Relatieprobleem, advies gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisjesmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:31

@jarrrah: Hij heeft er juist heel veel spijt van volgens mij want hij doet de laatste tijd alles om het mij naar mijn zin te maken, alleen heb ik daar nu nog even geen behoefte aan..

Ik heb idd ook met mezelf afgesproken dat dit de eerste en de laatste keer is. Ik wil niet weer in zo een relatie lopen, maar we zijn al zo een tijd bij elkaar en we hebben wel vaker flink ruzie gehad waarbij geen geweld te pas kwam... Vandaar mijn dilemma..

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:33

..meestal als hij wat gedronken heeft..

Heeft hij een alcoholprobleem? Misschien een optie dat ie in ieder geval geen druppel alcohol meer drinkt als dit agressief gedrag in hem loslaat. Het zou van zijn kant een stap in de goede richting zijn.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:35

het is waarschijnlijk heel makkelijk om te zeggen vanaf deze kant...maar ik zou echt voor jezelf en je kindje kiezen en weggaan bij deze man.
hij heeft je geslagen wat denkt hij wel niet (nou ja duidelijk hij denkt dat het jou eigen schuld is maar dat is het natuurlijk nooit!)

en dat trouwen? ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd.

hijzal gerust goeie dingen hebben, je bent niet voor niets bij hem maar dit gaat me echt te ver....

sterkte !

meisjesmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 15:35

Nee hij heeft geen alcoholprobleem, hij drinkt in het weekend wel eens een biertje. Maar hij word gewoon vervelend als hij veel drinkt op bijvoorbeeld een feestje ofzo. Daar waar hij dan de ene keer heel lief juist en en soms vervelend..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:35

Ben even de naam van een Spaanse film kwijt over huiselijk geweld.

je ziet dat er een bepaald patroon voorkomt in dergelijke relaties waarin de man de vrouw het gevoel wil geven dat ze niks waard is, hij haar onder de duim wil houden en steeds verder gaat om haar kapot te maken, steeds weer spijt heeft en het gelazer begint weer opnieuw..

Hou van jezelf, en kies voor jezelf. En je kind.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:38

Ik zou in elk geval wat afstand nemen en hem zijn problemen die hij kijkend naar zijn gedrag wel heeft.
Desnoods even een tijdje bij vrienden in huis.
Kan of wil hij zijn interne problemen niet oplossen weg gaan, maar ik denk dat hij wel met iemand moet gaan praten.

bonnefooi

Is natuurlijk makkelijk voor ons om te zeggen ga weg bij die vent.
Maar volgens mij is dat wel de enige en juiste oplossing.
Dus pak je koffers en wegwezen bij hem.

araber

ik snap heel goed dat je bij hem blijft. maar zou je grens van 1 keer en nooit weer wel duidelijk maken en deze grens indien nodig ook daadwerkelijk doorzetten! En ik persoonlijk zou zeggen max 2 biertje waar dan ook dan krijg je het probleem van te veel drinken en verelend worden ook niet meer. Ik zou het namelijk neit accpeteren dat er problemen/raar gedrag zou voortkomen door alcoholgebruik!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:40

detour schreef:
Ben even de naam van een Spaanse film kwijt over huiselijk geweld.

je ziet dat er een bepaald patroon voorkomt in dergelijke relaties waarin de man de vrouw het gevoel wil geven dat ze niks waard is, hij haar onder de duim wil houden en steeds verder gaat om haar kapot te maken, steeds weer spijt heeft en het gelazer begint weer opnieuw..

Hou van jezelf, en kies voor jezelf. En je kind.

Het kán een eenmalige actie zijn. Soms lopen de spanningen even zo hoog op, maar schrikt iemand zich zo te pletter als het zó ver is gekomen dat het niet nogmaals gebeurd.
Mocht het echter vaker voorkomen is de kans zeeer groot dat jullie in de geweldspiraal terechtkomen (in boeken en internet kan je meer info vinden over de geweldspiraal, kijk hier eens naar) en dan raad ik je echt aan om je koffers te pakken!

dicenbalt

Het feit dat hij het gedaan heeft blijkt dus dat hij er toe instaat is. Ook al denk je dat hij je kind niets aandoet, indirect door jou te slaan doet hij dat wel. Denk wel: kinderen zien en voelen alles.

sorrell

ID Koffers pakken en wegwezen..Dit is echt niet oké

Citaat:
Hij zei dat het mijn eigen schuld was omdat ik mensen zo gek maak dat ze mij slaan. Dat zou dus betekenen dat voor de rest van mijn leven geslagen kan worden omdat jongens er dan altijd een excuus voor hebben...
:n Vooral niet omdat hij de schuld bij jou legt, NIEMAND verdient het om geslagen te worden, hij vindt het schijnbaar normaal dat hij jou geslagen heeft..

