Beschadigd, voel me gebroken !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:50

Meid. :)
Het is voor jou tijd om eens met iemand te gaan praten.
Iemand die je helemaal in vertrouwen kan nemen.
Waar je je hele verhaal kan neerleggen.
Want als je het voor je houd dan krop je het alleen maar op en dan word het erger!!
En dat is niet de bedoeling...

Een klopje op je schouder hoor!
Knap dat je je verhaal hier zo durft te vertellen. :)
Het lucht wel een beetje op hé.
En ik weet zeker dat als jij met iemand gaat praten die je ook echt kan helpen dat alles na heel veel tijd een plekje gaat krijgen.
En dat ook jij fijn door het leven verder kan.

En dat snijden.
Doe dat alsjeblieft niet. :)
Dat is echt nergens voor nodig.
Als je je k*t voelt. Ga lekker afleiding zoeken. Ga een stukje wandelen. Langs een vriendin.
Of pak je paardje en ga lekker een eind crossen. :)
Dat lucht op.

Mijn tip( Wat ik al paar keer zeg. ) Echt met iemand gaan praten! :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:04

Het klinkt alsof jij je de problemen van je ouders wat teveel aantrekt, ze als het ware 'op jouw schouders neemt'.

Maar hoe bot dit ook mag klinken: daar horen ze niet. Jij bent zestien, je ouders zouden jouw problemen voor je op moeten lossen, niet andersom.
Want dat kan je helemaal nog niet aan en dat hoef je ook niet aan te kunnen.

En dan nog zijn je ouders volwassen mensen, je kan ook helemaal niet voorkomen dat ze stomme fouten maken of een rotleven hebben, daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.

Voel jij je vaak schuldig? Onmachtig? Te kort schieten? Boos?

Het advies dat ik je kan geven is hierboven al vele keren gegeven: ga praten, zoek hulp.
Als je de huisarts of Bureau Jeugdhulp nog eng vind (al werken daar hele aardige mensen) dan kun je misschien eerst de kindertelefoon bellen, zij weten ook heel goed hoe ze je verder kunnen helpen, en je ouders zien dat niet op de telefoonrekening.

En misschien is het nu nog erg moeilijk, en een hele grote stap: maar jij bent al bijna 17, je kunt uit de situatie weg. Probeer hulp te krijgen die je ook kan helpen op een fijne manier, zonder veel conflicten, los te komen van je ouders.

Misschien helpt het om jezelf een lange brief te schrijven, met wat jij nou eigenlijk van het leven wil: dan kun je dat ook beter aan anderen uitleggen.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:18

Ik begrijp jou wel en beetje hoor ;)

Je hebt zo te horen een hele lieve moeder.
Heel fijn dat je zo goed met haar kunt praten.

Ik denk dat het jou een beetje tegenhoudt om met iemand over jouw situatie te praten.
De reden is misschien wel, dat heel weinig mensen weten van de grote schulden die je vader heeft gemaakt.
zoiets moet jij dan tegen een 'vreemde' zeggen.
Het is geen fijn gevoel om dit soort dingen te zeggen, terwijl je in jezelf weet dat je moeder daar misschien veel verdriet door heeft.

Misschien kan je deze topic aan je moeder laten lezen?
Soms durf je dat beter dan het zo tegen haar te zeggen.

Ik denk dat jij eerst alles tegen je moeder moet gaan zeggen, hoe jij je voeld in deze moeilijke tijd.
En als jullie en er dan niet uit komen, vraag haar dan wat zij ervan vind als je bijv. met iemand anders over jouw gevoelens gaat
praten.

Ik wens je veel sterkte toe meid :(:)

Kimbers

Re: Beschadigd, voel me gebroken !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:32

Jeetje meid, wat een verhaal..
wat je als eerste moet weten is dat jij nergens schuld aan hebt. Jouw ouders horen voor jou te zorgen, je een thuis te geven. En jij hoort absoluut niet in je eigen huis op je tenen te lopen.
Misschien kun je je ouders beide een brief schrijven? Hoe jij je voelt onder alles wat er gebeurt, nu en in het verleden. Ik denk niet dat ze het door hebben dat jij er zo aan onder door gaat. Ze zullen er vast wel iets van zien, maar willen het misschien niet zien. Voor ouders is het ook erg moeilijk om te zien dat je kind zich rot voelt door dingen die zij hebben gedaan.. Jouw ouders zijn ook maar mensen..

