vriendin wilt model worden maarrrr.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: vriendin wilt model worden maarrrr.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:44

Tsja ik ben supereerlijk met dit soort dingen en vertel het haar gewoon.
Niet alles is altijd even leuk en ik vind dat mensen ook de negatieve dingen in het leven onder ogen moeten komen, hoe rot ze ook zijn..

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:51

Ik ben zelf ook model. ik ben ook heus geen super knap topmodel, maar als zij iets graag wil heeft zij best wel kans, het gaat niet eens zo zeer om het uiterlijk, je moet 1 Fotogeniek zijn 2 je moet een mooie reine huid hebben 3 je moet niet veel grotere maat hebben als 38.

nou is een reine huid nog niet het allebelangrijkste maar toch vinden de meeste fotografen het wel erg fijn.
en tja het is gewoon hard,
ik krijg ook vaak te horen dat ik gewoon te dik ben maar je leert er mee leven,
en ik denk dat jij het beste tegen je vriendin kan zeggen dat jij dit hebt gehoord maar als het haar droom is jij haar steunt.
tenminste dat neem ik aan als vriendin toch?!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:13

Ik zou haar subtiel zeggen dat de modellenwereld een héle harde wereld is, en dat ze zich goed moet afvragen of ze er wel tegen zou kunnen om afgewezen te worden, of om lelijk/dik/ongeschikt te worden genoemd. En dan zeg je er bij, "niet dat ik jou nu lelijk of dik noem, maar heel veel bloedmooie meisjes redden het nieteens. Misschien kun je je beter focussen op iets anders/nuttigs[zelf invullen]". Misschien snapt ze de boodschap dan, en anders heb je je best gedaan :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:54

Haar huid is idd niet rein veel beharing maar goed ze harst en onthaart.

Ik denk dat het het beste is, om wat betreft die dag eerlijk tegen haar te zijn. En een kleine hint geven over het modellen werk dat het super zwaar zal zijn en dat ik bang ben dat ze de druk niet aan zal kunnen. Maar dat ik haar hoe dan ook alles gun en har zal steunen waar ze me nodig heefd. Dit lijkt me redelijk, maar nu is het mijn kunst om het zo subtielmogelijk oftewel ze goed bedoeld mogelijk over te brengen,...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:00

het uiterlijk boeit niet
iedereen kan model worden
ieder bedrijf wat modellen gebruikt, zoekt een ander type of look

Om nu meteen te beginnen met korte rokjes op een beurs,,, tja

of ik haar t zou zeggen, geen idee
ik denk het niet
ik zou wel zeggen dat het hard is, en dat mensen in dit wereldje best gemeen kunnen zijn en ze ook tegen afwijzingen moet kunnen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:11

Tsja wat is lelijk? Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Het is toch hartstikke fijn dat je vriendin zichzelf mooi vindt? Ik vind het behoorijk gemeen om tegen je vriendin te zeggen dat je haar niet knap (genoeg) vindt. Dat kan iemand behoorlijk kwetsen. Laat haar gewoon blij zijn met haar uiterlijk. In het leven loop je altijd tegen dingen aan, als zij het uiterlijk niet heeft voor modellenwerk zal ze daar zelf wel achterkomen. Je kan beter iets geprobeerd hebben, dan later spijt hebben dat je het nooit geprobeerd hebt.
Dus laat je vriendin gewoon haar eigen keuzes maken, en haar daarin steunen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:46

Ik steun mijn vrienden in al hun keuzes, maar geef ook mijn mening.
Denk jij zelf dat ze niet geschikt is ?
Of denk je dat de manier waarop ze het probeert ongeschikt is.

Beide zaken kun je aankaarten zonder kwetsend te zijn.

En inderdaad stel haar voor een goede foto shoot te doen om een portfolio te maken waarmee ze naar een casting bureau kan gaan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:31

Je kunt het over een andere boeg gooien..stimuleer haar zich in te schrijven bij modellenbureau;s, waar zij niet een hele dot geld hoeft te betalen voor haar inschrijving..dat ze nooit een goed model zal worden van die 'gewone fotograven' en dat het zonde zou zijn van haar leuke uitstraling als zij zich aan dergelijke fotograven leent.
Zou het haar dus wel eerlijk zeggen, maar dan zo genunanceerd dat het niet kwetsend is en help haar de positieve kant op..als zij idd niet geschikt zou zijn voor het echte modellen werk, dan hoort ze dat gauw genoeg van bureau's..maar vaal zoeken ze bij castingbureau;s verschillende types en als zij fotogeniek is, kan zij best eens kans hebben op een opdrachtje :)
Succes.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:53

Heb je een foto van haar?

