Hoe zijn jullie thuis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Hoe zijn jullie thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:17

Mijn vader is bijna altijd thuis omdat hij (tijdelijk) in de ziektewet zit. Als hij wel aan het werk is, werkt hij op de dagen dat mijn moeder vrij is en andersom. Zo is er altijd iemand thuis voor mijn jongste broertje, behalve op de donderdagmiddag. Mijn jongste broertje eet dan altijd bij een vriendje.
Ik heb een super band met mijn ouders, echt ik hou van ze. Iedereen is close met elkaar, grapjes uithalen maar ook serieuze gesprekken. We eten als het kan altijd met zijn allen aan tafel 's avonds. 's Winters zitten we 's avonds altijd met iedereen rond de open haard met een wijntje/biertje/fris voor broertjes, vaak is mijn beste vriendin+haar ouders (goed bevriend met de mijne) er ook even. Erg gezellig. Daarom wil ik ook nog laaaaaang niet op kamers!!!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:54

Ik kan echt super goed met mijn lieve grote zus! :+:
Kan haar echt alles vertellen, weet ook dat het bij haar blijft.
Als er iets zou gebeuren zou zij de enige wss zijn aan wie ik het zou durven vertellen! :)
Ben echt gek met haar :D
Mijn broer kan ik ook wel goed mee maar toch wel een heel stuk minder..
Ik ken hem ook minder goed etc.
met mijn moeder kan ik opzich ook wel goed.
Met mijn vader niet echt..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:10

Toen ik nog thuis woonde en mijn broer ook aten we iedere avond met zijn 4en aan tafel. En die werd ook gedekt. Mijn moeder moest niets weten van eten voor de tv. En je moest ook wel een verdomd goede smoes hebben om niet thuis te hoeven eten. Voor de rest had iedereen in het gezin toch ook zijn eigen dingen.
Inmiddels wonen mijn ouders een groot deel van het jaar in Frankrijk. Dus we zien elkaar veel minder. Ook als ze in NL zijn loop ik de deur niet bij ze plat. Ik ben gewoon zo druk..... :\ Maar in zo'n periode spreken we wel heel bewust een avond af dat we met zijn allen komen eten daar, dus ook met de aanhang. Dat vindt mijn moeder dan echt geweldig.
Wel is er veel telefonisch contact, ook nu, want in de periode waar ik nu in zit heb ik ze echt nodig. Voor advies, maar ook voor een partijtje telefonisch janken van mijn kant zoals 2 dagen terug. En dan heb ik echt wat aan ze. Dat gaat ook andersom, mijn moeder kan op msn 's nachts ook echt haar hart luchten bij mij.
In de toekomst zal er nog minder 'live' contact zijn, omdat ik ook nog eens ga emigreren. Dus wellicht dat we elkaar maar 1 of 2 keer per jaar zien. Gelukkig is er msn en een telefoon... :D

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:14

Het gezinsleven hier is zowat onbestaande. Mijn moeder (waar ik een heel goede band mee had) is vorig jaar overleden,
dus ik woon nu hier nog alleen met mijn vader (waar ik dus totaal geen band mee heb). We eten nooit samen, en doen samen
dan ook nooit iets anders. Heel soms rijd ik mee naar de winkel omdat hij anders 3/4de vergeet.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:26

Wij houden elkaar altijd op de hoogte. We kunnen ook veel kwijt aan elkaar. Onze familieband is best wel hecht. Onze familie is dan ook klein dus ik heb gelukkig niet van die 'familiedagen'. Dat lijkt me persoonlijk een verschrikkelijke verplichting zo'n dag. Maar ja, ik heb het nog nooit echt meegemaakt dus eigenlijk kan ik er ook niet veel over zeggen..