Citaat:
Hij ziet ook niet in dat ik mijn hele leven heb omgegooit voor hem hij beschauwd dat als normaal....

Het fijt dat jij je aan hem aangepast hebt is ook niet goed, dit doe je samen.. Beide wat geven en wat nemen in een relatie..

@ essiedepessie, Heeft geschreven wat ik verder ook dacht..

Stoppen met deze relatie, dit gaat niet goed!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:41

Het is voor ons natuurlijk makkelijk om te roepen dat je meteen bij hem weg moet gaan. Ik ben het wel met de rest eens, maar wij weten natuurlijk niet wat er allemaal gebeurd en gezegd is tussen jullie. Ik snap ook dat je niet meteen weg wil gaan bij de man waar je van houdt en met wie je oud wil(de) worden. Als ik jou was zou ik nog een keer een heel goed, duidelijk gesprek met hem hebben. En als hij blijft zeggen dat een gesprek geen zin heeft omdat het allemaal je eigen schuld is, dan denk ik dat je toch voor jezelf en je kindje moet kiezen en bij hem weg moet gaan. Het is geen excuus om te zeggen dat je kindje nu net gewend is. Kinderen zijn flexibel en je wil toch niet dat hij ziet hoe zijn moeder geslagen wordt?

Veel sterkte en succes ermee, meid!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:44

Tja soms moet je gewoon even naar je verstand luisteren en je gevoel uitschakelen. Wat zou jij zelf iemand adviseren die met zo'n verhaal bij jou komt? Waar wil jij dat jouw kindje opgroeid? Wat voor relatie wil je zelf?

Als je die vragen duidelijk hebt dan kun je je eigen situatie er naast leggen en besluiten wat beter is. Een ander kan dat niet voor je beslissen, maar bekijk het door de ogen van een ander, dan weet je wel wat verstandiger is..

Practische problemen zijn wel op te lossen wat huisvesting ed betreft...

Succes...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:52

Lieve meisjesmuis... waarom vraag je eigenlijk advies? Je luistert al niet eens naar jezelf! En van binnen weet je het antwoord al lang - die steen op je borst is er niet voor niks.

Je hebt twee opties: of je gaat serieus met je vent in relatie-therapie, probeert te achterhalen hoe het tot dit punt heeft kunnen komen en doet een poging om je vertrouwen te hervinden... of je kapt ermee in de hoop ooit een partner te vinden die je respecteert en geen losse handjes heeft.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:53

Het feit dat hij je heeft geslagen wil al genoeg zeggen!!!
Vaak als ze dat 1x hebben gedaan volgen er meerdere keren. Het excuus dat hij ervoor gebruikt heeft is absoluut geen reden om jou te slaan.
Stel het loopt zo uit de hand dat als jou kindje dan een keer vervelend is bij hem dat hij die ook nog eens gaat slaan!
(Dat wil ik natuurlijk niet zeggen, maar het zou kunnen voorkomen).
Dat je nou twijfelt over het trouwen snap ik wel ja, want eenmaal getrouwt is getrouwt.
Dat hij ook niet met je wilt praten is ook al zoiets onacceptabels. Je hebt samen een relatie dus jullie moeten ook de dingen SAMEN oplossen.
Waarschijnlijk wil die er niet overpraten omdat hij zich misschien nu wel schaamt voor het feit dat die jou heeft geslagen.
Maar maak het hem wel heel duidelijk als je bij hem wilt blijven dat dit nooit meer zou moeten gebeuren.
Als die niet met je wilt praten zou je het ook eens met een brief kunnen proberen, schrijf daarop al je dingen die je dwars zitten, dat lucht vaak ook lekker op en zo kan je alles even kwijt. Als hij die brief krijgt leest die hem waarschijnlijk wel.
Dit deed ik ook altijd bij mijn ex omdat praten met hem ook niet opschoot.

