Elkaar helpen met uitzet verzamelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:48

De pan die ik het meest gebruik tegenwoordig is mijn wok (Tefal).

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:49

Let trouwens wel op dat je niet teveel nutteloze bende op je hals haalt, zoals dat wij hier een chinees fonduesetje(achtig ding) heb staan in doos en al, waarvan ik nog niet eens weet hoe het werkt. En een ouderwetse fruitpers die nog nooit gebruikt is :P. En zo hebben we nog wel meer nutteloze dingen.

Kristie

Re: Elkaar helpen met uitzet verzamelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:51

Mijn zusje had ook een complete uitzet bij elkaar gespaard toen ze ging samenwonen met haar vriend. Ik ben gewoon naar de Ikea gegaan en heb daar alles gekocht wat ik nodig had :Y). al dat gespaar is niets voor mij, dan eindig je met 100 verschillende glazen en kopjes, waarvan je er geen paar meer bij kunt kopen; ikea is het antwoord op alles ;)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:55

Haha, zo is dat bij ons thuis ook Kristie, wij hebben wel 10 verschillende soorten glazen, maar kan me er echt niet aan storen. Mijn schoonzusje werkt bij de Emte, en bij mijn schoonouders zijn alle glazen van die grote coca-cola glazen. Lijkt me gewoon handig om die te sparen, ze staan bij ons thuis niet in de weg en ze komen altijd van pas. zulke acties zoek ik dus :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:57

op tefal pannen zit garantie ruim 2 jaar geloof ik dus als de stelen afbraken had je er mee terug moeten gaan.

De anti-aanbaklaag moet je voorzichtig zijn dus geen gewone lepel gebruiken maar zo'n speciale plastic ding waarmee de laag niet beschadigd.
Zodra de laag is beschadigd verliest de pan zijn functie

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:58

Ik gebruik glazen waar voorheen mosterd in heeft gezeten, of die van de Nuttella. Die zijn altijd bij te kopen...:D

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:00

je kan al beginnen met chocomelk te kopen, bij 2 pakken krijg je een gratis glas

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 15:10

Oke thnx Juline! Naar zulke tips ben ik dus op zoek! :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:14

Vanaf half augustus mogen de liefhebbers mij een PB sturen. Dan moet ik langzaamaan mijn spullen kwijt raken. Denk aan servies (niet helemaal compleet) bestekset (wel compleet, 6 personen) los glaswerk, handdoeken, dekbedovertrekken, dekbed zelf voor mijn part. Enz.....
Ik stuur niets op, en men geeft maar wat men het waard vind. Gaan we niet over discussieren.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:19

Haha, geen nood hoor dat je nog niks hebt. Toen ik op mezelf ging wonen bedacht ik me pas een maand van tevoren dat ik helemaal geen spullen had :D Ben toen als een gek de meest noodzakelijke dingen gaan halen en heb wat van m'n moeder "geleend" en de rest later bij gekocht. Ik had ook vriendinnen met hele uitzetten, maar dat neemt alleen maar plaats in beslag en sommige vonden na 2 jaar dat serviesje dat ze al zo'n tijd klaar hadden staan toch minder mooi dan die nieuwe bij de blokker.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:21

Het jaar voor ik op kamers ben heb ik dingen als servies voor sinterklaas gevraagd, en een tv/dvdspeler voor m'n verjaardag.
Toen ik daarwerkelijk vertrok heb ik nog een rondje familie gedaan, en vooral m'n opa en oma's hadden nog stapels spullen liggen waar ze niets mee deden, van kandelaars tot wijnglazen, koffiekopjes en pannen die ze bij de bingo of wat dan ook hadden gewonnen, of die ze 50 jaar geleden voor hun huwelijk hadden gekregen :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:24

mijn vriend en ik woonde beide nog thuis voor we gingen samen wonen. Wij hebben gewoon heel veel gespaart.
Vanaf een aantal maanden voor we echt gingen samen wonen gingen we de dingen die in de aanbieding waren kopen en zo zijn we rustig aan aan de uitzet begonnen.
wij hebben wel alles nieuw gekocht incl meubels etc echt alles moesten we nog hebben. En het was maar goed dat we flink gespaart hebben :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:28

