Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Maar in zo'n periode spreken we wel heel bewust een avond af dat we met zijn allen komen eten daar, dus ook met de aanhang. Dat vindt mijn moeder dan echt geweldig.

Het komt vaak voor dat ik bv wakker wordt en het hele huis leeg is, en ik geen idee heb waar iedereen is. Ook kan het hier gebeuren dat ik mn vader al 1, 2 dagen niet gezien heb en blijkt dat ie ergens in het buitenland zit. Geregeld zie ik mn moeder of zusjes een aantal dagen niet omdat we elkaar gewoon mislopen.
Achteraf waardeer je die tijd des te meer, ik weet wel dat ik tussen m'n 14e en 17e eigenlijk nooit meer iets met het gezin wilde doen (vakanties uitgezonderd), maar dat ik het nu juist wel weer gezellig vind om met m'n ouders op stap te gaan 
Het klikt ook heel goed tussen m'n ouders en m'n vriend en ik zie het in de toekomst ook best gebeuren dat we bijvoorbeeld met z'n 4tjes op korte vakantie gaan 
Ik heb met m'n broertje altijd een hele goede band gehad, als kinderen hadden we eigenlijk zelden ruzie, nu ook niet en met mij gaat hij eigenlijk nog het best om uit het gezin, maar ik merk dat we uit elkaar groeien. Dat vind ik jammer en ik hoop dat hij straks, als die puberteit over is, gaat beseffen hoe fijn het thuis is en dat hij dan de banden weer een beetje aanhaalt

dus geen moeizame gesprekken aan tafel haha Was heel makkelijk thuis plus dat ik nooit vervelend was hahaha of stiekeme dingen deed waren er ook niet echt regels.
) Wel zitten we samen met mijn vader bij een muziekvereniging. Die avond eten we meestal met zijn allen hier thuis en wordt er direct flink bijgekletst.
), dat was pakweg drie jaar geleden echt onmogelijk.