Ik zit ook niet veel op mijn kamer. Veel te stil, ik moet wat levendigheid in huis hebben.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:37

Mijn vader is overleden en mijn moeder heeft een vriend waar ze heel veel bij is en daar blijft ze 's nachts ook bijna altijd.
Ik zie haar als ze uit haar werk komt, dan eten we en gaat ze met mij mee naar les en 's avonds gaat ze weer naar haar vriend toe.
Mijn broer zit op kamers die komt 1 keer in de 3 weken ongeveer in het weekend thuis die zie ik dus ook niet zoveel.
Heel vaak zijn mijn zus en ik alleen thuis, kan met haar wel goed overweg :)

Ondanks dat zijn we best wel close, mijn moeder weet ook altijd waar ik heen ga en met wie. We hebben ook best wel eens ruzie maar ik heb wel een goede band met haar.
En volgend jaar gaan we verhuizen naar de vriend van mijn moeder, dan zien we elkaar weer een stuk meer.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 00:44

Ik woon bij mijn vader, mijn moeder zijn we verloren toen ik 13 was. Ik ben altijd een kind van mijn ouders geweest en heb een goede band met ze, ben ook nooit streng opgevoed en mijn broer en ik waren beiden ook 'makkelijk' in de omgang qua opvoeden/pubertijd. Van het verlies van mijn moeder waren we dan ook allemaal kapot.

M'n broer is nu vaak het huis uit (eerst vanwege studie, nu andere dingen, houd ik privé, gaat niet helemaal lekker) en ik ben eigenlijk grotendeels alleen met mijn vader en daarom heb ik nu een ontzettend hechte band met hem. Het is een schat van een vader en ik zou echt niet weten hoe ik verder moet als ik hem ook kwijtraak. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand van rond mijn leeftijd zo hecht gezien met zijn ouder als mijn vader en ik. Ik kan alles bij hem kwijt, hij doet (eigenlijk te) veel voor me, we kunnen samen lol maken en we hebben vrijwel nooit ruzie. Mijn vader is echt top.

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 08:27

Ik heb een goede band met beide mijn ouders en opzich ook wel met mijn broer!
Mijn broer is veel het huis uit, druk met werken en school. Verteld niet veel, maar af en toe is wat.. Ik hoef niet alles van hem te weten, ik weet dat hij altijd voor me klaar staat als er iets is en andersom ook!
Met mijn ouders praat ik wel veel en vertel ik veel!

Opzich zit ik vaak boven of bij me vriend, maar ga af en toe lekker naar benede of even langs huis om een bakkie te doen met me ouders en gezellig te kletsen en te lachen!

We zijn niet heel close in ons gezin, maar hebben wel een hele goede band vind ik!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:36

Heb echt geen idee... Mijn broer en zus zijn allebei al het huis uit, dus ik kan er ook weinig over zeggen. Mijn ouders & ik zijn iig niet close.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 10:44

Wij zijn niet zo heel close thuis :P Het komt vaak voor dat ik bv wakker wordt en het hele huis leeg is, en ik geen idee heb waar iedereen is. Ook kan het hier gebeuren dat ik mn vader al 1, 2 dagen niet gezien heb en blijkt dat ie ergens in het buitenland zit. Geregeld zie ik mn moeder of zusjes een aantal dagen niet omdat we elkaar gewoon mislopen.
Maar ach, ik ben het gewend. We kunnen het allemaal prima met elkaar vinden, en als er echt iets is krijgen we ook alle steun.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:18

Hoe zijn wij thuis, leuke vraag!
Maar wel lastig op het moment. Mijn zus en ik zijn alleen nog in het weekend thuis, dat is wel jammer wat dat betreft.

Vrijdag komen wij allebei thuis en dan eten we gezellig met zijn 4en en hebben we wel echt een gezinsavondje. Mijn zus en ik houden in princiepe de vrijdag ook altijd wel vrij om thuis te zijn. Maar dan verder het weekend zie ik ze ook niet super veel hoor. Zaterdag moeten ik en mijn zus gewoon werken. We proberen wel altijd tegelijk pauze te hebben zodat we met zijn 4en kunnen middageten. En als het even kan eten we ook gewoon samen warm. Maar omdat we allebei alleeni n het weekend hier zijn willen we savonds ook wel weer vriendinnen zien, dus blijft ons contact alleen beperkt tot het eten.
Dat geldt ook voor de zondag, we ontbijten dan samen en we eten samen avondeten, verder zijn we gewoon allemaal ddruk met andere dingen. Maar we proberen sowieso 1 zondag in de maand wel wat samen te doen smiddags. En we hangen zondagavond altijd lekker samen voor de tv.

