TNT Pakketje kwijt. Pakketnummer verdwenen!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 11:43

Mama_Suus schreef:
Heb je al contact opgenomen met de moderators over dit verhaal? wellicht willen ze bemiddelen.

ja die hebben haar gevraagd de procedure te starten. zij (de verkoopster) zou mail terug gekregen hebben (of een formulier) waarin TNT zegt niet aansprakelijk te zijn en geen vergoeding geeft.
Maar dan komt het verhaal van de JUROFOON dus ik ga het met rechtsbijstand aankaarten nu. kijken of ze nog steeds niets kunnen :o

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:47

xxmayleexx schreef:
Mama_Suus schreef:
Heb je al contact opgenomen met de moderators over dit verhaal? wellicht willen ze bemiddelen.

ja die hebben haar gevraagd de procedure te starten. zij (de verkoopster) zou mail terug gekregen hebben (of een formulier) waarin TNT zegt niet aansprakelijk te zijn en geen vergoeding geeft.
Maar dan komt het verhaal van de JUROFOON dus ik ga het met rechtsbijstand aankaarten nu. kijken of ze nog steeds niets kunnen :o

ik ben benieuwd, al weet ik zeker dat je aan het kortste eind trekt. tegen zo'n grote organisatie begin je helemaal niks.

Alja

Re: TNT Pakketje kwijt. Pakketnummer verdwenen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:59

wat waardeloos zeg dat de verkoopster niet mee wil werken aan een onderzoek.. lekker makkelijk zeg!

hoop dat je toch je pakketje nog gaat krijgen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:50

Pashon schreef:
ik ben benieuwd, al weet ik zeker dat je aan het kortste eind trekt. tegen zo'n grote organisatie begin je helemaal niks.

Zolang zij geen bewijs hebben dat het afgeleverd is en TS wel een verzendbewijs heeft hebben zij zich ook gewoon aan de regels te houden, maar je hebt wel een punt, daar zou het best weleens op stuk kunnen lopen.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:40

Bij mij zijn er 2 pakjes niet aangekomen :S
Ook kwijt :S
Gelukkig nieuwe gehad van 1 bedrijf.
Van die andere niet...weg geld :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:41

Naomi schreef:
Bij mij zijn er 2 pakjes niet aangekomen :S
Ook kwijt :S
Gelukkig nieuwe gehad van 1 bedrijf.
Van die andere niet...weg geld :(

Nou zeker niet want wie er ook schuldig is, jij iig niet. Dus jij kunt zelf bij TNT aan de broek maar je kunt ook je geld terugeisen van de verzender zoals hierboven wordt gezegd en dan de verzender het laten uitvechten met TNT. (wat niet zo dom is als het om een bedrijf gaat want die krijgen wss meer gedaan van TNT als een particulier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:44

Anneliesdj, denk jij werkelijk dat je geld terug krijgt van tnt?
Weet je hoe groot die organisatie is, hoeveel advocaten ze hebben. :D :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:46

Ja dat zal allemaal wel maar we hebben in nl nog steeds een wet waar ook TNT zich aan dient te houden ;)
Tuurlijk gaan ze niet zomaar geld overmaken maar als jij bewijs hebt en TNT niet dan hebben ze aan al die goede advocaten ook niets :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:47

Een rechtszaak aanspannen voor 'n paar euro... Dan maak je goed verlies.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:49

Ja das net hoe ver je het wilt laten komen en om watvoor bedrag het gaat. Overigens denkt TNT daar wss net zo over dus valt het best te proberen om eens boos te worden aan de telefoon, wie niet waagt die niet wint ;)

Edit; Als je wint krijg je zowieso je kosten vergoed dus als je sterk staat is het zeker de moeite waard en als je niet zo sterk staat is het een kwestie van goed gebekt zijn en weten waar je het over hebt.
En in dit soort gevallen is een rechtsbijstandverzekering dus wel handig ;)

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 09:09

ik heb heel wat afgebeld en af geinternet op dit soort gevallen en natuurlijk met de rechtsbijstand gebeld en dit is het resultaat

Citaat:
De verzender is verantwoordelijk voor de aflevering totdat het pakket daadwerkelijk door de ontvanger is ontvangen.
De verzender kan zich er niet vanaf maken met de mededeling dat het pakket verzonden is.
Als het pakket inderdaad niet is ontvangen dan is dit een zaak tussen verzender en (in dit geval) TNT en niet tussen ontvanger en TNT.
Als het pakket niet met aangegeven waarde (en dus als zodanig verzekerd) is verzonden dan komt de schade nagenoeg geheel voor rekening van verzender.
Ontvanger heeft recht op het bestelde of teruggave van de betaalde geldsom als verzender niet kan leveren.
Dat kan anders worden als verzender kan bewijzen dat ontvanger het pakket wel degelijk heeft ontvangen.

Citaat:
Het is inderdaad zo dat je als verkoper verantwoordelijk én aansprakelijk bent totdat de zending afgeleverd wordt. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat een pakket door mij verzonden is, maar dat het op het distributiecentrum van de TNT zoekgeraakt is. Dat is dan inderdaad heel erg jammer voor de verzender, maar die is wel 100% verantwoordelijk dat de zending goed aankomt bij de betaler. Dus als de TNT iets kwijtraakt, moet jij als verkoper toch altijd de zending vergoeden aan degene die betaald heeft (of natuurlijk nog een keer opsturen). Wel kun je inderdaad de kosten terugclaimen bij de TNT.

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:16

het kan zijn dat je pakket gestolen is, dat gebeurt daar wel eens heb ik gehoord

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:37

TNT is wel goed beveiligd hoor maar dan nog kan het idd weleens gebeuren.