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:01

KiWiKo schreef:
ik vraag me ook altijd ernstig af bij de voorrondes van xfactor, idols en dat soort dingen of sommige mensen nou echt helemaal niemand hebben die van ze houd............

:D Dat is precies mijn gedachte.
Ik zou ook erg blij zijn als iemand me eerlijk zou vertellen dat iets gewoon echt niet kan. Net zoals je er soms pas thuis achterkomt dat je nog spinazie ofzo tussen je tanden had. Ik zou het erg prettig vinden als iemand me daar op wijst, zodat je tenminste niet de hele dag voor l*l loopt.

Een nichtje van mij is (best succesvol) model en vliegt de hele wereld over. Ik ben ook weleens meegeweest naar shoots ed. Dit is echt een raar en hard wereldje en ik denk dat ze iemand aardig kunnen maken en breken, als je niet sterk in je schoenen staat.
Ik zou dan ook eerlijk zijn tegen je vriendin. En als je dat op een normale manier doet zie ik geen reden dat ze boos zou worden.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:03

Ik zou haar zeggen dat ze zich niet moet laten fotograveren door Jan en alleman omdat ze dan nog wel eens in een raar circuit terecht zou kunnen komen. Je hoeft niet heel mooi te zijn om de aandacht van bepaalde figuren te trekken als je in een super kort rokje op de motorkap van een auto gaat liggen. Wil zij werkelijk als zo'n soort model door het leven gaan?

Ga met haar wat goede modellenbureau's of castingbureau's af, maar trap vooral niet in bureau's die willen afspreken in hotelkamers, die alleen een postbus adres hebben of alleen te bereiken zijn via een 06 nummer. Ook enorm veel geld betalen om je alleen maar te laten inschrijven is geen zuiveren koffie.

Juist omdat ze zo naief is, zou ik lekker met haar meegaan en haar steunen in haar zoektocht naar modellenwerk. Uiteindelijk zullen een aantal bureau's haar misschien om bepaalde redenen afwijzen en trekt ze misschien zelf al wel conclusies. Of niet, en zien die bureau's dingen in haar die wij als leken dan weer niet zien who know's !

Succes in ieder geval. Be a friend !

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 13:14

Ik heb vandaag toevallig met haar vriend gesproken en hij heefd het voorval ook meegekregen, nu willen haar samen vertellen wat wij hebben gehoort op die show. Ook gaan wij samen opzoek naar de juiste modellenbureau's om daar samen met haar heen te gaan, en hun zullen haar dan wel sturen enz. Ook was haar vriend bang dat ze meer de erotische kant op wilt gaan, wat hij weer niet ziet zitten. Vanavond zie ik haar, hij komt dan ook, en we gaan het samen met haar overleggen.

Ik zal haar ten alle tijden steunen, maar ondat zij zo kwetsbaar en naïef is waren we bang dat ze het niet aan zou kunnen en dat ze juist een complex gaat krijgen. Ik hoop dat het goed uitpakt en dat ze onze kant begrijpt dat wij ons zorgen maken.

Ik heb zeker fotos van dr maar vind het net wat sneu om het nu al hier te plaatsen, vooral het feit dat ik het eerst hier vraag hoe ik het het beste kan aanpakken. Dat laat ik aan haar over..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:04

Goed gedaan TS +:)+ Ze mag zich in haar handjes knijpen met zo'n vriendin :) Fijn ook dat haar vriend ook mee gaat om het te vertellen..Dat maakt de kans heel klein dat ze het als jaloers zal bestempelen :) Succes!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:08

goede keuze heb je gemaakt! ben wel benieuwd hoe het eigenlijk gegaan is? hoef niet alle details te weten natuurlijk maar hoe ze erop reageerde, en hoe jullie het uiteindelijk verteld hebben ;)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 09:15

San1978 schreef:
Ik zou haar zeggen dat ze zich niet moet laten fotograveren door Jan en alleman omdat ze dan nog wel eens in een raar circuit terecht zou kunnen komen. Je hoeft niet heel mooi te zijn om de aandacht van bepaalde figuren te trekken als je in een super kort rokje op de motorkap van een auto gaat liggen. Wil zij werkelijk als zo'n soort model door het leven gaan?

