Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Petite schreef:Edit: Over God gesproken, als hij de mens monogaam heeft gemaakt, waarom heeft hij dan zelf geen vriendin. Dit vraag ik me al een tijdje af

_Tivoli_ schreef:Petite schreef:Edit: Over God gesproken, als hij de mens monogaam heeft gemaakt, waarom heeft hij dan zelf geen vriendin. Dit vraag ik me al een tijdje af
Wie zegt er dat god geen vrouw is?
Of dat er geen meerdere goden zijn,ook vrouwelijke?
Shahazai schreef:Laetitia, ik ben ervan overtuigd dat dieren niet zoiets kennen als verliefdheid voor elkaar of een liefdesrelatie hebben. Natuurlijk, ze kunnen "vrienden" zijn. Maar ik denk dat de keuze van monogame dieren voor een partner (gans, zwaan enz) meer neerkomt op het uitzoeken van het sterkste, indrukwekkendste, lekkerst ruikende mannetje of vrouwtje. Al deze factoren bepalen voor de zoekende of zij degene gevonden hebben die hen aanvult en waarmee ze de sterkste nakomelingen krijgen die de meeste kans maken.
Onbewust is dit bij mensen ook zo. Ik weet dat ooit onderzocht is met als conclusie dat ongeveer 90% van de factoren voor de keuze van de partner voor de mens, gebaseerd is op hoe hij/zij voor de zoekende ruikt. Je realiseert je dit niet en dit gebeurt geheel onbewust, maar dat is de reden dat msn/internet verkeringen, meestal niks worden.
Shahazai schreef:Ik weet niet of het onderzocht is, maar een voorbeeld.
Als je kijkt naar de verschillen in bouw van de gemiddelde man en vrouw en de gedragingen van veel van deze mannen en vrouwen, kom ik tot de conclusie dat wij vroeger als man en vrouw niet eens samen leefden (heel vroeger).
Bijvoorbeeld net als bij olifanten, de vrouwen leven ik een grote groep en zorgen voor de kinderen en de mannen komen eens in de zoveel tijd aanwaaien om hun werk te doen en gaan dan weer. Dat mannen solitair zouden leven dus. Ook ben ik er van overtuigd dat we vroeger matrilineaal waren ipv. patrilineaal.
Dat soort dingen. Nog maals, ik weet niet of ik de enige ben die dit denkt en of het is onderzocht.

Shahazai schreef:Laetitia, ik ben ervan overtuigd dat dieren niet zoiets kennen als verliefdheid voor elkaar of een liefdesrelatie hebben.

Macusa schreef:Shahazai schreef:Laetitia, ik ben ervan overtuigd dat dieren niet zoiets kennen als verliefdheid voor elkaar of een liefdesrelatie hebben.
Hoewel dit niet ieder dier overkomt ben ik ervan overtuigd dat dieren wel degelijk een liefdesrelatie kunnen hebben. Ik heb het levende voorbeeld in huis (2 katten). Het mannetje "verkeert" ook met andere dames, maar die intense liefdesband heeft hij echt alleen met haar.

Apple schreef:Ja, of dat je al jaren samen bent met iemand terwijl je de pil slikt. Stopt met de pil omdat je kinderen wilt en dan tot de ontdekking komt dat je elkaar eigenlijk niet aantrekkelijk vind![]()
En niet alleen dat je eigen feromonen zouden veranderen, ook je eigen receptie daarvan verandert. Een knul die je dus anders niet aantrekkelijk zou vinden komt dan dus misschien wel in the picture

Silvaantje schreef:ik denk dat een mens niet monogaam is. heb nu geen relatie maar ik denk ook dat liefde en sex heel goed gescheiden kunnen worden en dat je best eens naast je relatie met iemand anders naar bed kan gaan. zolang het maar alleen puur lust is en er geen gevoelens bij komen kijken en het niet een soort verhouding ernaast word zeg maar..