Clips, gaat het niet te ver?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:25

Ja, het gaat te ver. Veel te ver. Vind ik dan... Ik ben zelf 20, kijk wel naar clips, en mij doet het niks hoor, ik kan goed relativeren op dat gebied. :) Maar idd, wat jij ook zegt, kinderen van 12 jaar, of soms zelf al jonger(!!) kijken hier ook naar, en kunnen het niet goed relativeren.. Daar gaat het dan ook wel mis denk ik.... Zonde, dat het tegenwoordig niet meer zuiver om muziek gaat!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:28

Het is waar je je druk over kan maken. Ik kijk ook al heel lang niet meer, maar dat is meer omdat ik vaak de kwaliteit van de muziek niet meer al te best vindt. Sex sells wel dus ik denk dat er meer mensen zijn die het wel willen zien dan niet.... Oh ja ene minderwaardigheidsgevoel komt uit jezelf niet va TV. als je dat hebt moet je daar aan werken en hulp zoeken niet afgeven op wat er te zien is op TV. En als het niet op TV is kun je je onzekerheid wel weer aan iets anders hangen. (dit is algemeen naar die personen die zich aangesproken voelen. Diegene die dat niet zo voelen worden daar dus ook niet op aangesproken.)

DefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:32

Ik denk altijd alleen: ' welke vrouw leent zich hier nou voor' ??
Ik voel me er niet door aangesproken ofzo...
Het is wel grappig als je bedenkt hoe mensen erbij lopen in een clip en als je dan eens zelf zo over straat zou lopen... zou natuurlijk heel erg raar zijn..

Die clip van erik Prydz vind ik zelfs wel grappig, het is echt vreselijk over de top. Kan me meer storen aan rapclips met van die ' onderdanige' vrouwen erin. Te meer omdat het vaak erg stoer gevonden wordt door best veel jongeren (vaak niet al te zelfverzekerde) onder ons.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:00

Def schreef:
Ik denk altijd alleen: ' welke vrouw leent zich hier nou voor' ??

Weet je hoeveel je krijgt als danseres (vooral als je als hoofdfiguur gebruikt wordt..) en je danst in een clip van een bekende en succesvolle artiest? Loon voor minstens een half jaar...Daar lenen die vrouwen zich voor, ein gelijk hebben ze....Ze doen iets wat ze graag doen en krijgen er enorm goed voor betaald, wie wil dat nou niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:31

Jildau schreef:
Ik vind het ook heel ergerlijk. Terwijl sommige clips van vroeger echt zo mooi waren gewoon. Jammer.

Je bent 17 jaar? Hoezo vroeger?
Kijk bijv. naar het liedje 'Cowboy' van Kid rock en dan de originele versie. Dat lied is 11 jaar oud vele malen heftiger dan wat met tegenwoordig ziet (overigens een heerlijk lied)

Voor de mensen die interesse hebben :P
http://www.livevideo.com/video/TEXAS-RO ... uncut.aspx
Laatst bijgewerkt door Adil op 14-05-09 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Re: Clips, gaat het niet te ver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:46

Ik vind de clips van nu ook wat te ver gaan hoor, zeker als je bedenkt dat er veel jongere kinderen kijken. Persoonlijk word ik er niet warm of koud van, maar ik vraag me ook af waarom je als voruw in zo'n clip wilt spelen.
Naast dat het misschien goed zal verdienen lijkt het me dat je ook nog iets van waardigheid hebt... Zou er zelf nooit aan beginnen iig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:01

Wat een ophef weer...
Ik vind het allemaal wel meevallen hoor, ben nog geen clip tegen gekomen waar ik mee aan zou moeten storen.
Tja, soms hebben de dames weinig kleren aan.. nou en? Ze zien er over het algemeen goed uit, dus geen straf om naar te kijken.

Als er in een clip een gespierde kerel voorbij komt, met een mooie kop en ontbloot bovenlijf, walgen de dames hier dan ook van?

En zoals in een ander topic op MW, als je niet wil dat je kinderen dit zien, is dat heel simpel.
Lijkt me een keuze van de opvoeder.

En waarom vrouwen in zo'n clip willen spelen?
Nou, als ik zo'n figuurtje had en een fotogenieke look, zou ik het ook doen. Waarom niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:03

Kanelly schreef:
Wat een ophef weer...
Ik vind het allemaal wel meevallen hoor, ben nog geen clip tegen gekomen waar ik mee aan zou moeten storen.
Tja, soms hebben de dames weinig kleren aan.. nou en? Ze zien er over het algemeen goed uit, dus geen straf om naar te kijken.

Als er in een clip een gespierde kerel voorbij komt, met een mooie kop en ontbloot bovenlijf, walgen de dames hier dan ook van?

En zoals in een ander topic op MW, als je niet wil dat je kinderen dit zien, is dat heel simpel.

Nou, als ik zo'n figuurtje had en een fotogenieke look, zou ik het ook doen. Waarom niet?

Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt... :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:04

grote onzin die clips, geef mij maar een clip waar een on sexistisch verhaal in verstopt zit!

of iemand puur met een concert achter gitaar of piano!

maar oversext vind ik niet super veel clips ofzo! zijn er echt heel weinig!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:05

Adil18 schreef:
Jildau schreef:
Ik vind het ook heel ergerlijk. Terwijl sommige clips van vroeger echt zo mooi waren gewoon. Jammer.