Ga met haar wat goede modellenbureau's of castingbureau's af, maar trap vooral niet in bureau's die willen afspreken in hotelkamers, die alleen een postbus adres hebben of alleen te bereiken zijn via een 06 nummer. Ook enorm veel geld betalen om je alleen maar te laten inschrijven is geen zuiveren koffie.

Juist omdat ze zo naief is, zou ik lekker met haar meegaan en haar steunen in haar zoektocht naar modellenwerk. Uiteindelijk zullen een aantal bureau's haar misschien om bepaalde redenen afwijzen en trekt ze misschien zelf al wel conclusies. Of niet, en zien die bureau's dingen in haar die wij als leken dan weer niet zien who know's !

Succes in ieder geval. Be a friend !

Hier ben ik het meer dan mee eens!
Ze komt nogal onwetend over naar jou zeggen.. En dit soort meisjes worden daar vaak vatbaar voor.
Dus NU waarschuwen.. en meenemen naar een castingbureau dan komt ze zelf wel achter de waarheid.
Succes en kijk uit!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 13:53

Update:
We hebben met haar gesproken, ze werd erg triest over wat er allemaal werd gezegt die dag. Op een gegeven moment werd ze kwaad, ze dacht dat we haar niks gunde en dat ik jaloers was waar ik op begon te lachen, ik haar uitgelegt dat dat het absoluut niet zo was (totaal niet mijn intresse) ze draaide uiteindelijk bij. Ze zegt ik vind dat niet leuk, dat andere mijn inzet niet accepteren, daarop zei haar vriend (best lief gezegt) je bent voor mij het mooiste wat er is ik ben blij dat ik jou naast mijn zijde mag hebben, en eerlijk gezegt wil ik jou ook niet delen met andere, maaarrr als jij zeker weet dat jij ervoor wilt gaan dat zullen wij jou steunen in al jou keuzes. Ze werd helemaal emotioneel, ze kwam tot de conclusie dat wij haar toch wilde helpen in plaats van uit haar hoofd te praten. Ze heefd besloten om een tijd erover na te denken, ze zei ook als het de mensen zo al niet bevalt, wat dan in de echte harde wereld, ik kan dit nu al moeilijk verkroppen om zo'n commentaar aan te horen, ik ben er helemaal niet klaar voor en vooral niet sterk genoeg voor. Ze wilt het laten varen, waarop wij zeiden dat ze dat niet perse hoef te doen maar als ze het toch eens wilt proberen dat wij haar steunen. Daarop antwoorde ze; nee ik heb het niet nodig om te verkopen aan andere, ze zegt ik ben altijd een onopvallend meisje geweest, maar nu met mn nieuwe relatie en nieuwe vrienden heb ik het niet nodig, ik merk dat ik van harte word geaccepteerd en dat deze mensen mij graag mogen gewoon zoals ik ben.

Het gesprek heefd zo'n 3 uur geduurt, wij zijn blij dat ze het uiteindelijk toch goed opvatte. Ik ga met haar binnenkort met haar naar en goede fotograaf waar ze fotos laat maken in de jaren 50 style en die kado te doen aan haar vriend :D ook vertelde ze me dat het geweldig vond dat ik het haar eerlijk vertelde,

Gelukkig eind goed al goed en zelfs beter.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:15

Fijn dat ze het uiteindelijk toch goed opvatte!

En echt super dat je een shoot voor haar geregeld hebt! :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:52

Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat ze gaat poseren op een motorevenement :?
Dan vraag je toch ook zelf om dat soort opmerkingen. Het is nou niet echt de plek om een fotoshoot te houden...
Waarschijnlijk moet ze er gewoon zelf achterkomen, klinkt hard maar als jij er iets van zou zeggen zou ze zich misschien alleen maar beledigt voelen, misschien gaat zij er dan andere dingen van denken en neemt het niet zo op zoals jij zou bedoelen.