Je kunt nog wel zoveel van iemand houden, maar je laten slaan gaat wel erg ver... Dat hij het uberhaupt in zijn hoofd haalt :n

Waar jij aan moeten denken is aan jezelf, en aan je kindje want die woont tenslotte ook bij een man die zijn toekomstige vrouw heeft geslagen. Als die wat ouder word en vervelend word, wil hij hem dan ook maar gaan slaan? Omdat jou kind een keer vervelend zou gaan doen ofzo.
En alle kinderen hebben wel eens momenten dat ze vervelend zijn...

Succes ermee!!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:53

meisjesmuis schreef:
Mijn kind zou hij nooit slaan dat weet ik 1000% zeker...

Vooral voor je kind zou ik deze situatie niet laten voor wat het is.

Trouwens, was je er voor dat hij je sloeg ook niet van overtuigd dat hij je nooit zou slaan (dat neem ik teminste aan aangezien je trouwplannen had enzo). Nou, hij heeft wel het tegendeel bewezen lijkt me. Wat als je kind de volgende is?

Edit, het minste van moeite wat hij kan doen is imo teminste erover praten met jou, als het echt een eenmalige actie zou geweest zijn, moeten er hopen frustratie en irritaties aan vooraf zijn gegaan. Dat is nog steeds geen excuus, maar het zou het mss begrijpbaarder maken voor jou wat er is gebeurt, als jullie kunnen praten over die frustraties enzo.

Goedmaken is hier imo van geen belang. deze dingen zijn te ernstig om het met een bloemetje te vergeten en vergeven.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 11-05-09 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:54

Ik was meteen weg gegaan, slaan vind ik zooooooooooo laag.En trouwen zou ik al helemaal niet doen in dit geval.Ik weet ook wel dat het moeilijk is,maar slaan nee dat hoeft geen kerel me te flikken.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:56

meisjesmuis schreef:
Ik heb uit een vorige relatie een kind die ook bij ons woont. Met deze relatie ben ik gestopt omdat mijn ex mij sloeg.

Nu had ik twee weken terug ruzie met mijn vriend en dat liep zo uit de hand dat hij mij ook geslagen heeft.
Wat zouden jullie doen in dit geval?

ik vind het een beetje te kort door de bocht om alleen je vriend hier af te schieten.
er zijn twee dingen, het kookpunt waarbij je vriend de fout in gaat door te slaan en het feit dat je je laat slaan ( ook bij je vorige partner )
zoek therapie samen en ga beide jullie 'eigen ding' daar doen, we hebben allemaal onze punten waar we aan moeten werken en het is fijn als je wat handvaten krijgt waar je wat mee kan. Zie het ook als een kans om zelf te groeien en er beter en sterker van te worden als persoon.
Daarbij vind ik dat je het ook verplicht bent naar je kind, tenslotte wil je die een veilige thuisbasis geven en ook de handvaten voor een goede relatie voor haar of hem straks.

Ik zag koffers pakken staan, ik denk niet dat dat wat oplost, jezelf en je 'eigen dingen' neem je ook weer mee in je volgende relatie.
Ik heb het idee dat dit eenmalig was uit het verhaal ??
Sterkte en succes !

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:56

Ik kan me voorstellen dat in een gezonde relatie denk ik best eens kan gebeuren dat in een hele heftige ruzie, een vent uit opgefokte woede een tik uitdeelt. Maar er dan vervolgens wel net zo hard van schrikt als jij! 1 tik en heeeeeel veel spijt van zijn kant zou ik eventueel nog kunnen accepteren, bij de tweede is het toch echt over.

Dat hij alleen al zegt dat het jou schuld is dat hij jou slaat zegt mij genoeg! Het is NOOIT NOOIT NOOIT jou schuld! Je kan het bloed onder zijn nagels vandaan halen wat je wil, maar je hoort gewoon geen geweld te gebruiken! Dat is NIET normaal! Dus laat je niet wijs maken dat het jou schuld is, dat je het zelf uitlokt! Dat is onzin.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor hij weer een keer een tik uitdeelt en dat kan alleen maar van kwaad tot erger!Ik snap dat de situatie met je zoontje lastig is, maar ik denk dat je je niet moet afvragen wat nu vervelend voor hem is. Maar wat op de lange termijn voor zowel hem als jou beter is!