Toen we nog thuis woonde had ik wel veel contact met mijn familie ja. Al ging ik ook wel steeds vaker savonds boven achter mijn computertje zitten terwijl de rest tv keek.

Ik vind het heerlijk hoor. Ik kan mijn eigen ding doen, dus ik ben niet verplicht er altijd bij te zitten, maar het is wel heerlijk om er wel bij te zitten.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:01

Wij zijn sinds begin dit jaar met zijn 3en en moet zeggen dat de sfeer wel beter is geworden.
Wat mijn vader ons heeft aangedaan zal ik hier niet neerzetten, maar kan wel zeggen dat het ons erg gekwetst heeft.

Er zijn wel ruzies enzo maar over het algemeen gaat het heel goed.
Ik weet meestal wel waar mijn moeder/broer uithangt. :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:14

Vroeger, toen m'n broetje (18) en ik (21) nog jonger waren, waren we enorm hecht. Ik kan me geen weekend heugen dat we niet met mijn ouders leuke dingen gingen doen, ik baalde als 10jarige nog wel eens dat ik niet de hele zondag op de manege mocht hangen omdat mijn ouders dan altijd wel iets gepland hadden om met het gezin te doen :j Achteraf waardeer je die tijd des te meer, ik weet wel dat ik tussen m'n 14e en 17e eigenlijk nooit meer iets met het gezin wilde doen (vakanties uitgezonderd), maar dat ik het nu juist wel weer gezellig vind om met m'n ouders op stap te gaan :j

Ik ben nog steeds erg hecht met m'n ouders. Doordeweeks zit ik wel veel boven voor m'n studie, maar ga ik toch regelmatig ook even naar beneden voor wat drinken en even samen tv kijken. Mijn vriend is er alleen in het weekend en dan zijn we 1 dag hier thuis en dan zitten we regelmatig uren na te tafelen en te borrelen op vrijdag of zaterdag :)) Het klikt ook heel goed tussen m'n ouders en m'n vriend en ik zie het in de toekomst ook best gebeuren dat we bijvoorbeeld met z'n 4tjes op korte vakantie gaan :)

Jammer genoeg lijkt m'n broertje steeds meer afstand te nemen van het gezin; sinds zijn puberteit, vanaf een jaar of 15 dus zijn z'n vrienden veel belangrijker en zit hij eigenlijk nauwelijks nog beneden, als hij al thuis is. De band tussen m'n ouders en m'n broertje gaat er ook zeker niet op vooruit, hij is met z'n 18 jaar nog steeds lekker aan het puberen en helaas botst het hier nogal eens tussen hen :\ Ik heb met m'n broertje altijd een hele goede band gehad, als kinderen hadden we eigenlijk zelden ruzie, nu ook niet en met mij gaat hij eigenlijk nog het best om uit het gezin, maar ik merk dat we uit elkaar groeien. Dat vind ik jammer en ik hoop dat hij straks, als die puberteit over is, gaat beseffen hoe fijn het thuis is en dat hij dan de banden weer een beetje aanhaalt :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 16:29

Mijn moeder en ik zijn 2 handen op 1 buik. We wonen op dit moment ook maar met z'n 2en, ouders gescheiden, broer en zus wonen beide op zichzelf. Maar toen mijn broer nog thuiswoonde wisten we ook van iedereen waar ze naar toe waren als ze niet thuis waren. Bijvoorbeeld dmv een briefje op de tafel met erop, ben even naar de supermarkt of net wat. Mijn moeder en ik zijn verder helemaal op elkaar ingespeeld, ben overdag thuis en weet precies hoe laat ze thuis komt en wat voor afspraken oid ze heeft die week, waar ik rekening mee kan houden of zij met mij. Laat haar altijd even weten als ik weg ben!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 21:54

