Hoe leuk is Kampen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Hoe leuk is Kampen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:08

Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg ook niet dat heel kampen zo is!

Je vraagt wat wij van kampen vinden, nou dat is een voorbeeldje.
Ik voel mij er niet fijn, heb altijd wel wat daar.
Terwijl ik een heel gemakkelijk persoontje ben.
Ik heb het gevoel alsof veel mensen daar snel op hun tenen getrapt zijn, beetje kortaf enz...

En natuurlijk zal het grote gedeelte reuze meevallen, alleen dat heb ik nog niet meegemaakt.

Succes met zoeken.

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:16

Ik kom zelf sinds 2 jaar om de week in Kampen (mn vriendje woont daar in een leuke nieuwbouwwijk).

De eerste keren was het voor mij wel wennen, ik woon zelf buitenaf met de paarden bij huis en kan doen wat ik wil. Toen ik daar kwam moest ik vooral wennen aan de buren die je letterlijk kunt verstaan als je buiten zit, en de muziek niet te hard aanzetten al, maar dat heeft natuurlijk niet veel met Kampen te maken.

Het plaatsje zelf vind ik wel erg mooi, je kunt lekker fiesten langs het water, er is een station, er zijn winkels en andere leuke dingen (een bioscoop!). Het enige wat ik echt jammer vind is dat je er op zondag echt niets kunt doen, Kampen is best gelovig en dat merk je dan dus wel. Er is niets open, volgensmij zelfs geen winkel voor boodschappen (hier in het zuiden wel).

Maar als je er zou gaan wonen, heel veel plezier alvast toegewenst!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:23

ik heb 2 jaar lang in kampen stage gelopen ,, en de mensen zijn echt super aardig :D en heb er nog vaak contact mee :).
ik wou ook eerst in kampen gaan wonen, maar nu ik ergens anders werk gaat dat niet lukken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:25

daantjuhhh schreef:
Kampen, das echt niet mijn ding.
Ik vind dat daar zoveel vreemd volk woond.

(natuurlijk zal het overgrote deel wel oke zijn) maar dat zijn niet de mensen die ik ontmoed heb.

Heb er zelfs een keer flinke ruzie gehad.
Wij gingen een paard kijken.
Meisje vroeg best wat geld voor dat beest.
Ze ging er op zitten en het dier was zo stijf en houterig.
Ik had het na 2 minuten al gezien.

Dus ik zeg, sorry dat ik je onderbreek.
Maar ik heb het gezien, dit is niet mijn type dier wat ik zoek.
NOUWW.... ik had het afgedaan.

En wat wilde ik dan?
En voor dat geld kon ik niks beters vinden (dit was echt het minste paard wat ik gezien had in die prijsklasse), ik had er geen verstand van.. bla bla bla
Dus ik zeg, sorry, maar ik heb al betere paarden gezien voor dat geld.
Ik zei: heel erg bedankt voor je tijd en moeite, maar ik ga.

Nou toen was ik een vieze slet en bla bla bla....

Zo zeg :oo Nou ben ik wel benieuwd op welke manege dat was := (via PB kan ook natuurlijk ;) ). Misschien ken ik haar wel.

Wat het gelovige betreft klopt het wel hoor, je kunt hier niet ff snel de stad in op zondag :=

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 23:08

loveSaros schreef:
Ik kom zelf sinds 2 jaar om de week in Kampen (mn vriendje woont daar in een leuke nieuwbouwwijk).

De eerste keren was het voor mij wel wennen, ik woon zelf buitenaf met de paarden bij huis en kan doen wat ik wil. Toen ik daar kwam moest ik vooral wennen aan de buren die je letterlijk kunt verstaan als je buiten zit, en de muziek niet te hard aanzetten al, maar dat heeft natuurlijk niet veel met Kampen te maken.

Het plaatsje zelf vind ik wel erg mooi, je kunt lekker fiesten langs het water, er is een station, er zijn winkels en andere leuke dingen (een bioscoop!). Het enige wat ik echt jammer vind is dat je er op zondag echt niets kunt doen, Kampen is best gelovig en dat merk je dan dus wel. Er is niets open, volgensmij zelfs geen winkel voor boodschappen (hier in het zuiden wel).

Maar als je er zou gaan wonen, heel veel plezier alvast toegewenst!

Is dat toevallig de maten? :P

Enne, de snackbar is open op zondag. En de bios. En sommige cafés. :Y)

Ik ga in ieder geval over 2 weken ervaren hoe het is om daar in hartje centrum te wonen, hoop dat de ts dat ook snel kan zeggen!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 23:27

welkom in kampen

loveSaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:07

Haha, dat is idd toevallig in de Maten ;) .

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:09

@ TS heb je het al geprobeerd in de Marktgang? vriendin van mij woont daar ook :) en die bevalt het prima, zij heeft uitzicht van haar kamer op de IJssel :)