Je bent niet voor niets weggegaan uit je vorige relatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:57

Ik zou duidelijk laten merken dat je hier niet van gediend bent. Ik snap dat je niet meteen bij hem weg wilt, maar heb het er wel met hem erover. Dat je twijfelt omdat hij je geslagen heeft. En als hij boos wordt, gewoon weglopen, dan weet je genoeg.

Waarschijnlijk omdat jij eerder geslagen bent in een vorige relatie slik je meer dan iemand die nog nooit geslagen is. Maar het blijft onacceptabel en er is GEEN excuus voor, onthoudt dat. Sterkte meis.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:58

Mmm ik zou het nog even 'afwachten'.

Je zegt dat hij de laatste tijd niet te genieten is. Het kan niet anders zijn dat daar een reden voor is. Ook zeg je dat hij geen makkelijke prater is.

Ik denk dat je er op een avond eens goed voor moet gaan zitten en een gesprek met hem aan moet gaan. Maak van te voren een briefje met alles wat je wilt zeggen. Dat het je heel erg dwars zit, en dat heeft heel veel pijn heeft gedaan dat hij jou geslagen heeft. En ik ben zelf wel benieuwd wat voor rede hij daar nu voor geeft, waarom hij dat gedaan heeft. En dat je geen man wilt waarbij de kans bestaat dat je een klap voor je kop kan krijgen! En dat dit incident je heel erg in twijfels brengt! En als hij hier niet over wil praten dat jouw twijfels over jullie relatie nog groter worden.

Hij zal misschien heel boos worden om wat dan allemaal zegt, maar dat is ook gelijk een test voor hem. Kan hij zich inhouden, is hij bereidt te werken aan jullie relatie?

Ik denk dat praten 10x beter is dan een relatie van 3 jaar met trouwen in het vooruitzicht in 1 keer af te kappen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:59

Citaat:
Hij zei dat het mijn eigen schuld was omdat ik mensen zo gek maak dat ze mij slaan. Dat zou dus betekenen dat voor de rest van mijn leven geslagen kan worden omdat jongens er dan altijd een excuus voor hebben...

Dit bedoel ik nou met het voorbeeld van jou kind. Als jou kind op latere leeftijd, want dan komen ze tenslotte in de puberteit, vervelend zou zijn... zou die jou kind ook maar gaan slaan.
Omdat hij er dan ook zo gek van zou worden...
Dat kan niet he, dat die het bij jou sowieso al heeft gedaan zou genoeg moeten zijn.
Ik zou maar eens goed met hem gaan praten, en als die dat niet wil dan is de keuze makkelijk zou ik zeggen; wegwezen daar!
Je zegt ook dat hij wel eens drinkt, wel eens... hoevaak is dat dan?? Had hij gedronken toen die jou sloeg?
Dat is dan ook een probleem voor hem om op te lossen, en al helemaaaal als er een kind bij jullie in huis woont, die miss ook alles meekrijgt en miss ook eens een keer de dupe word als hij weer een aggresief momentje heeft.
Laatst bijgewerkt door Moelie op 11-05-09 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:03

Das lekker makkelijk een ander de schuld geven,hij kan zich niet beheersen dat is gewoon.

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:05

Ik ken het gevoel... zoveel liefde voor iemand hebben.

Als je niet bij hem weg wilt en hij heeft echt spijt, zou ik zeggen dat hij voortaan maar 1 mag drinken.
Kans is groot dat ie dan niet meer vervelend wordt.
Wil hij het niet... weet je waar je staat! En dan zou ik weg zijn..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:05

Sommige mensen kunnen je inderdaad het bloed onder de nagels vandaan halen en je helemaal wanhopig maken.... Maar persoonlijk zou ik met zo iemand niet willen trouwen....

TS, bedenk jezelf: is dit de persoon met wie je 80 wil worden en je tot die tijd in 1 huis wil wonen? Is dit de persoon naast wie je de rest van je leven wakker wil worden?