Niet slim soms, maar wel de aard van het beestje.
Ik ben zelf docent in wording en ook daar moet je altijd nadenken voor dat je wat zegt. Frouk schreef:Waar ik me overigens ook zo aan kan irriteren is kinderwagens en dan vooral in winkels.. dat je vier keer door dezelfde kinderwagen wordt aangereden en je blauwe enkels hebt als je thuis bent. Bij dat soort mensen heb ik altijd zoiets van zoek een oppas of doe een cursus kinderwagen besturen..
. Je steekt dat ging gewoon flink hard voor je uit en gaat er vanuit dat de hele wereld voor je aan te kant gaat. Behalve ik. Als mensen het vriendelijk vragen mogen mensen erlangs, maar niet zomaar omdat je toevallig hard met dat ding tegen mijn enkels aan rijdt. Vjestagirl schreef:Frouk schreef:Waar ik me overigens ook zo aan kan irriteren is kinderwagens en dan vooral in winkels.. dat je vier keer door dezelfde kinderwagen wordt aangereden en je blauwe enkels hebt als je thuis bent. Bij dat soort mensen heb ik altijd zoiets van zoek een oppas of doe een cursus kinderwagen besturen..
Kinderwagens en rolstoelen hebt al-tijd voorang. Je steekt dat ging gewoon flink hard voor je uit en gaat er vanuit dat de hele wereld voor je aan te kant gaat. Behalve ik. Als mensen het vriendelijk vragen mogen mensen erlangs, maar niet zomaar omdat je toevallig hard met dat ding tegen mijn enkels aan rijdt.
Frouk schreef:Ja precies, ze vragen het ook bijna nooit! Ik heb geen problemen met rolstoelen en kinderwagens zolang ze zich netjes gedragen indd even vragen of ze er langs mogen.. maar helaas doen ze dat bijna nooit

) Lienn_ schreef:Nee mensen die dat doen zij asociaal, en asociale mensen zijn tot alles in staat...
Shadow0 schreef:Lienn_ schreef:Nee mensen die dat doen zij asociaal, en asociale mensen zijn tot alles in staat...
Ben jij zelf een asociaal mens?
En doe jij wel eens iets wat door anderen als asociaal ervaren wordt?
Want er zijn niet zo heel veel echt door en door asociale mensen, veel mensen doen onbewust dingen omdat ze niet nadenken, met andere dingen bezig zijn, er niet bij stil stonden, moe of geirriteerd zijn door omstandigheden... De wereld is niet zomaar eenvoudig te verdelen in 'asociaal' en 'niet asociaal'.
)

_Nancy schreef:Ik zeg meestal niks, behalve als k al gruwweelijk chagerijnig ben
Dan zeg ik er wel wat van,, tegenwoordig kun je maar beter diep adem halen en tot 10 tellen, want voor je het weet heb je een huge probleem..
Maar bijv. bij een zebrapad, rijden veel mensen gewoon door,, jaa dan loop ik gewoon door en hebben ze maar te remmen, maar dat vind ik niet asociaal, het is mijn recht om daar gewoon overheen te kunnen lopen zonder omver gereden te worden

Vjestagirl schreef:Oh ik ga met alle liefde opzij, en ik ga ook best weleens opzij als ik zie dat iemand zijn best doet. Maar van die mensen die gewoon die kinderwagen vooruit rammen en verwachten dat k opzij SPRING als ze eraan komen, nee, sorry.