ik heb heel wat afgebeld en af geinternet op dit soort gevallen en natuurlijk met de rechtsbijstand gebeld en dit is het resultaat
Citaat:
De verzender is verantwoordelijk voor de aflevering totdat het pakket daadwerkelijk door de ontvanger is ontvangen.
De verzender kan zich er niet vanaf maken met de mededeling dat het pakket verzonden is.
Als het pakket inderdaad niet is ontvangen dan is dit een zaak tussen verzender en (in dit geval) TNT en niet tussen ontvanger en TNT.
Als het pakket niet met aangegeven waarde (en dus als zodanig verzekerd) is verzonden dan komt de schade nagenoeg geheel voor rekening van verzender.
Ontvanger heeft recht op het bestelde of teruggave van de betaalde geldsom als verzender niet kan leveren.
Dat kan anders worden als verzender kan bewijzen dat ontvanger het pakket wel degelijk heeft ontvangen.
Citaat:
Het is inderdaad zo dat je als verkoper verantwoordelijk én aansprakelijk bent totdat de zending afgeleverd wordt. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat een pakket door mij verzonden is, maar dat het op het distributiecentrum van de TNT zoekgeraakt is. Dat is dan inderdaad heel erg jammer voor de verzender, maar die is wel 100% verantwoordelijk dat de zending goed aankomt bij de betaler. Dus als de TNT iets kwijtraakt, moet jij als verkoper toch altijd de zending vergoeden aan degene die betaald heeft (of natuurlijk nog een keer opsturen). Wel kun je inderdaad de kosten terugclaimen bij de TNT.