Ik ben 17 jaar ja maar ik luister vooral heel veel naar de 80's omdat ik dat gewoon veel mooiere muziek vind dan wat nu gemaakt wordt. Dat ik nog maar 17 ben betekend niet automatisch dat ik de muziek van mijn tijd maar mooi moet vinden toch?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:07

Ik vind de clips van tegewoordig echt te ver gaan.
Idd de sex die er in voor komt.. en dan kunnen ze wel zeggen dat het overdag veilig gemaakt is voor kinderen maar sorry hoor ik zie er niks van

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:07

Adil18 schreef:
Jildau schreef:

Kijk bijv. naar het liedje 'Cowboy' van Kid rock en dan de originele versie. Dat lied is 11 jaar oud vele malen heftiger dan wat met tegenwoordig ziet (overigens een heerlijk lied)

Voor de mensen die interesse hebben :P
http://www.livevideo.com/video/TEXAS-RO ... uncut.aspx

Dat is een geestige clip, maar dat heeft niks te maken met de clips van tegenwoordig. Zie er ook niks van sex in voor komen...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:10

Adil18 schreef:
Kanelly schreef:
Wat een ophef weer...

Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt... :D

zo denk ik er ook over. Ik zou best schaarsgekleed in zo'n clip mee willen dansen, als je het lijf en de looks er voor hebt waarom niet! Verder vind ik dat er genoeg clips zijn waar nog wel *normale* dingen in te zien zijn, denk maar aan clips van Kelly Clarkson ed.

edit: sommige liedjes hebben zelfs 2 clips, 1 voor overdag, 1 voor de avond. SOmmige zelfs voor verschillende landen, zo zie je in engeland vaak alleen maar preutste en saaie clips terwijl het hier veel moderner is. Voor de nieuwsgierige onder ons, Tattoo van Jordan, Candy Shop van Fifty Cent en die van justin timberlake (dat liedje wat MILO ook zingt), en verder bijna alle liedjes van N.E.R.D.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:11

Jildau schreef:
Adil18 schreef:

Ik ben 17 jaar ja maar ik luister vooral heel veel naar de 80's omdat ik dat gewoon veel mooiere muziek vind dan wat nu gemaakt wordt. Dat ik nog maar 17 ben betekend niet automatisch dat ik de muziek van mijn tijd maar mooi moet vinden toch?

Nee, zeker weten niet, gelukkig luisteren er nog mensen naar echte muziek :P

Maar toch, ik vind het hier echt allemaal wel mee vallen! Als ik kijk naar dat liedje van Kid Rock (en de tekst erbij...) en na ga dat dit 11 jaar geleden is, denk ik dat het niet allemaal uit de hand gelopen is, maar veelal nog een stuk discreter geworden is...

Ik zou wel graag moderne clips zien die mensen hier als te sexistisch betitelen, das immers ook een kwestie van smaak! Dus, kom maar op :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:12

Lienn_ schreef:
Dat is een geestige clip, maar dat heeft niks te maken met de clips van tegenwoordig. Zie er ook niks van sex in voor komen...

Eh....Heb jij dan niet de naakte playboy-bunny's gezien en naar de tekst geluisterd? :Y)

Vrouwen hebben tegenwoordig nog wat aan in de clips, hier zie je toch heeeeel expliciet het vrouwelijke geslachtsdeel door het beeld vliegen :+

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:15

Laatst bijgewerkt door AdelineL op 14-05-09 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:15

Adil18 schreef:
Lienn_ schreef:

Eh....Heb jij dan niet de naakte playboy-bunny's gezien en naar de tekst geluisterd? :Y)

Vrouwen hebben tegenwoordig nog wat aan in de clips, hier zie je toch heeeeel expliciet het vrouwelijke geslachtsdeel door het beeld vliegen :+

Nee ik zag alleen vage horror figuren?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:16

Lienn_ schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=3uU4v_2q90g

Dit vind ik ook zo'n goor mens, iig in de clips.
Het is best wel bloot, en net als of het normaals is dat al die kerels aan je zitten.
Dit is trouwens niet een van de ergste clips.

Mijn Duitse youtube verteld me net dat de clip in mijn land niet beschikbaar is. Stomme preutse Duitsers :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:17

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:17

De clip van die Lady Gaga die zich zelf zo hip vind, met het liedje poker face.

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:18

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:19

Oei Adil lekker fout. :')

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:20

@adil: ben ik ook wel nieuwsgierig naar :D
Ik zat net even op youtube, die clip van Lovegame van GaGa had ik nog niet gezien. Vinden jullie die clip dan seksistisch?

En pokerface vind ik helemaal niet seksistisch, heel vrouwelijk zelfs!

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 14:21

Urko schreef:
Ik zat net even op youtube, die clip van Lovegame van GaGa had ik nog niet gezien. Vinden jullie die clip dan seksistisch?

Naja ik vind die Lady Gaga een beetje hoerig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:23

Urko schreef:

Urko, paar berichten boven je staat de link :P