Wat je sowieso moet doen is hulp zoeken meid. En daar hoef je je echt niet voor te schamen! Ik heb zelf ook bij psychiaters en psychologen gelopen en ik was absoluut niet gek hoor. Ik had het net als jij gewoon zwaar en ik wist het allemaal gewoon niet meer. Ik had steun nodig, iemand van buitenaf met wie ik kon praten, iemand die mij dingen van een andere kant leerde bekijken..

Ik hoop van harte dat je het advies van alle bokkers gebruikt zodat je weer wat gelukkiger word. Heel veel sterkte!

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:06

Wat een verhaal..

Als eerste zal ik je aanraden, om het uittemaken met je vriendje. of is proberen om een goed gesprek met hem te krijgen.
Daarna, Zoek hulp. In je eentje kom je er niet uit. Dat kan niet, dan maak je jezelf alleen maar gek.
Via school of huisarts kunnen ze je altijd doorverwijzen naar een maatschappelijk werker, of een psycholoog.

Veel sterkte.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 12:25

Hey meisje..
Rot dat je dit allemaal moet mee maken!
En ik zal je zeggen,
snijden is niet zwak of zielig,, Je doet het omdat je pijn hebt,
Bokt mag het weten, ik snij omdat ik mij op een moment rot voel, als ik snij vloeit de pijn uit mij weg, en vergeet is alles even wat er is gebeurt. Maar ook doe ik het wel eens als ik me leeg voel..
Ik heb veel pijn gehad van mensen die ik vertrouwde, maar het is natuurlijk niet zo erg als bij jou..
Als je wil praten of iets wil vragen,
Mijn PBbox staat voor je open!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:02

hee meisje! :+:

als eerst wil ik zeggen dat ik me niet zo goed kan verwoorden.
IK vind het heel erg k.u.t voor je vind dat het zo gegaan is met je! Y;(
deze dingen hoefde je echt niet mee te maken.
schaam je er alsjeblieft niet voor want dat is niet nodig,
ik vind het echt super knap van je dat je het van je af schrijft!
Neem de schuld niet van deze dingen op je,
want meid jij kunt er echt niets aan doen dat het zo is gegaan!
neem jezelf echt niks kwalijk!
ga wel door met alles meid, ook al gaat het nu echt kloten met jou, maar probeer wel van de leuke dingen te genieten,
want die zijn er echt wel!

probeer jezelf geen pijn te doen door middel van snijden!
dat is zo zonde meisje!
probeer er alsjeblieft over te praten,
probeer voor jezelf uit te komen, het is niet erg als je een keer huilt of verdrietig bent!!
Het lucht zoveel op, geloof me!
je hoeft je er echt niet voor te schamen!

ga je gevoel niet uitschakelen, zeg wel wat je voelt,
als jij je vriend niet leuk vind dan moet je er niet mee doorgaan vind ik,
misschien is die wel leuker als een gewone vriend?
en meisje het geeft echt niet als je gevoelens hebt voor meiden of jongens!
want waarvoor moet je je schamen? ik zou het tenminste niet erg vinden als jij dat vind!

Je moet echt voor je gevoel uit komen, geef jezelf de tijd met alles!
je kunt altijd bij mij terecht als je ergens mee zit, want voor mij en ik denk voor heel veel anderen hoef jij je niet te schamen!
mijn PB staat altijd open voor jou en anderen!

p.s probeer wel op jezelf te letten he meisje!
eet wel goed en ga jezelf niet uit laten hongeren!
en praat alsjeblieft, al is het met zwarte piet!
ga er eens lekker uit, rijd je paard? ga eens lekker een leuke buitenrit maken met jou en je paardje!

ik hoop dat het je wat helpt!
probeer geen einde te maken aan alles, er is zoveel moois!!!!

dikke kus voor jou Y;( !

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:15

hey meid,

ik kan met alleen maar aansluiten bij de rest.

je zit in een klote situatie en ik vindt het erg goed van je dat je die nu "deelt" met anderen.
zoals velen voor mij al hebben gezegt: neem eens contact op met bijv. je huisarts, die kan je doorverwijzen naar het ggz. spreek een contactpersoon aan op school, maar blijf er zelf niet mee rondlopen.

je hebt nog een heel leven voor je. en hoewel je op deze jonge leeftijd al veel volwassener bent, moet je op jouw leeftijd geen zorgen hebben. je moet lekker kunnen studeren met vriendinnen naar de stad, uitgaan en vele andere dingen meer.

je bent nog jong probeer weer van het leven te gaan genieten. als je een paardje heb ga lekker rijden, buiten wandelen of borstelen. dieren voelen je emoties ook aan.

mijn PB staat open voor je.

dikke knuffel :(:)