Vriend woont al op zichzelf :) als ik erbij ga neem ik mijn gehele uitzet mee en gaan we kijken wat we houden en wat er weg gaat :+ gok wel dat zijn servies er het eerste uitgaat (richting de berging, je weet maar nooit hoeveel eters je krijgt e.d.)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:33

Ik heb al enorm veel eigenlijk. We hebben het geluk dat wij enorm veel bergruimte hebben, waardoor er hier thuis niet snel iets weggegooid wordt (zoals bv servies dat vervangen wordt, pannen die vervangen worden). Alles gaat gewoon in opslag, dus qua glazen, tassen, borden, bestek,... heb ik echt alles al. Het is misschien niet super mooi, maar om mee te starten is het allemaal goed genoeg.

Daarnaast wonen we ook 300meter van een plaatselijke buurtwinkel, waar we elke week bonnen van krijgen. De ene week is dat korting, de andere week krijg je iets gratis. Dit zijn altijd kleine dingen (handdoeken, houten lepels,...), maar het is wat het is. Daarnaast werkten ze daar vroeger ook met zegels, dus ik heb door het zegel-sparen ook al een wokpan, een mixer, een blender,...

Mijn zus heeft overlaatst een huis gekocht, inboedel kregen ze erbij. Probleem was dat zij al meubels hadden, dus niets waren met de meubels die er al stonden... De kast, zetels, tafels, stoelen, tv,... heb ik ook gekregen. Die staan nu ook opgeslagen in een magezijn van mijn nonkel.

Ik ga allesinds geen hopen geld moeten uitgeven als ik alleen ga wonen :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:34

Ik heb ook voor handdoeken gespaard bij de drogist/supermarkt. Gewoon neutrale kleuren, heb crème en blauw. Verder heb ik ook van die curverbakjes van de Plus :P
Nu is mijn moeder zegeltjes van het Stoepje (bakkerij op de markt) aan het sparen voor mij, voor een pannenset :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:37

tantjeuh schreef:
Daarnaast wonen we ook 300meter van een plaatselijke buurtwinkel, waar we elke week bonnen van krijgen. De ene week is dat korting, de andere week krijg je iets gratis. Dit zijn altijd kleine dingen (handdoeken, houten lepels,...), maar het is wat het is. Daarnaast werkten ze daar vroeger ook met zegels, dus ik heb door het zegel-sparen ook al een wokpan, een mixer, een blender,...

Dat is leuk om te bewaren, en te "kopen" met spaarzegels. Maar als je er egwoon volle mep voor betaalt zou ik dit niet doen. IVM de garantie :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:10

Ik heb alles eigenlijk gekocht toen ik wist dat ik een huisje kreeg, had voor die tijd alleen een bestekset.

Ik heb een hele mooie pannenset van de Aldi, die hebben ze ook nog wel eens in de folder staan! ben der erg blij mee!
servies heb ik bij de xenos gehaald, erg mooi spul, ben er nog erg blij mee!

en idd, IKEA :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:30

Gewoon bij ooms en tantes en kennissen melden dat je voor je uitzet aan het sparen bent. Ik heb bijna mijn hele keuken gerij gratis bij elkaar verzameld en het is echt wel goed spul.

een jaar voor ik op kamers ging kochten mijn ouders een nieuw servies. Ik heb het oude gehad, was nog hartstikke goed spul. Goed, hier en daar een stukje afgebutst en niet meer helemaal compleet, maar dan nog goed spul. Een half jaar later kocht ze nieuw bestek, ik heb het oude gehad. Super stevig goed spul, helemaal gratis :D ... pannen heb ik van een tante gehad. Een wok van mijn ex-schoonmoeder. bekers en glazen en zo voor mijn verjaardag. Ach, zolang ik student ben ga ik daar allemaal niet zo veel geld aan uitgeven hoor.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:46