Toen wij nog met zijn alle thuis woonde (me zussen en ik wonen nu samen met vriend) toen was het vaak zo dat me zussen wegwaren, en als de oudste thuiswas zat die altijd boven. De middelste was ook nie vaak thuis, vaak bij vrienden. En als die thuiswas dan zat ze vaak achter de computer. We deden wel dingen als gezin, altijd samen eten, samen op vakanties gaan en het kwam ook wel eens voor dat we met zijn alle op de bank zaten.
Maar al snel kregen wij alledrie een vriend en zijn gaan samenwonen, allemaal op de 19e. Alleen was ik voordat ik samenwoonde ook altijd bij mijn ex en heel af en toe sliep ik nog een nachtje thuis.
Dus wij 3e zijn dus allemaal zeer snel het huis uitgegaan.
Nou gaan we wekelijks bij mijn moeder thuis eten (mijn vader is dan nog werken; eigen zaak), dan gaan mijn vriend wel eens mee maar de vriendjes van me zus meestal niet omdat die zijn werken ofzo.
Dus ik zie ze nog wel regelmatig, en bel ook regelmatig met mijn moeder. Als ik die een paar dagen niet spreek ga ik der missen en bel ik der even op om te kletsen... of andersom.
Mijn zussen en ik zitten in dezelfde vriendengroep dus als we uitgaan zien we elkaar ook vaak. Me vriend en ik gaan ook altijd naar de kroeg waar 1 zus woont omdat haar schoonouders de kroeg hebben.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 05:37

We eten altijd met elkaar en zijn redelijk behulpzaam denk ik. We hebben allemaal onze eigen taken en doen deze zonder zeuren.
Mijn broer zit vaak boven op zijn kamer of is weg, ik zit vaker beneden. Meestal als ik even niks te doen heb of vlak voor ik naar bed ga drink ik nog wat. Als bijv. de X-factor op tv is dan kijk ik dat samen met mijn moeder, vinden we gezellig :)

Ik en mijn moeder zijn vrij close, ik en mijn broer niet zo, die gaat zijn eigen weg.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:40

Ik woon nu dan op me eigen.

Maar toen ik nog bij me moeder woonde. Was ik eigelijk nooit thuis
maar moest wel altijd even vertellen waar ik was en of ik wel of niet thuis at.
Me moeder deed het zelfde bij mij, ieder leefde ze eigen leven maar ja was ook geen klein
kind meer ;)

Toen me ouders nog bij elkaar waren was het eigelijk het zelfde. Zolang ik maar vertelde waar ik was
dan was het goed. We waren ook geen eettafeleters haha gewoon bord op schoot en tv kijken ;) dus geen moeizame gesprekken aan tafel haha Was heel makkelijk thuis plus dat ik nooit vervelend was hahaha of stiekeme dingen deed waren er ook niet echt regels.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:48

Mijn twee oudere zussen zijn ondertussen het huis uit. (wonen samen met hun vriendjes ;) ) Wel zitten we samen met mijn vader bij een muziekvereniging. Die avond eten we meestal met zijn allen hier thuis en wordt er direct flink bijgekletst.

Verder weten mijn ouders meestal precies wat er speelt en waar ik mee bezig ben. Andersom ben ik ook altijd wel op de hoogte wat er speelt. Aan de andere kant laten ze me wel vrij in mijn doen en laten en vertrouwen ze me ook voor de volle 100%. We praten veel maar echt vaste 'regels' zijn er niet meer. Gaat ondertussen als ik serieuze raad nodig heb dat ze er de volle vertrouwen in hebben dat ik het prima zelf op kan lossen. En dat is dan ook wel weer zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:59

Hmm..