Waarom gaat ze ook niet gewoon naar een modellenbureau? Daar kom je toch veel verder mee dan ergens op een motorevenement in een kort rokje poseren? Dan vraag je er ook om vind ik, beetje raar...

Goed bedoeld maar ik zou het der zelf uit laten zoeken, ze komt er vanzelf wel achter.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 18:11

Waarom op een motor event, haar vriend zit in een motorclub en gaan dus veel naar evenmenten, mijn pa zit bj dezelfde hun hebben een eigen stand met een dragracer waar zei op zat, . Kom eens op een motor event langs, zodat je de sfeer leert kennen veel positiever dan je denkt

daarbij lees even de update, en nee als vrienden laat je het elkaar niet uitzoeken, maar je helpt elkaar

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:22

Wanneer ze zich inschrijft bij een castingbureau krijgt ze vast te horen dat ze niet geschikt is als fotomodel. Maar ook mensen die niet aan de juiste afmetingen en formaten van een fotomodel voldoen kunnen uiteraard wel ander soort werk via zo'n bureau doen.

Maareh voor de vriendschap zou voor mij gelden: liever iemand die de waarheid zegt dan uit liefde z'n mond houdt. Misschien kun je heel subtiel duidelijk maken dat ze niet het nieuwe Victoria's secret model zal worden maar dat haar talenten op een ander vlak liggen.

Veel succes in elk geval.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:41

Ach dat soort meiden verander je niet. Ken het ook uit mijn omgeving. Meiden die er gewoon leuk uitzien maar niet dat je zegt wat een schoonheid of wat een bijzonder voorkomen die moet model worden. Meestal zijn ze veels te klein zoals 1.68 of passen ze niet binnen de eisen die gevraagd worden. Dan laten ze zich overal fotograveren door moeders of vriendin liefts op vakantie en dan plaatsen ze het op hun hyves en overal als iedereen het maar ziet onder de titel: Proffesionele fotoshoot @Spanje etc. Die denken echt dat ze de bom zijn... Maar daar verander je echt helemaal niks aan zeker niet als ze door hun naaste omgeving daarin gesterkt worden...

Ik zou gewoon eerlijk zijn..hoe dan ook zet ze zichzelf in haar trots en en misschien ego? soms voor banketstaaf.. Zou gewoon de kanten benoemen waar ze niet aan voldoet en anders zeggen schrijf je dan ergens in en bewijs je zelf dan maar als je werkelijk zo goed bent als je denkt te zijn..

Heb het meestal niet zo op dat soort meisjes die denken dat ze werkelijk prachtig zijn, iedereen kunnen krijgen etc. gewoon de waarheid vertellen misschien dat ze dan 'e'ens van die wolk afkomen..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:45

Misschien is het handig om het topic eerst door te lezen voor je een reactie plaatst :Y)

Super dat je vriendin het uiteindelijk toch goed opvatte. Vind het knap dat je het zo hebt gedaan, maar bij echt goede vrienden moet zoiets ook kunnen natuurlijk :)

En echt super dat je een shoot voor haar geregeld hebt!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:22

Super dat je het zo hebt opgelost! klasse!!!

Tja die meiden op auto en motorevenementen.... ik zie ze zelf bijna wekelijks en vaak zijn ze gewoon echt niet knap en krijgen ze na zo'n evenement op de diverse forums enorm veel commentaar! Je moet er maar tegen kunnen denk ik dan of echt heel naief zijn!

Ik heb een paar weken terug voor de grap zo'n foto gemaakt haha begon uit een grapje omdat ik een ninja na deed en daar een foto van gemaakt werd, daarna wilde mijn vriend dat ik eens een normaal gezicht trok en hebben ze daar een foto van gemaakt....... ik hou zelf helemaal niet van foto's maar vriendlief was er wel blij mee haha

Ik hoop voor je vriendin dat ze zichzelf blijft en sterk in haar schoenen staat! gelukkig heeft ze haar vriend en jou als goede steun!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:25

Gelukkig is het goed gekomen.

Komt door de tv he, al die modellengedoe, pffff.