Ik vind een uitzet kopen eigenlijk zonde van je geld, zeker als je er al een (paar) jaar vantevoren mee begint. Ik ben begonnen met spullen te kopen voor m'n huis een week voor ik er in zou trekken, dan heb je nog tijd zat!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:51

Ik begon met sparen voor mn uitzet toen ik 14 was.
Als er leuke handoeken voor weinig geld bij de digros waren nam ik ze mee.
Bij blokker heb je hele leuke serviezen voor 15-20 euro,gewoon even aanbieding afwachten.
De action heeft ook erg leuke handige dingen zoals glazen enz. kost ook weinig.
Ik deed het beetje bij beetje en nam iedere keer wat mee.
Toen ik 17 was ging ik op mezelf wonen en had ik alles bij elkaar.
Ook een idee: vraag alvast wat leuke spullen met je verjaardag,kerst enz.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:31

Ik ga volgend jaar op kamers en ben vorig jaar (pas) begonnen met het verzamelen van spullen. Ik koop zelf hier en daar wat, voor m'n verjaardag heb ik daar allemaal spulletjes voor gekregen, met kerst, etc. Ik heb nu al heel wat dingen bij elkaar gesprokkeld, alleen de 'grote' dingen zoals meubels heb ik natuurlijk nog niet. Verder heb ik nu bijna alles al :j

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:04

Toen ik wist dat ik op mezelf ging heb ik het gewoon tegen iedereen verteld, en de dingen stroomden binnen. Opa en oma hadden nog een bed op zolder staan, mijn vader wist nog ergens een tafel met 4 stoelen vandaan te toveren die met een likje verf verschrikkelijk leuk zijn, tante had een grote koelkast met vriezer en een magnetron, oom een waterkoker en allerlei bakjes. Verder langzaam aan zelf dingen verzameld. Actie voor handdoeken? Hup, handdoeken kan je altijd gebruiken. Kwam ik een leuk besteksetje tegen voor 10 euro? Hup, meenemen.
Verder heb ik voor sinterklaas en mijn verjaardag van alles voor mijn uitzet gevraagd. Zo kreeg ik bijvoorbeeld van mijn tante een set met allemaal leuke gekleurde borden, bekers, kommen etc. van de Xenos. :)

Het heeft me in totaal vrijwel geen geld gekost, en heb allemaal hartstikke goede spullen!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:09

Serieus doen mensen dat nog steeds? Een uitzet sparen? Vond dat eerder iets voor de tijd van m'n oma... Waar laat je je 'gespaarde'spullen in de tijd dat je nog thuis woont?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:10

Bij de golff/emte kan je momenteel voor handdoeken sparen. Moet je 2 euro bij betalen.

Ik was 19 toen ik ging trouwen en manlief woonde al op zichzelf. Hij had al veel spullen. Ik had wel de nodige dingen als handdoeken, magnetronschaaltjes, gourmetset e.d. gespaard/gekregen.
Wat ik zelf niet zo snel zal sparen is tupperware.. dat spul verandert zo vaak dat je nooit mooie sets bijelkaar heb....
Heb ik bij zoveel vriendinnen gezien :+

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:11

Lotje02 schreef:
Ik woon nu op mezelf en in juli ga ik samenwonen met mijn vriend. Hij woont nu ook op zichzelf dus we zullen staks wel een heleboel spullen over/dubbel hebben. Alles is nog geen 2 jaar oud (we woonden ieder net op onszelf toen we elkaar leerden kennen }:0 ) Dus misschien wil iemand staks iets van ons overnemen?

heb je eventueel een droger/stofzuiger over?