Ik ben heel "gesloten". Niet gesloten qua contacten, maar in het gezin wel. Ik ben/denk gewoon anders over dingen vaak en vind 't nooit echt gezellig beneden te zitten. Ook roken mijn ouders en stinkt het beneden, wat nog een reden voor mij is om niet beneden te zitten. Ik zit enkel beneden tijdens avondeten én tijdens mijn tent is top.
Broer + zus zitten ook vaak boven. Vooral broertje.
Vader zit ook vaak te werken, moeder kijkt tv..
Neeuh, wij zijn niet echt een close gezin.. En zou 't niet willen ook (:.
Met m'n vader kan ik het wel goed vinden, die knuffelt me ook wel eens enzo. :))

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:52

Ik ben de oudste thuis (15 jaar) En heb 2 zusjes van 13 en 11 en een broertje van 7.
We doen best veel samen bijvoorbeeld op zondag met z'n allen naar het bos en wandelen enzo. Ik vind het meestal wel gezellig thuis, ondanks m'n beginnende puber zusje(s!) soms echt heeeeeeel vervelend is!

Maar wij zijn dan ook best close! iedereen weet waar hij/zij is enzo ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:58

Mijn vriend woont bij mij en mijn ouders en zusje in! Dus hier is altijd leven. Ik heb ook niet de behoefte om veel weg te gaan, want alles is dus thuis. Paard staat thuis, dus in de avonden doen mijn vriend en ik samen mijn paard en zijn 2 honden of we gaan naar vrienden oid. Met mijn zusje heb ik een mindere band dan eerst toen ik nog elk weekend uitging, maar nu ik veel tijd besteed aan werk en administratie ga ik minder uit en groeien we uit elkaar. Met mijn ouders wel een super band, ze staan altijd voor mij en mijn vriend klaar en hebben voor onze dieren ook alles over!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:06

Wij waren thuis allemaal heel erg op ons zelf. Ik zat eigenlijk altijd alleen boven op mijn kamer, even hooguit 20 minuutjes beneden op te eten (dat we vaak nog op de bank voor de televisie deden ook) en dan weer hup naar boven.

We hadden thuis ook behoorlijk communicatie problemen thuis. Niemand begreep elkaar. Toen snapte ik nooit waarom niet, maar nu achteraf, is er veel duidelijk.

Vroeger zeiden ze tegen mijn zusje dat ze ADD had, nu jaren later, is de diagnose veranderd en blijkt ze Asperger te hebben. Als je daar de symptomen van leest dan valt er ineens heel veel op de plek. Mijn moeder denkt dat zij het ook heeft en is ook met onderzoek ed bezig.

Het verklaard een hoop van onze problemen vroeger. Het is ook nu pas, jaren later, nu ik en mijn twee zussen op onszelf wonen, dat het heel goed gaat als we met zijn allen zijn en het oprecht gezellig is.

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:15

Heel dramatisch (het hele gezin is na een kwartier al op de hoogte van alles wat ik die dag beleefd heb en ik ook van hun;p).

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:17

Mijn ouders zijn beide heel erg op zichzelf, wat ik érg jammer vind, want ik heb wel behoefte aan veel babbelen en praten, en weten wat ons bezig houd.
Mijn vader spreken/zien we amper, omdat hij altijd aan het werk is. Het gaat wel steeds beter tussen mij en me moeder, ben gek van haar. :j

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:20

Echt close zijn we niet denk ik, maar het is wel gezellig in huis met elkaar. Integenstelling tot vroeger, toen iedereen nog thuis was, waren er gigantische problemen tussen mijn grote broer, ik en mijn ouders. Sinds hij op kamers is (en ik nu ook twee jaar later) is alles echt gigantisch verbeterd.

Enkel in het weekend elkaar zien lijkt te werken voor ons. Dan kunnen we gezellig bijpraten enzo, en voordat de irritaties weer de kop opsteken gaan we weer elk onze weg. Hij heeft bevoorbeeld net drie uur gespendeerd om een virus van mijn computer af te krijgen (ik had het niet eens herkend als virus :+ ), dat was pakweg drie jaar geleden echt onmogelijk.

Met mijn kleine puberend broertje heb ik nooit zoveel problemen (gehad), daar heb ik eigenlijk zelden ruzie iod mee.